Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Arend Jan Kamp - Klaas Wagenaar zegt: lijken in de kast

25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 januari 2009 11:21
    quote:

    cintwin schreef:

    Maar men vergeet snel.
    Dat is het waardoor het steeds weer mis gaat,ik startte hier ooit een draadje"frauduleuze bedrijven"plaatste zoveel mogelijk nieuwsfeiten, omdat ik uit ervaring weet dezelfde personen komen steeds weer terug in een andere positie,proberen ze het steeds weer.
    Het interesseert de gemiddelde belegger niet,lijken wel lemmingen.

    mvrgr jo jo
  2. [verwijderd] 21 januari 2009 12:13
    quote:

    Illuminati schreef:

    als het bedrijf waarin je aandelen houdt Wagenaar serieus neemt, dien je als aandeelhouders het management van dat bedrijf onmiddellijk te ontslaan.
    Kijk dat bedoelde ik dus ook met het draadje "frauduleuze bedrijven" aan te geven,ze komen steeds weer terug,dan moet je wegwezen als aandeelhouder.
    Het interesseert de gemiddelde belegger niet.

    mvrgr jo jo
  3. [verwijderd] 24 januari 2009 12:27
    vr 23 jan 2009, 08:24 Goddijn zoekt de weg door Bernard Vogelsang

    AMSTERDAM - „Het Nederlandse bedrijfsleven krijgt de komende kwartalen te maken met een financiële tsunami. Door fors gedaalde omzetten zullen veel bedrijven in de problemen komen en de grootste moeite hebben aan hun schuldafspraken met de banken te voldoen”, waarschuwde de nieuwe KPMG-partner Klaas Wagenaar deze week in De Financiële Telegraaf.
    Het is duidelijk dat de ex-Getronics-baas daarmee onder meer doelde op TomTom, dat met hoge schulden worstelt sinds de bijna €3 miljard kostende overname van kaartenmaker Tele Atlas.

    „Als er een behoorlijke schuldpositie is opgebouwd, terwijl de inkomsten onder druk staan, dan weet je dat er iets gedaan moet worden”, voorspelde ’bedrijvendokter’ Wagenaar toen al.

    De gisteren gedane aankondiging dat TomTom wereldwijd 115 banen gaat schrappen, mag dan ook bepaald geen verrassing heten. Hoewel nog onduidelijk is welke afdelingen door de reorganisatie worden getroffen en wat dit aan bezuinigingen oplevert, staat als een paal boven water dat deze ingreep een eerste stap is om de fabrikant van navigatiesystemen door de huidige economische crisis te loodsen. Inclusief de eerder aangekondigde herstructurering bij dochter Tele Atlas, waar ook circa 125 werknemers moeten vertrekken, verdwijnt bijna 7% van de werkgelegenheid bij het TomTomconcern.

    Het halen van een streep door in totaal 240 arbeidsplaatsen illustreert dat TomTom momenteel in zwaar weer verkeert. De omzet wordt gedrukt door de voorzichtige consument, die weliswaar nog steeds een ’TomTom’ in de auto wil hebben, maar wel voor minder geld. Ook de fors toegenomen concurrentie heeft ertoe geleid dat de gemiddelde prijs voor zo’n navigatieapparaat kelderde van €141 aan het einde van 2007 naar circa €92,50 in het afgelopen kwartaal.

    Deze prijserosie verklaart waarom bestuursvoorzitter Harold Goddijn in de afgelopen tien maanden liefst drie keer een omzetwaarschuwing heeft moeten afgeven. Analisten vrezen dat winkeliers blijven prijsstunten met ’TomTom’s’, waardoor het Amsterdamse concern in het lopende kwartaal in de rode cijfers gaat belanden.
    Dat is bepaald geen goed nieuws, omdat TomTom zich afgelopen zomer diep in de schulden heeft gestoken voor de aankoop van Tele Atlas. Inmiddels is duidelijk dat topman Goddijn zich in de biedingsoorlog met concurrent Garmin heeft laten verleiden tot het betalen van een te hoge prijs voor de marginaal winstgevende maker van digitale kaarten. TomTomwatchers verwachten dan ook dat Goddijn binnenkort tussen de €500 miljoen en €1 miljard moet afschrijven op Tele Atlas. Naast gezichtsverlies zal die afwaardering ook een klap betekenen voor het eigen vermogen van TomTom, dat in het derde kwartaal een omvang had van bijna €1,5 miljard.

    Belangrijker nog is dat het tegenvallend draaiende TomTom in de loop van dit jaar niet meer dreigt te kunnen voldoen aan de voorwaarden van het bankenconsortium, waarvan het ruim €1,5 miljard heeft geleend voor het kopen van Tele Atlas. De navigatiespecialist zal dan nieuwe afspraken met de bankiers moeten maken, waarbij een aandelenuitgifte niet uitgesloten is. Totdat deze duidelijkheid over de financiële toekomst van TomTom er komt, zal het aandeel van de onderneming voorlopig nog even de weg kwijt zijn op de beurs.

    Naar aanleiding van dit artikel een reactie gegeven, zou zo maar ook op dit artikel van toepassing kunnen zijn.

    Het is mij een vraag waarom dat de financiële Telegraaf een onduidelijk figuur als Klaas Wagenaar een mening laat ventileren m.b.t. TomTom.
    Immers was K. Wagenaar niet diegene die Getronics in de afgrond heeft gestort?
    Naar mijn mening Is er op dit moment nog geen enkel probleem voor TomTom, immers het bedrijf heeft slechts 4% minder winst gemaakt over 2008,
    Ruim 210miljoen afgelost van haar schuld, een prestigieuze prijs gewonnen in America, ruim 12% marktaandeel veroverd op concurrent Garmin, etc.
    Het lijkt mij dat een zich zelf respecterend bedrijf als KMPG eens zal moeten uitkijken naar betere “Partners”.
    Overigens is het misschien zo dat dhr. K. Wagenaar de problemen wil verbloemen welke bij, het bedrijf waar hij “Partner” van is, KMPG aan de orde zijn?


25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 902,33 +0,25%
EUR/USD 1,0750 -0,06%
FTSE 100 8.348,67 +0,42%
Germany40^ 18.529,80 +0,54%
Gold spot 2.310,28 -0,17%
NY-Nasdaq Composite 16.332,56 -0,10%

Stijgers

AB InBev
+4,67%
Solvay
+2,59%
Umicore
+2,50%
arGEN-X
+2,10%
Colruyt
+1,62%

Dalers

Bekaert
-2,36%
MONTEA
-1,06%
Aedifica
-1,02%
Galapagos
-0,81%
WDP
-0,76%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links