Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TOMTOM JULI 2015

1.866 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 94 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 30 juli 2015 17:11
    quote:

    Meryntje schreef op 30 juli 2015 17:06:

    [...]

    En wordt de koers daarom zo dicht mogelijk bij de 10 gehouden? Zodra de koers dichtbij de 10 komt zie je grote blokken verschijnen.

    Groet uit Grunn.
    Wellicht maar dit zijn allemaal fantasietjes van mij in de zin dat er geen enkele andere onderbouwing is behalve mijn interpretatie van alles wat ik lees/zie. Geen harde/zachte info maar eerder hardop denken:). Brainstormen.
  2. [verwijderd] 30 juli 2015 17:16

    @ Harry

    de Duitsers pluizen de boeken en het business plan bij Here uit tot op het bot, dat neemt tijd

    wat denk je dat de afschrijving verleden maand van MSFT 8 miljard op die mobieltjes teweeg heeft gebracht bij al hen die interesse hebben in Here, die denken allemaal sodeju dat NOK zal ons toch geen oor aannaaien ?

    dit gaat niet meer om het bidbook dit gaat om alles zien , er zit daar een leger van Heinzen door het business plan te gaan, de cijfers, de contracten alles wat Here heeft gaat tot op het bot uitgezocht worden.

    maar dit is geen spel, Heins loopt daar niet binnen en dan weer buiten nadat ze echt alles en alles weten over Here en koopt dan TT, ja NOK is achterlijk, de Duitsers weten wie wat betaald en wie wat voor verplichting heeft echt alles, weten de overheads, de capex , de investeringsplannen enz...Neen zo werkt t niet, dat kan gewoon niet, de CEO van Mercedes heeft het over NOK en NOK heeft het over de final stages, als het afbreekt is het omdat ze niet overeen komen, maar dan naar TT, dat is bedrijfsspionage, Heins weet NU echt alles over Here, alles, dit is volgens mij niet meer terug te draaien.

    dan zou NOK toch gestoord zijn, die Heinzen hebben verdorie dat hele bedrijf in kaart gezet, als die naar TT gaan dan is Here onverkoopbaar geworden.

  3. [verwijderd] 30 juli 2015 17:21
    quote:

    R8GT schreef op 30 juli 2015 17:16:

    @ Harry

    de Duitsers pluizen de boeken en het business plan bij Here uit tot op het bot, dat neemt tijd

    wat denk je dat de afschrijving verleden maand van MSFT 8 miljard op die mobieltjes teweeg heeft gebracht bij al hen die interesse hebben in Here, die denken allemaal sodeju dat NOK zal ons toch geen oor aannaaien ?

    dit gaat niet meer om het bidbook dit gaat om alles zien , er zit daar een leger van Heinzen door het business plan te gaan, de cijfers, de contracten alles wat Here heeft gaat tot op het bot uitgezocht worden.

    maar dit is geen spel, Heins loopt daar niet binnen en dan weer buiten nadat ze echt alles en alles weten over Here en koopt dan TT, ja NOK is achterlijk, de Duitsers weten wie wat betaald en wie wat voor verplichting heeft echt alles, weten de overheads, de capex , de investeringsplannen enz...Neen zo werkt t niet, dat kan gewoon niet, de CEO van Mercedes heeft het over NOK en NOK heeft het over de final stages, als het afbreekt is het omdat ze niet overeen komen, maar dan naar TT, dat is bedrijfsspionage, Heins weet NU echt alles over Here, alles, dit is volgens mij niet meer terug te draaien.

    dan zou NOK toch gestoord zijn, die Heinzen hebben verdorie dat hele bedrijf in kaart gezet, als die naar TT gaan dan is Here onverkoopbaar geworden.

    Bedrijven zijn keihard wies....kijk naar Apple, die kleden ook vele bedrijven uit....Nee, kan allemaal...
  4. Romax 30 juli 2015 17:28
    quote:

    *Justin* schreef op 30 juli 2015 17:00:

    [...]

