Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
22 - 28 juni - TomTom, hoe gaan we verder?
Volgen
Ik open het nieuwe draadje iets eerder omdat ik morgen niet aanwezig ben. Ik dank Oudgediende voor het vorige draadje waarin ontzettend veel nieuwe ideeën het licht hebben mogen zien. Laten we vooral zo verder gaan! ---- De eerste aandelen die ik zelfstandig kocht waren die van TomTom, mijn vader als defensief belegger (bedankt voor het bijbrengen) en vrienden verklaarde mij voor gek om in dit aandeel te stappen. Na enig leeswerk besloot ik eind 2011 op een koers van +/- 3 euro een pluk aandelen te kopen en het aandeel zijn werk te laten doen. Door mijn speurwerk, kwam ik er al snel achter dat ik instapte op een all time low. Daarop besloot ik mijn positie in TomTom verder uit te breiden. Afgelopen jaren ben ik regelmatig uitgestapt om vervolgens na enkele dagen weer in te stappen. Ik kan niet zonder. Het lijkt wel een drug. Nu staan we op de koers van ruim 9 euro, en zit er nog veel meer in het vat. Waar gaat het heen met TomTom, een antwoord dat ik kan niet geven, maar speculeren wel. Het doel van deze opening is niet om iedereen nieuwe inzichten te geven, maar wat is er de afgelopen maanden gebeurd, en wat staat TomTom te wachten?De verkoop van HERE Een paar maanden geleden rond 10 april werd het bekend, Nokia HERE, één van de twee onafhankelijke kaartenmakers wil uit de mapping-business. Wat een nieuws en wat een kansen voor TomTom. HERE staat in de boeken voor 2.1 miljard, op dat moment is de beurswaarde van TomTom 1.6 miljard en raast op die dag in 1 keer door naar 1.9 miljard. Op het hoogtepunt van afgelopen weken haalt TomTom een beurswaarde van ruim 2.3 miljard. Maar nu? Wat gaat er gebeuren? Zoals de meeste op forum weten zijn er meerdere belangstellende. Drie daarvan onderstaande.Mercedes, BMW en Audi (private equity General Atlantic?) Navinfo en Tencent Uber, Baidu en (private equity Apax Partners?) Om eerlijk te zijn vind ik de Duitsers de meest interessante groep in dit verhaal. Zij zitten niet aan tafel omdat ze zo graag de kaarten over willen nemen, maar meer als verplichting voor ADAS / HAD.Van HERE, HIER! Machen? Drie grotere Duitse rivalen die samen lijken te werken. Mercedes, BMW en Audi. Wie had dat gedacht? Wat zou een overname van HERE door de Duitsers voor TomTom betekenen? Helaas, verliest TomTom in dit geval drie grote potentiële klanten, maar aan de andere kant, komen er heel veel bij. HERE heeft ongeveer 80% van de autobranche als klant. Alle concurrerende autofabrikanten die geen aandeel hebben in HERE, hebben in de toekomst kaarten nodig. Laat TomTom dan net de laatste onafhankelijke partij zijn. TomTom zal groeien in alle segmenten. Voornamelijk Automotive. In de komende jaren (maanden?) zal ADAS worden doorontwikkeld en zal TomTom mijn inziens uiteindelijk uitgroeien tot main supplier voor HAD. HERE = Software. Ik zeg niet dat de Duitsers geen software kunnen ontwikkelen/onderhouden, maar het doorontwikkelen van HERE is wel even andere koek dan de software die in auto’s zit. Kunnen ze naast het ontwikkelen van de hardware die nodig is voor HAD ook de kaarten doorontwikkelen, of is dat teveel gevraagd? Ik denk dat de Duitsers het kunnen, echter zullen ze wel veel langer nodig hebben waardoor ze uiteindelijk achter TomTom aan zullen lopen. Nu begrijp ik niet zo goed waarom deze rivalen met elkaar willen samenwerken. Alledrie de partijen hebben zelf genoeg centen om HERE zelfstandig te kopen. Audi maakte in 2014 ruim 5 miljard euro winst, verwachting voor 2015 is dit minimaal te evenaren. Wat ik denk is dat Mercedes bang is om HERE alleen over te nemen. Audi (onderdeel van Volkswagen AG) zal in dit geval naar TomTom over kunnen lopen waar Volkswagen sowieso al mee samenwerkt. Dan zit Mercedes met kaarten en moeten die alleen zien door te ontwikkelen terwijl de rest van de autobranche naar TomTom gaat. Audi zit in opdracht van het moederbedrijf aan tafel. Misschien lukt het om HERE voor een schappelijk bedrag over te nemen, indien niet, dan is er als backup TomTom nog. Nog even een klein stukje over de andere twee partijen.Data in Chinese handen, Navinfo en Tencent Willen we deze data in Chinese handen, wil Europa dat deze data in Chinese handen komt? Speelt de politiek een rol? Nee, maakt ze allemaal geen fluit uit. HERE verkopen aan Navinfo en Tencent mag en kan. Leggen zij het hoogste bod neer, dan winnen ze. Nu is er iets wat belangrijk is. Even uit m'n hoofd (corrigeer mij hier aub) meen ik te herinneren dat de Duitsers jaarlijks ongeveer 200 miljoen aan HERE betalen. Wanneer HERE naar de chinezen gaat, bestaat er een kans dat ze het contract opzeggen. Wat zijn Navinfo en Tencent bereidt te betalen voor HERE zonder de Duitsers als klant? 