Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,695 31 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,605 - 5,735
  • 246.504 Gem. (3M) 280,6K

sell in may and go away, wellicht maar niet voor TomTom ( nieuw weekdraadje)

1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 april 2015 21:45
    quote:

    Vici schreef op 27 april 2015 16:33:

    Arend Jan Kamp ?@ArendJanKamp 19 min.19 minuten geleden
    #TomTom lanceert deze week een GPS action camera? www.iex.nl/Column/154478/Camera-actie... … #AEX

    Klaagt ook al over die 8 draadjes ;-) Maar verder: klok/klepel... Geen tijd of zin om zich beter in te lezen, vermoed ik.
    Hè, daar is ie weer....:)
  2. RESEARCH 27 april 2015 21:51
    Afhankelijk van wie HERE gaat overnemen is op korte termijn een (forse) koersreactie te verwachten. Daarnaast nog een nieuwe product release. Afhankelijk van hoe het management gaat reageren op de overname van HERE ga ik dan mijn strategie bepalen. Dit kan betekenen dat ik na het bekend worden van het goede nieuws tijdelijk even aan de kant ga staan en in het najaar weer terug kom. Pas eind 2015 wordt immers weer groei verwacht en het geeft ook wel rust in de zomerperiode.
  3. [verwijderd] 27 april 2015 21:59
    quote:

    RESEARCH schreef op 27 april 2015 21:51:

    Afhankelijk van wie HERE gaat overnemen is op korte termijn een (forse) koersreactie te verwachten. Daarnaast nog een nieuwe product release. Afhankelijk van hoe het management gaat reageren op de overname van HERE ga ik dan mijn strategie bepalen. Dit kan betekenen dat ik na het bekend worden van het goede nieuws tijdelijk even aan de kant ga staan en in het najaar weer terug kom. Pas eind 2015 wordt immers weer groei verwacht en het geeft ook wel rust in de zomerperiode.
    Een begrijpelijke beslissing.....ik denk ook, dat als de overname va HERE een feit is, en de product release is geweest, de koers daarna weer wel wat zal wegzakken....maar van af welk niveau zal dat zijn??? Ligt aan de overname prijs, en door wie dit zal zijn. Als dit niet de autobouwers zijn, is dit zeer positief, en heeft tomtom er weer bijna zeker, een aantal klanten bij.....
  4. [verwijderd] 27 april 2015 22:00
    quote:

    RESEARCH schreef op 27 april 2015 21:51:

    Afhankelijk van wie HERE gaat overnemen is op korte termijn een (forse) koersreactie te verwachten. Daarnaast nog een nieuwe product release. Afhankelijk van hoe het management gaat reageren op de overname van HERE ga ik dan mijn strategie bepalen. Dit kan betekenen dat ik na het bekend worden van het goede nieuws tijdelijk even aan de kant ga staan en in het najaar weer terug kom. Pas eind 2015 wordt immers weer groei verwacht en het geeft ook wel rust in de zomerperiode.
    Als uiteindelijk Facebook, UBER of toch Microsoft HERE overneemt voor > 3 miljard, dan zitten we voor TomTom waarschijnlijk in het droomscenario. En duidelijk dat TomTom zwaar is ondergewaardeerd + binnenkort 24% extra marktaandeel in kaarten (naast bestaande groeiende traffic) + snelle verdere groei mogelijk omdat ze de top van de markt dan bedienen.
  5. [verwijderd] 27 april 2015 22:13
    quote:

    mr$ schreef op 27 april 2015 22:07:

    En als ze nou toch niet verkopen. (Onder druk van...) Wat is dan het scenario?
    Niets is uitgesloten, maar dat lijkt me stug. Nokia trekt zich daar natuurlijk niets van aan. Weg is weg, en liefst tegen hoogste prijs....We zullen het zien....eind van de week weten we misschien al wel meer...
  6. [verwijderd] 27 april 2015 22:14
    quote:

    Meryntje schreef op 27 april 2015 22:11:

    Wordt het straks een € 30+ party? en zo ja waar? Ik stel xynix voor als voorzitter van de feestcommissie ;-)

    Groet uit Grunn.

    edit: Ik geloof dat xynix ook al een lied in voorbereiding heeft ;-)
    Ik doe mee, zorg wel voor de drank....Proost! !
  7. RESEARCH 27 april 2015 22:19
    quote:

    JanK1 schreef op 27 april 2015 21:56:

    [...]

