Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

ALEX en BINCK belazeren de boel met TOM!?!

38 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 midjj 19 februari 2014 04:23
    Tijdens een lange, rustige nachtdienst kwam ik een zeer interessante post tegen:

    'Sinds ik bij DeGiro mijn optietransacties doe heb ik eigenlijk ook het gevoel dat Binck optiebeleggers benadeeld door alle optietransacties via hun eigen TOM TMF platform te laten lopen. Ik heb namelijk gemerkt dat mijn optieorders bij DeGiro veel makkelijker uitgevoerd worden dan bij Binck, ook op prijzen tussen de door marketmakers afgegeven bied en laat prijzen. Bij Binck zie je ook niet de quotes die op Liffe worden gegeven, de TOM TMF quotes zijn lang niet altijd voordeliger.

    Ik heb sterk het gevoel dat Binck het niet helemaal eerlijk speelt en zich niet houdt aan de 'best execution' verplichting. Ben eigenlijk blij dat ik er weg ben'


    Ik heb dus precies dezelfde ervaringen bij Alex. Uitvoeringen van optieorders tussen bied-laat in gaan niet of zeer traag. Ik zie ze ook niet terug in welk boek dan ook. Is het mogelijk om aan te geven dat je via Euronext wilt handelen en niet via TOM? (In het verleden via Euronext ging dat een stuk sneller en transparanter dan via TOM....Ik zag mijn order tenminste in het boek liggen...net als eventueel andere geinteresseerden...maw transparante handel. Nu kunnen Alex/Binck met hun eigen platform doen en laten wat ze willen. Zaakje voor de AFM?

  2. forum rang 6 haas 19 februari 2014 08:30
    Dat herken ik wel,sinds Tom te voorschijn is getoverd.
    TOM is er tussen geschoven. mss zou je dat normaal met al die snelle chips niet mogen ervaren? Maar bij Binck sta je dan het toch niet op de 1e plaats.
    (wegvallen krs ranges etc.Loopt gewoon in tijd ook achter )
    lijkt mij meer zaakje voor de belegger zelf: gewoon kiezen voor broker die beter beantwooord aan je verlangens..
  3. nhp22 19 februari 2014 10:23
    Tja... Onze wetgever vond inhouse matching ooit een goed idee en wilde concurrentie in de markt van transacties. Controle door de AFM? Prudentieel toezicht door de DNB. Laat met niet lachen. Toezicht houders hebben toch al jaren aangetoond dat ze hun taak niet (voldoende) uit (kunnen) voeren. En ethiek is een examentje waar financiële professionals het goede antwoord geven op de vragen om vervolgens weer gewoon tot de orde van de dag over te gaan.

    Dus het zou me niets verbazen als TOM niet helemaal zuivere koffie zou zijn, maar het gaat niets veranderen. Want ze, banken en brokers, in dit geval doen het allemaal als ze de kans krijgen.
  4. forum rang 6 haas 19 februari 2014 12:31
    Overside in marktwerking,
    Komt meer voor:)
    ---------------------------------
    Afgelopen 2 mnd eens "bestudeert"de energieleveranciers
    Idem TV/Telecom/Internet

    Idem zorgverzekeraars:
    2014 allemaal 10 euro gedaald in basispremie,Eigen risico 10 euro omhoog:-)

    Én zodra er marktwerking moet zijn,wordt er zo 'n autoriteit ingesteld(AFM bijv,1200 man personeel)

    Allemaaal show...........
  5. nhp22 19 februari 2014 14:50
    quote:

    haas schreef op 19 februari 2014 12:31:

    Overside in marktwerking,
    Komt meer voor:)
    ---------------------------------
    Afgelopen 2 mnd eens "bestudeert"de energieleveranciers
    Idem TV/Telecom/Internet

    Idem zorgverzekeraars:
    2014 allemaal 10 euro gedaald in basispremie,Eigen risico 10 euro omhoog:-)

    Én zodra er marktwerking moet zijn,wordt er zo 'n autoriteit ingesteld(AFM bijv,1200 man personeel)

    Allemaaal show...........
    Marktwerking in de financiele sector? Wat dacht je van toetredingsbarrieres. Tja...
  6. [verwijderd] 9 december 2014 18:24
    IB en Binck dat was altijd al een lachertje als je naar de optie prijsvorming keek met 10-20 cent verschil te ongunstig via Binck.En als je nu TOM met IB vergelijkt koop en verkoop ik niets via TOM tussen deze 2 zit 10 cent verschil waarbij TOM te ongunstig is.Mocht IB LYNX ooit helemaal op TOM overstappen dan ben ik er weg.