4 miljard? Dit zou overigens wel weer positief zijn voor TomTom, laat de Duitsers en eventuele andere merken maar naar TomTom komen. Om eerlijk te zijn denk ik dat een verkoop van HERE aan de chinezen één van de minst gunstige scenario's is. Navinfo is een kaartenmaker en weet hoe deze door te ontwikkelen, Tencent is een gigantisch internetbedrijf met veel geld en mogelijkheden. TomTom moet in dit geval denk ik het goed opletten en alert blijven. Ze hebben dan namelijk een mooie basis om op door te ontwikkelen en zo een kans om ADAS/HAD softwareleverancier te worden.Uber en Baidu De meest optimale situatie. HERE naar een techgigant die niets in de hoek van TomTom doet. Waarom willen Uber en Baidu HERE? Uber wil minder afhankelijk worden van Google, maar waarom? Is het niet zo dat Google Ventures juist dik heeft ingezet op Uber? Baidu, tja, een rip-off van Google om het even heel plat te zeggen. Waarom zouden zijn geen maps willen hebben? Google Ventures heeft inderdaad ingezet op Uber, gelukkig voor ons betekent dit niet dat Google en Uber direct vriendjes zijn. Google Ventures wordt gerunt door mensen los staan van Google. Ze investeren ook in concurrenten. Het zou eigenlijk gewoon Ventures moeten heten. Baidu, volgens mij doet alles wat Google doet, Baidu ook. Ook aan het zoeken naar een oplossing voor HAD. Daar hebben ze net als Google als heeft kaarten voor nodig. Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat Baidu gaat winnen in het verhaal, niet alleen, maar gewoon domweg door steeds mee te wisselen naar de preferred bidder. We hoorde eerste verhalen dat Baidu met het Duitsers meedeed, en later weer samen met Uber. Ik denk dat wanneer deze twee HERE overnemen, dit uitermate gunstig is voor TomTom omdat Uber en Baidu beide diensten willen aanbieden die de huidige autobranche als bedreiging ziet. De autobranche zal in dit geval een overstap moeten maken naar een andere betrouwbare aanbieder, zijnde TomTom. Nu kan ik nog meer meer typen en er dieper op in gaan, of ik geef bij deze het startschot voor een nieuwe week met hopelijk meer nieuws vanuit Nokia en een feest voor ons allemaal! Ik wil daarnaast ook iedereen op dit forum bedanken voor de grote hoeveelheid waardevolle informatie. Bedankt!Wie maakt de beste kansen, en wat zijn de gevolgen voor TomTom, ook op langere termijn? Ik geef het stokje bij deze door aan Xynix, iemand met veel enthousiasme die ik erg waardeer op dit forum. Xynix ik hoop dat jij de taak voor volgende week op je wilt nemen.
Mooie opening MSN. AB Lijkt wel spelletje wie van de drie of komt er nog nummer 4 of 5 bij ? Kan zo maar gebeuren.
Leuke opening maar ben het niet eens, dat xynix weer het draadje mag openen, heeft dat pas geleden nog gedaan. Iemand anders graag...
Wellicht een beetje off topic, maar hoewel een bedrijf visionaire/goede managers nodig heeft, wordt een belangrijk deel van het succes gerealiseerd door de medewerkers (de mieren). Zij voegen de waarde toe, zorgen dat er producten komen waar consumenten en b2b klanten voor willen betalen. Zou Godijn c.s. ook nog een beetje PPP (People, Planet, Profit) denken en 't (voorlopig) wel best vinden dat de koers in de lagere regionen blijft zodat er voor de 'mieren' interessante optie-winst-delings-paketten kunnen worden uitgekeerd, die zeer profijtelijk worden als er over een paar jaar een koersexplosie plaatsvindt? Uitoefenen mag pas na embargoperiode. Ideale manier om een brain-drain te voorkomen, zonder dat er idioot hoge salarissen betaald hoeven te worden. Uiteindelijk betaalt de markt (=de nieuwe aandeelhouder). Wellicht wederom de analogie met ASML? Vele 'mieren' hebben goed geboerd. Ik neem aan dat dit soort constructies bij TomTom ook worden toegepast. Wellicht een additionele (secundaire) verklaring waarom de koersexplosie nog even uit mag blijven!? Epke
Knap stukje werk MSN. AB! Ik kan het stokje helaas niet van jou aanvaarden om de reden die Girikian aan geeft. Ik denk dat de tijd om voor de 2e beurt te gaan nog niet is aangebroken. Ik denk dat je het lijstje even gemist had. Maar wel bedankt voor de eer dat je aan me gedacht hebt ;-) !
xynix schreef op 20 juni 2015 22:09 :
Knap stukje werk MSN. AB! Ik kan het stokje helaas niet van jou aanvaarden om de reden die Girikian aan geeft. Ik denk dat de tijd om voor de 2e beurt te gaan nog niet is aangebroken.
