Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,570 15 mei 2024 17:35
  • -0,100 (-1,76%) Dagrange 5,525 - 5,770
  • 493.388 Gem. (3M) 278,3K

14 - 21 juni - DE ONTKNOPING

1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 89 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Spoetnik 15 juni 2015 17:40
    Het dombo-gehalte lijkt wekelijks toe te nemen.
    Als je inhoudelijk niet verder komt dan een opening of slot te voorspellen, of erger nog: elkaar daar op aan te vallen, dan heb je ook gewoon de keuze om niets te posten. Met die holle teksten draag je werkelijk niets bij. En als je niet intelligent genoeg bent, of niet de moeite neemt je in de materie te verdiepen, moet je misschien concluderen dat je het bij meelezen moet houden. Wel zo prettig voor diegenen die ook voornamelijk meelezen.
    Aan diegenen die wel goede bijdrages hebben, keep up the good work, thanks.
  2. forum rang 6 Tom3 15 juni 2015 17:48
    quote:

    Spoetnik schreef op 15 juni 2015 17:40:

    Het dombo-gehalte lijkt wekelijks toe te nemen.
    Als je inhoudelijk niet verder komt dan een opening of slot te voorspellen, of erger nog: elkaar daar op aan te vallen, dan heb je ook gewoon de keuze om niets te posten. Met die holle teksten draag je werkelijk niets bij. En als je niet intelligent genoeg bent, of niet de moeite neemt je in de materie te verdiepen, moet je misschien concluderen dat je het bij meelezen moet houden. Wel zo prettig voor diegenen die ook voornamelijk meelezen.
    Aan diegenen die wel goede bijdrages hebben, keep up the good work, thanks.
    Kan Henk er niet een schepje bovenop doen? Al die persoonlijke aanvallen of ongefundeerde beweringen kosten alleen maar geheugen en leestijd.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 15 juni 2015 18:24
    quote:

    *Justin* schreef op 15 juni 2015 00:18:

    [...]

    ...
    Dat TT de draad heeft opgepakt konden we lezen in een kwartaalverslag van TomTom, waarin staat dat in 2014 het aantal mapping wagens van is verdubbeld en van extra sensoren is voorzien. Ten behoeve van 3D kaarten die nodig zijn voor zelfrijdende auto's.

    Dat komt weer overeen met wat mijn twitter contact, een ex TeleAtlas medewerker die de USA in kaart gebracht heeft, me wist te vertellen. Dat TomTom teams in de winter in het zuiden zijn begonnen (vanwege weer) en naar het noorden doortrekken om de gehele USA opnieuw in kaart te brengen in hoge detail kaarten voor zelfrijdende auto's.

    Ze vertelde me dat je 5.000 mijl (7500 km) per maand moet rijden. Dat komt overeen met bijna 100.000 kilometer per jaar. En dat je daar 17 dollar per uur voor krijgt, wat vooral wordt gedaan door mensen die net van school komen en ook ex militairen. Het is niet het meest intelligente werk wat er bestaat en daarom had ze er voor bedankt.

    Doordat ze van bovenstaande project wist, zag ze die anonieme busjes van Apple Streetview aan voor hetzelfde project van TomTom dat loopt van zuid naar noord. Maar toen ik doorvroeg kon ze me niet bevestigen dat de wagens van TT anoniem zouden zijn.

    Dus daarmee was de theorie dat de mapping wagens van Apple en van TomTom dezelfden zijn niet bewezen. Het zou echter wel kunnen en daar probeer ik nog achter te komen. Het zou niet vreemd zijn als TomTom op zijn minst een helpende partij is voor Apple. Maar dat is dus voor nu nog slechts voer voor speculatie.
    ...
    Justin, uit je eerdere relaas over die dame meende ik op te maken dat die 5000 mijl p.m. sloeg op haar vroegere werk voor TeleAtlas (zo rond het jaar 2002 dus). Heeft ze expliciet gezegd dat ook de huidige camerawagens van TT die afstand p.m. moeten halen?

    Op zich zou het wel kunnen, zeker als je in shifts werkt (dus met meerdere chauffeurs per wagen). Maar ze halen nu veel meer en nauwkeuriger data (Lidar etc.) binnen, waardoor ze vermoedelijk langzamer moeten rijden. Ook de verwerking in het back office zou een beperking kunnen vormen.
    Ik vraag dit om zo een indruk te krijgen hoe snel TT hun Road DNA kan vergaren.

    Hetzelfde vraag ik me af bij Apple's streetview wagens (al dan niet i.s.m. TT). Dat zal vooral om de bebouwde kom en m.n. winkelstraten gaan, waar je sowieso niet hard kunt rijden.

    Tenslotte: Apple lijkt nu ca 18-20 vans te gebruiken (incl. UK en Ierland). Heb jij enig idee hoeveel wagens TT thans in de USA of wereldwijd gebruikt?
  4. Willemijn1 15 juni 2015 18:32
    quote:

    Juun schreef op 15 juni 2015 16:27:

    [...]
    Dan kan zo'n participatie structuur heilzaam werken op een vermoeid lichaam. Daarna langzaam het stokje overdragen aan de nieuwe gezichten die het bedrijf binnenkomen en op een prachtige manier afscheid nemen van wat je opgebouwd hebt.

    Dat denk ik niet. Ze tonen zeker niet vermoeid. Ze zijn nog jong (rond 1960). En het echte feestje moet nog beginnen. Ik denk dat ze dat willen meemaken. Voor het bedrijf is het belangrijk dat ze aan het roer blijven.

