Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Vee en Dee.... - Einde V&D in zicht

124 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 januari 2015 23:48
    ik ben boos, heel heel boos.
    heb vandaag 2 x het nos journaal op uitzending gemist gezien.
    kom en kwam, wanneer ik in nederland ben, zelden of nooit in v&d.
    ken persoonlijk een paar vromen (grote familie) die nog steeds bij van landschot zitten maar niets meer met het voorouderlijk bedrijf van doen hebben en zich ook niet aangetrokken voelen om daar te winkelen. soit.
    maar om op het zogenaamde nieuws nu nadrukkelijk alle vuile was naar buiten te brengen vind ik werkelijk schande.
    viel de keten (vendex) niet alleen door ratten zoals jan-michiel hessels die wij ook tegen kwamen bij het fortis debacle en werden alle prachtige panden zoals rokin / kalverstraat (arch. kuyt) uitgepond zodat
    in feite de neringen een habbekrats gekost hebben maar nu geeft de nos ook nog even de doodsteek met deze geweldige anti reclame.
    eva wiessing moet zich doodschamen.
    gisteren in athene vertellen dat het allemaal anders wordt en de dag daarna op het nieuws letterlijk vertellen dat een modern mens die met zijn tijd is meegegaan zich niet in deze zwaar verouderde winkel formule laat zien.
    sta eens stil, bij de duizenden laaggeschoolden die eerst via de media verteld werden dat flink gekort zou worden op salarissen om voortbestaan te garanderen en nu merken via de anti-reclame door de media dat dit slechts een schijnzekerheid is.
    leve de participatie maatschappij.

  2. nobahamas 1 februari 2015 00:27
    je hebt helemaal gelijk Le Sobriquet.
    Vaak ben ik het niet met je eens, maar in dit geval wel.
    Onze media leven bij gratie van onze consumptiemaatschappij; wordt er iets gekocht, dan wordt er betaald.
    Zo is het ook met nieuws, views leveren geld op (clicks), reacties leveren geld op (clicks).
    Ieder nieuws wordt daardoor uitgebuit om geld te genereren voor de media.
    Wanneer iets of iemand het hoofd boven het maaiveld uitsteekt, is het een potentie om geld te verdienen door de media.
    Versterken en verdiepen is dus het devies.
    Positief nieuws levert wat op, maar negatief nieuws heeft vaak een veel grotere opbrengst.
    Waarschijnlijk omdat er in onze maatschappij meer mensen in onvrede met zichzelf leven, dat dat er mensen "tevreden zijn"

    Hier leeft onze media van, hoera!
  3. forum rang 7 hirshi 1 februari 2015 09:23
    noba,

    Dit keer ben ik het met je oneens.

    Wel eens door een grote vestiging van V&D gelopen?
    De kledingafdeling bijvoorbeeld is één en al treurnis.
    Het is alsof je door een magazijn loopt.
    Geen enkele positieve beleving.
    Winkelen moet een goed gevoel geven.

    Eva Wiessing zag het helemaal goed. De winkelformule is niet meer van deze tijd. Dat die in Frankrijk wonende zuurpruim zich bij het kijken naar "Uitzending gemist" zo zit op te winden en "boos, ja heel boos" wordt is op zijn zachts gezegd tamelijk ridicuul. Maar dat zijn we van haar gewend.
    Ze houdt liever alles onder de pet dan dat er openlijk gesproken wordt over de penibele situatie van het concern.
    "NOS geeft de doodsteek". Hoe verzin je zoiets onzinnigs?

