Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Wist u dat.........................?
Volgen
*Justin* schreef op 22 mei 2015 13:35 :
Uber gaat denk ik over de fabrikanten heen met hun bod. En als het ze niet lukt bieden ze op tomtom.
Hoeveel is dat, € 3 miljard? € 13,35 per aandeel?
*Justin* schreef op 22 mei 2015 13:35 :
Dit betekent dat uber echt heel sterk behoefte heeft aan nokia of tomtom database. Ze kunnen nu wel wat tests runnen met lidar, maar dit vraagt echt tijd. Tomtom is lang bezig geweest met volkswagen en anderen om de specs duidelijk te krijgen en massaproductie van maps te starten, direct op het nieuwe realtime mapmaking platform. Uber mist alle infrastructuur. De map database, de traffic, de mapping vans, de processen, de verwerkingstechnologie en mensen.
Uber gaat denk ik over de fabrikanten heen met hun bod. En als het ze niet lukt bieden ze op tomtom.
Uber kan makkelijk bieden. Een bedrijf dat 100 jaar bestaat en de zuurverdiende miljarden uit wil geven aan een grote investering, denkt wel 2 keer na voor ze bieden en wat ze bieden. Bij uber is dat anders, ze hebben nog nooit 1 cent verdiend en alles wat ze uitgeven is toch maar het geld van een ander. En als de pot leeg is halen ze gewoon weer nieuw geld op. Misschien omdat die start-ups niet van mijn tijd zijn, maar ik ga in zulke luchtbellen geen geld steken. Dan zie ik liever dat ik over 10 jaar daar de boot heb gemist, zit ik in ieder geval op de TT-boot, die heb ik wel op tijd genomen.
Audi Is Open to Other Carmakers Joining Bidders for Nokia’s HEREwww.bloomberg.com/news/articles/2015-...
Warum sich die VW-Tochter Audi mehr mit China vernetzen will Neben der Einrichtung einer entsprechenden Funktion für das Mobiltelefon, die zusammen mit dem Smartphone-Konzern Huawei erstellt wird, soll die Baidu-Kooperation die gemeinsame Entwicklung von Kartendaten umfassen.www.derwesten.de/wirtschaft/warum-sic...
koers/winstverhouding etaleert hoog verwachtingspatroon.... en er nu maar op vertrouwen dat de ingezette route de juiste zal blijken te zijn....... Why Self-Driving Cars Are No Threat To Tesla, Apple Or The Auto Industry Based on the very high level of electronics and software expertise that both companies have demonstrated, I expect Tesla and Apple to be leaders in autonomous vehicle technology and to materially benefit from that leadership position.seekingalpha.com/article/3205876-why-...
soapserie 'dear Here' Uber is battling one of its own investors for Nokia's map unit ******At the same time, an Uber win also would represent a victory for one of General Atlantic’s rival from the private equity space: Apax Partners. The Reuters report says that Apax is working with Uber on its bid, and that they also are joined by existing Uber shareholder Baidu fortune.com/2015/05/22/uber-is-battli...
Apple Vs. Google: The Mapping War That's Just Beginning .......Nabipour was asked how important it is for Apple to have its own mapping app. He replied, “Honestly, a lot of people in the beginning didn’t think it was that important at the initial stage. I mean, look at, look at the system, everyone really, really enjoyed Google Maps.www.benzinga.com/media/cnbc/15/05/553...
@diederique; thanks voor steeds nieuwe updates ;-)
diederique schreef op 22 mei 2015 22:54 :
Apple Vs. Google: The Mapping War That's Just Beginning
.......Nabipour was asked how important it is for Apple to have its own mapping app. He replied, “Honestly, a lot of people in the beginning didn’t think it was that important at the initial stage. I mean, look at, look at the system, everyone really, really enjoyed Google Maps.
www.benzinga.com/media/cnbc/15/05/553... Those same sources say that General Atlantic and Uber are aware of each other’s involvement in the Nokia process. Dit soort details geeft toch het beeld dat het UBER verhaal serieus is. UBER is een echte bidder. En ze hoeven maar met hun vingers te knippen of durfkapitaal / private equity staat klaar om hun te helpen met wat ze ook maar willen kopen.
