Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,570 15 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,525 - 5,770
  • 493.388 Gem. (3M) 278,3K

TomTom augustus 2015

4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 ... 248 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 augustus 2015 10:10
    quote:

    dipity schreef op 24 augustus 2015 09:45:

    Als het gaat over turbo of dergelijk product en hij gaat door de stoploss dan berekenen ze na afloop van de dag, zie je tijdens de dag zelf niets van. Afrekening volgt paar dagen later, afhankelijk van de aanbieder. Andere producten geen idee hoe dat exact werkt.
    Ik neem meestal turbo's, zonder financierings niveau daarom, en probeer deze iedee keer op tijd door te rollen....pfff
  2. [verwijderd] 24 augustus 2015 10:14
    quote:

    dipity schreef op 24 augustus 2015 10:10:

    Zijn al door de stops van 8,40 gezakt en weer terug. Betekent dat de kracht naar beneden zeer beperkt is, want anders was de koers bij het zakken door de 8,40 verder naar beneden doorgeschoten dan 8,349.
    Ja, maar aex is ook wat hersteld daarna....moet niet weer naar -3,5% gaan, want dan gaan wij ook mee...vrees ik..
  3. [verwijderd] 24 augustus 2015 10:14
    Beurs zwaar negatief, dit komt niet zomaar weer goed. TT verkocht op 9,07, alweer een hoop verlies uitgespaard. Ik wacht het nog minstens een weekje af om te kijken waar het naar toegaat. Ik heb alleen Galapagos nog, maar ook die ontkomt niet aan de malaise, het zijn trieste tijden.
  4. [verwijderd] 24 augustus 2015 10:27

    er is nu al best veel lucht ontsnapt, dus de grote schok hebben we wel gehad, maar dit doet zeker pijn

    TT heeft dan wel het voordeel dat ze in een sector zit die steeds meer de aandacht krijgt, dus de interesse voor TT die is er , beste is in dit soort tijden niets te doen en afwachten, TT is fundamenteel veel meer een 12,50 euro aandeel dan een 8,50 en dat komt er over een paar maand toch uit, maar nu spelen andere dingen en daar kun je als bedrijf ook niks aandoen.

    Nestlé tuimelt vandaag ook 3% en die doen het gewoon erg goed.

    over een 4 @ 6 week ziet het er allemaal heel anders uit, ik denk dat TT dan gewoon weer terug in de range zit van 9,50 om 10,50 en dan horen we wel wat de plannen zijn

    voor FY16 staat die 50 ct wpa verwachting bij allen er nog en dat in een sector die aan 20 x gaat geeft een cijfer fundering voor 10 euro, neem daarbij de benchmark die Here heeft gezet en dan is 12,50 fair-value, precies wat de meer conservatieve analisten voor koersdoel hebben voor 12 maand

    als je puur in aandelen zit en niet tijdgebonden door opties die aflopen of stoploss die geraakt kunnen worden bij hefboom produkten, dan is het klote dat je erin zit aan 10 ipv 8,50 maar de outlook is onveranderd.
    bijt door de pijn heen en koop jezelf tijd.
  5. [verwijderd] 24 augustus 2015 10:33
    Wies , en vergeet niet dat de IAA er aan zit te komen. Dus de triggers die we sinds het JdM-bericht zo node hebben moeten missen zitten ook alweer in de KT-pijplijn.

    Dat Tiguan bericht dat CV plaatste zou een voorbode kunnen zijn. Is er iemand met VW-connecties die kan nagaan of dit over meer gaat dan traffic?
  6. Balimoney 24 augustus 2015 10:42
    HERE convenes industry forum to discuss vehicle sensor data transmission specifications

    Participants agree common interface format is critical next step for autonomous vehicle development

    Berlin, Germany - HERE, a leader in mapping, navigation and location experiences, recently brought together a diverse group of automotive companies, system vendors and suppliers to discuss the establishment of an interface format for how in-vehicle sensor data is transmitted to a location cloud. Modern vehicles collect vast sums of information on road and traffic conditions through onboard sensors, all of which can be utilized to improve the safety and experience of nearby drivers, such as real-time map updates and alerts on traffic or hazardous conditions ahead. If vehicles transmit sensor data in different formats, however, the ability for a cloud to efficiently aggregate and analyze the data at scale is lost and benefits to the driver become less realized.

