Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel HEIJMANS KON AEX:HEIJM.NL, NL0009269109

  • 20,400 3 jun 2024 15:37
  • +0,250 (+1,24%) Dagrange 20,050 - 20,500
  • 39.064 Gem. (3M) 127K

Heijmans - Juli 2015

201 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Brokie Even 11 juli 2015 11:27
    quote:

    JInv schreef op 11 juli 2015 11:10:

    Blijft erg achter bij BAM laatste weken.
    Dat komt omdat de gemiddelde Heijmans belegger een wijs belegger is. Die stappen nu niet in. Ze weten dat er nog te grote risico's zijn. BAM is een aandeel voor schapen. We weten dat de meeste schapen uiteindelijk naar de slachtbank worden geleid.
  2. [verwijderd] 11 juli 2015 12:09
    De koers die nu gehanteerd wordt is degene na alle splitingen enz dus 140 euro was de hoogste koers, en als ik dan een paar jaar terug kijk was er bij de opleving van de economie een opleving van de koers naar 23 euro helaas was dit de dubelle dip.

    De vooruitzichten zijn nu veel beter, alleen wordt dit in de uiting van de koers naar boven nog niet gewaardeerd en als het te lang gaat duren zitten we met zijn alle in de volgende economische dip, want geld printen is hetzelfde als lucht in de ballon en die knap op den duur.
  3. Brokie Even 11 juli 2015 12:30
    quote:

    The Matador schreef op 11 juli 2015 12:09:

    De koers die nu gehanteerd wordt is degene na alle splitingen enz dus 140 euro was de hoogste koers, en als ik dan een paar jaar terug kijk was er bij de opleving van de economie een opleving van de koers naar 23 euro helaas was dit de dubelle dip.

    De vooruitzichten zijn nu veel beter, alleen wordt dit in de uiting van de koers naar boven nog niet gewaardeerd en als het te lang gaat duren zitten we met zijn alle in de volgende economische dip, want geld printen is hetzelfde als lucht in de ballon en die knap op den duur.
    Klopt helemaal. Dat is ook een zorg die ik heb. Althans, dat ze nog niet herstelt zijn voor de volgende grote terugval van de beurs. Dat hoeft niet samen te gaan met de reële economie. Kijk naar een 2000. Economisch gezien weinig aan de hand, maar de beurs had bellen lopen blazen. Achteraf gezien was er economisch natuurlijk al wel veel aan de hand. Toen werd al duidelijk dat het fout zat. Ze hebben dat alleen weten te rekken tot 2007. Wel nog even snel ABN van de hand doen voor veel te veel geld. Daar betalen wij nu de rekening voor.

    Ik denk dat er inmiddels weer een mooie bel is geblazen. Het neigt er althans al aardig naar. Zeker in de US.
  4. forum rang 4 Louis Pasciuto 11 juli 2015 12:55
    Patatje, nu heb je een berichtje over een plastic wegexperiment gelezen en dan is dit opeens het ei van Columbus? Trefwoorden die ik in dat bericht las zijn: proef, duur, meer investeringen nodig, etcetera. Net zoals ook lichtgevende wegen waarschijnlijk duurder zullen zijn dan normale. Ik las trouwens ook dat Heijmans deels gerecyclede wegen levert als goedkoop alternatief (voor armlastige gemeenten). Waarom zouden beide niet kunnen trouwens, plastic wegen voor binnen de bebouwde kom, lichtgevend daarbuiten of rijkswegen. Is er trouwens wel genoeg plastic (als de plastic zee opgeruimd is) om ons land of Europa met plastic wegen te plaveien? De EU-regeltjes voor plastic gebruik worden steeds strenger en ook anderen hebben afvalmaterialen voor andere producten nodig of misschien wordt het deels toch gewoon verbrand omdat dat uiteindelijk goedkoper blijkt. Kortom, iets is niet gelijk over en uit als je iets over andere innovaties leest.