W U D, TomTom ook samenwerkt met Bosch, The Bosch Group’s largest business sector, Mobility Solutions, continues to grow strongly. After adjusting for exchange-rate effects, the sector’s sales grew 7 percent in the first quarter of 2015. Nominal sales growth was as high as 13 percent1). “Technologically and internationally, our position is so good that we will again grow significantly faster than the market this year,” said Dr. Rolf Bulander, the business sector’s chairman, at the Bosch International Automotive Press Briefing in Boxberg, Germany (May 19 – 21, 2015). In 2014, the business volume of Mobility Solutions grew 8.9 percent, and thus more than twice as fast as global automotive production. Unit sales of important systems such as the ESP anti-skid system, gasoline direct injection systems, and diesel direct injection systems each grew by some 20 percent. In the future, Bosch will also increasingly offer solutions that govern the way cars and other means of transport interact. “We are rethinking personal mobility, and moving toward a multimodal concept encompassing bikes, trains, and buses,” Bulander said, explaining this new goal. “Bosch as a company is looking beyond the hood.” Electromobility will make diesel and gasoline vehicles even more efficient On this path to the mobility of the future, Bosch is already achieving success, not just technologically but also commercially. The supplier of technology and services is pursuing three development paths, toward driving that is electric, automated, and connected. “Bosch is making good progress in all three,” Bulander said. In his view, the combustion engine will remain the basis for efficient mobility well into the next decade, even if the powertrain is electrified. Over the next five years, Bosch engine-related technology can reduce the consumption of diesel engines by 10 percent, and that of gasoline engines by nearly 20 percent. In conjunction with electromobility, the combustion engine will become even more efficient. By 2025, 15 percent of all new vehicles will feature at least a hybrid powertrain. For this combination of electric motor and combustion engine, Bosch’s wide-ranging expertise means it is is excellently equipped. Of the 30 production orders the company has already carried out relating to powertrain electrification, ten alone are plug-in hybrid powertrains for premium vehicles. Over long distances, these vehicles run on diesel or gasoline, but can run in all-electric mode in city driving. “We have the experience it takes to turn an alternative powertrain into a success story,” Bulander said. “It’s what we did with diesel, and it’s what we want to achieve with the electric powertrain, too.” Automated driving can cut accident figures by up to a third As the industry moves toward automated driving, the market for driver assistance systems is already expanding. In this market, Bosch is increasing its sales by one-third each year. Last year was the first time that the company sold more than 50 million environment sensors for driver assistance systems. And in 2015, unit sales of radar and video sensors will double, as they did in 2014. Bosch is the global market leader for radar sensors, which are found in systems such as adaptive cruise control. This year, a series of new systems will go into production at the company. These assistance systems help drivers in traffic jams, when taking evasive action, and when parking by remote control. By 2020, the aim is to produce a highway pilot for automated driving on freeways. In the view of the Bosch management board member Dr. Dirk Hoheisel, this is a decisive development step: “With this system, we will make the transition from partly to highly automated driving. Drivers will become passengers. That will mean greater comfort, and above all greater safety.” According to forecasts by Bosch accident researchers, increasing automation can significantly reduce accident figures even further – by up to one-third in Germany alone. Some 2,000 engineers are working on further developing driver assistance systems at Bosch – a good 700 more than two years ago. Following the acquisition of ZF Lenksysteme (now known as Robert Bosch Automotive Steering), the Stuttgart company is in an even better position to take automated driving forward. To quote Bulander: “Bosch technology will enable the cars of the future not only to autonomously accelerate and brake, but also steer.” Connected driving means a growing service business The internet will play a pivotal role in the development of the mobility of