Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Bepaal je eigen overname-prijs Tom2
Volgen
Mijn voorspelling is dat de koers ontwikkeling, in 2016 gaat tegenvallen. Vanwege slechtere bedrijfs resultaten dan verwacht. En vooruit geschoven ontwikkelingen,zoals je wel vaker hoord. Zeg hiermee niet dat er geen groei zit aan te komen. Maar in 2016 zeker nog niet.
@ Leeuw 007 Dat riep je hier over 2015 ook. Op sommige dagen zelfs meer dan 50x. En je roept wel meer onzin hier. Ook in 2016 ga je weer ongelijk krijgen. Koers TomTom gaat opnieuw minimaal verdubbelen. Alle 4 de Divisies van TomTom laten groei zien: -De orders voor de komende jaren zijn binnen in Automotive; -Licensing groeit als kool (Apple, Uber etc.); -Telematics zal ook de komende 5 jaar zeer fors groeien ; -Consumer is minder belangrijk voor de winstgroei, maar de nieuwe connected PND's, de unieke Spark sportswatches en de Bandit action-cam doen het uitstekend. De groei en het schaalbare SAAS-businessmodel van TomTom verantwoorden een hoge waardering (zie oa Nasdaq). Daarnaast is het bedrijf schuldenvrij, winstgevend en kerngezond. De waarde van de assets alleen al ligt rond de 30-35 euro (zie peers Here, Waze, Fleetmatics). Het gouden decennium van TomTom, met centraal the connected car (ADAS + HAD), is pas net gestart. Het nieuwe real-time platform en het gepatenteerde RoadDNA gaan de markt op zijn kop zetten (TomTom wordt de nieuwe wereldstandaard; a la ASML is haar early days maar dan met jaarabonnementen in een SAAS-model; goud waard!!!!).
Beperktedijkbewaking schreef op 23 december 2015 11:51 :
[...]
O nee? Als ik een veel reizende foto-journalist ben is die geotagging toch wel verdomde handig.
Je toekomstige auto heeft van die Road-DNA zg. foto's aan boord. Maar waar te zoeken zonder GPS-lokatie? En dan zwijg ik nog maar van de 3D beeldmanipulatie die voor de herkenning en het gebruik van DNA-plaatjes nodig zijn. Het is ingewikkelder dan vingerafdrukken.
Maar goed, waar hebben we het over? Geen enkele TT-gebruiker heeft daar nu mee te maken, en ook een nieuwe eindklant in 2016 niet. We moeten allen oppassen de huid te verkopen voor de beer geschoten is. Sorry, TT-believers,
die DNA-discussie gaat alleen over een patent voor de toekomst. Waar TT over opgeschept heeft, but no more. Hun automotive omzet gaat sterk toenemen, maar nog niet op basis van Road-DNA. Sorry.
@BDB Dit vind ik wel heel erg om zo de discussie proberen dood te slaan. Volgens mij begrijp je het nog steeds niet 100% qua RoadDNA. RoadDNA is een fantastische vinding en is zeer kansrijk. Tom2 zit hiermee in de voorhoede van Autonomous Driving en laat hiermee andere partijen ook echt geloven dat zoiets in de nabije toekomst mogelijk is. Als ze nu ook nog een manier vinden à la Toyota/Tesla om hun eigen deelnemende vloot de kaarten te laten onderhouden (dat zou betekenen dat iedere zelfrijdende auto in de toekomst met Lidar uitgerust moet worden; ook geen probleem, dit kan al voor 1000 dollar, let maar op de CES, nieuws van Quanergy) dan zie ik het echt wel als één van de technologiën die in de praktijk toepasbaar zijn. Dat het voor de toekomst is klopt niet. Het is commercieel verkrijgbaar en toepasbaar. Dat ze er over opgeschept hebben is juist niet waar. Dat is nl. niet des Tom2's. Deden ze het maar eens!
@Hik Eens. RoadDNA is nu reeds beschikbaar (op beperkte schaal maar HD-kaarten USA en Europa komen er snel aan) en zal de komende jaren in de auto's verschijnen. Grote kans dat partijen als Tesla en Toyota het gaan gebruiken. Zelf kaarten maken is een broodjeaapverhaal; hebben die autofabrikanten simpelweg de kennis en organisatie niet voor. Wel zal men in de toekomst meer en meer de data uit de auto's in het real-time platform van TomTom (en over 2-3 jaar? ook bij Here) gaan verwerken. Autofabrikanten zie ik niet zo snel hun data aan Google overdragen. Zijn ze als de dood voor en ook hun klanten willen dat niet (ik zal persoonlijk ook NOOIT een auto kopen die connected is met Google). Dat verhaal van goedkope Lidar komt niet in de plaats van, maar bovenop de HD-kaarten en RoadDNA. 1000 dollar extra inkoop per auto is nog steeds een hoop geld voor autofabrikanten. Gaat nog zeker 5 jaar duren voordat dat in de auto komt als extra systeem. In de tussentijd zal in mijn glazen bol RoadDNA de nieuwe wereldstandaard zijn geworden. RoadDNA + straks Lidar is een fantastische combinatie.
