Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Redactie - IEX in De Pers: Goed idee, ING

49 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 mei 2007 18:14
    quote:

    Helmut003 schreef:

    waarom 900 MILJOEN uitgeven ?!! aan een reorganisatie, die alleen maar verliezers kent t.w. personeel, klanten die weg gaan lopen, ik in ieder geval, ben zelf klant "geweest"bij ING en ben NIET tevreden over ING.

    Ben ook jaren klant bij ABNAMRO , heb hier ook de "service" achteruit zien hollen, als ze overgenomen door Fortis, zal ik Géén gebruik meer maken van hun diensten.

    Wat rest de "kleine" klant, bij ING is men zo "dom" bezig want de kleine klanten zullen zich niet thuis voelen bij ING, ben zelf al meer dan 40 jaar klant van de Postbank.
    Omadt het 440 miljoen PER JAAR gaat besparen? Lijkt me een goede reden. Als bij u thuis de keuze krijgt tussen een een eenmalige kostenpost van € 100, - wat u vervolgens ieder jaar € 50 gaat besparen, dan doet het ook niet?

    Ik vindt de service van de postbank heel belabberd, slechte service met mijn postbank.nl, openingstijden van de helpdesk lijken nergens op.

    Ik ben al sinds 1984 lid van de postbank, kreeg indertijd nog zo'n mooi blauw koffertje kado (tiener-rekening?) Heb nog de girobetaal kaarten meegemaakt, wie niet?

    Het maakt mij niets uit dat de Postbank wordt opgeheven, er zijn zat andere banken op de markt die graag mijn geld willen beheren ;)
  2. [verwijderd] 17 mei 2007 19:04
    Vroeger schreven we met pen en potlood.Ijzersterke produkten. Dat neemt niet weg dat we die produkten geruisloos werden ingeruild voor de Bick ballpen. In den beginne moest ik daarvoor nog ruim tien gulden voor neertellen wat toen misschien een waarde had van enkele honderden euro nu.Het bleek toch een succes te zijn en ook een andere merknaam.Ik heb nog tijden meegemaakt dat het not done was een brief of een boek te typen te typen. Enquetes wezen uit dat dat echt niet kon er ging te veel persoonlijks verloren. Analisten zijn veelal chartristen en met verder niet zo veel content vandaar dat ze de plak vaak falikant misslaan. Ouwehoeren onder elkaar of het wel of niet verstandig is de merknaam Postbank te laten verdwijnen in ING bank lijkt me niet zo zinvol. Je moet namelijk kijken hoe dat gebeurt en dat kan bepalend zijn voor een top of een flop. Geregeld wordt je lastig gevallen met enquetes over dat soort zaken.Als ik in een pesterige bui en jok over mijn leeftijd dan wordt mijn deelname op prijs gesteld. Vraag dan naar de inhoud van de vragen dan worden de enqueteurs veelal radeloos en terecht. Het is namelijk veel moeilijker een goede vraag te formuleren en te begrijpen dan een antwoord te geven.Dat laatste kan alleen als de vraag begrepen wordt. Een heel groot probleem als de portee van een vraag niet eens door de vraagsteller begrepen wordt.De uitkomst van de enquete is vanzelfsprekend dan knudde.De waan van de dag regeert nog steeds daar half Nederland grotendeels met dat soort zaken zinloos doende is waardoor Jan en Alleman op het verkeerde been gezet worden. Met ING komt het overigens echt wel goed.Dus een buy.

    Nog iets leuks voor greterige beleggers. Veetig jaar terug durfde ik in rood gezelschap niet eens te zeggen dat ik een kaderfunctie bekleedde bij een multinational uit vrees op mijn bek getimmerd te worden vanwege mijn benijde salaris. Een kader functie betekende dat je ongeveer drie maal zo veel verdiende als een arbeider. Nu is dat netto ogeveer 30 maal schat ik en iedereen onder de vijftig vindt dat kennelijk normaal.Geld vergaren is zelfs een doel op zich geworden onder deze categorie.Mensen begrijpen niet eens meer dat dat ziekelijk is. Ik spreek nogal met Aziaten. Bedrijven die het in de toekomst goed gaan doen zijn mijns inziens die welke de stoethaspels in het hun topkader inruilen voor Aziaten. Veel goedkoper en beter. Lijk me leuk daar eens een discussie op deze site over op te starten. Ook voor dat soort bedrijven mijn advies "een strong buy".
  3. [verwijderd] 17 mei 2007 19:23
    Ik denk dat de klanten van beide banken blij mogen zijn, ineens twee keer zoveel keus en ik naam aan dat je dan bij de bank ook de goede producten van Nationale Nederlanden kunt krijgen. (mijn mix fonds is keurig van 6 naar 11 euro gestegen in 7 jaar tijd ondanks dat deze polis is opgestart in de hoogtijdagen van de it bubbel)