the future. Even now, it provides real-time traffic news, offering information on things such as accidents and construction zones, or about a traffic jam that starts just around the next bend. Such information is an essential condition for highly automated driving functions. Moreover, drivers can find and reserve vacant charge spots, and pay for the electricity, over the internet. “Connectivity is the key to the success of electrified and automated driving,” said the Bosch management board member Dr. Markus Heyn. In addition, connected driving is leading to new, beneficial services. For example, the transmission of ECU data can serve as the basis for preventive maintenance and tips for fuel saving. Services such as these support the fleet management of leasing and insurance companies. At the same time, Bosch is connecting diverse forms of transport. In Bulander’s words, these mobility solutions are also intended for multimodal transport: “We are offering new products that go beyond the car, such as services for urban mobility.” One example is the software solution that Bosch has developed for the Stuttgart Services project. Thanks to this software, one chip card is all that is needed for car-sharing, bike-sharing, train and bus travel, as well as for admission to amenities such as swimming pools or libraries. For Bulander, this is a “sneak peek at the transportation services of tomorrow.” Moreover, Bosch already has prototype developments that connect cars and smart homes. In concrete terms, this means that the navigation system instructs the central heating to warm up the house in good time before the vehicle’s arrival. “Whether for houses or for cars, Bosch creates technology that is ‘Invented for life’,” Bulander said. “With the versatility of our expertise, our prospects for developing new mobility solutions are excellent.” Mobility Solutions is the largest Bosch Group business sector. In 2014, its sales came to 33.3 billion euros, or 68 percent of total group sales. This makes the Bosch Group one of the leading automotive suppliers. The Mobility Solutions business sector combines the group's expertise in three mobility domains - automation, electrification, and connectivity - and offers its customers integrated mobility solutions. Its main areas of activity are injection technology and powertrain peripherals for internal-combustion engines, diverse solutions for powertrain electrification, vehicle safety systems, driver-assistance and automated functions, technology for user-friendly infotainment as well as car-to-car and Car2X communication, repair-shop concepts, and technology and services for the automotive aftermarket. Bosch has been responsible for important automotive innovations, such as electronic engine management, the ESP anti-skid system, and common-rail diesel technology. The Bosch Group is a leading global supplier of technology and services. It employs roughly 360,000 associates worldwide (as per April 1, 2015). uit deze overeenkomst kunnen we ook nog het eoa verwachten!!
wanneer zal de soapserie 'dear Here' haar vervolg krijgen?... Daimler And Qualcomm Collaborate On Connected Car Technologies *************In the first phase of the collaboration, the companies will focus on transforming future vehicles with mobile technologies that enhance in-car experiences and vehicle performance such as 3G/4G connectivity, wireless charging technology for in-vehicle use and implementation of the Qualcomm Halo Wireless Electric Vehicle Charging or WEVC technology.www.finanznachrichten.de/nachrichten-... www.finanznachrichten.de/nachrichten-...
genoeg in de oorlogskas........ Microsoft bot 55 Milliarden Dollar für Salesforce Die Verhandlungen sollen ernsthaft und bereits auf der Ebene von Einzelheiten geführt worden sein. Microsoft bot demnach rund 55 Milliarden Dollar und damit einen großen Teil ******seiner Barreserven von 95 Milliarden Dollar*** für das Unternehmen. www.zdnet.de/88235529/microsoft-bot-5...
Daimler, Qualcomm to develop in-car tech, wireless charging www.autonews.com/article/20150523/OEM...
