Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

SWAN - DO 13/10/11: ChamPangYe!

400 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 20 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. AX lover 13 oktober 2011 19:02
    quote:

    surveyor schreef op 13 oktober 2011 18:43:

    yep

    BREAKING NEWS 14OCT 07:40

    SAAB PANGDA YOUNGMAN DEAL APPROVED BY NDRC ..

    THE MONEY OPF 245 MILL IS ON THE WAY......

    OPEN @ 2,5 E
    Het NDRC kan best morgen toestemming geven, maar dan is het nog steeds niet 100% of het geld ook daadwerkelijk gaat komen. Na het NDRC volgen namelijk nog een heleboel instanties en ook in Europa & Amerika moeten er nog wat hobbels genomen worden.

    Staat je dus aub niet blind op die NDRC goedkeuring, want anders kan je van een koude kermis thuiskomen.
  2. forum rang 7 lucas D 13 oktober 2011 19:22
    Voor vandaan een slotkoers die 18,39% hoger staat als die van gisteren.
    Alleen er is nog altijd geen duidelijkheid, alleen is er 11 van de 70 miljoen overgeboekt.
    Ik geloof wel dat Y&P goede bedoelingen hebben met Saab en nu zitten ze er allebei met miljoenen in, precies wat Victor graag wil.
    P. nog het meest met de 30 miljoen voor aankoop van de bestelde auto's.
    Y. heeft nog een onderpand, dat mogelijk naar ze toekomt mocht er geen goedkeuring komen.

    Feitenlijk begint het herstel van Saab pas na de goedkeuring, wat de eerste aanzet moet zijn naar het opnieuw produceren van luxe auto's.

    Komt deze goedkeuring er niet dan is 1,02 euro, 1,02 euro teveel voor het aandeel. Hoe onzeker dat ook voor Y&P is, die weten hoe het in China werkt bleek ook vandaag weer.

    lucas D
  3. [verwijderd] 13 oktober 2011 19:30
    Death with Dignity apparently does not exist in Victor Muller’s vocabulary, as Reuters reports that the CEO of Saab’s parent company will receive loans from prospective investor Youngman in order to ward off liquidation in Swedish bankruptcy court. Youngman has committed some $97m in bridge loan financing to the troubled Swedish automaker, of which Saab has received $15m so far and will receive more payments this week in order to pay salaries and other expenses. Saab spokeswoman Gunilla Gustavs explains

    “We are putting bridge financing in place so we can fund business during the reorganisation — so we don’t incur new debt. We have running costs, such as electricity, that we need to take care of. There are a number of business-critical operations that need to be funded”

    Saab’s salaries are currently guaranteed by the Swedish government as part of Saab’s bankruptcy protection, but that guarantee expires on October 21, just before October salaries are due. Missing that payment would likely have spelled the end of Saab, but with Youngman’s money arriving in dribs and drabs it seems that we may be documenting the firm’s undignified collapse for another month or so.

    As Bertel has noted, the major blockade to a full investment in Saab by Pang Da and Youngman is the apparent lack of intellectual property that the Chinese government would demand to be part of the deal. Since Saab can not transfer the GM-sourced intellectual property that underpins its current models, a deal is unlikely to take place (not to mention the fact that the Chinese government won’t look kindly at the generous price being proposed for Saab’s battered shares). But it turns out that Saab does have some intellectual property to send to the Middle Kingdom… well, it did anyway. DI.se reports

    In exchange for the money Youngman will receive part of Saab’s technical license for its Phoenix platform as collateral. Exactly what is included in the agreement is unclear, but it may be the rear axle with dual electric motors

    This Phoenix platform (aka PhoeniX) is intended to underpin the next-generation Saab 9-3, although it’s unclear just how far along development of the platform is. As was previously noted, the technology in question was funneled by Saab to Youngman through a separate Dutch holding company, and the relatively low price paid for the technology indicates that it’s either one component (as DI suggests), or a bargain-basement steal of a deal. But here’s the craziest part: according to Saab, Youngman’s loan means it is practically buying the technology from itself, as a press release at inside.saab.com notes

    It is [Saab's] intention to repay the bridge loan with the proceeds of the EUR 245 million equity investments by Youngman and Pang Da, which are still subject to approval by relevant authorities and parties which [Swedish Automobile, Saab's parent company] expects to receive during the next weeks.