    Maar ik hoop niet dat DHR Potuijt gelijk krijgt en dit alleen gebeurt om ING klaar te stomen voor een overname. In Nederland hebben de klanten van de bank veel macht en zijn de kosten laag. Hier in Groot Brittanie betalen juist de mensen met het minste geld het meest verhoudingsgewijs het meest aan de bank.

    Er was eergisteren een precedent uitspraak van een rechter in zake gestelde illegale bank kosten. Ik leg uit als je hier een tientje op de bank heb staan en je telefoon rekening was per ongeluk £11 dan krijg je een brief thuis dat de rekening niet is betaald. Voor deze 'service' wordt er dan ook nog eens tussen de 35 en 60 euro van je saldo afgehaald waardoor vervolgens nog een paar rekeningen niet betaald worden als op vrijdag je salaris weer is overgemaakt en ga zo maar door.

    U raadt het al, de bank heeft gewonnen (Lloyds TSB) in dit geval, wordt nog vervolgd bij de hoge raad. Dat ING het geld wat ze met de ABN-AMRO deal gaan opstrijken, ze bezitten immers 10% vind ik een goed gebaar dat ze daar eigen aandelen van ingaankopen. Maar laat DHR TILMANT asjeblieft die XXXXXXX Lloyds TSB overnemen met die andere miljarden en een advertentie plaatsen no more illegal charges dan zijn die britten verkocht.

    Als je dan nagaat dat ik niet eens via internet een internationale betaling kan doorvoeren ondanks dat ik voor extra services £12 per maand betaal en daar dus ook nog £20 voor moet betalen.

    Wat zal er gebeuren als Barclays ABN-AMRO overneemt, moet je dan straks in Nederland ook een boete betalen aan een bank die je rekening niet eens heeft betaald.

    Kun je dan intern geld overmaken naar je Nederlandse rekening? Of moet je daar dan alsnog dik voor betalen? Zoniet stap ik in iedergeval over van de Royal oplichters bank of Scotland.

    Groetjes Stefan
  4. Ronaldino 17 mei 2007 20:32
    Heren experts, heb ook oog voor de huidige service van de Postbank s.v.p.
    Vermoedelijk is het opheffen van het Postbankmerk de voorbode van de opheffing van belangrijke voordelen die de Postbank biedt. Bij gebruik van ING internet blijkt volgens opgave van een bankmedewerker, het afschriftenbestand niet te downloaden en wordt het online maar een korte periode bewaard. Efficiency om de efficiency is in overheids en kleinere organisaties - simpele machtsgreep van de controllers - wel eens aan de orde. Zo'n fout zal ING toch niet aan het maken zijn? Postbank heeft een grote nationale marktwaarde onafhankelijk van de internationale profilering van ING. Of draagt Postbank daar toe bij? Het zou mij niet verbazen dat de echte aap nog uit de mouw komt.
    Ik ga al vast op zoek naar een bank die er voor zorgt dat ik mijn afschiftenbestand kan downloaden zodat ik het ongelimiteerd opzoekbaar en printbaar kan bewaren. Dat gaat tot op heden uitstekend met Postbank's girotel, maar met die service is het vast heel gauw gedaan.
  5. [verwijderd] 17 mei 2007 21:59
    quote:

    rozs schreef:

    behalve antartica heb ik alle werelddelen bezocht en overal kunnen betalen dankzij de postbank.
    ing zegt de wereldburger geen eene malle moer.
    Ik heb met SNS en Rabo ook op zes continenten gepind. Niettemin zijn er nog genoeg plaatsen waar dat niet lukt. Zelf alleen 'probblemen' gehad in Afrika (Kameroen en Gambia, maar in Gambia ook niet echt naar gekeken). Het kan uiteraard veranderd zijn, maar de plaatsen waar ik niet kon pinnen, had jij (waarschijnlijk) ook niets aan jou Postbank gehad. Misschien zegt het feit dat jij overal hebt kunnen betalen dankzij de postbank dan ook meer over waar jij geweest bent dan over de kwaliteiten van de Postbank. Ik kan me in ieder geval nog wel tijden herinneren dat Postbank klanten beduidend minder flexibel waren met pinnen als andere bank klanten. Welke bank het beste is is sterk afhankelijk tijd en plaats. Services veranderen door de tijd in kwaliteit en qua inhoud.

    mvg
    Wilco
  6. [verwijderd] 17 mei 2007 22:15
    quote:

    rozs schreef:

    behalve antartica heb ik alle werelddelen bezocht
    Je bent een begenadigd man rozs.

    Ik hoopte ooit ze allemaal te bezoeken, maar elk deel is op zich zo interessant dat elk bezoek weer stokt door tijdgebrek.

    Waar kijk jij naar uit als je gaat reizen?

    Of eigenlijk wat zijn jouw interesses als je op een andere plek op aarde komt?

    Mvg Peerke
  7. [verwijderd] 17 mei 2007 22:15
    quote:

    rozs schreef:

    ik heb nog een rekeningnummer dat dateerd van de amsterdamse girocentrale (6cijfers)
    behalve antartica heb ik alle werelddelen bezocht en overal kunnen betalen dankzij de postbank.
    ing zegt de wereldburger geen eene malle moer.

    volkomen eens met beide posters voor mij

    hmmm, dit vraagt om een googlefight...