    Bedreigingen zijn er altijd in vrijwel elke branche, net zoals voor AMG met zijn grafiet. Elke week lees ik ook een verhaal dat lithiumaccu's met deels ander geleidend materiaal gemaakt kunnen worden, varierend van schuimrubber tot zeezout.
  5. Brokie Even 11 juli 2015 13:40
    quote:

    Louis Pasciuto schreef op 11 juli 2015 12:55:

    Patatje, nu heb je een berichtje over een plastic wegexperiment gelezen en dan is dit opeens het ei van Columbus? Trefwoorden die ik in dat bericht las zijn: proef, duur, meer investeringen nodig, etcetera. Net zoals ook lichtgevende wegen waarschijnlijk duurder zullen zijn dan normale. Ik las trouwens ook dat Heijmans deels gerecyclede wegen levert als goedkoop alternatief (voor armlastige gemeenten). Waarom zouden beide niet kunnen trouwens, plastic wegen voor binnen de bebouwde kom, lichtgevend daarbuiten of rijkswegen. Is er trouwens wel genoeg plastic (als de plastic zee opgeruimd is) om ons land of Europa met plastic wegen te plaveien? De EU-regeltjes voor plastic gebruik worden steeds strenger en ook anderen hebben afvalmaterialen voor andere producten nodig of misschien wordt het deels toch gewoon verbrand omdat dat uiteindelijk goedkoper blijkt. Kortom, iets is niet gelijk over en uit als je iets over andere innovaties leest.

    Bedreigingen zijn er altijd in vrijwel elke branche, net zoals voor AMG met zijn grafiet. Elke week lees ik ook een verhaal dat lithiumaccu's met deels ander geleidend materiaal gemaakt kunnen worden, varierend van schuimrubber tot zeezout.
    Daar heb je gelijk in, maar ik denk wel dat het iets is om in de gaten te houden. De eventuele effecten hiervan zullen sowieso pas over jaren een rol gaan spelen, als die er al zijn.

    Waar ik gewoon een beetje van baal is dat er al jaren is geïnvesteerd in zogenaamde innovaties, maar dat daar maar bar weinig concreets uitkomt. In Nederland wordt Roosegaarde als een soort halfgod op een voetstuk gehesen. Wat heel onhollands is overigens, want meestal moet de kop er juist af, als ze ook maar het idee hebben dat iemand boven het maaiveld uitsteekt. Maar ik vind het gewoon een charlatan. Je moet eren wie ere toekomt, maar geen charlatans.

    Soms heb ik ook het idee dat die zogenaamde innovaties als excuus voor bepaalde verliezen en aandelenuitgiften wordt gebruikt.
  6. [verwijderd] 13 juli 2015 13:12
    Recoflex - mooie innovatie van Heijmans. Artikel is van afgelopen vrijdag.

    Recoflex vervangt asfaltlaag op bestaande wegfundering

    Hoe speelt Heijmans in op het beperkte budget dat gemeentes hebben voor wegonderhoud en vervangingswerkzaamheden? Een vraag die wordt beantwoord met een nieuw type asfalt: Recoflex. In de Ceelman van Ommerenweg in Ede is het voor de eerste keer in Nederland toegepast. Recoflex vervangt versleten en kapotte asfaltlagen op wegen en wordt aangebracht op bestaande wegfunderingen.

    "Het budget voor wegonderhoud en vervangingswerk is beperkt bij gemeentes. Ook willen ze minimale verkeershinder tijdens werkzaamheden", vertelt Gerbert van Bochove. "Het betekent dat ze op andere manieren de kwaliteit van hun infrastructuur op peil willen houden. Met Recoflex bieden we hen een oplossing, omdat we alleen tijd nodig hebben voor het frezen en asfalteren, en niet voor het afgraven en aanleggen van een nieuwe fundering die is opgebouwd uit meerdere lagen asfalt. Dat scheelt voor gemeentes in de kosten en zorgt voor minder dagen verkeershinder."