Ik denk dat je het lijstje even gemist had. Maar wel bedankt voor de eer dat je aan me gedacht hebt ;-) !
Goedenavond, mijn excuses daarvoor. Waarschijnlijk heb ik jouw draadje dan gemist. Kan mij deze even niet meer herinneren. Ik denk dat het dan wel goed is dat jij de volgende persoon aanwijst. Anders voelt de volgend gekozen door mij zich ook weer tweederangs haha ;) Xynix, zou jij de volgende persoon willen aanwijzen?
MSN schreef op 20 juni 2015 22:20 :
[...]
Goedenavond, mijn excuses daarvoor. Waarschijnlijk heb ik jouw draadje dan gemist. Kan mij deze even niet meer herinneren. Ik denk dat het dan wel goed is dat jij de volgende persoon aanwijst. Anders voelt de volgend gekozen door mij zich ook weer tweederangs haha ;) Xynix, zou jij de volgende persoon willen aanwijzen?
Goed idee. Maar ikke niet.
@MSN Is het een idee om inspirator uit te nodigen? Hij of zij wijst ons al lange tijd de weg richting 30 euro - lang tegen alle stromen in - en er staat nu toch een hoop te gebeuren.
dipity schreef op 20 juni 2015 22:48 :
@MSN Is het een idee om inspirator uit te nodigen? Hij of zij wijst ons al lange tijd de weg richting 30 euro - lang tegen alle stromen in - en er staat nu toch een hoop te gebeuren.
Ik kijk er naar uit! Loesje
Hoog niveau en kinderlijke teksten gaan hier regelmatig hand in hand. Waar ik verbaasd was over het zeer bijzondere China- draadje van Justin, waar o.a. BDB weer hele stevige bijdrages en aanvullingen op gaf, en voor velen zeer nuttig en leerzaam is, verzandt hier de discussie alweer in nonsense, namelijk wie het nieuwe draadje mag openen. Totaal niet relevant, en laten we eerlijk zijn: we hebben hier nou niet bepaald tientallen personen die echt iets toevoegen, dus als dat beperkte groepje personen het meerdere keren opent, prima toch? En daarnaast: de opening van de weekdraadjes zijn heel sterk, maar gedurende de week worden deze zelfde draadjes bevuild met allerlei nietszeggende hesenspinsels, het dient hooguit als rommelmarkt voor een stel paljassen voor wie het forum schijnbaar het enige houvast is gedurende de dag. Zinnige teksten lees je vooral op draadjes met specifieke onderwerpen, dit om e.e.a. even in perspectief te plaatsen.
dipity schreef op 20 juni 2015 22:48 :
@MSN Is het een idee om inspirator uit te nodigen? Hij of zij wijst ons al lange tijd de weg richting 30 euro - lang tegen alle stromen in - en er staat nu toch een hoop te gebeuren.
Lijkt me inderdaad ook leuk! Probleempje, is hij nog actief op IEX, of heeft iemand nog contact met hem?
Leuk leesbaar MSN en fijn dat je het geschreven hebt met het inkijkje op je eigen begin met TT, heel herkenbaar voor mij. Ik steun het idee van Dipity om het stokje over te dragen aan inspirator, die nooit geloofd werd, maar er zijn er vele die zijn ooit onhaalbare koers van 30 euro nu noemen alsof het morgen al gebeuren kan. groet, Tini
MSN schreef op 20 juni 2015 23:05 :
[...]
Lijkt me inderdaad ook leuk! Probleempje, is hij nog actief op IEX, of heeft iemand nog contact met hem?
Mocht Inspirator niet meer actief zijn, wat te denken om automaatje uit te nodigen? Hij wordt toch door velen gezien als een orakel.
Ab MSN. Mooie draadjes elke week om te volgen.
MSN schreef op 20 juni 2015 23:05 :
[...]
Lijkt me inderdaad ook leuk! Probleempje, is hij nog actief op IEX, of heeft iemand nog contact met hem?
Ja hoor hij zit op het MDX Health forum en daar heeft hij ook hoge koersdoelen ik zou zeggen post daar even maar ws leest hij zijn eigen draadje hier ook. Ik vind ook dat je een prima stuk geschreven hebt. AB.
AB Msn ... leuk om de zondag met koffiekoeken in te lezen ... hopelijk dankzij TomTom dan eens tijdens verblijf op BoraBora of zo :-))
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)