Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 2 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,600 - 5,750
  • 291.496 Gem. (3M) 302,1K

Do 9 Januari: TomTom op het podium (3e plaats)

51 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kniesoor 9 januari 2014 08:38
    In het bedrijfsleven zijn er een drietal niveau' s op basis waarvan leidinggevenden (in dit geval HG) beslissingen nemen. Het verschil in deze niveau' s betreft de termijnen waarbinnen plannen worden gemaakt.
    1. Operationele niveau: minder dan 1 maand
    2. Tactische niveau: 1 maand tot 1 jaar
    3. Strategische niveau: 1 - 5 jaar

    HG zit met name in het laatste niveau (strategisch) waar het meeste topmanagement zit. Een aantal forumleden zitten meer op het operationele niveau en dat gaat natuurlijk clashen.

    Maar toch; bij de resultaten vanaf 1 januari 2014 tot nu toe staat TT binnen de AMX op de derde plaats qua stijging! (1. Pharming 10,49%, 2. USG 5,65%, 3. TomTom 5,4%) Dus dat is helemaal zo slecht nog niet. Jammeren over de koers van TomTom heeft dan ook geen zin.

    Ik denk dat HG juist gefocust is op de langere termijn en ik denk ook dat dat voor ons als aandeelhouder de beste resultaten gaat geven. Beleggen is nu eenmaal geen daytraden maar focussen op kansen (en bedreigingen) in de markt. Desondanks denk ik wel dat HG in de communicatie af en toe wat beter kan opereren. Ik moet hierbij altijd weer denken aan het VHS/Betamax/2000 video systeem waarbij VHS het slechtste was maar door marketing en bespelen van de markt als winnaar uit de bus kwam. Het is dus niet altijd zo dat de beste (in dit geval TomTom) ook wint! Ik hoop dat TomTom dit wel goed in de gaten houdt.

    Ik denk dat we een goed jaar tegemoet gaan maar we zullen gewoon moeten wachten, allereerst tot 11 februari waarbij de Q4 cijfers 2013 bekend gemaakt zullen worden en de outlook 2014 en vervolgens wat er in de rest van 2014 gaat gebeuren. Veel suc6 allemaal!!
  2. [verwijderd] 9 januari 2014 08:44
    AMSTERDAM (AFN) - Het beheerd vermogen van Alex Vermogensbeheer, onderdeel van BinckBank, is vorige maand het niveau van 2 miljard euro gepasseerd. Dat maakte Alex donderdag bekend.

    Een jaar geleden werd de grens van 1 miljard euro beheerd vermogen bereikt. Volgens Alex komen de meeste nieuwe klanten ,,nog steeds'' bij de grootbanken vandaan. De meeste van Rabobank (32 procent), gevolgd door ING (23 procent), ABN Amro (19 procent) en SNS Bank (7 procent).

    Ze sluiten veel kantoren bij de Rabo bank.
    Slobbetje mag wel uitkijken ;-)
  3. [verwijderd] 9 januari 2014 08:46
    In aanvulling op "Positief Chinees nieuws voor TomTom":

    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-161213-090/...

    zou er van mij vandaag wel een officieel bericht van TomTom mogen komen dat we Alpen niet voor niets gisteren 11 AB-tjes hebben gegeven

    www.iex.nl/Forum/Topic/1229258/27/Wis...

    en dat HD Traffic in China nu inderdaad officieel operationeel is in 30 steden met in totaal 200 miljoen inwoners. Namen van Apple maps en Qoros mogen er best bij, hoor. Komt de TomTom App (TomTom Chinese cities) voor iOS en Android daar ook beschikbaar? Zal neem ik aan toch wel op de plank liggen in 2 smaken?
  4. forum rang 6 pwijsneus 9 januari 2014 09:00
    quote:

    xynix schreef op 9 januari 2014 08:46:

    In aanvulling op "Positief Chinees nieuws voor TomTom":

    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-161213-090/...

    zou er van mij vandaag wel een officieel bericht van TomTom mogen komen dat we Alpen niet voor niets gisteren 11 AB-tjes hebben gegeven

    www.iex.nl/Forum/Topic/1229258/27/Wis...

    en dat HD Traffic in China nu inderdaad officieel operationeel is in 30 steden met in totaal 200 miljoen inwoners. Namen van Apple maps en Qoros mogen er best bij, hoor. Komt de TomTom App (TomTom Chinese cities) voor iOS en Android daar ook beschikbaar? Zal neem ik aan toch wel op de plank liggen in 2 smaken?
    Geruchten gaan dat iOS in the Car wordt gelanceerd bij iOS 7.1. Deze wordt in maart gelanceerd.

