Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,876 2 mei 2024 17:35
  • +0,058 (+2,06%) Dagrange 2,814 - 2,980
  • 414.332 Gem. (3M) 349K

Ebusco 2024

4.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 194 195 196 197 198 ... 211 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Daniel1981 14 april 2024 11:53
    Het verontrustende is: Als er bussen worden afgeleverd, is dat via Linkedin of internet meestal wel bekend geworden.

    Afgezien van wat 2.2 bussen in Barcelona en wat 2.2 bussen aan Schleswig, ben ik helemaal niets tegengekomen,

    Wat aansluit bij de verwachting van Ebusco: het zwaartepunt komt in H2, en wat aansluit bij de schoonzoon die weinig tot niets te doen heeft
  2. forum rang 6 Marcel H. 14 april 2024 12:33
    quote:

    Daniel1981 schreef op 14 april 2024 11:53:

    Het verontrustende is: Als er bussen worden afgeleverd, is dat via Linkedin of internet meestal wel bekend geworden.

    Afgezien van wat 2.2 bussen in Barcelona en wat 2.2 bussen aan Schleswig, ben ik helemaal niets tegengekomen,

    Wat aansluit bij de verwachting van Ebusco: het zwaartepunt komt in H2, en wat aansluit bij de schoonzoon die weinig tot niets te doen heeft
    De verwachtingen bij Ebusco zijn inmiddels voldoende bekend, VDL spreekt
    ook verwachtingen uit, Van Hool sprak ook verwachtingen uit.

    De schoonzoon in kwestie is werkzaam bij Ebusco sinds de
    aanvangsdatum.
    Er werden steeds nieuwe werknemers aangenomen.
    En steeds meer medewerkers zaten op een bankje te wachten.

    VDL verwacht dat 2024 een heel moeilijk jaar zal worden en
    dat enkele bedrijven het hoofd niet bonen water zullen houden.
    Van Hool was de 1e.

    VDL heeft een bussenfabriek in Roeselare opgezet met
    als doel op enig moment 800 bussen per jaar
    te kunnen afleveren.

    Alles is gebaseerd op verwachtingen.
  3. forum rang 4 odA neD gaaH 14 april 2024 15:36
    quote:

    Marcel H. schreef op 14 april 2024 12:33:

    [...]

    De verwachtingen bij Ebusco zijn inmiddels voldoende bekend, VDL spreekt
    ook verwachtingen uit, Van Hool sprak ook verwachtingen uit.

    De schoonzoon in kwestie is werkzaam bij Ebusco sinds de
    aanvangsdatum.
    Er werden steeds nieuwe werknemers aangenomen.
    En steeds meer medewerkers zaten op een bankje te wachten.

    VDL verwacht dat 2024 een heel moeilijk jaar zal worden en
    dat enkele bedrijven het hoofd niet bonen water zullen houden.
    Van Hool was de 1e.

    VDL heeft een bussenfabriek in Roeselare opgezet met
    als doel op enig moment 800 bussen per jaar
    te kunnen afleveren.

    Alles is gebaseerd op verwachtingen.
    Had de schoonzoon in kwestie nog nieuws over het contact tussen
    Deilse belegger en Ebusco.
  4. stot 15 april 2024 10:07
    Paar
    Minuten geduld bedoel je en we doorbreken de 2,70 .

    En tot 14-5 hoeven we geen enkel positief nieuws te verwachten .

    Sterker nog de nadruk ligt niet op orders binnenhalen maar eerst proberen te maken waar er orders voor zijn om
    Niet nog meer boetes te krijgen.

    Zou de situatie in het midden oosten
    De levering vanuit China naar Nederland van de bussen verder vertragen of kwamen de bussen deze kant al op via de omweg om zuid Afrika heen ivm de houti aanvallen op schepen ?
  5. stot 15 april 2024 10:32
    Ongekend de snelheid waarmee dit fonds helaas ten onder gaat .eind november nog 7,20 nu 2,60 en een beetje maar
    Terwijl ik het schrijf kan het alweer lager zijn .

    Wat is er aan de hand ?

    Het zou goed zijn als er iets van een reactie kwam vanuit ebusco .

    Zijn alweer 3 weken verder sinds de dramatische jaarcijfers .

    Geef in ieder geval een update hoeveel bussen er zijn uitgeleverd iedere maand als er geen orders binnenkomen .