    Voor hen is geld niet het belangrijkste maar de "CREATIE". Creatieve geesten zijn niet te stoppen en gaan gewoon door, het zit in hun genen. Pieter Geelen is een grote fan van Alan Turing, de bedenker van de kunstmatige intelligentie en in feite de uitvinder van de computer. Hij heeft zelfs een foundation opgericht met zijn naam en er 100 miljoen ingestopt.

    Steve Jobs en Bil Gates gingen toch ook gewoon door. En anders Corinne wel met haar gepassioneerde energie (die gaat thuis echt geen "koekjes bakken"). Tuurlijk hebben ze moeilijke jaren gehad.
    Zakendoen is harde business, waar je aan moet wennen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze goed doen. Meerderheid van stemmen (geen invloed van derden/buitenstaanders), schuldenvrij en mooie producten. En .... een Nederlandse bedrijf waar we trots op moeten zijn.

    Het feestje voor hen, een groot marktaandeel in de wereld met hun creaties/dus produktwaardering, moet nog beginnen. Dat denk ik. Uitkijken over het water verveeld nooit, verruimd juist de geest.
    We mogen het feestje allemaal meemaken, leuk hè.

  5. [verwijderd] 15 juni 2015 19:12

    @ Tom , als je tijd hebt scroll dan ook nog iets verder en lees KBRO 's comment met bijhorend filmpje van Mercedes/Here

    kijk, ik begrijp Edelstijn zijn opmerking wel, maar waar zie je dan in de praktijk voor huidige toepassing, allemaal nog test-fase dat enorme verschil, die Mercedes rijd gewoon ook zelf en ik denk nou niet dat een Engineer van Here die ook nog eens mensen beroepshalve bij TT en vroeger TA kent, nu maar wat onzin loopt te verkondigen.
    hij is behoorlijk in zijn antwoorden en spreekt zeker niet respectloos over TT

    maar kijk dan even naar dat filmpje als je tijd hebt
  6. [verwijderd] 15 juni 2015 19:25
    De open lecture van Carlo van de Weijer was zeer boeiend en onderhoudend. Wel vrij algemeen. Een paar gave foute grappen zoals in het kader van safety dat bepaalde mortaliteitscijfers waarschijnijk wel "cashflow-positief" waren. Voor het forum zaten er maar een paar interessante puntjes in.

    Carlo had het er over dat hij enkele weken terug een reparatie "over the air" had meegemaakt. Dat kan niet anders dan tijdens een contact met Tesla zijn geweest. Er waren meer opvallende Tesla dingetjes tussen de regels door. Ook had hij Elon Musk heel hoog zitten. En er waren ook referenties naar Apple. "There is a lot of fuss around the Apple car, but the only Apple car I've seen thusfar is this one" met een foto van een oude barrel tot de nok vol met appeltjes. Wel foto van connected iPads op wielen.

    En hoewel hij het over disruptive mobilty had zei hij dat hij taxibots hooguit over een jaar of 30 in beeld zag komen. "Because people love to break the law". Ik kreeg er het gevoel bij dat dat wel eens zorgvuldig ingestudeerd rookgordijn zou kunnen zijn. Ik vond het niet "congruent" met zijn enthousiasme voor het UBER-model, hoewel dat natuurlijk ook best UNTER of NEBEN zou kunnen worden. En met zijn visie dat we voor een "disruptive" mobilty periode staan. Dat "disruptive concretiseerde hij in mijn ogen erg weinig. Hij noemde het ons bekende 5 stappen traject naar autonomous rijden.

    Google karretjes was hij heel duidelijk over, niemand in de industrie ziet die dingen zitten. BMW (waarover hij praatte alof hij daar regelmatig contact mee had) was er wel een beetje klaar mee dat ze overal met het zelfde gezeur van dat irreele Google verhaal worden geconfronteerd. Hij noemde verder samenwerkingsprojecten met Audi en Ford.

    Maar er zat niks bij waarvan je niet zou kunnen zeggen dat je moet uitkijken dat je dat niet te veel met een tunnelvisie gaat interpreteren. Zelfs dat een hele opvallende puntje wat ik hier verder niet concreet kan noemen leek weliswaar een heel duidelijke hint in de richting van de gedachtes die ik hier al vaker heb neergeschreven, maar ook dat punt kan "onschuldiger" zijn dan hoe ik dat zag.

    Puur op gevoel heb ik er de indruk aan overgehouden dat een grand coalition meer voor de hand ligt dan een grand confrontation.
  7. [verwijderd] 15 juni 2015 19:53
    quote:

    Grovert schreef op 15 juni 2015 12:35:

    ‘Volkswagen wordt gevierendeeld’

    door Bart Oostvogels | Autovisie
    AMSTERDAM -
    De Volkswagen Groep zou in de toekomst opgedeeld worden in vier verschillende ondernemingen.
    De vier ondernemingen
    - Audi | Lamborghini | Ducati
    - Volkswagen | Skoda | Seat
    - Scania | MAN | Volkswagen Bedrijfswagens
    - Porsche | Bugatti | Bentley
    Nog even hierover; wat betekend deze opsplitsing voor het huidige contract dat VW met Tom2 heeft? Dat het contract alleen groep 2 betreft? (VW, scoda, Seat)
1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 89 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links