    Apple gaat sindskort ook iPhones in China verkopen.

    TomTom heeft traffic in Brazilië al uitgerold, China lijkt slechts een formaliteit.

    Ik zou er niet van staan te kijken als straks in maart, of bij de introductie van iOS in the Car dat TomTom een additionele deal heeft gesloten met Apple iOS in the Car voor Traffic.

    Of is dit wishfull thinking?

    9to5mac.com/2013/12/13/ios-7-1-likely...
  5. [verwijderd] 9 januari 2014 09:10
    quote:

    stefano 1 schreef op 9 januari 2014 09:03:

    Nog wat lees www.qorosqloud.com/SafeDriverFeatures
    Weet iemand in hoeverre TomTom ook een rol speelt in de realtime parkeerinformatie? Zou wel logisch zijn omdat je bij het rangschikken van de beschikbare alternatieven eigenlijk wel heel dankbaar gebruik zou kunnen kunnen maken van de combi IQ-routes / HD Traffic. Past helemaal in het big data-plaatje. Zou wereldwijd een zeer zinvolle, ecologisch verantwoorde toevoeging aan het totale Traffic-pakket kunnen zijn. Congestie wordt een giga-probleem in alle opkomende economieën.

    Real-time verkeersinformatie omvat momenteel steden: Beijing, Shanghai, Shenzhen, Guangzhou, Dongguan, Foshan, Zhuhai, Wuhan, Shenyang, Dalian, Tianjin, Chongqing, Wuxi, Changzhou, Nanjing, Suzhou, Fuzhou, Quanzhou, Xiamen, Ningbo, Hangzhou, Jinhua, Shijiazhuang, Xi'an, Jinan, Qingdao, Changsha, Changchun, Jiaxing, Chengdu.
    Real-time parkeerinformatie omvat momenteel steden: Beijing, Shanghai, Shenzhen, Guangzhou, Tianjin


    Eigenlijk zou daar ook nog "reserveringsfunctionaliteit" bij horen om de beschikbare parkeerplaatsen uit te venten.
  6. [verwijderd] 9 januari 2014 09:16
    @xynix, het verbaast mij sowieso al jaren dat dit nergens inzit in welke primitieve vorm dan ook.
    Nu als snelste door het verkeer rijden met HD traffic en dan 10 minuten (te) lang zoeken naar een parkeerplek. Lijkt me een zeer goede aanvulling en moet toch technisch te doen zijn met clubs als Brick en/of Q-park.
  7. [verwijderd] 9 januari 2014 09:35
    quote:

    Kiet = Niet schreef op 9 januari 2014 09:16:

    @xynix, het verbaast mij sowieso al jaren dat dit nergens inzit in welke primitieve vorm dan ook.
    Nu als snelste door het verkeer rijden met HD traffic en dan 10 minuten (te) lang zoeken naar een parkeerplek. Lijkt me een zeer goede aanvulling en moet toch technisch te doen zijn met clubs als Brick en/of Q-park.
    En dan beginnen alle voordelen te werken als je DE de facto big data expert op het gebied van Traffic bent. Het bouwen van "desnoods dedicated" interfaces voor RT-gegevensuitwisseling met dit soort partijen loont al snel. Maar liefst natuurlijk zoveel mogelijk met open standaards, zodat steeds meer partijen kunnen aanhaken. Ook daar heeft TomTom al behoorlijk wat ervaring.

