aextracker schreef op 24 april 2024 08:57:
[...]
Mijn beeld is, dat de "tandjes van deze predator"wat sleets zijn geraakt door te lang te herkauwen op een zwaar op de maag liggende (te) grote hap (overname Grubhub) en de (valse) hoop\verwachting, dat de thuisbezorg markt "louter groei kent".
Deze markt verkeert in een consolidatiefase waar de grootste en meest efficiente platforms met het beste commerciele aanbod (binding & bonding) aan de horeca ondernemers de race winnend gaan afsluiten i.r.t. de "eat or to be eaten" fase, waar JET en de markt voor thuisbezorgen zich in bevindt.
JET's H-1 wordt (wederom) een matige periode voor JETze.
De horeca afzet loopt terug (in volume), de waarde kan amper (prijs)inflatie bijhouden, daar waar de retail omzet de spuigaten uit loopt en de consumenten amper haar vertrouwen ziet herstellen.
D.w.z. "hand op de knip t\m Mei en vanaf een redelijke zomer (lang en warm) bestaat de kans dat de europese burger weer wat aspiratie en vertrouwen tankt om haar bestedingen weer aan te jagen.
Het geo-politieke gedonder aan de oostgrens van Europa en de "kosten van bezorging", leggen structureel ( te veel) druk op het verdienvermogen van JET, zolang de omzet niet > 4-6% groei vertoont.
Alle mooie verhalen ten spijt, doch de markt waar JET in acteert vertoont voorlopig niet meer de gehypte groei die tijdens de corona pandemie de omzet "sky high" liet vliegen.
Dat omzetbeeld zien we (hopelijk) voorlopig niet meer terug om gelijkwaardige redenen...... dan beter bijdragen aan de consolidatieslag en het service pakket evrder uitbouwen buiten horeca thuis bezorgen.....