Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013
Volgen
Ik zou eens een psychiater opzoeken als ik jou was
Het aandeel SPYKER is weer in waarde gestegen,iemand wil ze kopen.Waarom? nieuwe inversteerder voor de VENATOR ? Claim in AMERIKA krijgt toch een andere wending?Youngman heeft weer geld gestuurd?Spyker gaat weer naar de beurs?Ik weet het ,jullie nog niet .doei.
Begrijp dat sommigen zich herkennen in wat ik schrijf. Ik lees de laatste tijd nogal wat af over Spyker. Bv dit. De productielijn voor de C8 Aileron kost 10 miljoen euro(VM). Er is meer vraag naar de C8 Aileron dan we kunnen aanleveren(produceren). Een goed teken natuurlijk. Wat productie aangaat, worden er weinig exemplaren gebouwd van de C8 tot op heden. De bedoeling is, om de bakens te verzetten op termijn. Zie het businessplan van VM, gepresenteerd vanuit zijn hangmat te Mallorca. Dat voorziet in de productie van drie modellen. Je moet een keuze maken uit prototypes, waarvan je denkt dat het beste verkocht gaat worden. Spyker is in het verleden nooit verder gekomen dan een omzet van 35 miljoen. Dat zou wel eens kunnen gaan veranderen op termijn.
Op 27 Januari 2010, de dag dat Spyker Saab overnam, waren er gemengde reakties. De VEB liet een bericht uitgaan, dat de overname van Saab een risico is voor bestaande aandeelhouders van Spyker. Achteraf bleek men gelijk te hebben. Men had het over verwatering etc Ook werden er vragen gesteld door anderen of de overname niet te hoog gegrepen was. Saab draaide immers al 20 jaar achtereen verlies. En daar kwam nog bij het ontwikkelen van nieuwe modellen naast het overeind houden van de bedrijfsvoering. Iemand die goed thuis was in het zakenleven(autobouw-industrie), zal de gevaren goed ingeschat kunnen hebben. GM speelde een kwalijke rol als deskundigen maar lieten dat niet blijken aan Muller. De ras-optimist tuinde erin. Hij nam het GM alleen kwalijk dat zij de Chinezen de voet dwars zetten.
Ursus arctos schreef op 1 november 2013 23:16 :
[...]
Haha, hoe kon ik nu twijfelen aan genoeg leven op een forum als Bullish er post :)
Took that as a huge compliment! Thanks a lot, Mr. Bear. Zijn er intussen anderen die geestelijke bijstand nodig hebben? Of wil ik hen begeleiden naar een goede psychiater? (Heb er één op m'n lijstje staan die komkommer-therapie toepast. Da's heel effectief, heb ik gehoord!)
Youngman kocht in 2011 de rechten op van het Phoenix-platform. Het doel is, om over een aantal jaren een volledig modellengamma op de markt te brengen met premium auto s gebaseerd op het Phoenix-platform. Opvallend dat op de grille de naam Spyker komt te staan. Er waren geruchten , dat dit allemaal niet klopte maar VM zei onlangs, ik heb als baas van Saab mijn handtekening eronder geplaatst. Of dit allemaal van de grond gaat komen, kunt u lezen in de sterren. Ik las uit een bericht van eind 2012 dat de SSUV rond $250000 euro gaat kosten en in 2014 in de verkoop gaat , lees productie. Denk o.v want later is niets meer gezegd wanneer de productie van de SSUV gaat plaatsvinden. Dus moet er een slag om de arm genomen worden. Ik ben ook realist.
Bullish. schreef op 2 november 2013 18:55 :
[...]
Took that as a huge compliment! Thanks a lot, Mr. Bear.Zijn er intussen anderen die geestelijke bijstand nodig hebben? Of wil ik hen begeleiden naar een goede psychiater? (Heb er één op m'n lijstje staan die komkommer-therapie toepast. Da's heel effectief, heb ik gehoord!)
Bullish, koop bij AH een bakje komkommer salade. Als geestelijke heb ik geen bijstand nodig. Ik verleen bijstand aan de berooiden en vertrapten.
