Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,485 14 jun 2024 17:35
  • -0,155 (-2,75%) Dagrange 5,445 - 5,670
  • 348.316 Gem. (3M) 298,4K

In Mei legt TomTom een gouden ei.

444 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 23 mei 2024 08:15
    Deze BYD kost minder dan 10.000 euro en er komt een Europese versie

    BYD heeft met de Dolphin momenteel een van de goedkopere elektrische auto’s op de markt, maar daar gaat nog een EV onder gepositioneerd worden. De CEO van het merk laat weten dat de BYD Seagull, die in China nog geen 10.000 euro kost, er een Europees broertje bij krijgt.
    De BYD Seagull heeft in China een prijskaartje van 69.800 Chinese Renminbi, dat is omgerekend zo’n 9.000 euro. Onder andere omdat de Europese versie aan andere eisen moet voldoen, zou hij volgens Shu in Europa minder dan 20.000 euro kosten.

    Het accupakket van de BYD Seagull is altijd gekoppeld aan een 75 pk elektromotor. De topsnelheid bedraagt maximaal 130 kilometer per uur. Het is dus een echte stadsauto, maar voor het geld biedt hij best veel ruimte en range. Overigens wordt de auto al buiten China aangeboden. Hij heet dan de Dolphin Mini.

    Europa
    Wordt deze auto dan de doorbraak van BYD? Hoewel het merk in Europa druk bezig is, blijven de verkoopcijfers nog achter. In 2023 werden er niet meer dan 16.000 auto’s verkocht in Europa waarvan net geen 1.300 in Nederland.

    www.autovisie.nl/nieuws/deze-byd-kost...
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 23 mei 2024 08:59
    quote:

    NewKidInTown schreef op 23 mei 2024 08:24:

    Hogere opening verwacht voor de gehele markt.
    Maar doet dit aandeel ook mee ? Ik verwacht het niet, omdat er hier geen sprake is van een normale koersvorming, zeg maar natuurlijke vraag en aanbod, althans volgens de meeste posters hier. Of heb ik het mis ?
    Ik zie nog geen opwaartse druk, eerder de mogelijkheid om nog wat lager dan de huidige koers in te kopen.

    52 wk Range 5.11-8.14
    1-Year Change -25.92%
  3. forum rang 6 hvasd2 23 mei 2024 10:25
    quote:

    NewKidInTown schreef op 23 mei 2024 08:24:

    Hogere opening verwacht voor de gehele markt.
    Maar doet dit aandeel ook mee ? Ik verwacht het niet, omdat er hier geen sprake is van een normale koersvorming, zeg maar natuurlijke vraag en aanbod, althans volgens de meeste posters hier. Of heb ik het mis ?
    TT opent de laatste tijd heel vaak hoger om vervolgens in te zakken en weinig of niks te doen. Toch zijn de volumes aan het einde van de dag toch redelijk te noemen.
  4. visje 23 mei 2024 12:01
    quote:

    NewKidInTown schreef op 23 mei 2024 08:24:

    Hogere opening verwacht voor de gehele markt.
    Maar doet dit aandeel ook mee ? Ik verwacht het niet, omdat er hier geen sprake is van een normale koersvorming, zeg maar natuurlijke vraag en aanbod, althans volgens de meeste posters hier. Of heb ik het mis ?
    @NKT daar gaat ie al 5.58 we zijn los :-))
  5. forum rang 6 hvasd2 23 mei 2024 13:18
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 23 mei 2024 10:40:

    [...]
    De partijen die via 2e lijns verkopen kopen gewoon lager terug op de beurs. Er worden immers ook geen kleinere belangen gemeld.
    Die partijen verdienen geld over de ruggen van andere aandeelhouders. Verbazingwekkend om te zien dat ze daar mee wegkomen!?
  6. visje 23 mei 2024 13:40
    @hvasd klopt niet wat je zeg:

    Shareholders may only offer through the STL those shares they held before the start of the buyback program. On any trading day, up to a maximum of 75,000 shares will be purchased via the STL. Shareholders may offer their shares before market opening, for order execution after market closing on that particular day. In case the total offered share volume on the STL exceeds the limit, subscribing shareholders’ orders will be executed on a pro-rata basis. Shares purchased via the STL are acquired against the volume weighted average price (VWAP)1 of that particular trading day plus a premium of 50 basis points. ABN AMRO acts as broker for the STL.
  7. forum rang 6 hvasd2 23 mei 2024 13:57
    quote:

    visje schreef op 23 mei 2024 13:40:

    @hvasd klopt niet wat je zeg:

    Shareholders may only offer through the STL those shares they held before the start of the buyback program. On any trading day, up to a maximum of 75,000 shares will be purchased via the STL. Shareholders may offer their shares before market opening, for order execution after market closing on that particular day. In case the total offered share volume on the STL exceeds the limit, subscribing shareholders’ orders will be executed on a pro-rata basis. Shares purchased via the STL are acquired against the volume weighted average price (VWAP)1 of that particular trading day plus a premium of 50 basis points. ABN AMRO acts as broker for the STL.
    “ De partijen die via 2e lijns verkopen kopen gewoon lager terug op de beurs. Er worden immers ook geen kleinere belangen gemeld.” zei Veni hierboven
  8. VeniVidiMerui 23 mei 2024 14:25
    quote:

    visje schreef op 23 mei 2024 13:40:

    [..] plus a premium of 50 basis points.
    op zich valt het dus mee; ze krijgen slechts 0.5% premium t.o.v. de gemiddelde beurskoers; terugkopen zou daarmee niet echt lonen; begrijp dan alleen de koersen die TomTom heeft gemeld voor de STL inkoop niet helemaal meer; want die leken toch telkens hoger dan de gemiddelde beurskoers in die week
  9. forum rang 5 nr36 23 mei 2024 16:15
    Gedeelte artikel FD

    Opvallend is de ijzersterke balans. TomTom is een bedrijf zonder schulden. Aan het einde van het eerste kwartaal had het €285 mln in kas.

    Ruim eenderde van de beurswaarde van TomTom bestaat daarmee uit kasgeld. Moet het bedrijf daar iets mee?

    Dividend is een no-go. Wel werd er vorig jaar een aandeleninkoopprogramma opgetuigd, voor €50 mln. Inmiddels is er daadwerkelijk voor meer dan €42 mln aan stukken ingekocht. Het einde nadert. Vooruit, nog een keer stukken inkopen, omdat de balans dat toelaat?

    De vier oprichters én TomTom zelf hadden eind 2023 in totaal 48,4% van de aandelen in handen. Dat staat in het laatste jaarverslag. Toen stonden er 132.366.672 stukken uit. Ofwel, er zijn 68.301.202 stukken in andere handen.

    Sinds begin dit jaar zijn er 4.570.000 teruggekocht. Dus zijn er nog 63.731.202 aandelen vrij verhandelbaar. Tegen de huidige koers (€5,55 per aandeel) is de waarde van deze aandelen iets meer dan €350 mln.

    Het geld dat TomTom nog in kas heeft, is ontoereikend om deze aandelen te kopen. Maar stel dat de koers daalt? Dan zou het, in theorie althans, wél mogelijk zijn dat het bedrijf zijn eigen contanten aanwendt om de rest van de stukken op te kopen. Op die manier hebben de vier oprichters weer 100% van TomTom in handen. En dan hebben ze geen 'last' meer van externe aandeelhouders.

    Misschien is het doorzetten van een aandeleninkoopprogramma dan nog niet eens zo'n gek idee
  10. Benjamin G. 23 mei 2024 17:08
    quote:

    nr36 schreef op 23 mei 2024 16:15:

    Gedeelte artikel FD

    Opvallend is de ijzersterke balans. TomTom is een bedrijf zonder schulden. Aan het einde van het eerste kwartaal had het €285 mln in kas.