  7. forum rang 4 Dicall69 9 december 2014 18:56
    Precies de reacties van De Giro gebruikers hierboven, waar zij op hebben gehoopt, maar onderstaand bericht is duidelijk "Het is genant dat een professionele marktpartij zich van deze methodes bedient om concurrentievoordeel te behalen" en dat is nog zacht uitgedrukt !!!

    www.rtlnieuws.nl/economie/home/online...

    Bericht vandaag om 18.30 uur :

    DeGiro en Binckbank uiten over en weer beschuldigingen. Volgens DeGiro krijgen klanten bij Binckbank niet altijd de beste prijs. Topman Willem Meijer van beursplatform TOM (dat BinckBank gebruikt) stelt: Het is genant dat een professionele marktpartij zich van deze methodes bedient om concurrentievoordeel te behalen''.
  8. forum rang 4 Dicall69 9 december 2014 19:10
    Gelukkig heb ik SNS Beleggen en ik ben tevreden mijn gedachte over De Giro
    was al niet te best, gezien meerdere berichten, maar bovenstaand verwacht je gewoon van hun zeker na het positieve bericht dat Binck 8 % meer orders had verhandeld in oktober, dus begin vierde kwartaal, buiten hun schandelijk gedrag heb ik voor bovenstaande gasten al helemaal geen goed woord over dat is eigenlijk het effect waar De Giro op uit was, maar op RTLZ wordt er al schandelijk op het gedrag van De Giro gereageerd.
    Veel klanten van de Giro zijn weer terug naar Binck gegaan dan krijg je deze praktijken
  9. forum rang 4 midjj 9 december 2014 19:55
    Helemaal met je eens A5!!
    Waarom reageren ALEX en BINCK nu niet inhoudelijk?? Geweldig dat DeGiro dit doet. Ik ergerde me meer en meer aan TOM. Geef je (optie)orders op tussen bied-laat, dan gaan ze gewoon niet. Dat was vroeger bij Euronext orders echt anders. Sinds ik bij DeGiro zit gaan ook die orders weer als vanouds snel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben jaren tevreden klant geweest bij ALEX en heb er nog steeds een slapende account, maar ik merkte zelf zeer duidelijk een verslechtering van de orderuitvoering/prijsstelling sinds TOM is ingevoerd. Ik weet zeker dat de klanten bij Alex inmiddels ook tot 'puppets' zijn gepromoveerd... Jammer. Ik hoop dat ze het lef hebben om de kritiek inhoudelijk te pareren en TOM te gaan laten doen wat beloofd is: De beste prijs voor klanten geven.
  10. forum rang 4 Dicall69 9 december 2014 20:04
    quote:

    midjj schreef op 9 december 2014 19:55:

    Helemaal met je eens A5!!
    Waarom reageren ALEX en BINCK nu niet inhoudelijk?? Geweldig dat DeGiro dit doet. Ik ergerde me meer en meer aan TOM. Geef je (optie)orders op tussen bied-laat, dan gaan ze gewoon niet. Dat was vroeger bij Euronext orders echt anders. Sinds ik bij DeGiro zit gaan ook die orders weer als vanouds snel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben jaren tevreden klant geweest bij ALEX en heb er nog steeds een slapende account, maar ik merkte zelf zeer duidelijk een verslechtering van de orderuitvoering/prijsstelling sinds TOM is ingevoerd. Ik weet zeker dat de klanten bij Alex inmiddels ook tot 'puppets' zijn gepromoveerd... Jammer. Ik hoop dat ze het lef hebben om de kritiek inhoudelijk te pareren en TOM te gaan laten doen wat beloofd is: De beste prijs voor klanten geven.
    Er zal zeker een reactie volgen, maar deze behoort weloverwogen te zijn, daarbij kan ik je al zeggen dat jou reactie typisch van een De Giro aanhangers is, dus ook schandelijk "Ik hoop dat ze het lef hebben om...), Binck zal op een respectvolle en fatsoenlijke wijze gaan reageren, want direct op pure laster reageren is not done !!!
  11. [verwijderd] 9 december 2014 20:07
    quote:

    Dicall69 schreef op 9 december 2014 20:04:

    [...]

