Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013

7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 369 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Chiddix 2 november 2013 13:39
    Begrijp dat sommigen zich herkennen in wat ik schrijf. Ik lees de laatste tijd nogal wat af over Spyker.
    Bv dit. De productielijn voor de C8 Aileron kost 10 miljoen euro(VM).
    Er is meer vraag naar de C8 Aileron dan we kunnen aanleveren(produceren).
    Een goed teken natuurlijk.
    Wat productie aangaat, worden er weinig exemplaren gebouwd van de C8 tot op heden.
    De bedoeling is, om de bakens te verzetten op termijn. Zie het businessplan van VM, gepresenteerd vanuit zijn hangmat te Mallorca.
    Dat voorziet in de productie van drie modellen.
    Je moet een keuze maken uit prototypes, waarvan je denkt dat het beste verkocht gaat worden.
    Spyker is in het verleden nooit verder gekomen dan een omzet van 35 miljoen.
    Dat zou wel eens kunnen gaan veranderen op termijn.
  2. forum rang 6 Chiddix 2 november 2013 14:36
    Op 27 Januari 2010, de dag dat Spyker Saab overnam, waren er gemengde reakties.
    De VEB liet een bericht uitgaan, dat de overname van Saab een risico is voor bestaande aandeelhouders van Spyker.
    Achteraf bleek men gelijk te hebben.
    Men had het over verwatering etc
    Ook werden er vragen gesteld door anderen of de overname niet te hoog gegrepen was.
    Saab draaide immers al 20 jaar achtereen verlies.
    En daar kwam nog bij het ontwikkelen van nieuwe modellen naast het overeind houden van de bedrijfsvoering.
    Iemand die goed thuis was in het zakenleven(autobouw-industrie), zal de gevaren goed ingeschat kunnen hebben.
    GM speelde een kwalijke rol als deskundigen maar lieten dat niet blijken aan Muller.
    De ras-optimist tuinde erin. Hij nam het GM alleen kwalijk dat zij de Chinezen de voet dwars zetten.
  3. [verwijderd] 2 november 2013 18:55
    quote:

    Ursus arctos schreef op 1 november 2013 23:16:

    [...]
    Haha, hoe kon ik nu twijfelen aan genoeg leven op een forum als Bullish er post :)


    Took that as a huge compliment! Thanks a lot, Mr. Bear.


    Zijn er intussen anderen die geestelijke bijstand nodig hebben? Of wil ik hen begeleiden naar een goede psychiater? (Heb er één op m'n lijstje staan die komkommer-therapie toepast. Da's heel effectief, heb ik gehoord!)

  4. forum rang 6 Chiddix 2 november 2013 19:02
    Youngman kocht in 2011 de rechten op van het Phoenix-platform.
    Het doel is, om over een aantal jaren een volledig modellengamma op de markt te brengen met premium auto s gebaseerd op het Phoenix-platform.
    Opvallend dat op de grille de naam Spyker komt te staan.
    Er waren geruchten , dat dit allemaal niet klopte maar VM zei onlangs, ik heb als baas van Saab mijn handtekening eronder geplaatst.
    Of dit allemaal van de grond gaat komen, kunt u lezen in de sterren.

    Ik las uit een bericht van eind 2012 dat de SSUV rond $250000 euro gaat kosten en in 2014 in de verkoop gaat , lees productie.
    Denk o.v want later is niets meer gezegd wanneer de productie van de SSUV gaat plaatsvinden.
    Dus moet er een slag om de arm genomen worden. Ik ben ook realist.
  5. forum rang 6 Chiddix 2 november 2013 19:05
    quote:

    Bullish. schreef op 2 november 2013 18:55:

    [...]


    Took that as a huge compliment! Thanks a lot, Mr. Bear.


    Zijn er intussen anderen die geestelijke bijstand nodig hebben? Of wil ik hen begeleiden naar een goede psychiater? (Heb er één op m'n lijstje staan die komkommer-therapie toepast. Da's heel effectief, heb ik gehoord!)


    Bullish, koop bij AH een bakje komkommer salade. Als geestelijke heb ik geen bijstand nodig. Ik verleen bijstand aan de berooiden en vertrapten.
  6. greenspanalan 2 november 2013 19:23
    quote:

    Chiddix schreef op 2 november 2013 19:02:

    Youngman kocht in 2011 de rechten op van het Phoenix-platform.
    Het doel is, om over een aantal jaren een volledig modellengamma op de markt te brengen met premium auto s gebaseerd op het Phoenix-platform.
    Opvallend dat op de grille de naam Spyker komt te staan.
    Er waren geruchten , dat dit allemaal niet klopte maar VM zei onlangs, ik heb als baas van Saab mijn handtekening eronder geplaatst.
    Of dit allemaal van de grond gaat komen, kunt u lezen in de sterren.

    Ik las uit een bericht van eind 2012 dat de SSUV rond $250000 euro gaat kosten en in 2014 in de verkoop gaat , lees productie.
    Denk o.v want later is niets meer gezegd wanneer de productie van de SSUV gaat plaatsvinden.
    Dus moet er een slag om de arm genomen worden. Ik ben ook realist.

    De (overigens spuuglelijke) D12 werd voor het eerst getoond in 2006. Na vele malen uitstel zou hij dan eindelijk in 2008 worden geproduceerd. Ik hecht dus niet zoveel waarde aan de praatjes van Baron Muller von Munchausen.

    Spyker D12 finally gets green light for production

    By Noah JosephRSS feed
    Posted Nov 4th 2008 11:19AM

    You would think that with the economy in shambles and public opinion mounting against high-powered SUVs, the idea of creating a $300k exotic super-sport-utility would be a non-starter. You would think, but you'd be wrong, as the latest reports indicate that troubled Dutch niche automaker Spyker has finally given the green for its D12 Peking-to-Paris SSUV.