    Groet.
  4. forum rang 9 josti5 1 februari 2015 09:26
    Dat is al sinds jaar en dag zo - daar weet Scheringa inmiddels alles van -:)
    Maar ook het 'onderzoek' dat kort geleden breed werd uitgemeten in de media, dat kanker in 65% van de gevallen gewoon 'pech' is, blijkt totaal verkeerd geïnterpreteerd te zijn (o.a.: decorrespondent.nl).
    Nog een anecdote uit mijn actieve farmaloopbaan: begin jaren 80 verscheen er een onderzoek dat aangaf, dat 1 - 2 glazen rode wijn bij mannen tussen 45 en 59 jaar 'goed' zou zijn. Het 'onderzoek'was weliswaar voorzichtig, en rammelde behoorlijk, maar het leek mij een leuke binnenkomer voor onze buitendienst bij artsen, onder welke beroepsgroep een flink aantal 'innemers' huisde.
    Duizenden kopietjes gemaakt, en strooien maar...
    Binnen een maand wisten artsen mij al te vertellen, dat wetenschappelijk was aangetoond, dat 3- 4 glazen rode wijn per dag héél goed zijn voor een mens...
    Anno 2015 leeft dit fabeltje nog stééds voort...
    Categorie 'melk is goed voor elk' dus -:)
  5. Da Freeze 1 februari 2015 10:15
    quote:

    hirshi schreef op 1 februari 2015 09:23:

    Wel eens door een grote vestiging van V&D gelopen?
    De kledingafdeling bijvoorbeeld is één en al treurnis.
    Het is alsof je door een magazijn loopt.
    Geen enkele positieve beleving.
    Winkelen moet een goed gevoel geven.
    Helemaal mee eens. Alle V&D`s die ik wel een gezien heb zijn al 20 jaar niet meer vernieuwd van binnen. Als kind vond ik het een wereldzaak. Naar V&D gaan was bijna een dagje uit. Grappig genoeg zijn die V&D`s van vroeger nog exact hetzelfde. Alleen met minder speelgoed, minder electronica, minder reisartikelen. Maar wat heeft de V&D dan nog wel? De ruimtes zijn nog steeds gevuld.
    Als V&D voor een paar duizend euro een goede binnenhuisarchitect en huisstylist had ingehuurd, had de zaak er heel anders uit kunnen zien. Maar misschien hadden ze daar al geen geld meer voor (over).

    Kijk ook eens naar Karstadt in Duitsland. Zelfde type warenhuis, zelfde aanbod maar zoveel eleganter:
    www.callison.com/sites/default/files/...
    www.dave-derbis.de/images/photos/leip...
    www.olympia-einkaufszentrum.de/upload...

    Ow nee, het is toch exact dezelfde troep als V&D ;)
    cdn2.spiegel.de/images/image-97221-pa...
  6. [verwijderd] 1 februari 2015 10:38
    Exact dezelfde discussie toen het nog vedexkbb heette en de directie alles voor een fooi verkocht onder de voorwaarde dat het concern niet gesplitst mocht worden.
    Weet blokker nog die als aandeelhouder een rechtzaak is begonnen om dit tegen te houden. Eerst al het vastgoed verkocht voor meer dan de totale overnameprijs en daarna elk onderdeel met schuld behangen doorverkopen.
    Deze uitkomst zag je bij de overname al aankomen. Het heeft mij verbaast dat het zo lang heeft geduurd. De kritiek op v&d is ook niet veranderd, geen winstmaker dus maar goed genoeg om het hoofd boven water te houden.
    De kopers van de panden kunnen mauwen maar weten en wisten dat de huurder er niet fantastisch voor stond. Ik neem aan dat dit ook in de prijs vastgoed is meegenomen.
    De v&d speelt de emotie kaart door te refereren aan nationaal gevoel, kritiek en hoon kan je dan verwachten. Dat een nazaat van de familie er niet winkelt tekent exact waarom het misgaat, je moet betrokkenheid en trots hebben! Net mexx failliet na vertrek oprichter.

    De bos
  7. forum rang 6 haas 1 februari 2015 12:22
    V&D is voorbeeld van "ordinaire" mismanagement(wat doet 'n OR bij zo 'n bedrijf ?)
    U en ik weten meerdere voorbeelden te noemen

    Ook bij FC Utrecht is sprake van mismanagement: afgelopen week overval : FC Utrecht had 100K in de kluis. Die directeur had op zijn donder moeten hebben: 100.000 euro CASH in stadion !

