Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,120 30 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 22,040 - 22,440
  • 101.402 Gem. (3M) 237,2K

AMG 2024

2.856 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 nine_inch_nerd 7 april 2024 21:18
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 6 april 2024 20:59:

    Ter indicatie...

    BMW U.S. All-Electric Car Sales Improved 63% In Q1 2024
    EV share remains above 10% of the brand's total sales.
    insideevs.com/news/715093/bmw-us-ev-s...

    Europe: Plug-In Car Sales Increased 10% In February 2024
    Teslas remain the most popular EVs.
    insideevs.com/news/715113/europe-plug...
    Nog eentje en dan stop ik ;)

    Toyota U.S. Plug-In Car Sales Almost Doubled In Q1 2024
    All-electric and plug-in hybrid car sales increased at a high rate.
    insideevs.com/news/715196/toyota-us-p...
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 8 april 2024 09:48
    De Franse laadpalenleverancier Electra wil in Nederland honderd snellaadstations en zeshonderd laadpunten plaatsen voor elektrische auto's. Dit schreef de Telegraaf maandag.

    Het bedrijf haalde voor de financiering van deze plannen volgens de krant ruim 300 miljoen euro op bij pensioenbelegger PGGM.

    Electra zal in Nederland gaan concurreren met onder meer Shell en Fastned.
  3. forum rang 4 Aandachtige lezer 8 april 2024 14:13
    Teun Verhagen is nog steeds niet erg positief. Zijn oordeel over de nucleaire samenwerking kan ik wel volgen. Maar volgens mij onderschat hij dat het einde van de lagen prijzen van met name lithium tegen zijn einde loopt. Het wachten is dat dit zichtbaar gebeurd, als het even kan samen met verhogingen van koersdoelen door serieuze analisten.
  4. silverbullet 8 april 2024 14:22
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 8 april 2024 14:13:

    Teun Verhagen is nog steeds niet erg positief. Zijn oordeel over de nucleaire samenwerking kan ik wel volgen. Maar volgens mij onderschat hij dat het einde van de lagen prijzen van met name lithium tegen zijn einde loopt. Het wachten is dat dit zichtbaar gebeurd, als het even kan samen met verhogingen van koersdoelen door serieuze analisten.
    Waaruit blijkt volgens u dat de lage lithium prijs teneinde loopt, is er een onderbouwing van deze uitspraak?

    Alles wijst er meer op dat het voorlopig nix wordt of nog beroerder zelfst met de mooiste vooruitzichten in energie transitie.

    carboncredits.com/why-lithium-prices-...
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 8 april 2024 14:35
    quote:

    silverbullet schreef op 8 april 2024 14:22:

    [...]

    Waaruit blijkt volgens u dat de lage lithium prijs teneinde loopt, is er een onderbouwing van deze uitspraak?

    Alles wijst er meer op dat het voorlopig nix wordt of nog beroerder zelfst met de mooiste vooruitzichten in energie transitie.

    carboncredits.com/why-lithium-prices-...
    Australische lithiumproducenten zijn positief.

    Lithiumsector 'keert langzaam terug' naar normale niveaus

    www.skynews.com.au/business/markets/l...
  6. silverbullet 8 april 2024 15:17
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 8 april 2024 14:35:

    [...]

    Australische lithiumproducenten zijn positief.

    Lithiumsector 'keert langzaam terug' naar normale niveaus

    www.skynews.com.au/business/markets/l...
    Fair enough, het is een mededeling met een licht positieve melding maar alleen door shutdown van mijn in Australië en productie problemen China.
    Dan zijn geen structurele verbeteringen door de markt vraag maar tijdelijke pipeline restricties
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 9 april 2024 06:13
    quote:

    silverbullet schreef op 8 april 2024 15:17:

    [...]

    Fair enough, het is een mededeling met een licht positieve melding maar alleen door shutdown van mijn in Australië en productie problemen China.
    Dan zijn geen structurele verbeteringen door de markt vraag maar tijdelijke pipeline restricties
    Belangrijkste uitdagingen en kansen op de wereldwijde lithiummetaalmarkt.