    But if Youngman has already squeezed the only remaining technology out of Saab, and the price for its equity investment is still way out of line with market pricing, China’s government will still spike the deal. That way, Youngman will get the technology without having to take ownership of a firm that few believe has a future left. Besides, there is increasing skepticism on the Swedish side of things as well, where Saab is dependent on a court-appointed administrator to keep the firm out of liquidation. And, according to a DI.se interview with Johan Sölveland, a lawyer involved in the reorganization process, even if the full $97m arrives within weeks, the administrator could still send Saab into bankruptcy.

    That the company is completely without cash and do not know how to solve the issue – it is a typical case where an administrator should act. There is normally a prerequisite that there is a liquidity to work with during the reorganization to cope with current costs. In order to restore production, pay creditors and manage commercial requires considerably more capital [than the $97m committed by Youngman]. I can not see any other option than to Saab goes bankrupt [if reorganization is delayed]. Everything indicates that the company has been insolvent for some time. There are significant risks continue to run the company when it is insolvent. It could have criminal consequences.

    There are two basic scenarios here: either the administrator loses faith in Saab’s ability to restructure, or a union or supplier creditor can request Saab be placed into bankruptcy. And if Youngman’s $97m isn’t enough to restart production, as Sölveland asserts, Muller and Saab will have very little time in which to find a new investor. And, of course, if China blocks the deal, the game is up anyway. In short, paying salaries next week is the bare minimum required to keep this Saab story rolling, but it’s no guarantee that it will do anything more than delay the inevitable. But with “criminal consequences” possibly hanging over Saab’s managers, expect them to fight for their lives. This could get even uglier…
  4. [verwijderd] 13 oktober 2011 19:49
    Graag een gemeend antwoord mensen: Wat is morgen een realistische koers denken jullie als het nieuws meezit?

    Als je kijkt naar de stijging van vandaag ivm met een kleine 11mio minimaal een stijging van rond de 20%. Dan verwacht ik morgen bij goed nieuws toch wel een stijging van zo'n 50% dus:

    Mijn geschatte koers met instemming en dus goed nieuws: 1,52
    Mijn geschatte koers met tegenstemming en slecht nieuws: 0,45

    Erop of eronder dus... dat is wat ik verwacht.

    Graag jullie geschatte koersen, ben erg benieuwd.

    Mvg,

    Nulla
  5. [verwijderd] 13 oktober 2011 19:58
    Ben blij voor iedereen die toch is blijven zitten de laatste tijd .Had de billen gisterochtend behoorlijk bij elkaar geknepen door de slechte ochtendgloren.Later gelukkig weer gecorrigeerd en vandaag een mooie piek Kan zeggen als kleine investeerder dat ik al ingestapt was toen we nog overs spyker spraken en zoals iedereen weet dus veel te hoog ingestapt was. KAn me nog herinneren ergens in de €5, afgelopen jaar alleen maar bezig geweest dat goed te maken.Eén keer en goede compensatie gemaakt (gok) toen ze op 0.90 stonden en weer weg op 2.7.Later weer erin en steeds maar weer proberen eeen paar 100€ te pakken. En dan vandaag eindelijk kunnen zeggen EEN PLUS ! Resumé :heb nu nog de helft van de aandelen waar ik ooit mee was gestart maar hoop nu eindelijk dar we verder omhoog gaan en dat gun ik een ieder die in bovenstaande iets herkend.
    succes morgen
    Ik wilde nog even filosofies zijn
    All good things come to those who wait.
  6. [verwijderd] 13 oktober 2011 19:59
    Ik verwacht morgen geen nieuws (conform ttela.se), en daarmee een koers die langzaam onderuit zakt (net iets onder de euro). Bij slecht nieuws na het weekeinde is een klap tot 0,30 mijns inziens realistisch. Bij goed nieuws wellicht een piek tot 1,40, daarna door winstnemingen een daling tot 1,25.
  7. [verwijderd] 13 oktober 2011 20:06
    quote:

    Citizen X schreef op 13 oktober 2011 19:58:

    Ben blij voor iedereen die toch is blijven zitten de laatste tijd .Had de billen gisterochtend behoorlijk bij elkaar geknepen door de slechte ochtendgloren.Later gelukkig weer gecorrigeerd en vandaag een mooie piek Kan zeggen als kleine investeerder dat ik al ingestapt was toen we nog overs spyker spraken en zoals iedereen weet dus veel te hoog ingestapt was. KAn me nog herinneren ergens in de €5, afgelopen jaar alleen maar bezig geweest dat goed te maken.Eén keer en goede compensatie gemaakt (gok) toen ze op 0.90 stonden en weer weg op 2.7.Later weer erin en steeds maar weer proberen eeen paar 100€ te pakken. En dan vandaag eindelijk kunnen zeggen EEN PLUS ! Resumé :heb nu nog de helft van de aandelen waar ik ooit mee was gestart maar hoop nu eindelijk dar we verder omhoog gaan en dat gun ik een ieder die in bovenstaande iets herkend.
    succes morgen
    Ik wilde nog even filosofies zijn
    All good things come to those who wait.
    Griekse filosofie zeker.
  8. aandeeltje! 13 oktober 2011 20:07
    quote:

    Nulla Tenaci Invia Est Via schreef:

    Graag een gemeend antwoord mensen: Wat is morgen een realistische koers denken jullie als het nieuws meezit?

    Als je kijkt naar de stijging van vandaag ivm met een kleine 11mio minimaal een stijging van rond de 20%. Dan verwacht ik morgen bij goed nieuws toch wel een stijging van zo'n 50% dus:

    Mijn geschatte koers met instemming en dus goed nieuws: 1,52
    Mijn geschatte koers met tegenstemming en slecht nieuws: 0,45

    Erop of eronder dus... dat is wat ik verwacht.

    Graag jullie geschatte koersen, ben erg benieuwd.

    Mvg,

    Nulla
    Komt helemaal geen bericht mogen van NDRC, en de koers van 1,48 wordt niet gehaalld. Lekker mee het weekend in zou ik zeggen.
  9. bart1805 13 oktober 2011 20:32
    quote:

    Citizen X schreef op 13 oktober 2011 20:12:

    lekker dubbelzinnig, alleen hoeven die alleen maar de hand op te houden en ontvangen weer een stapel miljarden.Opmerking was meer als opluchting en wens ( dubbeltje kan nog elke kant op) dat ik uit de rode cijfers was met SWAN en over een week nog beter zal slapen.

    Citizen, ik hoop het ook voor je. Ik ben wel benieuwd waarom je er voor kiest om toch de gok te wagen met SWAN en niet kiest voor een meer defensief aandeel.
  10. [verwijderd] 13 oktober 2011 20:40
    Zo wel kunnen maar zet ook geen zoden aan de dijk.Dit is toch ook veel spannender ,probeer zoveel mogelijk goeds uit alle berichten te filteren en de juiste keus te maken. Zal ook zeker niet zeggen dat ik niet blij ben met alles wat er door anderen op dit forum gepost en gezegd wordt,maar kan wel zeggen dat ik de laatse weken daar wel mn voordeel mee gedaan heb.
    dank aan allen daarvoor
400 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 20 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 923,36 +0,51%
EUR/USD 1,0891 +0,19%
FTSE 100 8.285,34 +0,47%
Germany40^ 18.636,40 +0,33%
Gold spot 2.375,87 +0,87%
NY-Nasdaq Composite 17.173,12 -0,09%

Stijgers

Melexis
+3,44%
Lotus ...
+1,82%
AB InBev
+1,78%
Deceun...
+1,76%
IBA
+1,02%

Dalers

Care P...
-2,49%
Elia
-1,90%
Sofina
-1,69%
Solvay
-1,12%
Barco
-1,07%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links