Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Corné van Zeijl - Een nieuwe auto

22 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 juni 2010 13:23
    Wordt toch eens tijd voor je om opnieuw naar italiaanse auto te kijken. Alfa maakt kwalitatief auto's op het nivo van de duitsers (Fiat/Alfa is de uitvinder van de JTD, die nu net een jaartje bij Volkswagen gebruikt wordt !) maar met een veel aansprekender design. Alfa wordt niet voor niets dit jaar 100 jr. Idem voor Fiat en Lancia.
    Mocht je afvragen waarom je mazda6 (en ook Mazda3) er van binnen uitziet met diepliggende meters en draaiknoppen voor ventilatie etc: kijk eens in een Alfa 156 (jawel uit 1998) en Alfa 159 en je weet het antwoord. Niet een beetje maar 100% overgenomen !

    De opmerking 'ik heb eens een Alfa gereden' is net zoals 'ik heb eens Olie gekocht maar die was gedaald dus dat doe ik maar niet weer': wat een onzin !
  2. papapipo 29 juni 2010 13:30
    Corne toch! Elke belegger weet toch dat een nieuwe toetoet een slechte investering is. Met het bosjebloemen in de hand ben je al 10.000 euries armer.
    En je zou je eigen toch afvragen waarom Mazda (lees Japaners) nog niet failliet is (zijn). Ik rij al 6 jaar in de dezelfde mazda6 en hij rijd zo goed en zonder incidenten (1 accu en 4 nieuwe banden) dat ik voorlopig maar geen nieuwe koop.
  3. forum rang 5 Bart Meerdink 29 juni 2010 13:46
    Helemaal niets tegen de Mazda hoor, maar waarom niet gewoon een hybride (Prius of Auris)?

    Niet onderscheidend meer tegenwoordig, maar wel nog steeds even milieuvriendelijk, en volgens mij als lease auto beduidend goedkoper om in te rijden, toch? En een automaat is prettig voor in de file...

    Waarom is diesel verplicht en zou een hybride niet mogen bij het milieuvriendelijke SNS?

    Overigens, het beste is natuurlijk om die 50.000 km/jaar wat te verminderen... Is een hoop verspilde tijd.
  4. [verwijderd] 29 juni 2010 14:14
    quote:

    Hugo44 schreef:

    Nog een nederlands bedrijf dat kan profiteren van de opleving in de Duitse auto-industrie is Innoconcepts, dat bij haar dochterbedrijf Formy Tachov o.a. bumpers en dashboards maakt. Misschien toch een lichtpuntje voor Innoconcepts?
    Laten we hopen dat dit helpt voor Innoconcepts. Moet dan wel snel in de resultaten zichtbaar worden anders bestaan ze over een tijdje niet meer...
  5. [verwijderd] 29 juni 2010 19:49
    Heb een veel beter idee gewoon de beheerder ontslaan. De meerwaarde van een fonds als SNS Nederland is gewoon de index verslaan dat is nog nooit gelukt. Auto afbestellen. Gewoon een tracker kopen is goedkoper.
    Rood is Sns Blauw de AEX

    Vergeleken met de totaal return is nog slechter voor SNS geen betere reclame dan je zelf op de borst slaan met eigendunk
  6. Mr. Q 29 juni 2010 20:03
    Helemaal eens met dit laatste. Vermogensbeheerders pikken ongemerkt geld af van het vermogen van hardwerkende particulieren door te pretenderen een index te kunnen verslaan met hun "expertise". Als al de index wordt verslagen dan is dat vaak VOOR kosten, zodat je na kosten slechter af bent dan de index. Verder zijn die kosten ook nog eens vaak verborgen, zoals omslagkosten, waarmee oneindig veel transacties worden uitgevoerd waarmee wordt geprobeerd de index tevergeefs te verslaan, maar die de consument ongemerkt betaalt.

    Voor wie een fonds wil kopen, koop een indextracker, de rest wordt je alleen maar armer van.
  7. rdeleeuw 29 juni 2010 20:39
    gooi de grafiek van duitse auto's en zuid-europese auto's op elkaar en je zult zien dat fiat het beter doet dan VW (uitgaande van de gekozen tijdschaal, die ook wel tendentieus zal zijn). Kortom, er is een andere verklarende variabele dan het land van herkomst. Corné is foutief suggestief hier bezig. Ik ben het met hem eens dat emotieloos auto's kiezen het beste is (ik heb de minst populaire suzuki 2e hands gekozen, de liana). Maar dat is nog steeds geen vrijbrief om makkelijk een niet-logische interpretatie te geven van een, in oorsprong, interessant gegeven. D.i.: welke fabrikanten van een luxe middel profiteren nu het meeste van een transformatie van een emerging market in een middelklasse markt (met grote variatie in inkomen, waarschijnlijk een opmaat voor ook veel westerse landen in de komende decenia)
  8. k2es 29 juni 2010 23:43
    Ik koop elk jaar een nieuwe auto, maar goed ik ben dan ook geen (bank)employee. Aangezien ik zelf mag kiezen wordt het dus geen saaie emotieloze Duitse of Japanse auto, maar een spannende Italiaan vol emotie of een stoere Amerikaan. Mijn ervaring is dat die net zo degelijk zijn en, belangrijker, vele malen leuker zijn om te rijden.
  9. [verwijderd] 30 juni 2010 00:45
    quote:

    Redactie IEX.nl schreef:

    Een nieuwe auto

    Corné van Zeijl - 29 juni 2010; 12:00 uur

    "Een nieuwe auto uitzoeken levert interessante koersinformatie op. Waar zijn de Griekse auto's...?"

    www.iex.nl/columns/columns_artikel.as...
    Corné,

    Nu weet ik zeker dat je een heel aardig en grappige man bent, maar een analyst zonder analytisch vermogen....
22 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 891,86 +0,50%
EUR/USD 1,0786 +0,20%
FTSE 100 8.213,49 0,00%
Germany40^ 18.159,20 +0,88%
Gold spot 2.325,93 +1,05%
NY-Nasdaq Composite 16.156,33 +1,99%

Stijgers

Umicore
+4,15%
Solvay
+2,19%
Melexis
+1,87%
Aperam
+1,85%
SHURGARD
+1,84%

Dalers

Colruyt
-2,08%
Barco
-1,70%
VGP
-1,69%
bpost
-1,15%
Ontex
-0,99%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links