groeibriljant schreef op 24 december 2015 11:20 :
@Hik
Eens. RoadDNA is nu reeds beschikbaar (op beperkte schaal maar HD-kaarten USA en Europa komen er snel aan) en zal de komende jaren in de auto's verschijnen.
Grote kans dat partijen als Tesla en Toyota het gaan gebruiken. Zelf kaarten maken is een broodjeaapverhaal; hebben die autofabrikanten simpelweg de kennis en organisatie niet voor. Wel zal men in de toekomst meer en meer de data uit de auto's in het real-time platform van TomTom (en over 2-3 jaar? ook bij Here) gaan verwerken.
Autofabrikanten zie ik niet zo snel hun data aan Google overdragen. Zijn ze als de dood voor en ook hun klanten willen dat niet (ik zal persoonlijk ook NOOIT een auto kopen die connected is met Google).
Dat verhaal van goedkope Lidar komt niet in de plaats van, maar bovenop de HD-kaarten en RoadDNA. 1000 dollar extra inkoop per auto is nog steeds een hoop geld voor autofabrikanten. Gaat nog zeker 5 jaar duren voordat dat in de auto komt als extra systeem. In de tussentijd zal in mijn glazen bol RoadDNA de nieuwe wereldstandaard zijn geworden. RoadDNA + straks Lidar is een fantastische combinatie.
Toyota lijkt me een serieus bedrijf en die gaan niet zomaar geruchten de wereld in strooien. Op de CES gaan ze eea toelichten:www.techinsider.io/toyota-maps-routes... Let wel even op de bemoedigende zinsnede:The automaker, which plans to release its driverless technology by 2020, will also seek to collaborate with mapmakers. Het wordt een hete vroege lente!
@hik en @GB dank jullie voor de toelichting Tesla en RoadDNA geloof ik (nog) niet in, Toyota des te meer. De vooraankondigingen van Toyota voor CES geven toch veel hints in die richting, en er stond ergens (ik kan de link nu niet terugvinden) dat Toyota dit doet in samenwerking met bestaande Map leveranciers. Dus ik ben erg benieuwd naar het Toyota-systeem dat op de CES een hoofdthema wordt. edit: en @hik bedankt voor de link ;)
seren schreef op 24 december 2015 11:27 :
@hik en @GB dank jullie voor de toelichting
Tesla en RoadDNA geloof ik (nog) niet in, Toyota des te meer.
De vooraankondigingen van Toyota voor CES geven toch veel hints in die richting, en er stond ergens (ik kan de link nu niet terugvinden) dat Toyota dit doet in samenwerking met bestaande Map leveranciers.
Dus ik ben erg benieuwd naar het Toyota-systeem dat op de CES een hoofdthema wordt.
Ik was je net een minuutje voor :-) citaat komt uit het techinsider artikel.
Hik schreef op 24 december 2015 11:26 :
[...]
Toyota lijkt me een serieus bedrijf en die gaan niet zomaar geruchten de wereld in strooien. Op de CES gaan ze eea toelichten:
www.techinsider.io/toyota-maps-routes... Let wel even op de bemoedigende zinsnede:
The automaker, which plans to release its driverless technology by 2020, will also seek to collaborate with mapmakers. Het wordt een hete vroege lente!
Goddijn een half jaar geleden: we werken met leidende Duitse en Japanse autofabrikanten aan de zelfrijdende auto. Ik ken maar 1 leidend Japans automerk :)
Eind 2007 is de samenwerking tussen TomTom en Toyota aangekondigd en op 5 februari 2009 is de Renault Carminat TomTom bekendgemaakt. Wordt op 5 januari 2016 de zelfrijdende auto tussen a en b bekend gemaakt?
www.cesweb.org/ Dirk (CES si bon?)
*Justin* schreef op 24 december 2015 11:34 :
[...]
Goddijn een half jaar geleden: we werken met leidende Duitse en Japanse autofabrikanten aan de zelfrijdende auto. Ik ken maar 1 leidend Japans automerk :)
Er wordt altijd zo laatdunkend gedaan over Subaru ;)
xynix schreef op 24 december 2015 12:59 :
[...]
