Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,725 7 jun 2024 17:35
  • +0,010 (+0,17%) Dagrange 5,700 - 5,825
  • 154.387 Gem. (3M) 289,5K

TomTom nieuws in 2015

786 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 februari 2015 15:21
    quote:

    Balimoney schreef op 9 februari 2015 15:04:

    #3, Inventors Geelen Pieter en Wesselius Kees. Pieter Geelen is toch 1 van de grootaandeelhouders? Of zit ik er nu helemaal naast?
    Klopt. Die mapcodes heeft hij samen met HG zitten bedenken als oplossing voor de onduidelijke adressen in Afrika. En dat concept is universeel toepasbaar en breekt wellicht wereldwijd door.

    Ja, ze houden wel van hun vak. Dat kun je ze niet ontzeggen. Gaaf toch?!
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 februari 2015 14:05
    quote:

    xynix schreef op 9 februari 2015 15:21:

    [...]
    Klopt. Die mapcodes heeft hij samen met HG zitten bedenken als oplossing voor de onduidelijke adressen in Afrika. En dat concept is universeel toepasbaar en breekt wellicht wereldwijd door.

    Ja, ze houden wel van hun vak. Dat kun je ze niet ontzeggen. Gaaf toch?!
    Ja zeker. Ooit waren er absolute maar onbegrijpelijke GDF codes, net zo iets als geografische hoogte- of breedtegraden. Daartegenover waren er 16-bits TMC lokatiecodes, die vooral simpele 'gebruikersnamen' vertegenwoordigden. "A2, afrit Maarsen". Jawel, simpel zat.

    Leuk, maar dubbelzinnig. Stel je bent halverwege de A28, ter hoogte van Harderwijk. (Sorry voor dat 'halverwege' Noordelingen, dat is Randstadoptiek.)
    Enfin, hoe heet die afrit in TMC-taal? Harderwijk of Lelystad?
    In de TMC lokatiedatabase heette die Lelystad, omdat die naam op ANWB-borden bovenaan stond...

    Nog even natrappen naar de ANWB, als ik hier mag. Ooit, lang geleden, verdomden ze het ten ene male om hun interne wegwijzerbestand te verkopen aan RWS. Niet onder voorbehoud, en tegen geen enkele prijs. Zij hebben er 10 jaar later meer spijt van gehad dan RWS.

    Ouwe koek, mede door Geelen en TT. Bravo dus.
  3. Meryntje 10 februari 2015 14:17
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 februari 2015 14:05:

    [...]

    Ja zeker. Ooit waren er absolute maar onbegrijpelijke GDF codes, net zo iets als geografische hoogte- of breedtegraden. Daartegenover waren er 16-bits TMC lokatiecodes, die vooral simpele 'gebruikersnamen' vertegenwoordigden. "A2, afrit Maarsen". Jawel, simpel zat.

    Leuk, maar dubbelzinnig. Stel je bent halverwege de A28, ter hoogte van Harderwijk. (Sorry voor dat 'halverwege' Noordelingen, dat is Randstadoptiek.)
    Enfin, hoe heet die afrit in TMC-taal? Harderwijk of Lelystad?
    In de TMC lokatiedatabase heette die Lelystad, omdat die naam op ANWB-borden bovenaan stond...

    Nog even natrappen naar de ANWB, als ik hier mag. Ooit, lang geleden, verdomden ze het ten ene male om hun interne wegwijzerbestand te verkopen aan RWS. Niet onder voorbehoud, en tegen geen enkele prijs. Zij hebben er 10 jaar later meer spijt van gehad dan RWS.

    Ouwe koek, mede door Geelen en TT. Bravo dus.

    (Sorry voor dat 'halverwege' Noordelingen, dat is Randstadoptiek.)

    Van jou kan ik dat hebben Beperktedijkbewaking ;-).

    Groet uit Grunn.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 februari 2015 14:53
    quote:

    Meryntje schreef op 10 februari 2015 14:17:

    [...]
    (Sorry voor dat 'halverwege' Noordelingen, dat is Randstadoptiek.)

    Van jou kan ik dat hebben Beperktedijkbewaking ;-).

