Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 24,200 20 mei 2024 16:42
  • -0,070 (-0,29%) Dagrange 24,150 - 24,670
  • 1.287.710 Gem. (3M) 2,6M

ARCELOR MITTAL APRIL 2015

2.194 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 110 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Freebird 25 april 2015 12:50
    quote:

    snuf13 schreef op 25 april 2015 00:35:

    Vandaag een mooie dag, maar nog lang geen 10 !!!
    Als we daar nou eerst eens een keer doorheen gaan, want dat is al weer lang geleden...............
    Heb geduld Snuf, gewoon nog even wachten. Hopelijk volgen er binnenkort nog een paar downgrades, die jagen de koers tenminste omhoog !
  2. forum rang 7 rene l 25 april 2015 13:47
    quote:

    relic schreef op 25 april 2015 12:22:

    [...]

    Maar niks wijzer geworden begrijp ik?
    Niet echt relic, het was in ieder geval weer een bijzondere ervaring.

    Ho-man noemde in zijn presentatie nog wel Mittal, in zijn ogen zouden ze last krijgen van de vervanging van metalen door lichtgewicht materialen voor auto's.
    Ik vraag het mij af, auto's zijn al jaren v.v. kunststof bumpers en eventueel aluminium velgen.
    Aluminium vervormd snel, is niet uit te deuken, kunststoffen verouderen en kunnen daardoor ongecontroleerd uit elkaar spatten, auto's moeten gewoon kreukelzone's hebben.
    Het zou eigenlijk alleen kunnen als de electrische zelfrijdende auto zijn intrede doet en we in colonne's gaan rijden.
    Ik zie het er direct nog niet van komen, op zich zou je dan als optie wel weer een biertap in kunnen laten bouwen in plaats van LPG.

    Een wetenswaardigheid, eind jaren 80 ging ik aan de slag bij een bedrijf die metalen verbindingskoppelingen produceerde. Toen zei men daar al dat dit product zijn langste tijd gehad had en vervangen zou worden door een kunststof model.
    De tijd heeft uitgewezen dat niets minder waar is.

    Ik ben er gisteren gewoon in m'n spijkerbroek naar toe gegaan, patta's aan met voldoende grip, en een overhemd gewoon in de broek.
    Je zag er mensen met een grote verscheidenheid van kleding, het blauwe pak met stropdas zag je veel, toch viel ik zeker niet buiten de maat.

    Bepaalde mensen denken dat we een heel nieuw tijdperk tegemoet gaan waarin alles anders is en de robot je grootste vriend is.

    Boot noemde ook zo iets, hij heeft een dochter van 24, en één van 20.
    De jongste doet alles met het apparaat, de oudste juist niet.
    Ik kan mij niet voorstellen dat binnen 4 jaar de wereld compleet veranderd is.

    Wel heb ik gemerkt dat de verschillen tussen rijk en "arm" steeds groter worden en dat de eerste groep de tweede negeert.
    Ik sprak ook nog met zo'n figuur en vertelde hem dat vele jeugdigen al geen fietsband meer konden plakken.
    Het lachte schamper en zei, ach dan hebben de ongeschoolden ook nog wat te doen.

    Over dit soort uitspraken maak ik mij grote zorgen.
    Deze mensen hebben de binding met de realiteit verloren en zijn gek.
    Ik heb ook nog het blad Beleggers Belangen meegekregen, dit vanmorgen eens goed doorgelezen, echte tips zie ik bijna niet meer.

    Gek genoeg valt Beursgenoten tijden het schrijven op de deurmat, ik heb het vorige week na aanleiding van een promo bij BC gratis aangevraagd.

    Ik ga lekker in de luie stoel zitten en ga het maar eens aandachtig doorlezen.
  3. relic 25 april 2015 16:04
    quote:

    rene l schreef op 25 april 2015 13:47:

    [...]

    Ho-man noemde in zijn presentatie nog wel Mittal, in zijn ogen zouden ze last krijgen van de vervanging van metalen door lichtgewicht materialen voor auto's.

    Er wordt natuurlijk wel steeds meer kunststof gebruikt in auto's, heeft ook veel voordelen.

    Paar linkjes:

    www.technologystudent.com/joints/kevl...

    industrie.blog.nl/internationaal-zake...

    Als dit de toekomst wordt kan AM wel ophouden ;-)
    Wel een leuk karretje:

    www.autoblog.nl/travec-tecdrah-kunsts...