    Nog een vraag:

    - De Duitse autobouwers zouden in een wedloop zitten met Tesla wie de eerste zelfrijdende auto lanceert. Ook om imago/prestige redenen. Duitsers zijn dit aan hun naam verplicht.

    - De zelfrijdende technologie haalt Tesla bij Robert Bosch. Dus de Duitsers willen zogenaamd de concurrentie aan met Robert Bosch?? Lijkt me sterk.

    - Robert Bosch gebruikt TomTom maps voor hoge detail kaarten en TomTom road DNA voor accurate positiebepaling.

    - Vergis je niet in Bosch. nl.wikipedia.org/wiki/Bosch_(bedrijf) In het boekjaar 2014 bestond de groep uit ongeveer 290 000 medewerkers met een omzet van 49 miljard euro.

    Denk dus ook dat de Duitsers meer interesse hebben in TomTom en hun road DNA en realtime maps platform dan in Nokia HERE. Maar ja, de mediaberichten zeggen anders.
  5. harrysnel 30 juli 2015 17:29
    quote:

    R8GT schreef op 30 juli 2015 17:16:

    @ Harry

    de Duitsers pluizen de boeken en het business plan bij Here uit tot op het bot, dat neemt tijd

    wat denk je dat de afschrijving verleden maand van MSFT 8 miljard op die mobieltjes teweeg heeft gebracht bij al hen die interesse hebben in Here, die denken allemaal sodeju dat NOK zal ons toch geen oor aannaaien ?

    dit gaat niet meer om het bidbook dit gaat om alles zien , er zit daar een leger van Heinzen door het business plan te gaan, de cijfers, de contracten alles wat Here heeft gaat tot op het bot uitgezocht worden.

    maar dit is geen spel, Heins loopt daar niet binnen en dan weer buiten nadat ze echt alles en alles weten over Here en koopt dan TT, ja NOK is achterlijk, de Duitsers weten wie wat betaald en wie wat voor verplichting heeft echt alles, weten de overheads, de capex , de investeringsplannen enz...Neen zo werkt t niet, dat kan gewoon niet, de CEO van Mercedes heeft het over NOK en NOK heeft het over de final stages, als het afbreekt is het omdat ze niet overeen komen, maar dan naar TT, dat is bedrijfsspionage, Heins weet NU echt alles over Here, alles, dit is volgens mij niet meer terug te draaien.

    dan zou NOK toch gestoord zijn, die Heinzen hebben verdorie dat hele bedrijf in kaart gezet, als die naar TT gaan dan is Here onverkoopbaar geworden.

    Wat ik denk: die Duitsers willen ook Here maar TT is voor toekomst belangrijker. Daarom destijds al een bod gedaan op Here nog voor de aankondiging van veilingsproces. Nokia beledigd omdat het bod van de Duitsers veel te laag was. Duitsers willen (nu nog steeds) niet hoofdprijs betalen voor defensieve zet. Bovendien gaat een overname voor Here tegen een hoge prijs ook de prijs van TT assets opdrijven en daar moeten ze ook nog zaken mee doen in mijn scenario. Nokia is ontevreden en start een veiling; schrijft partijen aan om evt Here te kopen. Duitser pikken dat weer niet en brengen naar buiten dat ze weg gaan bij Here als dat in ongewenste handen komt.

    De Duitsers zien dus twee assets die ze alletwee willen hebben. Here en TT road DNA. Ze hebben de boel uit de hand laten lopen door niet genoeg te bieden in eerste instantie voor de Here assets. Nu zullen ze in mijn optiek liever eerst alles met TT rondmaken. Zeker als de andere bieders op Here daadwerkelijk afgehaakt zijn. Tijdrekken dus vwb Here.
  6. [verwijderd] 30 juli 2015 17:33

    @ Gira

    ja, maar dat lag anders dat waren supply contracten GTAT, MONSTER zijn niet genaaid, Apple is gewoon eerst een exclusive account en loopt dan weg, Ja, dan hebben die gasten geen afzet meer

    maar toen Apple voor 3 miljard Beats overnam en daar een boekenonderzoek deed, toen namen ze het ook, ik denk dat als Timmy Boy weggelopen was bij Dr. Dré , dat had hij niet overleeft

    kijk, als je niet verder gaat dan het bid-book, OK dat kan , dat hebben allen die interesse hadden in Here kunnen lezen, maar ga je echt verder en je krijgt inzage in de Boeken, dat is een ander verhaal, als er intentie verklaringen zijn getekend dan is het echt serieus, dan kan je niet zomaar weer weglopen, dan moet daar echt een gegronde reden voor zijn.