    Het past nog steeds allemaal in de hoofdlijnen van de "grand vision" van HD zoals destijds opgeschreven in de biedingsprospectus voor TeleAtlas. Maar sommige forumleden hebben liever dat hij zich met de KT bezig houdt. Hoewel van mij iets kwistiger strooien met berichten van mij ook best zou mogen. Maar dat zal wel een reden hebben dat dat zo weinig gebeurt.

    Je kunt dat ook positief zien: als je meeleest op dit forum krijg je best een goede indruk van de "pot met goud" die TT aan het opbouwen is. En omdat het niet al te zeer aan de grote klok wordt gehangen en er ook nog eens shorters om dubieuze redenen actief zijn krijgen de TT-forumbezoekers een mooie kans om een strategische positie op te bouwen, voorafgaand aan de haast onvermijdelijke grote stijging die er ooit aan zit te komen.

    Voor mijn eigen "peace of mind" zou ik liever wat meer inzicht in het contract met Apple hebben, om te zien of HG zijn positie voldoende heeft dichtgetimmerd, dan dat er heel hijgerig met nieuwtjes gestrooid moet worden.

    Bij ASML (ook zo'n strategische kanjer in de technologie!) heb ik de afgelopen dagen leuk wat stukjes (als geschreven ITM puts) kunnen oppikken omdat het even "uit de mode" was.
  8. [verwijderd] 9 januari 2014 10:09
    quote:

    xynix schreef op 9 januari 2014 09:10:

    [...]
    Weet iemand in hoeverre TomTom ook een rol speelt in de realtime parkeerinformatie? Zou wel logisch zijn omdat je bij het rangschikken van de beschikbare alternatieven eigenlijk wel heel dankbaar gebruik zou kunnen kunnen maken van de combi IQ-routes / HD Traffic. Past helemaal in het big data-plaatje. Zou wereldwijd een zeer zinvolle, ecologisch verantwoorde toevoeging aan het totale Traffic-pakket kunnen zijn. Congestie wordt een giga-probleem in alle opkomende economieën.

    Real-time verkeersinformatie omvat momenteel steden: Beijing, Shanghai, Shenzhen, Guangzhou, Dongguan, Foshan, Zhuhai, Wuhan, Shenyang, Dalian, Tianjin, Chongqing, Wuxi, Changzhou, Nanjing, Suzhou, Fuzhou, Quanzhou, Xiamen, Ningbo, Hangzhou, Jinhua, Shijiazhuang, Xi'an, Jinan, Qingdao, Changsha, Changchun, Jiaxing, Chengdu.
    Real-time parkeerinformatie omvat momenteel steden: Beijing, Shanghai, Shenzhen, Guangzhou, Tianjin


    Eigenlijk zou daar ook nog "reserveringsfunctionaliteit" bij horen om de beschikbare parkeerplaatsen uit te venten.
    Met ex tomtommer als head of connected services bij Qoros zit tomtom daar wel gebakken. Infotech was met iets groots bezig voor TT. Wellicht in China.
  9. [verwijderd] 9 januari 2014 10:27
    quote:

    *Justin* schreef op 9 januari 2014 10:05:

    @Xynix,

    TomTom processed nu meer map/traffic data dan wie ook, eventueel Google uitgezonderd. Door de samenwerking met Apple raakte Google 40% van haar verkeer kwijt en dat verkeer kreeg TomTom erbij.
    Gaaf, he?! En ben jij het woord big data al in één analistenrapport tegengekomen? Die mannen hebben echt alleen achteruitkijkspiegels en geen voorruit. Ze hebben echt geen clou waar het om draait.

    Hier is weer een Nederlands bedrijf aan het absolute voorfront bezig en gaat mogelijk een ASML-achtige voorsprong ontstaan. Maar dat snappen die cijferstaarders niet, omdat ze niet eens weten waar het over gaat voordat het hun 10 keer is uitgelegd.
  10. [verwijderd] 9 januari 2014 10:47
    quote:

    xynix schreef op 9 januari 2014 10:27:

    [...]
    Gaaf, he?! En ben jij het woord big data al in één analistenrapport tegengekomen? Die mannen hebben echt alleen achteruitkijkspiegels en geen voorruit. Ze hebben echt geen clou waar het om draait.

