Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Banken interesseert het totaal niet dat klanten geskimd worden

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. Da Freeze 13 mei 2012 08:47
    Ik begin hier als goed burger langzamerhand paranoia te worden. Terecht of niet? Graag jullie mening hierover.

    Op Koninginnedag wilde ik geld opnemen bij een Rabobank automaat in Zeist.Ik stop de pas in de gleuf, toets mijn pincode in en krijg vervolgens de melding dat transacties op dit moment niet mogelijk zijn. Mijn pas wordt weer uitgespuugd.

    Ik vind dit vreemd en kijk naar de automaat. Er zit een constructie gebouwd naast de automaat met geblindeerde glazen plaatjes erin. Achter een van plaatjes zie ik toch echt een camera zitten die in de richting van de automaat staat.

    Op de automaat zelf vind ik geen sticker met een nummer van de automaat en telefoonnummer om te bellen ivm fraude of verdachte zaken. Ook realiseer ik mij dat de pasinvoer vlak is en niet is beveiligd met een slede of opstaande lip.

    Echter een klant die na mij komt kan probleemloos geld opnemen.

    Thuis pak ik de telefoon en bel ik de Rabobank. De Rabobank verwijst mij vervolgens naar Equens want, zo zegt de dame aan de lijn: Equens beheert al het betalingsverkeer en onderzoekt fraude.

    Ik krijg van de dame het nummer van Equens en bel deze vervolgens. Een dame neemt op en vraagt mij bij welke bank ik zit. Ik zeg: de Rabobank. De dame antwoord vervolgens: Ow, dan moet u bij de Rabobank zelf zijn, want wij beheren alle bankautomaten alleen de Rabobank beheert zijn automaten zelf!

    Omdat ik op Koninginnedag wel iets beters te doen had heb ik het hier bij gelaten. Toch zat dit mij niet lekker en ben ik enkele dagen later foto's van de automaat gaan maken en heb deze vervolgens in een email naar de Rabobank Zeist gestuurd. Tot op heden heb ik hier nog steeds niets van vernomen.

    Uit pure "burgerfrustratie" heb ik afgelopenen vrijdag een pamflet boven de automaat gehangen met een waarschuwing voor klanten. De automaat werkt namelijk verder prima, maar is verdacht. Achter mij staat een vrouw die mij ineens meld dat een collega van haar hier 2 weken geleden is geskimd en 900 euro had verloren van zijn rekening.

    Gistermiddag (zaterdag) reed ik weer langs de automaat en zag dat het pamflet alweer is verdwenen. Een kwajongensstreek, Rabobank beheerder of toch een criminele bende die de boel in de gaten houdt?

    Ik heb zin om de cameraconstructie van de muur te breken met een hamer. De Rabobank geeft maar een verklaring. Wat vinden jullie?
  2. [verwijderd] 13 mei 2012 09:16
    Ja maar je heb het toch over een Bank rabobank dat is het troep van Nederland. ik heb zoiets als u ook mee gemaakt maar Abn reageert daar heel vel op als iet verdacht is gaan ze gelijk aan de slag.
    Abn amro super bank. :)
    ik zou zeggen ga naar een andere bank ING ABN dan zit je goed ;)
  3. forum rang 6 Fred 62 13 mei 2012 09:21
    quote:

    Yugo_belegger schreef op 13 mei 2012 09:16:

    Ja maar je heb het toch over een Bank rabobank dat is het troep van Nederland. ik heb zoiets als u ook mee gemaakt maar Abn reageert daar heel vel op als iet verdacht is gaan ze gelijk aan de slag.
    Abn amro super bank. :)
    ik zou zeggen ga naar een andere bank ING ABN dan zit je goed ;)

    Sinds wanner maakt het uit bij welke bank je zit , het gaat om het pinnen.
    Ik zit ook bij de ABN , maar als er geen ABN pin app is maak je ook gebruik
    van de Rabo of ING pin geval.

    Fred
  4. [verwijderd] 13 mei 2012 09:44
    Het gaat erom dat je dus iemand van de klantenservice aan de lijn krijgt die je begrijpt en die dus echt jou ook wil helpen. en die dus er werk van maakt en daarom zeg ik het ook dat rabo troep is. heb er zelf ook gezeten en zij luisteren gewoon niet als het verhaal hier boven leest dan word hij dus van het kaste naar de muur gestuurd en Da Freeze moet zelf actie ondernemen dat ander mensen niet gaan pinnen. terwijl dus de Rabobank niks doet. Snappie?
  5. winst is winst 13 mei 2012 10:26
    had vroeger wat aandelen bij de rabobank,ook otc.
    om dat allemaal verkocht te krijgen en mijn rekening te sluiten daar was een echte ramp.
    eergisteren een virus in mijn laptop toen ik wilde internetbankieren,2 dames van de abn amro aan de lijn gehad,zeer vakkundig en perfect geholpen en advies gekregen.
  6. ca$h_flow 13 mei 2012 10:32
    Met Rabo en nog nooit problemen gehad en met ING en ABN al is de zogenaamde klantenservice meegemaakt. Overal is wel wat mis, ik zou niet de illusie hebben dat er een ideaalbank is.

    gelukkig kunnen ze buiten europa je geld niet meer opnemen sinds twwee weken geleden. al kunnnen de bulgaren nog lekker pinnen met je pas in hun thuisland. zinloze actie tegen het skimmen van de rabo imo.
  7. [verwijderd] 13 mei 2012 10:51
    dat meisje van de rabo zeist weet gewoon niet waarover ze het heeft want bij twijfel zou ze contact op moeten nemen met brinks want die servicen de betaalautomaten. zij kunnen dan eventueel nagaan als er eventueel gerommeld is met de pinautomaat.

    ik weet niet als er daadwerkelijk vanaf de zijkant is gefilmd want weet niet als de hoek goed genoeg is om de pincodes te kunnen filmen.
    meestal worden camera's in het witte gedeelte geplaatst.