    NOK, Mercedes, BMW en Audi zijn serieuze bedrijven , daar is business ethiek, dit is steeds het probleem met die Chinezen, die bieden overal op en lopen gewoon weg.

    daarom dit soort zaken duurt echt maanden, het is geen overhemd kopen
  7. Meryntje 30 juli 2015 17:35
    quote:

    harrysnel schreef op 30 juli 2015 17:29:

    [...]

    Wat ik denk: die Duitsers willen ook Here maar TT is voor toekomst belangrijker. Daarom destijds al een bod gedaan op Here nog voor de aankondiging van veilingsproces. Nokia beledigd omdat het bod van de Duitsers veel te laag was. Duitsers willen (nu nog steeds) niet hoofdprijs betalen voor defensieve zet. Bovendien gaat een overname voor Here tegen een hoge prijs ook de prijs van TT assets opdrijven en daar moeten ze ook nog zaken mee doen in mijn scenario. Nokia is ontevreden en start een veiling; schrijft partijen aan om evt Here te kopen. Duitser pikken dat weer niet en brengen naar buiten dat ze weg gaan bij Here als dat in ongewenste handen komt.

    De Duitsers zien dus twee assets die ze alletwee willen hebben. Here en TT road DNA. Ze hebben de boel uit de hand laten lopen door niet genoeg te bieden in eerste instantie voor de Here assets. Nu zullen ze in mijn optiek liever eerst alles met TT rondmaken. Zeker als de andere bieders op Here daadwerkelijk afgehaakt zijn. Tijdrekken dus vwb Here.
    En ze willen ook niet de hoofdprijs voor TomTom betalen, das vandaar het drukken?

    Groet uit Grunn.
  8. seren 30 juli 2015 17:40
    quote:

    harrysnel schreef op 30 juli 2015 17:29:

    [...]

    Wat ik denk: die Duitsers willen ook Here maar TT is voor toekomst belangrijker. Daarom destijds al een bod gedaan op Here nog voor de aankondiging van veilingsproces. Nokia beledigd omdat het bod van de Duitsers veel te laag was. Duitsers willen (nu nog steeds) niet hoofdprijs betalen voor defensieve zet. Bovendien gaat een overname voor Here tegen een hoge prijs ook de prijs van TT assets opdrijven en daar moeten ze ook nog zaken mee doen in mijn scenario. Nokia is ontevreden en start een veiling; schrijft partijen aan om evt Here te kopen. Duitser pikken dat weer niet en brengen naar buiten dat ze weg gaan bij Here als dat in ongewenste handen komt.

    De Duitsers zien dus twee assets die ze alletwee willen hebben. Here en TT road DNA. Ze hebben de boel uit de hand laten lopen door niet genoeg te bieden in eerste instantie voor de Here assets. Nu zullen ze in mijn optiek liever eerst alles met TT rondmaken. Zeker als de andere bieders op Here daadwerkelijk afgehaakt zijn. Tijdrekken dus vwb Here.
    @Harry, ik was bijna hetzelfde bericht aan het typen, dit lijkt me nu wel de consensus van het forum, lijkt me ook dat meer dit gaan inzien, dus dat een deal met Here genoeg TT kopers gaat opleveren.
  9. harrysnel 30 juli 2015 17:46
    @meryntje: ze zullen op alle manieren willen voorkomen dat ze teveel moeten betalen als ze idd TT Maps willen kopen, of een deelneming in TT-maps, of HAD contract. Ze zitten in lastige situatie de autobouwers door gebrek aan alternatieven. Komt ook nog eens de interesse bij van VS-tech. Bewust koers laten drukken zal niet mogen maar op de beurs zie je een hoop dat niet mag.