Er wordt altijd zo laatdunkend gedaan over Subaru ;)
Snap ik ook niet...
seren schreef op 24 december 2015 11:27 :
@hik en @GB dank jullie voor de toelichting
Tesla en RoadDNA geloof ik (nog) niet in, Toyota des te meer.
De vooraankondigingen van Toyota voor CES geven toch veel hints in die richting, en er stond ergens (ik kan de link nu niet terugvinden) dat Toyota dit doet in samenwerking met bestaande Map leveranciers.
Dus ik ben erg benieuwd naar het Toyota-systeem dat op de CES een hoofdthema wordt.
edit: en @hik bedankt voor de link ;)
Zo te lezen gaat Toyota inderdaad het nieuwe TomTom real-time platform gebruiken. En als men de plaatjes uit de autosensoren gaat verzamelen en verwerken dus kennelijk ook het gepatenteerde RoadDNA van TomTom. Ben zeer benieuwd hoe ver de samenwerking tussen TomTom en Toyota gaat. Kan begin januari megagroot nieuws worden.
groeibriljant schreef op 24 december 2015 15:36 :
[...]
Zo te lezen gaat Toyota inderdaad het nieuwe TomTom real-time platform gebruiken. En als men de plaatjes uit de autosensoren gaat verzamelen en verwerken dus kennelijk ook het gepatenteerde RoadDNA van TomTom.
Ben zeer benieuwd hoe ver de samenwerking tussen TomTom en Toyota gaat. Kan begin januari megagroot nieuws worden.
De deal waarover HG al eerder hintte? Er zou nog iets komen.
HG gaf aan dat hij nog automotive klanten uitbreiding zoekt in US en ZO Azie. En aangezien Toyota al traffic heeft van TT is dat het meest logisch. Want Mazda is al binnen, zeker de CX5.www.tomtom.com/en_us/products/your-dr... www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/top... En Nissan moet hoop ik via Renault (Carlos Goshn) binnengehakt worden. Want wat een waardeloze navigatie heeft mijn Juke. Schande Nissan: dat jullie nog die Here troep erin zetten. Kortom ik ga voor Toyota begin 2016 en koersexplosie naar 14-15. Oh ja en dan nog even GM of Ford erbij. Dan breekt de koers door de 15 heen. Iedereen goede feestdagen. Ik sluit het jaar 2015 af met 200% winst dankzij opties.VOORTS schreef op 24 december 2015 15:50 :
[...]
De deal waarover HG al eerder hintte?
Er zou nog iets komen.
groeibriljant schreef op 24 december 2015 15:36 :
[...]
Zo te lezen gaat Toyota inderdaad het nieuwe TomTom real-time platform gebruiken. En als men de plaatjes uit de autosensoren gaat verzamelen en verwerken dus kennelijk ook het gepatenteerde RoadDNA van TomTom.
Ben zeer benieuwd hoe ver de samenwerking tussen TomTom en Toyota gaat. Kan begin januari megagroot nieuws worden.
Toch nét niet helemaal hetzelfde. De opbouw/productie van RoadDNA is wel degelijk mét Lidar, zoals ik in correspondentie met Tom2 bevestigd heb gekregen. Het gebruik van RoadDNA vereist minimaal een video camera in de SDC. Wat Toyoyta hier echter schetst is een opbouw van gegevens zónder Lidar. Dus dat kan nooit dezelfde kwaliteit gaan bezitten als RoadDNA van Tom2. Echter, er zijn natuurlijk ook 3D Video camera's op de markt. Misschien dat ze het daarmee gaan proberen? Die ontwikkelingen gaan ook steeds door natuurlijk en de mogelijkheden om daar een RoadDNA-achtige unieke fingerprint van de omgeving te maken (want daar gaat het uiteindelijk om) is misschien ook denkbaar. Dan hebben nog het licht-donker probleem. Lidar zendt namelijk zelf een lichtstraal uit en is dus dag en nacht te gebruiken. Een videocamera is tegenwoordig wel erg gevoelig, maar bij zeer weinig licht of afwezigheid daarvan komt er gewoon geen informatie door de lens naar binnen. Ik ben echt benieuwd naar de details.
Ik hoop niet dat we op het nieuws een kleine 10% procent stijgen, want dan komen we weer uit op een koers iets boven de 12 EUR. Tomtom moet echt veel beter presteren en het wordt tijd voor minstens 14 EUR per aandeel.
Eva1960 schreef op 24 december 2015 16:13 :
In de aygo zit ie al zo te zien.
www.tomtom.com/nl_nl/products/your-dr... Dat is toch het Mazda logo?
xynix schreef op 24 december 2015 21:48 :
[...]
Dat is toch het Mazda logo?
Klopt.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)