    Hier is weer een Nederlands bedrijf aan het absolute voorfront bezig en gaat mogelijk een ASML-achtige voorsprong ontstaan. Maar dat snappen die cijferstaarders niet, omdat ze niet eens weten waar het over gaat voordat het hun 10 keer is uitgelegd.
    zelfs als je het uitlegt doen ze er nog niks mee, omdat het allemaal verwaande mannetjes zijn en denken dat zij alles weten en altijd gelijk hebben.
    Wel fijn dat AKO ook niks weet en stom eigenwijs zijn, ze moeten alleen wel ooit eens echt gaan coveren, anders hebben we er nog niks aan. ;)
  11. forum rang 6 pwijsneus 9 januari 2014 13:28
    Android vs. iOS war coming to a car near you in 2014

    iOS in the Car features are not yet available, but Apple says they're 'coming soon'

    Al Sacco (CIO (US))06 January, 2014 17:29

    Google and a handful of automobile manufacturers, including Audi, GM, Honda and Hyundai, have announced a partnership designed to bring the Android mobile platform to vehicles. Chipmaker, Nvidia, is also an Open Automotive Alliance member, and the group says "this announcement is the beginning, not the end. We'll enthusiastically work with any company interested in the compatible use of the Android with cars."

    The first Android-enabled cars from the new Open Automotive Alliance are expected to be released sometime this year.

    Last June, Apple announced an upcoming feature in its iOS software that will let iPhone users connect their devices to compatible in-car dashboard systems and access some iOS features, including maps, the phone, messaging, music and more. The iOS in the Car features are not yet available, but Apple says they're "coming soon" and rumors suggest they could be part of the next iOS 7 software update(in maart). During its iOS in the Car unveiling, Apple reportedly announced the following automotive partners that will offers iOS in the Car support: Honda; Mercedes-Benz; Nissan; Ferrari; Infiniti; Kia; Hyundai; Volvo; Acura; Jaguar; Opel; and Chevrolet.

    In-car iOS features are already available in some vehicles, including Chevrolet's Spark and Sonic cars, which both offer Siri Eyes Free, a feature that lets drivers push a button on their steering wheels to access select iPhone-based voice commands.

    The market for in-car computer systems is growing rapidly, thanks in part to the popularity of mobile devices and mobile software, which have far surpassed most of today's in-car systems in functionality and design. More specifically, advancements in smartphone-based navigation have largely made expensive, dedicated in-car GPS unit obsolete. In-car technology is expected to be a leading theme at the 2014 Consumer Electronics Show (CES) this week in Las Vegas, and it's no coincidence that Google and its partners announced the Open Automotive Alliance a day before the start of CES.

    Google and Apple aren't the only mobile companies with irons in the fire. BlackBerry's QNX OS is the foundation of many in-car systems today. But Apple and Google both have an advantage due to the breadth and size of both the Android and iOS ecosystems, which already consists of millions of applications and services.

    Google's Android is by far the most popular mobile OS in the world, with 81 percent of the market in Q3 2013, according to research firm IDC. Apple's iOS had just under 13 percent of the market in the same quarter, IDC says. Bringing Android and iOS to the car will only increase the competition between Google and Apple, and it represents a significant opportunity for both companies to further grow their market dominance and strengthen their ecosystems.

    The year 2014 should be an interesting one in the world of in-car tech, and it could be Google and Apple leading the charge.
    --------------------------------------------------------------------------------
    "It's something that people want. And I think that Apple can do this in a unique way, and better than anyone else. And so it's a key focus for us." - Tim Cook

    In termen van traffic zullen ze echt bij TomTom moeten zijn.
  12. [verwijderd] 9 januari 2014 15:10
    De mogelijkheid aandelen te verkopen draagt hier ook aan bij... Als een aandeel een afspiegeling van de winst moet zijn, dan is mogelijkheid tot kopen en verkopen van aandelen meer dan voldoende. Maar daar willen de banken/ brokers niets van weten, want dat leidt tot minder liquiditeit en dus minder fee's voor hun.
51 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links