goldrush schreef:
[quote=ffff]
Goldrush,
Ik bemoei me er toch even mee, omdat ik me wat verbaas over sommige van je opvattingen:
1/ Het is niet omdat iemand vermogend is, dat bankiers maar moeten denken dat ze best geplukt kunnen worden.
2/ In de bankwereld is het wel degelijk zo dat men bij grotere vermogens bij de klant aan huis komt in plaats van dat de klant naar de bank komt.
3/ Een klant geeft natuurlijk geen aanleiding als hij iets niet weet. Er bestaat nog zoiets als "vertrouwensrelatie" en "zorgplicht".
4/ Het relaas van Sylvia is héél herkenbaar. Ik kan MEERDERE soortgelijke verhalen vertellen die ook mij, als door de wol geverfde klant, toch geld gekost heeft en eringeluisd wordt.
Heel kort: Je bankier komt bij jou aan huis. Maakt de mooiste afspraken. De bankier wordt plots ontslagen. JOUW portefeuille wordt naar ander kantoor overgeplaatst en daar willen ze zich beslist niet aan de gemaakte afspraken houden. Werkwijze: ABN AMRO
Weer ander voorbeeld: Je doet een mega -aankoop ( miljoenen) en gaat daarvoor eerst telefonisch speciale tarifiëring afspreken. Bij de boekhouding enkele weken later blijkt die tarifiëring NIET angehouden te worden. Klacht haalt zogenaamd niks uit want de desbetreffende medewerker/bankier werkt er niet meer. Dat was FORTIS. De verdwenen medewerker blijkt zogenaamd niet meer te traceren, nog te vervolgen....
Voorbeeld 3: je haalt gewoon je geld van je rekening bij Deutsch bank. Ze presteren het om een kwart procent OPNAMEKOSTEN in rekening te brengen bij het opheffen van je lopende rekening.
Pure diefstal.
Voorbeeld 4; Overschrijving van portefeuille met 30 regels van bank A naar bank B wordt 11.000 gulden voor aangerekend. Ik zal doodvallen als het niet gebeurd is....
Kortom: Hoe goed je je ook indekt: Ze kunnen je altijd oplichten, pakken, besodemieteren. En dan begint de lijdensweg.
Wat ik wel Sylvia en andere lezers wil benadrukken: Er is vrijwel niet één bank waar geen misstanden zijn. Er is overal iets.
Ik ben ondanks alles nog ABN klant, ook na heftige ruzies en na een vergelijk. Dat laatste is belangrijk. Maar inderdaad : Je moet een harde zijn en dreigen, maar uiteindelijk: Je moet toch ergens bankieren en opletten moet je bij iedere bankier.
Peter
[/quote]
Dat er veel misstanden bij de banken zijn ben ik volledig met je eens. Dit heb ik in het verleden ook zelf wel ondervonden. Daarom moet je het beleggen ook niet overlaten aan de bank. doe het zelf of neem een goede adviseur die niet verbonden is aan een bank.
Het ging er om dat Sylvia een aantal vreemde uitspraken doet waarmee ze zichzelf nogal ongeloofwaardig doet overkomen. Bovendien kan ze niet tegen kritiek. Dit blijkt uit haar reacties.
De deutsche bank brengt een kwart procent opnamekosten in rekening. Dit kon je weten toen je de rekening opende want dat stond in de voorwaarden. De compensatie hiervoor was een hogere rente op je tegoed, maar dat vergeet je te vermelden. Als een produkt je niet aanstaat moet je er naar mijn mening van afblijven en niet achteraf gaan zeuren. Wanneer iedereen dit zou doen zal de bank alleen maar eerder geneigd zijn om haar produkt toch iets klantvriendelijker te maken.
De kosten voor het overschrijven van een portefeuille van A naar B van € 11.000,- begrijp ik ook niet goed. Ik heb zelf vier keer (delen) van mijn porto's geswitchd en steeds zijn de berekende kosten vergoed door deontvangende partij. Rabo, Alex, ABN en ING.
Ik sta te boek als preferred klant bij Rabo en ING, maar zij bellen mij niet meer omdat ze weten dat ik hier geen prijs op stel.
Sylvia reageert agressief op vragen die ik heb bij een aantal uitspraken van haar maar verklaart ze niet. Het bevestigd alleen maar mijn vermoedens