    www.googlefight.com/index.php?lang=fr...
  8. [verwijderd] 17 mei 2007 23:11
    heer wilco ,u spreekt over pinnen.
    op de kleine postkantoortjes in "primitieve" binnenlanden heeft men helemaal niet zo'n apparaat.
    vroeger wanneer ik reisde had ik 40 (2pakjes) giro betaalkaarten bij mij .
    ik ben de eerste nederlander geweest die ze ging gebruiken (begin jaren 70)in egypte.
    de toenmalige directeur van de egyptische posterij,die dat systeem naar nederlands model ingevoerd had was in het kader van nederlandese ontwikkelingshulp dit gaan leren hier.
    deze allerhoogste baas had een verrukkelijke tijd doorgebracht in urk. (ja echt den haag had hem in urk laten logeren)
    de hoogste egyptische secretaris moest toen allemaal brieven in orde laten maken met veel officieele stempels voor de postkantoren op mijn weg naar de soedan, zodat ik overal geld kon opnemen.
    sedert 4 jaar heb ik nu ook zo'n plastickaart maar haal mijn geld nog steeds binnen een postkantoor en trek ik het niet buiten uit de muur.
    in mali en zuidafrika heb ik altijd via de postbank kunnen geld opnemen want ik betaal overal waar ik kom mijn hele leven al met echtgeld.
    in oude afrikaanse koloniën gebruik ik weer de betaalmogenlijkheid van de franse zuster ,la poste.
    bij de spoorwegen blijf ik altijd naar het loket gaan.
    ik loop daarmee dan ook nooit een risico vreemde types die mij een kunsje zouden kunnen flikken te ontmoeten, trouwens een blok beton leg je niet zo makkelijk neer.
    in b.v. birma,laos,vietnam,thailand,indonasia overal kunt u dit regelen (cash) via het postkantoor.
    wanneer ik in amsterdam ben en een groot bedrag nodig heb ga ik even naar het hoofdkantoor(singel) en maak een afspraak.bij een goede bank waar men elkaar al jaren kent gaat dat zo.
    dat is wat anders dan bij de amro.
    sommige van mijn klanten wilden dat ze de facturen
    via deze bank over konden schrijven.(vaak de slechtse klanten).dus hebben wij toen ook maar een zakenlijke rekening bij de amro geopend.
    al mijn grote klanten incl.de semi-rijksoverheid
    betaalde via de postbank.
    bij opening bij deze amro rek. heb ik toen hfl 150,- gestort (1980).naar een jaar was dat bedragje verdwenen.
    ieder maand een afschrift met portokosten zoveel, transactiekosten zoveel ,etc terwijl iedere klant de honararia overmaakten op de postgirorekeningen
    en daar gingen echt tonnen om.
  9. forum rang 5 theo1 18 mei 2007 09:28
    Zo lang het pasje maar cirrus heeft, kun je zo goed als overal pinnen. Dat heeft het ING bank pasje vast ook wel dus dat is m.i. geen reden voor paniek. En anders als backup altijd een credit card meebrengen. Ik heb zelf voor de zekerheid een postbankpasje en twee credit cards, mastercard en visa, en nooit problemen gehad. Ik zie geen reden waarom die overgang naar ING bank zoveel nadelen zou moeten hebben, behalve dan dat mensen van nature altijd bang zijn voor verandering.
  10. [verwijderd] 18 mei 2007 09:47
    de meeste mensen zijn niet bang voor veranderingen,maar de meeste veranderingen worden gedaan met een andere opzet dan de klant verteld wordt.
    dat het allerhoogste top nog meer hun/haar zakken kan vullen en dat steeds meer aan de basis (het fundament) verdwijnt.
    steeds minder service,steeds meer onzekere mensen over hun situatie,steeds hogere werkdruk,steeds meer doen met steeds minder mensen.
    nogmaals ;welke bankinstelling wereldwijd is zo laagdrempelig en bied zoveel mogelijkheden als een postkantoor?
    las vanochtend dat in de toekomst ook b.v. paspoortverlenning je op een postkantoorbank kunt laten doen.
    vertel eens lukt u dat bij de amro,ing,rabo?
    nee alleen maar bij die uiterst behulpzame postbank.
  11. forum rang 5 theo1 18 mei 2007 10:04
    Ik ben altijd bij de postbank geweest, maar vooral omdat het vroeger moeizaam was om geld over te maken naar een andere bank. Daarna nooit reden gezien te veranderen. Maar voor de normale dingen zie ik geen reden waarom de overgang naar ING bank een verslechtering zou moeten zijn. Ik kom toch al nooit op een bankkantoor, op het postkantoor alleen om pakjes af te halen. Internetbankieren heeft iedere bank. Geld overmaken kan iedere bank. Iedere bank heeft geldautomaten en die werken allemaal met elkaar. Iedere bank geeft cirrus pasjes uit de in het buitenland werken. Meer dan dat heb ik niet nodig. Ik zie niet in dat dit voor mij een negatief verschil zou moeten maken. Ik zie wel in dat het voor een concern onzinnig is om twee merken in de lucht te houden die min of meer hetzelfde doen.
  12. [verwijderd] 18 mei 2007 11:12
    Het lijkt me dat de gemiddelde opbrengst per rekeninghouder in verhouding wat laag is. Daar gaat ING verandering in brengen. Nu wordt al geroepen dat de rekeninghouder er niets van zal merken. Wedden dat die zelfde rekeninghouder een breed scala van producten krijgt aangeboden die nu via het postbank kanaal niet of heel moeilijk te slijten zijn? Volgens mij jokken ze een beetje bij ING en zijn het niet de kosten van de postbank die omlaag kunnen maar de opbrengsten per rekeninghouder die omhoog moeten. Commerciël gezien een juiste beslissing. Klanten die niet genoeg opbrengen kan je missen.
49 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,27 -0,04%
EUR/USD 1,0720 +0,23%
FTSE 100 8.147,03 +0,09%
Germany40^ 18.128,90 +0,06%
Gold spot 2.335,18 -0,03%
NY-Nasdaq Composite 15.983,08 +0,35%

Stijgers

VGP
+3,77%
Xior
+3,18%
Fagron
+2,48%
Recticel
+2,31%
Solvay
+2,22%

Dalers

Orange...
-2,35%
Proximus
-1,42%
Barco
-0,92%
UCB
-0,80%
Umicore
-0,57%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links