    During the forum held at HERE in Berlin, Germany, participants representing 16 companies agreed the industry must define a format in which vehicle sensor data is ingested by a location cloud. Additionally, participants discussed a range of technical issues, including data content, security, anonymization, and transmission accuracy and efficiency based on the ingestion interface specification recently published by HERE.

    "The ability to transmit in real-time sensor data across different vehicles on the road requires deep industrywide collaboration," said Dietmar Rabel, head of product management for the automated driving program at HERE. "But when we do, the result should be fewer accidents and more efficient journeys, as well as moving the industry closer to its aspiration for cars that can fully understand their environment and drive themselves."

    A recent forecast by automotive technology research firm SBD predicts that, by 2020, over 30 million vehicles will be sold annually with built-in connectivity, generating more than 163 million terabytes of data each year via their dozens of on-board cameras and sensor technologies.

    "As more connected vehicles come to market, Continental looks forward to participating in the industry's effort to define how vehicle sensor data gets transmitted and processed. This is important for Continental's eHorizon project where we merge data from different car makers in a backend. The discussions at this forum were incredibly robust, key issues to address were identified - such as how to transmit accurate sensor information given that every OEM will have different sensors on board - and I believe we now have a solid foundation for our work ahead," said Ronald Hain, head of back-end development team at Continental who participated in the forum.

    The creation of a common specification for in-vehicle sensor data is prerequisite to an industry standard, following a similar approach taken by HERE and its industry peers to usher in ADAS Interface Specification. In the upcoming weeks and months HERE will re-engage industry peers across the globe to establish a formal working group on sensor ingestion standardization.

    To read an interview with Continental's Ronald Hain please visit this link. To learn more about HERE, along with detailed information on our recently published sensor data ingestion interface specification, visit 360.here.com.

    Media Enquiries:
    HERE Communications
    company.here.com/newsroom/contacts/
    Email: press@here.com
  7. forum rang 6 pwijsneus 24 augustus 2015 10:44
    quote:

    xynix schreef op 24 augustus 2015 10:33:

    Wies , en vergeet niet dat de IAA er aan zit te komen. Dus de triggers die we sinds het JdM-bericht zo node hebben moeten missen zitten ook alweer in de KT-pijplijn.

    Dat Tiguan bericht dat CV plaatste zou een voorbode kunnen zijn. Is er iemand met VW-connecties die kan nagaan of dit over meer gaat dan traffic?
    Nog 3 weekjes en dan is het zover inderdaad. Wat de rest van de beurs doet tot die tijd is zeer onzeker (das een understatement).

    Maar goed nieuws op de IAA is eigenlijk een zekerheidje, en qua momentum ook niet verkeerd.

    www.valuewalk.com/2015/08/tesla-makin...

    Model X wordt denk ik gelanceerd, evenals autopilot.
  8. [verwijderd] 24 augustus 2015 10:47
    quote:

    Vici schreef op 24 augustus 2015 10:38:

    Heb CV telkens een AB gegeven voor zijn speurwerk. Ik zet ze wel op Twitter ;-)
    Dat Tiguan bericht was trouwens verleden week al door de media opgepikt.
    Heb jij al kunnen achterhalen wat de omvang van die TomTom navigatie is? Is dat inclusief kaarten? En wellicht zelfs inclusief de NavKit user-interface en wie weet ook nog inclusief Cloud services (MyDrive)?

    MyDrive is een zeer mooie innovatie die nog veel "groeipotentieel" heeft. Je zou voor de gein eens via MyDrive een route naar hartje Moskou moeten plannen. Je gelooft je ogen niet als je de responsetijd ziet. En dat reisdoel kan dan moeiteloos worden doorgezet naar je navigatie-apparatuur.

    Onthoud wat Justin heeft gezegd: zorg dat je klaar zit voor de aanloop naar de IAA.