    Groet uit Grunn.

    Tuurlijk. Wij profiteren al genoeg van jullie gas.
    Hoop dat jij geen last van scheuren hebt.

    P.S. Ik had nog een roodharig liefje in Winsum, iets van jaren geleden. Hoop dat zij er ook geen last van heeft.

  5. Meryntje 10 februari 2015 15:55
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 februari 2015 14:53:

    [...]

    Tuurlijk. Wij profiteren al genoeg van jullie gas.
    Hoop dat jij geen last van scheuren hebt.

    P.S. Ik had nog een roodharig liefje in Winsum, iets van jaren geleden. Hoop dat zij er ook geen last van heeft.

    Ehhhhh. Ben je voorzichtig geweest ? ;-)

    Woon na 25 jaar in Usquert sinds 2002 weer in Stad.

    Groet uit Grunn.
  6. [verwijderd] 13 februari 2015 08:40
    M4JAM extends its offerings

    www.bizcommunity.com/Article/196/188/...

    Returning client

    One of the big brands returning to the platform is TomTom. The navigation and mapping company was one of the pioneer brands having seen the platform's potential to assist in keeping its mapping solutions as up-to-date and as accurate as possible, in a time and cost effective manner. The company initially used M4JAM to complete 7500 point of interest (POI) validation jobs across the country. Following the success of this campaign, it released an additional 7000 special places POI validations. It has just released an additional 13 000 POI validation jobs nationally.

    GM of TomTom Africa, Etienne Louw, explains, "We found that the speed with which the platform's community completed the previous campaigns was remarkable and we would like to tap into this again. Supplying our clients with the freshest, most accurate points of interest will always be a priority and this adds another way for us to maintain our mapping data for Africa on a daily basis to cope with an ever-changing world."
  7. [verwijderd] 20 februari 2015 21:18
    autotalk.com.au/industry-news/hyundai...

    "Hyundai Australia also plans to introduce Apple CarPlay and Android Auto across the Tucson range, the first Hyundai to see the technology – this will mean that every new Tucson will be navigation-capable and will use Siri or Google Voice for its interface."
  8. Alpen 23 februari 2015 23:57
    Wat mij in de webcast van 12 februari nog opviel was de opmerking van Goddijn betreffende mappen voor highly automated driving (HAD) in relatie tot het NDS consortium:

    "We [...] created the maps that are needed for highly automated driving.
    And, as a proof of concept, those maps have been tested and worked.
    As a result, we have filed proposals to standardize that map format in the NDS consortium.
    That has been adopted as well."

    Kortom TT's proof of concept tbv HAD is in 2014 afgerond, was succesvol en is goed bevallen.
    TT plaatste zich hiermee richting auto industrie nog eens extra in de schijnwerpers doordat het in huis ontwikkelde mapformaat tot standaard van het NDS consortium werd verkozen.
    En daar stemde die andere map maker, Nokia Here, ook al geruime tijd lid van datzelfde consortium, blijkbaar gewoon mee in. Nokia Here was dus niet bij machte een mapformaat van TT's niveau, met minimaal dezelfde functionaliteit en geschikt voor HAD, naar voren te schuiven. Was dat wel zo dan hadden ze dat ongetwijfeld rondgebazuind.

    Op pagina 5 van onderstaande link van het NDS consortium is TT ook vrij nadrukkelijk aanwezig:
    www.nds-association.org/wp-content/up...

    Ben benieuwd in hoeverre TT's actieve rol mbt NDS in het algemeen en HAD in het bijzonder, op "korte" termijn bijdraagt aan nieuwe automotive contracten. Van bestaande NDS leden als Volvo, BMW en Hyundai. Maar ook van "externe" autoproducenten die zo af en toe met een schuin oog over de schutting bij NDS meekijken om te zien wat er zoal speelt en of daar nog synergievoordelen te behalen zijn.
  9. [verwijderd] 24 februari 2015 09:42
    Alpen: AB. Op die pagina 5 valt mij ook op:

    360°logiQ
    Connected Horizon:
    Advanced Driver
    Assistance System


    Met de Bosch / TomTom logo's. Ik hoop van harte dat in dit kader de hulpmiddelen van TomTom essentieel gaan blijken om "waarneming" (die gaat exploderen) om te zetten in concrete actie. Door geoptimaliseerde "multi-vehicle" routeberekeningen en de big data/realtime mapping/distributie/UI-design sterktes van TomTom. Dan zou dat het "EUV-project" van TomTom kunnen worden (zie wat er vandaag bij ASML weer gebeurt).