    Ik denk dat de beperking nog vooral in veiligheid zit als je met bv 120 km iets frontaal raakt.
    Kunststof zal nog wel niet veilig genoeg zijn?
  4. Yabbedabbedoe 25 april 2015 17:05
    quote:

    rene l schreef op 25 april 2015 10:25:

    Goede morgen gasten, ligt iederéén nog in zijn bed te ronken en bij te komen van de drank na de mooie stijging van Mittal gisteren.

    nog, ga ik wel in de goede richting, opgelucht kon ik een uurtje later uitstappen op het station in ons te grote dorp en rustig naar huis lopen.
    Hey Rene, ik was er ook maar heb wel voor het kaartje betaald en dat was dus overpriced. JP, kwam wel vlug uit zijn woorden maar inderdaad niets concreets over de ecomonie behalve dat het beter ging. Ja echt? En de investeringen weer naar Europa gingen en niet naar de BRIC landen.... gaap. Mijnheer Roosegaarde vond ik een aanfluiting, hij had wel mooie plaatjes maar om als duurzaam ondernemer nu met Heymans in zee te gaan was een lachertje en toen hij het van Gogh pad-presenteerde als het Gogh-Roosegaarde pad proestte ik het uit. Wat een eigendunk vervolgens riep ie nog dat het pad over de hele wereld bekenheid had, ik kon nietlaten om te roepen 'ik heb er nog nooit van gehoord' mijn omstanders beaamde dat.

    Je opsomming van het gebeuren was herkenbaar. Kortom eens maar nooit meer. En die opmerking van BoHO over Arcelor sloeg nergens op. Aperam levert het roestvrijstaal voor de auto;s en die gaan als een speer, daarbij komt dat Mittal staal aan het ontwikkelen is voor auto;s die lichter zijn, Staal zit in zo veel zaken. De reden dat staal zo goedkoop is is omdat China staalmijnen operationeel is gaan maken voor de crisis, die kun je niet zomaar sluiten en nu dumpen ze het staal met overheids-subsidie. Het goede nieuws is dat zelfs Kazachastan toch voor de Arcelor staal heeft gekozen, kwaliteit dus. Efnin we wachten de cijfers maar af, :)

  5. [verwijderd] 25 april 2015 17:16
    quote:

    HJ deTuinman schreef op 23 april 2015 22:00:

    [...]

    Daar zie ik nu nog niet echt reden voor Pjoter.. Vandaag een mooie stijging, maar zal niet voor het eerst zijn dat zoiets de volgende dag alweer gecorrigeerd wordt.
    Valt me wel al een tijdje op, dat Mittal de neiging heeft om tegendraads te reageren op de AEX.
    Als morgen de AEX herstelt van de daling van vandaag, dan kan MT zomaar weer lager gaan.. Het blijft toch een aandeel met een onvoorspelbaar karakter en daarom alleen geschikt voor beleggers met een lange adem en sterke zenuwen! ;-)

    €9,55 HJ De Tuinman!! Zal ik nog eens voorspellen:) maandag opstomen we op naar een niveau van €9,75/9,8 en later in de week zullen we de €10,- testen en na de cijfers zal er richting worden worden gegeven door de bepalende heren.

    Iemand een glazen bol hoe de cijfers eruit zullen?
  6. [verwijderd] 25 april 2015 19:14
    Mijn persoonlijke top vijf, twee hoofdargumenten 1 deze aandelen hebben de afgelopen jaar/ jaren slecht gepresenteerd 2 er zit naar mijn mening veel positieve fantasie in de toekomstige ontwikkeling
    1.Fugro
    2.SBM
    3.A.M
    4. ING
    5.AirFranceKLM
    In al deze aandelen heb ik sinds begin 2015 een stevige positie
  7. [verwijderd] 25 april 2015 20:19
    quote:

    Ik snap er iets van schreef op 25 april 2015 19:14:

    Mijn persoonlijke top vijf, twee hoofdargumenten 1 deze aandelen hebben de afgelopen jaar/ jaren slecht gepresenteerd 2 er zit naar mijn mening veel positieve fantasie in de toekomstige ontwikkeling
    1.Fugro
    2.SBM
    3.A.M
    4. ING
    5.AirFranceKLM
    In al deze aandelen heb ik sinds begin 2015 een stevige positie
    1. Is een koopje en een no-brainer.
    2. Onbetrouwbaar, gebleken niet in control te zijn.
    3. Lichtmetaal en kunststof hebben de toekomst in de autoindustrie en de voorraaden van China brengen mij ook niet op het besluit dat de voorraadaanleveringen door AM aan China heel hard zullen stijgen komend decenium.
    4. Dat is een no-brainer. Financieel stabiel, verbeterende resultaten en aan het afslanken.
    5. Als je een luchtvaarmaatschappij wilt hebben... koop dan DAL, American Airlines o.i.d., maar AF-KLM is in zijn huidige vorm echt geen koopje als belegging. De Fransen wreten het resultaat op van KLM. Steun in de rug: gronfstofprijzen zijn lager.
  8. [verwijderd] 25 april 2015 20:42
    quote:

    Yvez75 schreef op 25 april 2015 20:31:

    Ik las een of ander artikel dat de ijzerertsprijzen in April met 13 % zijn gestegen omdat ze in Australië mijnen sluiten om de overcapaciteit de drukken..
    De grootste rebound in de ijzererts prijs sinds een aantal jaren van dalingen. Kan iemand hier iets extra over melden?
    Dat klopt. Australië heeft haar capaciteit van productie al aangepast voor 2030, maar door extreem overaanbod is de prijs van ijzererts met circa 3/4-4/5 afgenomen (afgelopen 2 jaar). De overcapaciteit wordt nu gedrukt, omdat het economisch niet rendabel is de mijnen open te houden (afschrijvingen gaan gewoon door). Door het afnemen van de productie/output sprong de prijs even 14% deze maand, maar is die verminderde, onrendabele productiereductie een goed teken? Op korte termijn: zeker. Op lange termijn draait het om afzet x prijs, oftewel: volume. Mittal rapporteerd daarnaast in dollars, dus ik ben benieuwd naar het resultaat over Q1 2015.
  9. Yvez75 25 april 2015 20:46
    quote:

    The Bugs Bunny schreef op 25 april 2015 20:42:

    [...]

    Dat klopt. Australië heeft haar capaciteit van productie al aangepast voor 2030, maar door extreem overaanbod is de prijs van ijzererts met circa 3/4-4/5 afgenomen (afgelopen 2 jaar). De overcapaciteit wordt nu gedrukt, omdat het economisch niet rendabel is de mijnen open te houden (afschrijvingen gaan gewoon door). Door het afnemen van de productie/output sprong de prijs even 14% deze maand, maar is die verminderde, onrendabele productiereductie een goed teken? Op korte termijn: zeker. Op lange termijn draait het om afzet x prijs, oftewel: volume. Mittal rapporteerd daarnaast in dollars, dus ik ben benieuwd naar het resultaat over Q1 2015.


    Dank je voor je sterke reactie...Wat zijn je verwachtingen?
  10. [verwijderd] 25 april 2015 21:13
    quote:

    The Bugs Bunny schreef op 25 april 2015 20:19:

    [...]

    1. Is een koopje en een no-brainer.
    2. Onbetrouwbaar, gebleken niet in control te zijn.
    3. Lichtmetaal en kunststof hebben de toekomst in de autoindustrie en de voorraaden van China brengen mij ook niet op het besluit dat de voorraadaanleveringen door AM aan China heel hard zullen stijgen komend decenium.
    4. Dat is een no-brainer. Financieel stabiel, verbeterende resultaten en aan het afslanken.
    5. Als je een luchtvaarmaatschappij wilt hebben... koop dan DAL, American Airlines o.i.d., maar AF-KLM is in zijn huidige vorm echt geen koopje als belegging. De Fransen wreten het resultaat op van KLM. Steun in de rug: gronfstofprijzen zijn lager.
    The Bugs Bunny bedankt voor je zinvolle reactie, voor mij altijd zinvol om de door mij gekozen strategie te toetsen.
    Ik ben sterk voorstander van beleggen met een idee en redelijk koersvast.
  11. snuf13 25 april 2015 22:00
    quote:

    Pjoter21 schreef op 25 april 2015 17:16:

    [...]

    €9,55 HJ De Tuinman!! Zal ik nog eens voorspellen:) maandag opstomen we op naar een niveau van €9,75/9,8 en later in de week zullen we de €10,- testen en na de cijfers zal er richting worden worden gegeven door de bepalende heren.

    Iemand een glazen bol hoe de cijfers eruit zullen?
    Cijfers....... slecht..... zeer slecht.........
    Koers??? geloof maar gewoon in de 10, want die zul je ooit in je leven nog een keer gaan zien!!!:))))
2.194 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 110 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Q1 pleister op de wonde voor stroef ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links