    The concept, which was designed by Michiel van den Brink (the same guy behind the 599 GTO project, among others), initially made its debut at the 2006 Geneva Motor Show, with a pre-production version bowing the following year. Power was initially tipped to come from a VW Group-sourced 500-hp W12 engine, but later reports suggested a switch to American V8 muscle (likely from GM or Ford). Development, meanwhile, may benefit from Lotus engineering input. Previous reports also suggested the D12 would hit production sometime next year, and indicated pricing now pegs the sticker at £186k, approximately $295,000 at today's rates. In order to remain viable, Spyker will need to bring the model to the American market, but the price is sure to be adjusted closer to $200k, still making it the most expensive and most exotic production SUV known to man.
  7. [verwijderd] 2 november 2013 19:31

    En ja, zet dat bericht uit 2008 nog eens af tegen de huidige ROE, en in ogenschouw genomen dat tooling een nieuwe extra investering vergt.

    Dat alles voor een auto waar de gemiddelde mens nog niet dood in gevonden wil worden!

    "...strijd het leed dat Spyker heet --- Bestrijd het leed dat Spyker heet --- Bestrijd het leed dat Spyker heet" --- Bestr"...

  8. [verwijderd] 2 november 2013 20:17
    quote:

    henk spijker schreef op 2 november 2013 13:33:

    Het aandeel SPYKER is weer in waarde gestegen,iemand wil ze kopen.Waarom? nieuwe inversteerder voor de VENATOR ? Claim in AMERIKA krijgt toch een andere wending?Youngman heeft weer geld gestuurd?Spyker gaat weer naar de beurs?Ik weet het ,jullie nog niet .doei.
    Kan er uberhaubt nog wel aandelen spyker gekocht worden, teminste via binck dan ?
  9. greenspanalan 2 november 2013 20:21
    quote:

    Chiddix schreef op 2 november 2013 19:35:

    Men zegt in de media, wanneer Spyker met berichten komt, moet je het met een korreltje zout nemen maar als gigant Youngman spreekt, liggen de zaken anders.
    Maar Spyker is een verlengde van Youngman geworden met als spreekbuis... u raadt het al.
    Oh ja joh? Youngman is geen gigant. Ter vergelijking, Daf Trucks produceert 2 keer zoveel trucks als Youngman auto's produceert. Verder maken ze mega verliezen. Kap toch eens met die trieste pogingen van je.

    Youngman Automobile sees low capacity utilization, despite large investment
    Staff Reporter 2013-07-21 08:52 (GMT+8)

    A factory of China Youngman Automobile. (Photo/Xinhua)

    China Youngman Automobile Group has planned on constructing ten major production bases across the country by investing 44.44 billion yuan (US$7.24 billion). The combined capacity of all these production bases is estimated to be 1.46 million vehicles per year.

    However, the company manufactured less than 60,000 vehicles in 2012. Since the capacity of the production bases far exceeds the actual sales amount, most of the bases have been idle or production halted altogether. Some local governments, including Guizhou, Ningxia and Zhejiang, have questioned the business soundness of the project.

    "The factory has not operated at all since July," a worker at Youngman Automobile's Xiaoshan base had told a China Business News reporter.

    The employee added that the plant has mostly been half-shut so far this year.

    The construction of the Xiaoshan base began in 2008. The base spans an area of 1,500 acres, with the first investment in it pegged at 3.6 billion yuan (US$587 million). The company had projected a capacity of 150,000 vehicles a year from this base.

    It never even came close to the target.

    According to company data, Youngman Automobiles sold 50,000 of its lotus models in 2012. Of these, the L3 was manufactured at bases in Taian, Shandong and Jinan, while the L5 was produced at the Xiaoshan base.

    The capacity utilization rate was a mere 10%, since the capacity rate of the three bases is 480,000 vehicles.

    Idle capacity is not the only obstacle being faced by Youngman Automobiles.

    Since 2009, the car maker started expanding its operations rapidly as it built seven new production bases in China within four years, boosting its base count to 10.

    The construction of the Xiasha base, also located in Hangzhou, has yet to be completed after nearly four years of work.

    On visiting the site, a reporter from the business paper could only see an unused, windowless factory.

    A man in charge of construction at the base stated that the plant had been idle for over a year.

    A source familiar with the car maker's business revealed to the paper that the distribution of the company's production bases resulted in a staggering financial loss. Youngman Automobile chairman Pang Qingnian has to figure out how to overcome these difficulties, he added.
  10. greenspanalan 2 november 2013 20:22
    A source familiar with the car maker's business revealed to the paper that the distribution of the company's production bases resulted in a staggering financial loss. Youngman Automobile chairman Pang Qingnian has to figure out how to overcome these difficulties, he added.

    Prutsers. Youngman is net zo'n zeepbel als Spyker. Soort zoekt soort.
7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 369 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 911,43 -0,01%
EUR/USD 1,0846 -0,09%
FTSE 100 8.387,69 -0,34%
Germany40^ 18.686,90 -0,21%
Gold spot 2.418,40 -0,15%
NY-Nasdaq Composite 16.832,62 +0,22%

Stijgers

Colruyt
+2,84%
arGEN-X
+1,64%
Aedifica
+1,42%
Lotus ...
+1,21%
IBA
+1,15%

Dalers

Elia
-3,36%
VGP
-2,69%
SYENSQO
-2,48%
Aperam
-2,24%
Econoc...
-2,16%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links