  8. Da Freeze 13 mei 2012 11:01
    quote:

    rghh schreef op 13 mei 2012 10:51:

    dat meisje van de rabo zeist weet gewoon niet waarover ze het heeft want bij twijfel zou ze contact op moeten nemen met brinks want die servicen de betaalautomaten. zij kunnen dan eventueel nagaan als er eventueel gerommeld is met de pinautomaat.

    ik weet niet als er daadwerkelijk vanaf de zijkant is gefilmd want weet niet als de hoek goed genoeg is om de pincodes te kunnen filmen.
    meestal worden camera's in het witte gedeelte geplaatst.

    Het meisje was niet van Rabo zeist. Het gebelde nummer is de algemene Rabolijn van hun website, een 0900 nummer. De Rabosite heeft geen telefoonnummer voor fraudemelding.
  9. [verwijderd] 13 mei 2012 11:10
    quote:

    Da Freeze schreef op 13 mei 2012 11:01:

    [...]

    Het meisje was niet van Rabo zeist. Het gebelde nummer is de algemene Rabolijn van hun website, een 0900 nummer. De Rabosite heeft geen telefoonnummer voor fraudemelding.
    heel vaag want het lijkt er dan op dat je gebeld heb met het hoofdkantoor en bij zulke signalen zouden ze gelijk adviseren om contact op te nemen met de lokale bank.
    ik zou je dan ook aanraden om contact op te nemen met rabobank zeist omdat zij verantwoordelijk zijn voor de automaat.
    als het goed is nemen zij dan contact op met brinks om de automaat te inspecteren.

  10. [verwijderd] 13 mei 2012 11:11
    Staat veel over dit onderwerp op www.security.nl/
    De ene bank doet wat meer moeite om de klant te helpen dan de andere
    Netwerkbeveiliging en security is een beetje mijn vak
    Bij Philips gedaan n paar jaar

    En de mens is zo dom, onbeveiligd browsen, geen firewall, geen updates, lekke java versies, lekke flash versies

    Ja het kost vaak een hoop geld mensen weer goed op de rails te helpen
    En dan mag het ook nog eens niets kosten
  11. [verwijderd] 13 mei 2012 11:19
    quote:

    zzzaai schreef op 13 mei 2012 11:11:

    Staat veel over dit onderwerp op www.security.nl/
    De ene bank doet wat meer moeite om de klant te helpen dan de andere
    Netwerkbeveiliging en security is een beetje mijn vak
    Bij Philips gedaan n paar jaar

    En de mens is zo dom, onbeveiligd browsen, geen firewall, geen updates, lekke java versies, lekke flash versies

    Ja het kost vaak een hoop geld mensen weer goed op de rails te helpen
    En dan mag het ook nog eens niets kosten
    het lijkt er misschien op dat de ene bank meer doet voor de klant dan de ander want banken zijn aan regels gebonden.
    als het skimmen plaats vind op een automaat van de eigen bank dan kan direct contact opgenomen worden met de bank zelf.
    als het bij een andere bank betreft dan dient er een formulier ingevuld te worden via equens en dan duurd het gewoon een beetje langer.

  12. [verwijderd] 13 mei 2012 11:44
    quote:

    zzzaai schreef op 13 mei 2012 11:30:

    Gewone medewerkers van een bank weten niets van hacken skimmen of fraude
    Beter de ICT of fraude afdeling contacten

    die krijg je niet zo makkelijk aan de lijn.
    het is gewoon fout gegaan doordat de persoon van de algemene lijn verkeerde actie heeft genomen op dit signaal en dat is gewoon ronduit slecht.

  13. [verwijderd] 13 mei 2012 11:54
    Maar zeker nu in de tijd van "is je geld wel veilig" is dit allemaal erg belangrijk

    Nog een tip van mij, zorg dat als je rood kan staan, en dan heb ik het over meer dan 10.000 Euro

    Je die krediet faciliteit zo snel mogelijk opheft als je hem niet nodig hebt

    Skimmers fraude en hackers je dan namelijk in het rood, mocht het misgaan
  14. forum rang 7 ffff 13 mei 2012 13:04
    Ik heb het al zo vaak gezegd: Alles gewoon liquide doen. Geen gedonder met pasjes. Gewoon zogenaamd ouderwets geld in je zak steken en je weet ook precies wat je uitgeeft. Lang leve het liquide geld! Zo denken ze er trouwens bij de Belgische Pensioen ook over: Tot mijn super, stomste verbazing kreeg ik mijn eerste Belgische pensioen....door een postbode uitbetaald in een plastic zakej waarin het geld tot op de cent keurig uitgeteld was. Ik stond perplex!!!! Die man zeult dus met pensioenen in zijn posttas langs mensen en betaalt hen keurig netjes hun maandelijkse pensioen uit. En dat anno 2012!!!!!! Het is maar goed dat mijn pensioen geen bedrag is dat de 5000 Euro overschrijdt, want in België mag je plots niet meer dan 5000 Euro cash betalen. Maar dat is weer een ander verhaal.

    Peter
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 903,61 -0,22%
EUR/USD 1,0834 +0,00%
FTSE 100 8.275,38 +0,54%
Germany40^ 18.585,90 +0,48%
Gold spot 2.327,41 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.735,02 -0,01%

Stijgers

Ontex
+2,25%
Galapagos
+1,82%
UCB
+1,70%
Fagron
+1,62%
AZELIS...
+1,46%

Dalers

Care P...
-7,21%
Recticel
-2,69%
Solvay
-1,98%
D'IETE...
-1,58%
SYENSQO
-1,34%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links