WIST U WAT JAN TIMMER DEZE WEEK VOOR DE FYRA-COMMISSIE ZEI? Timmer is een oud-directeur van Philips, en was president-commissaris bij de NS en een leuke voetbalclub in de provincie (na Elinkwijk, Velox en een club die in een A'damse centrecourt met dak ook leuk schijnt te spelen). Enfin, in de koersdoelendraad van Groeibriljant schreef ik vanmorgen dit:Geloof het of niet: ik ben voorjaar 2009 ingestapt... De reden is niet dat ik zo'n goede belegger ben, integendeel. Ik belegde daarvoor in bekende namen, en wat analisten of mijn bank zoal zeiden (dus ook in die banken zelf). En verloor in die crisis toen veel van mijn aanvullende pensioengeld... Dat nooit meer dacht ik, vanaf nu ga ik me echt verdiepen in de bedrijven waar ik in beleg. De keuze voor TT lag voor de hand. Ik had wat vakkennis op dat gebied, en ze waren na de aanschaf van TeleAtlas wel heel erg afgestraft. Of moet ik zeggen: genaaid door Belgen, net als bij Fortis/ABN? Breek me de bek niet open. Systeembank? Ja, dat komt ervan als je de postgiro privatiseert! Net als de spoorlijnen en wat daarover heen rijdt. Er zijn nationale en fysieke monopolies die je maar beter niet 'verzelfstandigen' moet... En wie deelt tot mijn verrassing deze mening? Jan Timmer, je weet wel. Zei hetzelfde deze week bij de FYRA commissie! Maar Timmer zei nog meer! Namelijk: echt goede privatisering is technology-driven . Met als voorbeeld: de telecombedrijven. Niet politieke voorkeuren maar techniek bepaalt wat beter aan de markt overgelaten kan worden (met enig toezicht van bijv. een OPTA). Laten we hopen dat onze macho-politici (incl. vrouwelijke supermacho's als Netelenbos, ter Horst en Schippers) daar eens van leren... Nu toegepast op TomTom. Zoals degenen die mij een beetje gelezen hebben weten, ben ik een oude rot op het gebied van verkeer en verkeersinformatie. Ik ken het RDS-TMC protocol nog bijna uit m'n hoofd en kan de verschillen tussen 'Open LR' van TT en de VILD van de NDW (koekel maar effe) spellen. Onlangs had ik daar op deze site met Justin nog een leuk gesprek over. Vroeger was verkeersinformatie een zaak van de overheid, lees 'het' KLPD, met de ANWB en de NOS (of ROOSrtv, koekel maar weer effe) als alternatieve dienst- of hulpverleners. (Net als het in Dld hier en daar nog een beetje zo is.) Maar in de loop van de 90-er jaren werd duidelijk dat dat niet zo zou blijven. In 1996 verscheen een ministeriële nota waarin werd gesteld dat inwinning en verwerking van verkeersgegevens van nature een zaak van de overheid (RWS, politie, regionale overheden) waren, maar de distributie van die bewerkte info beter aan de markt overgelaten kon worden. Dat was een eerste stap. Maar de techniek schreed voort. Tegenwoordig kan TT die inwinning + verwerking voor het overgrote deel zelf, zeker voor secundaire wegen, of in landen zonder een 'RWS'. En dat is waar Jan Timmer het over had. Door de technologische ontwikkelingen kan nu veel aan de markt (lees TT - Here en Inrix zijn veel zwakkere concurrenten) overgelaten worden. R-P. Schaeffer (VP traffic bij TT) is mijn absolute hero. Nogmaals: TT levert traffic voor > 100 mio km weg, terwijl ze slechts voor 44 mio km weg in hun maps hebben. Denkertje, toch? Wat blijft over voor RWS en soortgelijke wegbeheerders, incl. Franse tolwegen? www.wegenwiki.nl/Tolwegen_in_Frankrijk Wat blijft: alleen verkeersmanagement bij incidenten en zware niet-reguliere files (aan die algoritmen heb ik zelf gewerkt, bij zware files beschikt de NDW over betere gegevens dan TT, die zich qua afwikkeling alleen op historie kan beroepen, en dan terecht afnemer is van NDW). Maar voor de rest moeten overheden er maar vanaf blijven, ook allerlei simulatiemodellen bewijzen dat het verkeer met voldoende en-route informatie zichzelf het beste regelt. En zo kom ik weer bij Timmer terecht: voortschrijdende technologie maakt een zakelijke en commerciële aanpak mogelijk. Dat begon ik in 2009 ook zelf in te zien, en stapte in TomTom (gezien mijn achtergrond best effe slikken). TT heeft het laatste jaar alle commerciële traffic-contracten gewonnen. En zo is het.
BDB: zeer interessante post! AB
Mooi bdb, AB. Groet uit Grunn.
de toekomst begint vandaag..... Taxidienst Uber versucht's ohne Fahrer Der Taxidienst Uber hat in Pittsburgh im US-Bundesstaat Pennsylvania still und leise ein "Advanced Technologies Center" eingerichtet, von dem aus er jetzt auffällige Forschungsfahrzeuge auf die Straßen schickt. Das berichtet die Pittsburgh Business Times (PBT). Zum Beweis bringt die Zeitung auch gleich das Foto eines solchen Autos, das sowohl die Aufbauten trägt, die man bei einem autonomen Fahrzeug erwartet, als auch die Lackierung mit Hinweis auf das Uber-Zentrum.www.heise.de/newsticker/meldung/Taxid...
Digital features to transform car industry, says Audi “By 2020, 50 per cent of value creation will be based on apps, software, electronic systems and digital services,” and opportunities are “endless”, Luca de Meo, Audi’s sales chief, has said.www.irishtimes.com/business/transport...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)