  9. harrysnel 24 augustus 2015 10:48
    quote:

    R8GT schreef op 24 augustus 2015 10:27:

    er is nu al best veel lucht ontsnapt, dus de grote schok hebben we wel gehad, maar dit doet zeker pijn

    TT heeft dan wel het voordeel dat ze in een sector zit die steeds meer de aandacht krijgt, dus de interesse voor TT die is er , beste is in dit soort tijden niets te doen en afwachten, TT is fundamenteel veel meer een 12,50 euro aandeel dan een 8,50 en dat komt er over een paar maand toch uit, maar nu spelen andere dingen en daar kun je als bedrijf ook niks aandoen.

    Nestlé tuimelt vandaag ook 3% en die doen het gewoon erg goed.

    over een 4 @ 6 week ziet het er allemaal heel anders uit, ik denk dat TT dan gewoon weer terug in de range zit van 9,50 om 10,50 en dan horen we wel wat de plannen zijn

    voor FY16 staat die 50 ct wpa verwachting bij allen er nog en dat in een sector die aan 20 x gaat geeft een cijfer fundering voor 10 euro, neem daarbij de benchmark die Here heeft gezet en dan is 12,50 fair-value, precies wat de meer conservatieve analisten voor koersdoel hebben voor 12 maand

    als je puur in aandelen zit en niet tijdgebonden door opties die aflopen of stoploss die geraakt kunnen worden bij hefboom produkten, dan is het klote dat je erin zit aan 10 ipv 8,50 maar de outlook is onveranderd.
    bijt door de pijn heen en koop jezelf tijd.

    Hoi Wies,

    Grote voordeel dat TT m.i. heeft is dat het niet gewaardeerd wordt op de huidige business/cijfers. Als de "nieuwe normaal" op de beurs wordt dat een k/w verhouding voor P&G, Unilever, Nestlé etc. 15 wordt ipv 20, ik noem maar wat, als gevolg van ontwikkelingen op gebied van valuta, inflatie etc.....dan maakt dat voor TT niet uit. Als een dividend rendement van 3% niet meer genoeg is....dan maakt dat voor TT niet uit. Als Apple geen voordeel van de twijfel meer krijgt en de enorme prestaties van laatste jaren het aandeel niet hoog kunnen houden....maakt dat voor TT niet uit. De waardering van TT is gebaseerd op assets (en deels ook op toekomstige cashflows) maar zeker niet op de laatste cijferrapportage.

    Ik denk dat zolang de markt gedomineerd wordt door macro en je geldstromen rücksichtlos uit aandelen ziet stromen dat TT dan ook zal meedalen omdat de banken het aandeel sinds kort op kopen hebben staan en veel partijen gevolgd zijn. Maar: een hersteldag (of een dagje daling van "maar" 1%) zal mogelijk strategische kopers trekken. Dan kan het weer snel omhoog.

    Naast TT vermoed ik dat ook biotech fondsen (op de wat langere termijn) een eigen dynamiek kennen. Zo zie ik Galapagos ook niet veel verder meer zakken. We gaan het zien.
  10. gdejong 24 augustus 2015 10:49
    HERE convenes industry forum to discuss vehicle sensor data transmission specifications