    Als ze binnenkort weer gaan acquireren mag dat van mij een heel slim "plannings-cluppie" zijn (tenzij al zeker zijn dat ze daarvoor voldoende expertise (ook kwantitatief) voor in huis hebben. Dat lijkt mij namelijk ook voor TTT de meest logische volgende stap.
  10. ePUNTnl 25 februari 2015 14:18


    Een weg uit de problemen navigeren …

    Ik kan mij nog herinneren dat ik een analyse schreef met de titel “TomTom is de weg kwijt” toen de koers begin 2011 van 8 naar maar liefst 2,5 crashte; het gedeelte links onder de dalende magenta weerstand. Uiteraard was die titel spreekwoordelijk en sloeg vooral op de enorm snel dalende koers. Want het navigatiebedrijf verdient natuurlijk zijn geld met het GOED KENNEN van de wegen en dat wordt door beleggers in toenemende mate weer gewaardeerd. Want de koers is sindsdien opgelopen naar bijna 7 en langzaam maar zeker nadert het aandeel weer dat beruchte punt op 8. Omdat de indicatoren kort geleden op ‘oranje’ sprongen maakt de koers nu even pas op de plaats maar kan daarna nog enigszins doorstijgen en zal op zijn laatst eind 2015 op 8 uitkomen. Binnen de sterker stijgende oranje trend is dat sinds de jaarwisseling al mogelijk; kijk er dus niet van op als de koers binnenkort nogmaals een sprongetje omhoog gemaakt en bij 8 uitkomt. Dan zal de koek wel even op zijn maar als de stijgende bruine toplijn, die dan als steun kan fungeren, het houdt dan zou de koers zelfs nog BOVEN 8 kunnen klimmen. Maar voordat het zover is, is het slim om op 8 even ‘gas terug te nemen’ …
  11. battumboy 25 februari 2015 20:35
    Fiat has announced plans to introduce the new Doblo Trekking at the Geneva Motor Show.
    Designed to appeal to people looking for a rugged van, the Trekking has modified bumpers, plastic body side mouldings and a 10mm increased ride height. The model also has fog lights, privacy glass, a skid plate and exclusive 16-inch alloy wheels with all-season tires.
    The cabin largely carries over from the standard model but can be equipped with fabric and eco-leather seats as well as an eco-leather wrapped dashboard. Other notable options include a leather-wrapped steering wheel, cruise control and a Uconnect infotainment system with GPS navigation.
  12. Jejo303 26 februari 2015 14:33
    www.bouw-instituut.nl/bouw/innovatiev...

    Innovatieve Mobiliteitsconcepten
    Congres & iZone | 26 maart 2015

    Zelfrijdende auto’s, de opkomst van big data, oplichtende wegen, handige app’s, het maximaal benutten van multimodaal vervoer en andere nieuwe mobiliteitsconcepten; De techniek ontwikkelt zich en de behoefte van de klant verandert. Vervoer wordt geen middel, maar een slimme oplossing. En wat betekent dit voor u als ondernemer? Waar liggen kansen en belemmeringen voor de toekomst? En hoe kunt u er voor zorgen dat u er maximaal de vruchten van kunt plukken?

    o.a. voor u op het podium:

    Geert Kloppenburg
    > Tuk Tuk company, Formule E-team, Samen op Reis, car2go, Low Car Diet

    Michiel Muller
    > Rasondernemer, Tango, Routemobiel

    Carlo vd Weijer
    > Smart mobility, TomTom, TUe


    Sander Klous
    > Big data, UvA

    Marco Knitel
    > Uber

    Bart Schmeink
    > Connexxion, Ambitious bestuurder
786 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links