    Ruim eenderde van de beurswaarde van TomTom bestaat daarmee uit kasgeld. Moet het bedrijf daar iets mee?

    Dividend is een no-go. Wel werd er vorig jaar een aandeleninkoopprogramma opgetuigd, voor €50 mln. Inmiddels is er daadwerkelijk voor meer dan €42 mln aan stukken ingekocht. Het einde nadert. Vooruit, nog een keer stukken inkopen, omdat de balans dat toelaat?

    De vier oprichters én TomTom zelf hadden eind 2023 in totaal 48,4% van de aandelen in handen. Dat staat in het laatste jaarverslag. Toen stonden er 132.366.672 stukken uit. Ofwel, er zijn 68.301.202 stukken in andere handen.

    Sinds begin dit jaar zijn er 4.570.000 teruggekocht. Dus zijn er nog 63.731.202 aandelen vrij verhandelbaar. Tegen de huidige koers (€5,55 per aandeel) is de waarde van deze aandelen iets meer dan €350 mln.

    Het geld dat TomTom nog in kas heeft, is ontoereikend om deze aandelen te kopen. Maar stel dat de koers daalt? Dan zou het, in theorie althans, wél mogelijk zijn dat het bedrijf zijn eigen contanten aanwendt om de rest van de stukken op te kopen. Op die manier hebben de vier oprichters weer 100% van TomTom in handen. En dan hebben ze geen 'last' meer van externe aandeelhouders.

    Misschien is het doorzetten van een aandeleninkoopprogramma dan nog niet eens zo'n gek idee
    en dan worden de 5% aandeelhouders nog niet eens mee gerekend. Het is witte boorden hufterigheid om tegen een veel te lage waardering van de beurs te gaan, om vervolgens over een aantal jaren de jackpot te vangen nadat eerst via dividenden kapitaal aan het bedrijf is onttrokken. Laten we hopen dat die dirty exit ons bespaard blijft.
  11. forum rang 6 hvasd2 23 mei 2024 17:18
    quote:

    nr36 schreef op 23 mei 2024 16:15:

    Gedeelte artikel FD

    Opvallend is de ijzersterke balans. TomTom is een bedrijf zonder schulden. Aan het einde van het eerste kwartaal had het €285 mln in kas.

    Ruim eenderde van de beurswaarde van TomTom bestaat daarmee uit kasgeld. Moet het bedrijf daar iets mee?

    Dividend is een no-go. Wel werd er vorig jaar een aandeleninkoopprogramma opgetuigd, voor €50 mln. Inmiddels is er daadwerkelijk voor meer dan €42 mln aan stukken ingekocht. Het einde nadert. Vooruit, nog een keer stukken inkopen, omdat de balans dat toelaat?

    De vier oprichters én TomTom zelf hadden eind 2023 in totaal 48,4% van de aandelen in handen. Dat staat in het laatste jaarverslag. Toen stonden er 132.366.672 stukken uit. Ofwel, er zijn 68.301.202 stukken in andere handen.

    Sinds begin dit jaar zijn er 4.570.000 teruggekocht. Dus zijn er nog 63.731.202 aandelen vrij verhandelbaar. Tegen de huidige koers (€5,55 per aandeel) is de waarde van deze aandelen iets meer dan €350 mln.

    Het geld dat TomTom nog in kas heeft, is ontoereikend om deze aandelen te kopen. Maar stel dat de koers daalt? Dan zou het, in theorie althans, wél mogelijk zijn dat het bedrijf zijn eigen contanten aanwendt om de rest van de stukken op te kopen. Op die manier hebben de vier oprichters weer 100% van TomTom in handen. En dan hebben ze geen 'last' meer van externe aandeelhouders.