    Binck zal op een respectvolle en fatsoenlijke wijze gaan reageren, want direct op pure laster reageren is not done !!!
    Als het controleerbare feiten zijn, is het geen laster. Laster is het opzettelijk beschadigen van iemands goede naam door hem opzettelijk ten onrechte te beschuldigen van een bepaald feit.
  12. forum rang 4 Dicall69 9 december 2014 20:10
    Onderstaand bericht zal De Giro wel aangemoedigd hebben om ...
    Men heeft waarschijnlijk weer klanten verloren.

    Sterke opleving handel voor Binckbank in vierde kwartaal - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Kepler Cheuvreux verwacht een toename van het aantal transacties in het vierde kwartaal voor Binckbank (BINCK.AE). Cijfers van Comdirect, een goede maatgever voor de Nederlandse onlinebroker, duiden op een sterke start van het vierde kwartaal, zegt analist Benoit Petrarque. Het aantal orders lag in oktober 8% hoger dan in januari, de vorige recordmaand van het bedrijf. Ook merkt de analist op dat Binckbank in het derde kwartaal kapitaal heeft opgebouwd. Hij verwacht dat het bedrijf aan het einde van het jaar EUR52 miljoen boven de minimaal vereiste EUR200 miljoen aan kernkapitaal zal zitten, wat naar verwachting zal worden uitgekeerd in contanten of via een aandeleninkoop, of beide. De analist herhaalt zijn buy-advies met een koersdoel van EUR10. Dinsdag omstreeks 9.15 uur noteert het aandeel 0,1% lager op EUR7,67, terwijl de Midkap met 0,1% stijgt. (BTZ)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
  13. forum rang 4 midjj 9 december 2014 20:57
    Dicall, over laster gesproken: Bincks reactie lijkt daar veel meer op.
    Zij beschuldigen DeGiro immers e.a. als concurrentie voordeel te gebruiken. In mijn ogen kwam DeGiro juist met een goed onderbouwd en feitelijk verhaal. Daarop past alleen een inhoudelijk, goed onderbouwd antwoord. Ik wacht dus met spanning af. Jouw reacties lijken juist weer typisch op die van een Binck of Alex medewerker.
  14. forum rang 4 Dicall69 9 december 2014 21:05
    quote:

    midjj schreef op 9 december 2014 20:57:

    Dicall, over laster gesproken: Bincks reactie lijkt daar veel meer op.
    Zij beschuldigen DeGiro immers e.a. als concurrentie voordeel te gebruiken. In mijn ogen kwam DeGiro juist met een goed onderbouwd en feitelijk verhaal. Daarop past alleen een inhoudelijk, goed onderbouwd antwoord. Ik wacht dus met spanning af. Jouw reacties lijken juist weer typisch op die van een Binck of Alex medewerker.
    Weer iemand van De Giro en verantwoordelijke instanties bepalen of het verhaal van De Giro goed is onderbouwd en feitelijk.
    Bij De Giro lopen de klanten weg, goedkoop is duurkoop, bij het plaatsen van orders staat het scherm constant op loading.
    Het is een feit dat De Giro de goedkoopste is, maar de problemen stapelen zich op en klanten kiezen weer voor kwaliteit met realtime info, actuele nieuwsberichten en legio aan andere actuele informatie.
    Binck is een Mercedes die tankt bij Shell, Esso en BP en De Giro is een Daewoo die tankt bij Tango en andere B-merk aanbieders !!!
  15. [verwijderd] 9 december 2014 21:28
    Tjonge, heb dit zitten lezen als dit allemaal zo gaat word je eigenlijk een beetje misselijk.
    Ikzelf vond het altijd vreemd bij optieorders zat er vaak een met eenzelfde prijs en aantal voor mij, terwijl er dan in voorgaande 10 of meer minuten niemand kocht, tot op heden dacht ik steeds toeval.
38 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,27 -0,04%
EUR/USD 1,0718 +0,21%
FTSE 100 8.147,03 +0,09%
Germany40^ 18.128,90 +0,06%
Gold spot 2.334,36 -0,15%
NY-Nasdaq Composite 15.983,08 +0,35%

Stijgers

VGP
+3,77%
Xior
+3,18%
Fagron
+2,48%
Recticel
+2,31%
Solvay
+2,22%

Dalers

Orange...
-2,35%
Proximus
-1,42%
Barco
-0,92%
UCB
-0,80%
Umicore
-0,57%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links