    Participants agree common interface format is critical next step for autonomous vehicle development
    Berlin, Germany - HERE, a leader in mapping, navigation and location experiences, recently brought together a diverse group of automotive companies, system vendors and suppliers to discuss the establishment of an interface format for how in-vehicle sensor data is transmitted to a location cloud. Modern vehicles collect vast sums of information on road and traffic conditions through onboard sensors, all of which can be utilized to improve the safety and experience of nearby drivers, such as real-time map updates and alerts on traffic or hazardous conditions ahead. If vehicles transmit sensor data in different formats, however, the ability for a cloud to efficiently aggregate and analyze the data at scale is lost and benefits to the driver become less realized.
    During the forum held at HERE in Berlin, Germany, participants representing 16 companies agreed the industry must define a format in which vehicle sensor data is ingested by a location cloud. Additionally, participants discussed a range of technical issues, including data content, security, anonymization, and transmission accuracy and efficiency based on the ingestion interface specification recently published by HERE.
    "The ability to transmit in real-time sensor data across different vehicles on the road requires deep industrywide collaboration," said Dietmar Rabel, head of product management for the automated driving program at HERE. "But when we do, the result should be fewer accidents and more efficient journeys, as well as moving the industry closer to its aspiration for cars that can fully understand their environment and drive themselves."
    A recent forecast by automotive technology research firm SBD predicts that, by 2020, over 30 million vehicles will be sold annually with built-in connectivity, generating more than 163 million terabytes of data each year via their dozens of on-board cameras and sensor technologies.
    "As more connected vehicles come to market, Continental looks forward to participating in the industry's effort to define how vehicle sensor data gets transmitted and processed. This is important for Continental's eHorizon project where we merge data from different car makers in a backend. The discussions at this forum were incredibly robust, key issues to address were identified - such as how to transmit accurate sensor information given that every OEM will have different sensors on board - and I believe we now have a solid foundation for our work ahead," said Ronald Hain, head of back-end development team at Continental who participated in the forum.
    The creation of a common specification for in-vehicle sensor data is prerequisite to an industry standard, following a similar approach taken by HERE and its industry peers to usher in ADAS Interface Specification. In the upcoming weeks and months HERE will re-engage industry peers across the globe to establish a formal working group on sensor ingestion standardization.
  11. forum rang 6 Tom3 24 augustus 2015 10:53
    quote:

    xynix schreef op 24 augustus 2015 10:33:

    Wies , en vergeet niet dat de IAA er aan zit te komen. Dus de triggers die we sinds het JdM-bericht zo node hebben moeten missen zitten ook alweer in de KT-pijplijn.

    Dat Tiguan bericht dat CV plaatste zou een voorbode kunnen zijn. Is er iemand met VW-connecties die kan nagaan of dit over meer gaat dan traffic?
    Dacht dat verleden week hier op dit forum doorgegeven is dat de Passat met modeljaar 2016 voorzien wordt van Tom2 kaarten. Bron: VW dealer.
  12. [verwijderd] 24 augustus 2015 10:58
    quote:

    harrysnel schreef op 24 augustus 2015 10:48:

    [...]

    Als Apple geen voordeel van de twijfel meer krijgt en de enorme prestaties van laatste jaren het aandeel niet hoog kunnen houden....

    De Chinese beurs wordt zwaar gedragen door particulieren. Velen die voor het eerst de middenklasse bereikten hebben (zonder ervaring) hun geluk beproefd op de beurs en weer zien imploderen. Zij roepen om overheidsingrijpen, omdat zij niet gewend zijn dat zoiets in een vrije markt kan gebeuren. Dat er überhaupt iets kan gebeuren buiten de invloed van de overheid.

    De recente opmars van Apple's cijfers en koers had sterk te maken met grote vraag in China. Recordcijfers. De Chinese particulieren die nu hun vermogen op de Chinese beurs hebben verloren zijn klanten van deze iPhones. Heeft dus op Apple zeker wel effect.

    TomTom is netto gezien inkoper in Azie, de Chinese markt is voor TomTom nog nihil. Ik zie als voornaamste effect voor TomTom de marge verbeteringen als gevolg van een weer aansterkende euro.

    Nu zie je nog alle bedrijven eenzelfde duikeling maken. Ik mag aannemen dat je op termijn ziet dat bedrijven met hoge exposure aan China harder geraakt worden dan degenen met lage of geen exposure aan China of die alleen aan de inkoop kant met China te maken hebben.
  13. [verwijderd] 24 augustus 2015 10:59
    quote:

    Tom3 schreef op 24 augustus 2015 10:53:

    [...]
    Dacht dat verleden week hier op dit forum doorgegeven is dat de Passat met modeljaar 2016 voorzien wordt van Tom2 kaarten. Bron: VW dealer.
    Goed om te lezen. Ik heb het forum even een tijd wat minder gevolgd, omdat ik druk was met andere zaken en omdat ik tabak had van het waardeloze niveau van het merendeel van de posts. Tot nu toe heeft het vanmorgen gelukkig wel merendeels niveau.
4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 ... 248 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links