    Volgens de Solid-State and Lithium Metal Forecast van Benchmark wordt de sector geconfronteerd met uitdagingen bij het verkrijgen van voldoende lithiummetaal voor de productie van batterijen, ondanks het hoge capaciteitspotentieel.

    Als al het geproduceerde geschikte lithiummetaal in 2024 voor batterijen zou worden gebruikt, zou dit 5 tot 10 gigawattuur (GWh) aan celproductie kunnen ondersteunen.
    Een groot deel van het lithiummetaal wordt echter omgeleid naar andere industrieën, wat dit jaar tot een aanbodtekort leidt.

    carboncredits.com/key-challenges-and-...
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 9 april 2024 08:07
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 9 april 2024 06:13:

    [...]
    Belangrijkste uitdagingen en kansen op de wereldwijde lithiummetaalmarkt.

    Volgens de Solid-State and Lithium Metal Forecast van Benchmark wordt de sector geconfronteerd met uitdagingen bij het verkrijgen van voldoende lithiummetaal voor de productie van batterijen, ondanks het hoge capaciteitspotentieel.

    Als al het geproduceerde geschikte lithiummetaal in 2024 voor batterijen zou worden gebruikt, zou dit 5 tot 10 gigawattuur (GWh) aan celproductie kunnen ondersteunen.
    Een groot deel van het lithiummetaal wordt echter omgeleid naar andere industrieën, wat dit jaar tot een aanbodtekort leidt.

    carboncredits.com/key-challenges-and-...
    Lithiumtekorten zijn niet het (enige) probleem. Voldoende elektriciteitsproductie en -transport voor al die batterijen en laadpalen ook.
    Vraag anders Tennet of Liander maar. Zelfs bij een oerwoud aan windmolens blijft het transport een probleem.
    Je zou denken: ach die hoofdspanningsmasten met wat kabels ertussen plaatsen we toch gewoon?

    Nou, kennelijk niet. In de 19e eeuw legde men de spoorlijn A'dam-R'dam via Haarlem, Leiden en Holland-Spoor in pak 'm beet 12 jaar aan. Moet je nu eens om komen. Hoe lang duren de Lely- en Hanzelijn al?
    Het doortrekken van de A4 van Den Haag naar de Beneluxtunnel duurde 40 jaar.
    Een 'hoogspanningsstraat' schijnt nog moeilijker te zijn.

    Dit land gaat aan bestemmingsplanprocedures, bezwaarschriften en een gebrek aan technici ten onder. Het gehalte anbetabeten onder onze managers en politici is veel te hoog.
  9. forum rang 4 Xynix 9 april 2024 09:44
    Het echte fanatiek naar beneden manipuleren lijkt wat af te flauwen. Ook als je met wat afstand naar de koersontwikkeling kijkt zie je langzaam maar zeker een krul naar boven ontstaan. Het kijkt een stuk prettiger dan zo'n 2 maanden terug. Ook goed om te zien dat de voorspelbare terugval nadat kortstondig de 24 op de borden stond eigenlijk best mee valt. Ik had me mentaal al ingesteld op een (kortstondige) daling tot onder in de 22.

    Ik zeg: looking good! Laat het volgende sprongetje met 5-10% maar komen! Liefst met zo'n zelfde volume als bij het nucleaire sprongetje. :-)
  10. forum rang 5 geldmaker 9 april 2024 10:03
    quote:

    Xynix schreef op 9 april 2024 09:44:

    Het echte fanatiek naar beneden manipuleren lijkt wat af te flauwen. Ook als je met wat afstand naar de koersontwikkeling kijkt zie je langzaam maar zeker een krul naar boven ontstaan. Het kijkt een stuk prettiger dan zo'n 2 maanden terug. Ook goed om te zien dat de voorspelbare terugval nadat kortstondig de 24 op de borden stond eigenlijk best mee valt. Ik had me mentaal al ingesteld op een (kortstondige) daling tot onder in de 22.

    Ik zeg: looking good! Laat het volgende sprongetje met 5-10% maar komen! Liefst met zo'n zelfde volume als bij het nucleaire sprongetje. :-)
    Inderdaad goed gezien. Voor nieuwkomers lees de laatste post van Lamsrust nog eens door op AMG forum Draadtje met inhoud geen toogpraat. Is aanrader.
2.856 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links