    @Wies: ze zullen beiden willen hebben vermoed ik. Geen verstand van regelgeving op gebied van mededinging. Lijkt me dat daar met minderheidsbelangen, open stellen van platform etc. wel wat te regelen valt om aan wet te voldoen.
  10. [verwijderd] 30 juli 2015 17:59
    quote:

    R8GT schreef op 30 juli 2015 17:33:

    @ Gira

    ja, maar dat lag anders dat waren supply contracten GTAT, MONSTER zijn niet genaaid, Apple is gewoon eerst een exclusive account en loopt dan weg, Ja, dan hebben die gasten geen afzet meer

    maar toen Apple voor 3 miljard Beats overnam en daar een boekenonderzoek deed, toen namen ze het ook, ik denk dat als Timmy Boy weggelopen was bij Dr. Dré , dat had hij niet overleeft

    kijk, als je niet verder gaat dan het bid-book, OK dat kan , dat hebben allen die interesse hadden in Here kunnen lezen, maar ga je echt verder en je krijgt inzage in de Boeken, dat is een ander verhaal, als er intentie verklaringen zijn getekend dan is het echt serieus, dan kan je niet zomaar weer weglopen, dan moet daar echt een gegronde reden voor zijn.

    NOK, Mercedes, BMW en Audi zijn serieuze bedrijven , daar is business ethiek, dit is steeds het probleem met die Chinezen, die bieden overal op en lopen gewoon weg.

    daarom dit soort zaken duurt echt maanden, het is geen overhemd kopen
    Dat is wel zo, maar als het consortium het te duur vind, om een bepaalde reden, en nokia wil niet lager gaan, dan hebben ze toch een aardig probleem. ...
  11. [verwijderd] 30 juli 2015 17:59
    quote:

    R8GT schreef op 30 juli 2015 17:33:

    kijk, als je niet verder gaat dan het bid-book, OK dat kan , dat hebben allen die interesse hadden in Here kunnen lezen, maar ga je echt verder en je krijgt inzage in de Boeken, dat is een ander verhaal, als er intentie verklaringen zijn getekend dan is het echt serieus, dan kan je niet zomaar weer weglopen, dan moet daar echt een gegronde reden voor zijn.

    Wie zegt mij dat de Duitsers bij Here in de boeken hebben gekeken?
    Wie zegt mij dat er intentieverklaringen zijn getekend?
    Aan geruchten heb ik niets, ook niet als ze in de media staan.

  12. Meryntje 30 juli 2015 18:06
    quote:

    harrysnel schreef op 30 juli 2015 17:46:

    @meryntje: ze zullen op alle manieren willen voorkomen dat ze teveel moeten betalen als ze idd TT Maps willen kopen, of een deelneming in TT-maps, of HAD contract. Ze zitten in lastige situatie de autobouwers door gebrek aan alternatieven. Komt ook nog eens de interesse bij van VS-tech. Bewust koers laten drukken zal niet mogen maar op de beurs zie je een hoop dat niet mag.

    @Wies: ze zullen beiden willen hebben vermoed ik. Geen verstand van regelgeving op gebied van mededinging. Lijkt me dat daar met minderheidsbelangen, open stellen van platform etc. wel wat te regelen valt om aan wet te voldoen.
    Één ding mag wel op de beurs: jou elke dag legaal beroven.

    Groet uit Grunn.
  13. [verwijderd] 30 juli 2015 18:27
    quote:

    Vici schreef op 30 juli 2015 17:59:

    [...]

    Wie zegt mij dat de Duitsers bij Here in de boeken hebben gekeken?
    Wie zegt mij dat er intentieverklaringen zijn getekend?
    Aan geruchten heb ik niets, ook niet als ze in de media staan.

    AB is helemaal niets officieel bekend alleen maar speculatie.
    Ook niet dat er een boeken onderzoek is geweest bij TomTom..
1.866 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 94 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links