    Misschien is het doorzetten van een aandeleninkoopprogramma dan nog niet eens zo'n gek idee
    Dit is een soort van Scharensliep verhaal die je messen komt slijpen en dan 1000 Euro rekent.

    Ik zie ook nieuwe aandeelhouders instappen die hier een slaatje uit willen slaan.
    Fout geld verdienen over andermans rug kan wel eens heel zuur uitpakken voor TonTom
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 23 mei 2024 18:07
    quote:

    hvasd2 schreef op 23 mei 2024 17:18:

    [...]

    Dit is een soort van Scharensliep verhaal die je messen komt slijpen en dan 1000 Euro rekent.

    Ik zie ook nieuwe aandeelhouders instappen die hier een slaatje uit willen slaan.
    Fout geld verdienen over andermans rug kan wel eens heel zuur uitpakken voor TonTom
    Nu instappen door 'nieuwe aandeelhouders' of bestaande aandeelhouders die daarmee hun GAK verlagen. Dat is toch een vorm van "beleggen"? Of is TT alleen bedoeld voor B&H&W (for a long time) beleggers?
  13. Biofoed 23 mei 2024 18:12
    quote:

    nr36 schreef op 23 mei 2024 16:15:

    Gedeelte artikel FD

    Opvallend is de ijzersterke balans. TomTom is een bedrijf zonder schulden. Aan het einde van het eerste kwartaal had het €285 mln in kas.

    Ruim eenderde van de beurswaarde van TomTom bestaat daarmee uit kasgeld. Moet het bedrijf daar iets mee?

    Dividend is een no-go. Wel werd er vorig jaar een aandeleninkoopprogramma opgetuigd, voor €50 mln. Inmiddels is er daadwerkelijk voor meer dan €42 mln aan stukken ingekocht. Het einde nadert. Vooruit, nog een keer stukken inkopen, omdat de balans dat toelaat?

    De vier oprichters én TomTom zelf hadden eind 2023 in totaal 48,4% van de aandelen in handen. Dat staat in het laatste jaarverslag. Toen stonden er 132.366.672 stukken uit. Ofwel, er zijn 68.301.202 stukken in andere handen.

    Sinds begin dit jaar zijn er 4.570.000 teruggekocht. Dus zijn er nog 63.731.202 aandelen vrij verhandelbaar. Tegen de huidige koers (€5,55 per aandeel) is de waarde van deze aandelen iets meer dan €350 mln.

    Het geld dat TomTom nog in kas heeft, is ontoereikend om deze aandelen te kopen. Maar stel dat de koers daalt? Dan zou het, in theorie althans, wél mogelijk zijn dat het bedrijf zijn eigen contanten aanwendt om de rest van de stukken op te kopen. Op die manier hebben de vier oprichters weer 100% van TomTom in handen. En dan hebben ze geen 'last' meer van externe aandeelhouders.

    Misschien is het doorzetten van een aandeleninkoopprogramma dan nog niet eens zo'n gek idee
    Ik kan me niet voorstellen dat als je dit plan hebt en dit tweedelijns doet de AFM dit niet beschouwd als voorkennis en dit toelaat.

    Mocht je dit willen doen dan lijkt me dat je dit voorafgaand aan de aandeleninkoop dient te melden en dit gewoon eerstelijns moet doen.

    Maar misschien vergis ik me sinds de aankoop door Exor van een 20% belang in Philips via een meewerkende bank lijkt alles te mogen...
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 23 mei 2024 18:32
    Op IEX profs:

    Inhaalslag Europese smallcaps is logisch

    Na twee jaar van underperformance kunnen Europese smallcaps beter presteren dan hun largecap tegenhangers. Economische cijfers zijn in het voordeel van smallcaps en de waarderingsverschillen zijn naar recordhoogten gestegen. Aldus aandelenstrateeg Wolf von Rotberg van de private bank J. Safra Sarasin.
444 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Zwakke automarkt helpt TomTom niet

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links