    Ik gebruik het woord "overname" weinig maar waarom zou je niet b.v. 1/3e deel laten staan mocht er toch plotseling nieuws komen?
    Op zich is dat ook wel een goed advies om toch een deel te laten staan. Zit nu overigens te groot in TT en dit gaat in tegen mijn principe van voldoende spreiding.
  8. [verwijderd] 27 april 2015 22:22
    quote:

    Girakian2 schreef op 27 april 2015 22:13:

    [...]

    Niets is uitgesloten, maar dat lijkt me stug. Nokia trekt zich daar natuurlijk niets van aan. Weg is weg, en liefst tegen hoogste prijs....We zullen het zien....eind van de week weten we misschien al wel meer...
    De drie autobouwers hadden zich ZELF bij Nokia gemeld. Pas DAARNA besloot Nokia om er een veiling van te maken, om te kijken of ze bij anderen meer dan die 2 miljard kunnen vangen.

    Dat betekent dus sowieso dat het Nokia niks uitmaakt wat die drie autofabrikanten ervan vinden. Ze gaan gewoon voor de hoogste bieder. Anders hadden ze het wel direct aan de drie fabrikanten gegund.
  9. [verwijderd] 27 april 2015 22:23
    quote:

    RESEARCH schreef op 27 april 2015 21:51:

    Afhankelijk van wie HERE gaat overnemen is op korte termijn een (forse) koersreactie te verwachten. Daarnaast nog een nieuwe product release. Afhankelijk van hoe het management gaat reageren op de overname van HERE ga ik dan mijn strategie bepalen. Dit kan betekenen dat ik na het bekend worden van het goede nieuws tijdelijk even aan de kant ga staan en in het najaar weer terug kom. Pas eind 2015 wordt immers weer groei verwacht en het geeft ook wel rust in de zomerperiode.
    Als het de drie autofabrikanten (BMW, Audi, Merc,) toch lukt om Nokia HERE over te nemen, voorzie ik veel problemen voor HERE:

    - Moeten met z'n drieën de prioriteiten bepalen voor HERE. Ik voorzie bureaucratie of verschillende belangen die botsen. Wie krijgt welke resources gealloceerd?

    - Als ze bij hun investeringen de voorkeur geven aan hun eigen automotive activiteiten in de landen die voor henzelf de belangrijkste afzetmarkten zijn, krijgen ze problemen met klanten als Garmin die belang hebben bij wereldwijde aandacht. En niet-automotie klanten als Yahoo!, Amazon, Facebook.

    - De drie autobouwers hebben geen verstand van maps; ze kennen de Licensing/GIS markt niet en ook de Telematics markt niet. Zullen veel gaten laten vallen voor TomTom.

    - Grootste vraagteken is wat andere fabrikanten doen. De TomTom klanten als PSA, Renault en Volkswagen blijven wel bij TomTom. Maar wat doen grote Nokia HERE klanten als Toyota, Ford en General Motors? Blijven die bij HERE, onder de hoede van deze autobouwers of juist niet? Dan wordt het voor hen TomTom.
  10. [verwijderd] 27 april 2015 22:34
    quote:

    bart1805 schreef op 13 december 2014 19:43:

    [...]
    Kromme redenering. Als iemand weggaat bij TomTom en aan de slag gaat bij Nokia, zegt dat dan ook iets over hoe deze meneer over de toekomstperspectieven van TomTom vs Nokia Here denkt?
    eentje uit de 'oude doos'; ging over de benoeming van een TT manager als hoogste baas binnen HERE.
    Bart1805, bovenstaande schreef je eind vorig jaar. Al nieuwe inzichten n.a.v. de laatste ontwikkelingen? Ik ben erg positief over de vooruitzichten voor TT, maar hoor graag een gedundeerde mening van de 'tegenpartij'
  11. [verwijderd] 27 april 2015 22:41
    Jouw opsomming (Justin) geeft te denken of de Duitse fabrikanten uberhaupt een serieuze partij zijn als koper. Ik snap eigenlijk niet waarom nu juist deze partij de hele verkoop heeft aangzwengeld. Waarom stappen ze niet gewoon over naar de betere kwaliteit vanTomTom ipv van dit getouwtrek aan Here. Misschien is de deal van Volkswagen en TomTom dusdanig dat dit zeer beperkend werkt voor andere autofabrikanten en ze zich zodoende verder aan Here willen verbinden, ofdat er al meer aan verregaande samenwerking loopt en ze nu hun plannen/investeringen gevaar zien lopen?
1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links