Net terug van AH. Wat denk je? Geen komkommer meer te vinden! Blijkt die psychiater de hele voorraad vanmorgen al te hebben weggekaapt. ('Om Spyker-adepten te kunnen behandelen,' zei het groente-juffie nog verontschuldigend...)
Chiddix schreef op 2 november 2013 19:02 :
Youngman kocht in 2011 de rechten op van het Phoenix-platform.
Het doel is, om over een aantal jaren een volledig modellengamma op de markt te brengen met premium auto s gebaseerd op het Phoenix-platform.
Opvallend dat op de grille de naam Spyker komt te staan.
Er waren geruchten , dat dit allemaal niet klopte maar VM zei onlangs, ik heb als baas van Saab mijn handtekening eronder geplaatst.
Of dit allemaal van de grond gaat komen, kunt u lezen in de sterren.
Ik las uit een bericht van eind 2012 dat de SSUV rond $250000 euro gaat kosten en in 2014 in de verkoop gaat , lees productie.
Denk o.v want later is niets meer gezegd wanneer de productie van de SSUV gaat plaatsvinden.
Dus moet er een slag om de arm genomen worden. Ik ben ook realist.
De (overigens spuuglelijke) D12 werd voor het eerst getoond in 2006. Na vele malen uitstel zou hij dan eindelijk in 2008 worden geproduceerd. Ik hecht dus niet zoveel waarde aan de praatjes van Baron Muller von Munchausen. Spyker D12 finally gets green light for production By Noah JosephRSS feed Posted Nov 4th 2008 11:19AM You would think that with the economy in shambles and public opinion mounting against high-powered SUVs, the idea of creating a $300k exotic super-sport-utility would be a non-starter. You would think, but you'd be wrong, as the latest reports indicate that troubled Dutch niche automaker Spyker has finally given the green for its D12 Peking-to-Paris SSUV. The concept, which was designed by Michiel van den Brink (the same guy behind the 599 GTO project, among others), initially made its debut at the 2006 Geneva Motor Show, with a pre-production version bowing the following year. Power was initially tipped to come from a VW Group-sourced 500-hp W12 engine, but later reports suggested a switch to American V8 muscle (likely from GM or Ford). Development, meanwhile, may benefit from Lotus engineering input. Previous reports also suggested the D12 would hit production sometime next year, and indicated pricing now pegs the sticker at £186k, approximately $295,000 at today's rates. In order to remain viable, Spyker will need to bring the model to the American market, but the price is sure to be adjusted closer to $200k, still making it the most expensive and most exotic production SUV known to man.
Geen productielijn, geen tooling, geen motor (alweer) en geen enkele typegoedkeuring. Kortom, ook dit gedrocht zal niet geproduceerd worden de komende jaren. Net als de B6 en de C8 overigens.
En ja, zet dat bericht uit 2008 nog eens af tegen de huidige ROE, en in ogenschouw genomen dat tooling een nieuwe extra investering vergt. Dat alles voor een auto waar de gemiddelde mens nog niet dood in gevonden wil worden!"...strijd het leed dat Spyker heet --- Bestrijd het leed dat Spyker heet --- Bestrijd het leed dat Spyker heet" --- Bestr"...
Nou, misschien dat het als doosdskist nog enige waarde heeft. Maar erin rijden? Dat kun je niet menen!
Men zegt in de media, wanneer Spyker met berichten komt, moet je het met een korreltje zout nemen maar als gigant Youngman spreekt, liggen de zaken anders. Maar Spyker is een verlengde van Youngman geworden met als spreekbuis... u raadt het al.
Nou ja, VM als 'spreekbuis'... Hij orakelt meer dan dat hij spreekt - hij jokt vaker dan hij McGregor-shirts wisselt - en fantaseert meer fabels bij elkaar dan meneer De Uil zou kunnen voordragen. In gewoon Nederlands zeggen we dan dat VM een buitengewoon charmante ouwehoer is.
henk spijker schreef op 2 november 2013 13:33 :
Het aandeel SPYKER is weer in waarde gestegen,iemand wil ze kopen.Waarom? nieuwe inversteerder voor de VENATOR ? Claim in AMERIKA krijgt toch een andere wending?Youngman heeft weer geld gestuurd?Spyker gaat weer naar de beurs?Ik weet het ,jullie nog niet .doei.