    Idem mismanegement bij RABO ABN en ING : gevalletje Eurocommerce leverde vervalste huurcontracten: Het trio banken verloor op deze klant zo ongeveer 500 miljoen daardoor.

    Idem CBR, al jaren de ene na de andere blunders laatste 6 jaren

    etc.etc.
  8. forum rang 7 rene l 1 februari 2015 13:05
    quote:

    Da Freeze schreef op 1 februari 2015 10:15:

    [...]

    Als kind vond ik het een wereldzaak. Naar V&D gaan was bijna een dagje uit.
    Deze zelfde herinneringen heb ik ook. Eind jaren 60 ging ik vaak op woensdagmiddag met mijn moeder naar de stad en we kochten eigenlijk altijd wat bij V&D.
    De roltrap op naar de 1e verdieping. Ik kreeg daar altijd een glaasje gekleurde limonade uit een heel groot glazen indrukwekkend apparaat dat borrelde, we gingen er altijd even aan de "bar" zitten van formica, het is me altijd bijgebleven.

    Ze verkochten er werkelijk van alles, gewoon een warenhuis gericht op die tijd.
    Door de jaren heen is er weinig veranderd, de roltrap is er nog steeds, de tegels op de vloer zijn nog steeds authentiek, alleen is het limonadeapparaat vervangen door een La Place.

    Wat koop ik er nu eigenlijk nog, een paar jaar terug nog een winterjas in de aanbieding voor 19 Euro, ik draag hem nog steeds, prima kwaliteit.
    Verder verkopen ze er eigenlijk van alles en nog wat, het is niet echt onderscheidend of goedkoop, net als eigenlijk de Hema.
    Ons dorp is door de jaren heen flink gegroeid, wel zie nu dat het in de Hoofdstraat heel erg rustig aan het worden is en dat het gewoon niet goed gaat.
    Winkels zonder klanten, personeel dat met elkaar staat te praten, volle schappen en rekken en schreeuwende kortingen op de ruiten.
    Mensen hebben natuurlijk steeds minder te besteden, parkeertarieven zijn torenhoog en internet is natuurlijk trendy.

    Als je als winkel structureel jaar op jaar verlies draait is er natuurlijk iets goed mis en zal het moment gewoon komen dat de stekker er uit gaat.
    We zullen er maar gewoon aan moeten wennen dat het winkellandschap de komende tijd enorm gaat veranderen, er zullen nog vele ketens omvallen.

    Winkels die nog levensvatbaar willen zijn zullen zich moeten richten op het verkopen van interessante restpartijen of zich juist onderscheiden door het verkopen van luxe producten, het verschil tussen "arm" en "rijk".
    Kijk maar eens waarom het eigenlijk bij de Action met de dag drukker wordt.

    Bij ons is het nu ook elke zondag koopzondag, winkels moeten tegenwoordig blijkbaar dag en nacht open, de vaste kosten blijven hierdoor oplopen en de consument kan het geld toch maar één keer uitgeven.

    Benieuwd hoe het allemaal af loopt.
  9. hha deflatoir 1 februari 2015 13:28
    Natuurlijk vind ik het triest en vooral voor het personeel, dat momenteel al op een karig loontje zitten en daar bovenop ook nog eens met ruim 5 tal procenten naar de minimum basis worden gedirigeerd.
    Maar nu zakelijk. Laten we eerlijk zijn een warenhuis als V & D is niet meer van deze tijd. Zaken als H & M , Kruidvat, Action, Zeeman en noem ze verder maar op domineren de markt. C & A houdt het nog vol door de trends in de mode bijtijds aan te passen. Daarbij komt, dat V & D op de meest belangrijke locaties veel te veel huurpenningen moet neertellen. Dit is op termijn niet meer vol te houden. Ook de meeste HEMA vestigingen zitten nagenoeg in het zelfde schuitje, al hoewel zij de formules sneller wijzigen en het assortiment hierop aanpassen. Je moet in deze retailsector dynamisch zijn en dan zal het zakelijk inzicht boven water drijven. In de 1ste plaats de klant blijft koning. Specialisatie is een must. V & D kan zich beter orienteren op de Palace-restaurants om uit de impasses te geraken. Maar ik denk eerder dat het voor dit concern al te laat is.
  10. Mathijs80 1 februari 2015 13:45
    quote:

    Da Freeze schreef op 1 februari 2015 10:15:

    [...]