    Recoflex is gebaseerd op de asfaltsoort Brugflex dat Heijmans toepast op stalen bruggen. Het is een asfaltlaag van 4,5 centimeter dik die eenvoudig meebuigt wanneer verkeer over de bestaande fundering rijdt. Met het nieuwe asfalt dat door Heijmans is ontwikkeld, kan binnen enkele dagen een asfaltweg, klinkerstraat of zandweg worden geasfalteerd. Enige vereiste is dat deze wegen zijn aangelegd op een bestaande draagkrachtige ondergrond of fundering, die al sterk genoeg is om verkeer te dragen. Vooral wegen uit de jaren '60 en '70 zijn geschikt voor Recoflex, omdat het asfalt aan vervanging toe is, terwijl de fundering nog hergebruikt kan worden.

    www.heijmans.nl/nl/nieuws/recoflex-ve...
  7. [verwijderd] 13 juli 2015 21:06
    quote:

    stockexchangestaartje schreef op 13 juli 2015 13:12:

    Recoflex - mooie innovatie van Heijmans. Artikel is van afgelopen vrijdag.

    Recoflex vervangt asfaltlaag op bestaande wegfundering

    Hoe speelt Heijmans in op het beperkte budget dat gemeentes hebben voor wegonderhoud en vervangingswerkzaamheden? Een vraag die wordt beantwoord met een nieuw type asfalt: Recoflex. In de Ceelman van Ommerenweg in Ede is het voor de eerste keer in Nederland toegepast. Recoflex vervangt versleten en kapotte asfaltlagen op wegen en wordt aangebracht op bestaande wegfunderingen.

    "Het budget voor wegonderhoud en vervangingswerk is beperkt bij gemeentes. Ook willen ze minimale verkeershinder tijdens werkzaamheden", vertelt Gerbert van Bochove. "Het betekent dat ze op andere manieren de kwaliteit van hun infrastructuur op peil willen houden. Met Recoflex bieden we hen een oplossing, omdat we alleen tijd nodig hebben voor het frezen en asfalteren, en niet voor het afgraven en aanleggen van een nieuwe fundering die is opgebouwd uit meerdere lagen asfalt. Dat scheelt voor gemeentes in de kosten en zorgt voor minder dagen verkeershinder."

    Recoflex is gebaseerd op de asfaltsoort Brugflex dat Heijmans toepast op stalen bruggen. Het is een asfaltlaag van 4,5 centimeter dik die eenvoudig meebuigt wanneer verkeer over de bestaande fundering rijdt. Met het nieuwe asfalt dat door Heijmans is ontwikkeld, kan binnen enkele dagen een asfaltweg, klinkerstraat of zandweg worden geasfalteerd. Enige vereiste is dat deze wegen zijn aangelegd op een bestaande draagkrachtige ondergrond of fundering, die al sterk genoeg is om verkeer te dragen. Vooral wegen uit de jaren '60 en '70 zijn geschikt voor Recoflex, omdat het asfalt aan vervanging toe is, terwijl de fundering nog hergebruikt kan worden.

    www.heijmans.nl/nl/nieuws/recoflex-ve...
    Ik kende het niet. Klinkt simpel logisch en is nu al veel toegepast dus ervaring is aanwezig. Lijkt mij meer kansrijk dan die plasticwegen. Wederom een pluspuntje en in een markt waar dit erg welkom is.

    Ab
  8. [verwijderd] 16 juli 2015 16:59
    Koers zal nog wel een paar maandjes rond de emissieprijs blijven hangen. Met 10% uitschieters naar boven en naar beneden afhankelijk van het sentiment.
    Beleggers wachten nu eerst concrete berichten af omtrent harde cijfers en outlook. Deze komen eind augustus pas.
    H1 zal een verlies van mogelijk zo'n 10 miljoen worden verwacht ik; outlook zal bepalend zijn om een nieuwe uptrend te starten.
201 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Ambitieus Heijmans laat weinig ruimte voor tegenvallers

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links