Kan er uberhaubt nog wel aandelen spyker gekocht worden, teminste via binck dan ?
Chiddix schreef op 2 november 2013 19:35 :
Men zegt in de media, wanneer Spyker met berichten komt, moet je het met een korreltje zout nemen maar als gigant Youngman spreekt, liggen de zaken anders.
Maar Spyker is een verlengde van Youngman geworden met als spreekbuis... u raadt het al.
Oh ja joh? Youngman is geen gigant. Ter vergelijking, Daf Trucks produceert 2 keer zoveel trucks als Youngman auto's produceert. Verder maken ze mega verliezen. Kap toch eens met die trieste pogingen van je. Youngman Automobile sees low capacity utilization, despite large investment Staff Reporter 2013-07-21 08:52 (GMT+8) A factory of China Youngman Automobile. (Photo/Xinhua) China Youngman Automobile Group has planned on constructing ten major production bases across the country by investing 44.44 billion yuan (US$7.24 billion). The combined capacity of all these production bases is estimated to be 1.46 million vehicles per year. However, the company manufactured less than 60,000 vehicles in 2012. Since the capacity of the production bases far exceeds the actual sales amount, most of the bases have been idle or production halted altogether. Some local governments, including Guizhou, Ningxia and Zhejiang, have questioned the business soundness of the project. "The factory has not operated at all since July," a worker at Youngman Automobile's Xiaoshan base had told a China Business News reporter. The employee added that the plant has mostly been half-shut so far this year. The construction of the Xiaoshan base began in 2008. The base spans an area of 1,500 acres, with the first investment in it pegged at 3.6 billion yuan (US$587 million). The company had projected a capacity of 150,000 vehicles a year from this base. It never even came close to the target. According to company data, Youngman Automobiles sold 50,000 of its lotus models in 2012. Of these, the L3 was manufactured at bases in Taian, Shandong and Jinan, while the L5 was produced at the Xiaoshan base. The capacity utilization rate was a mere 10%, since the capacity rate of the three bases is 480,000 vehicles. Idle capacity is not the only obstacle being faced by Youngman Automobiles. Since 2009, the car maker started expanding its operations rapidly as it built seven new production bases in China within four years, boosting its base count to 10. The construction of the Xiasha base, also located in Hangzhou, has yet to be completed after nearly four years of work. On visiting the site, a reporter from the business paper could only see an unused, windowless factory. A man in charge of construction at the base stated that the plant had been idle for over a year. A source familiar with the car maker's business revealed to the paper that the distribution of the company's production bases resulted in a staggering financial loss. Youngman Automobile chairman Pang Qingnian has to figure out how to overcome these difficulties, he added.
A source familiar with the car maker's business revealed to the paper that the distribution of the company's production bases resulted in a staggering financial loss. Youngman Automobile chairman Pang Qingnian has to figure out how to overcome these difficulties, he added. Prutsers. Youngman is net zo'n zeepbel als Spyker. Soort zoekt soort.
Een hele trits ongebruikte fabrieken. Allemaal gefinancierd met provinciegeld om zogenaamd de werkgelegenheid te boosten. Maar ja, ze verkopen niets. Binnenkort gewoon over en sluiten met die hut.
roanna smits schreef op 2 november 2013 20:17 :
[...]
Kan er uberhaubt nog wel aandelen spyker gekocht worden, teminste via binck dan ?
Nee, Henk moet niet zo lullen.
The combined capacity of all these production bases is estimated to be 1.46 million vehicles per year. En ze verkopen er 60.000 pffft. Bij Nedcar in Born gaan ze 60.000 tot 90.000 Mini's per jaar bouwen met 1.500 man. Dat is meer dan Youngman. Echt een gigant!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
911,43
-0,01%
EUR/USD
1,0846
-0,09%
FTSE 100
8.387,69
-0,34%
Germany40^
18.686,90
-0,21%
Gold spot
2.418,40
-0,15%
NY-Nasdaq Composite
16.832,62
+0,22%
Stijgers
Dalers