    Helemaal mee eens. Alle V&D`s die ik wel een gezien heb zijn al 20 jaar niet meer vernieuwd van binnen. Als kind vond ik het een wereldzaak. Naar V&D gaan was bijna een dagje uit. Grappig genoeg zijn die V&D`s van vroeger nog exact hetzelfde. Alleen met minder speelgoed, minder electronica, minder reisartikelen. Maar wat heeft de V&D dan nog wel? De ruimtes zijn nog steeds gevuld.
    Als V&D voor een paar duizend euro een goede binnenhuisarchitect en huisstylist had ingehuurd, had de zaak er heel anders uit kunnen zien. Maar misschien hadden ze daar al geen geld meer voor (over).

    Kijk ook eens naar Karstadt in Duitsland. Zelfde type warenhuis, zelfde aanbod maar zoveel eleganter:
    www.callison.com/sites/default/files/...
    www.dave-derbis.de/images/photos/leip...
    www.olympia-einkaufszentrum.de/upload...

    Ow nee, het is toch exact dezelfde troep als V&D ;)
    cdn2.spiegel.de/images/image-97221-pa...
    Ik meende dat Karstadt ook failliet is/was?
  11. Da Freeze 7 februari 2015 19:22
    Vanmiddag was ik bij V&D in Utrecht. Het was stervensdruk, wellicht zijn mensen massaal de restanten aan het opkopen voor een mogelijk faillissement.
    Daar rondlopend merk je ook meteen weer waarom het zo slecht gaat met V&D. Onder elk kledingrek lag wel een kledingstuk op de grond. Het personeel was dan ontzettend druk bij de kassa`s, maar ik verwacht wel dat iemand de winkel door loopt om dit op te ruimen.

    Op de schoenenafdeling staan meer schoenendozen dan schoenen. Het heeft dezelfde uitstraling als ik midden in een verhuizing zit.

    Mijn vriendin staat naar de handtassen te kijken en ik zit de schappen waar de tassen op gepresenteerd worden te bekijken. Elegante houten planken die er vermoedelijk al 20 jaar hangen. Gezien de gaten in de planken heeft er ooit meer aan gezeten zoals een glazen rand of iets dergelijks, maar de hoogglans is er echt wel af.

    De marmer(look) vloeren zijn ooit met een visie gelegd, nu zien de vloeren eruit dat ze dof en afgeleefd zijn, af en toe zit er een gescheurd exemplaar tussen.

    Toen ik daar even rond stond te kijken dacht ik ineens aan mijn Opel Vectra uit 1992 die ik ooit had. Het was de auto voor de middenklasse, net als de V&D de winkel voor de middenklasse is. Mijn Opel Vectra is in 2010 door het roestmonster ter ziele gegaan. Toen reden er al veel mooiere en betere middenklassers rond. De V&D was in 1992 ook die heerlijke Opel Vectra. Helaas voor V&D is het nog steeds diezelfde Opel Vectra. Een goede auto, maar met wat tegenwoordig te koop is hoef ik hem niet meer.

    blog.royalty.nl/2015/02/03/faillissem...
    blog.royalty.nl/2015/01/30/als-koopve...
124 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 878,83 -0,39%
EUR/USD 1,0702 +0,31%
FTSE 100 8.121,24 -0,28%
Germany40^ 17.905,20 -1,18%
Gold spot 2.322,07 -0,59%
NY-Nasdaq Composite 15.657,82 -2,04%

Stijgers

Care P...
+3,87%
Xior
+1,63%
SHURGARD
+1,18%
KBC Groep
+0,89%
EVS
+0,89%

Dalers

IBA
-3,23%
Melexis
-2,66%
TINC
-2,61%
AZELIS...
-2,25%
Aedifica
-2,20%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links