    En hoeveel bussen er
    Nog
    In werkvoorraad zijn iedere maand .
  6. Jokeltje 15 april 2024 10:33
    Ebusco heeft dit jaar 49 bussen verkocht. Geextrapoleerd over het jaar 2024, betekent dat 150 bussen op jaarbasis. Is dat niet heel weinig in vergelijking met de doelen die Ebusco zelf gesteld heeft ? Is dat uberhaupt leefbaar ? Het ziet er dan ook naar uit dat men ofwel de zaak zal moeten stopzetten ofwel op zoek zal moeten naar nieuw kapitaal (vraag is echter waar men dat nog zal vinden na de belabberde prestatie en communicatie van de voorbije drie jaar).
  7. stot 15 april 2024 10:44
    49 in 3 maanden is nog geen 200 op jaarbasis .maar ze zeggen zelf dat de prioriteit op dit moment niet ligt
    Bij nieuwe orders maar eerst de bijna 1800 die ze
    Nog moeten maken . Dit is werk tot in 2025 .
    Maar ik zou zeggen 2025 is nog maar een maand of 9 , dus zoveel werkvoorraad is dat niet als de productie wel gaat lopen in de tweede helft van 2024
  8. forum rang 5 Hans2021 15 april 2024 10:46
    quote:

    Jokeltje schreef op 15 april 2024 10:33:

    Ebusco heeft dit jaar 49 bussen verkocht. Geextrapoleerd over het jaar 2024, betekent dat 150 bussen op jaarbasis. Is dat niet heel weinig in vergelijking met de doelen die Ebusco zelf gesteld heeft ? Is dat uberhaupt leefbaar ? Het ziet er dan ook naar uit dat men ofwel de zaak zal moeten stopzetten ofwel op zoek zal moeten naar nieuw kapitaal (vraag is echter waar men dat nog zal vinden na de belabberde prestatie en communicatie van de voorbije drie jaar).
    In de beursprospectus hadden ze het over 3.000 bussen per jaar. Het is duidelijk dat dit "bedrijf" een volledig verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven, teneinde zoveel mogelijk geld binnen te harken. Je kan het uiteraard geen oplichting noemen.
  9. Jokeltje 15 april 2024 11:03
    quote:

    Hans2021 schreef op 15 april 2024 10:46:

    [...]

    In de beursprospectus hadden ze het over 3.000 bussen per jaar. Het is duidelijk dat dit "bedrijf" een volledig verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven, teneinde zoveel mogelijk geld binnen te harken. Je kan het uiteraard geen oplichting noemen.
    Tenzij je weet of had moeten weten dat de gestelde doelstelling eigenlijk niet realistisch is. Maar ik heb ook vragen bij het gebrek aan duidelijkheid en transparantie over de stand van zaken, en bij de raad van commissarissen. Zij zien toch ook wat er de voorbije drie jaar (niet) gebeurd is en (niet) gecommuniceerd werd. Of niet ?
  10. stot 15 april 2024 11:13
    Die 3000 hebben ze allang laten varen omdat de ambitie is teruggebracht voorlopig naar Europa en
    Niet naar Amerika Australië etc. Wat logisch is voor nu . Want als je
    De klanten in Europa al niet kan bedienen heeft dat geen zin.

    In Europa zijn met de transitie tot 2030 ongeveer 23000 stad en streek bussen te bouwen per jaar .
    Als ebusco er 1000 van zou bouwen . Marktaandeel 5 procent ongeveer dan zit je op 500.000.000 omzet ongeveer .
    Laten ze dat eerst maar gaan halen .

    Dat het zwaartepunt in de 2 e helft ligt
    Snap ik niet helemaal want volgens
    Mij begin je al met 25 tot 40 miljoen omzet die doorgeschoven is van 2023 .

    Dus die heb je al te pakken . Als je dan zelf 110 miljoen binnenhaalt door het maken van
    Bussen etc zit
    Je
    Al op 150 .

    Dan hoef je in de tweede helft nog maar 175 erbij .

    Mochten ze op 100 milj komen in het
    Eerste half jaar betekent dit eigenlijk maar 60 milj omzet en dan
    Kan je inderdaad je vraagtekens zetten bij het totaal van
    Minimaal 325 dit
    Jaar .
4.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 194 195 196 197 198 ... 211 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links