Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Dit aandeel kan naar 0 gaan. Geloof NIETS van wat de CEO zegt, tot nu toe zijn het altijd leugens of gebakken lucht gebleken.
IMILLIONAIR schreef op 26 maart 2024 17:00 :
Ebusco benoemt R. Dogge als COO. hij heeft een uitstekende staat van dienst NTS EN VOLVO
. De Nomination Committee heeft uitgebreid gesproken met de heer Dogge in het kader van zijn kwalificaties, ambities en culturele fit met Ebusco. Op basis hiervan heeft de Nomination Committee vastgesteld dat hij aan het profiel voldoet.
Heb je op LinkedIn zijn infographic gelezen ? Ik snap dat mensen die evt. op zoek naar iets nieuws zichzelf gaan promoten maar hij blaast behoorlijk hoog van de toren, maar waarbij hij niet schroomt zichzelf Modest te noemen als Srtrength. Ik twijfel nu al aan zijn geschiktheid.
CEO krijgt zijn salaris doorbetaald, ook wel lekker........de vraag is hoeveel hij cash heeft gevangen van de aandeelhouders....
Han 2 schreef op 26 maart 2024 21:05 :
CEO krijgt zijn salaris doorbetaald, ook wel lekker........de vraag is hoeveel hij cash heeft gevangen van de aandeelhouders....
Als het 1 bus is is het al teveel.600k
Jokeltje schreef op 26 maart 2024 19:54 :
Deze passage uit de persmededeling is cruciaal en vooral het laatste zinnetje illustreert dat het water nu wel aan de lippen staat :
“The management board acknowledges the urgency of short-term liquidity and conversion of inventories and contract assets into cash is a priority. We currently have over 280 Ebusco 3.0 buses and over 100 Ebusco 2.2’s in various stages of completeness on production lines of which 125 are set for imminent delivery. Seeing through completion of these buses is key.”
Het plan was om een stroom bussen vanuit China naar Europa op gang te brengen en dan hier de IT en klantspecifieke toevoegingen uit te voeren. Ik ben bang dat ze in Deurne nu vooral bezig zijn om bij de bussen uit China productiefouten in kaart te brengen en te herstellen. Dat is geen probleem als er een spiegel scheef zit. Wel als je bij alle bussen de stuurinrichting moet demonteren om dat ene verkeerde boutje van 3 cent te vervangen. Als je productiefouten pas ontdekt na de eindassemblage, dan heb je een groot probleem. Het is dan noodzakelijk om steekproefsgewijs een aangeleverde bus geheel te deassembleren, de tekortkomingen in kaart te brengen en voor elk probleem een herstelplan op te stellen en bij alle bussen uit te voeren. Dat betekent: kort voor de geplande leverdatum onverwacht een ‘afdeling herstel’ opzetten met een geheel eigen bedrijfsproces en daarna met alle producten dat proces door. Die afdeling is nu onverwacht de zwakste schakel geworden, terwijl je er ook 1 in China hebt. En dat op een moment dat het bedrijf noodzakelijk moet versnellen. Je kunt je voorstellen welke gevolgen dat heeft voor de leveringscapaciteit, de personele bezetting en de liquiditeit van het bedrijf. De afhankelijkheid van China en zeetransport zal een risico blijven voor de noodzakelijke acceleratie in Europa en dat is in deze groeifase een onacceptabel bedrijfsrisico. Assemblagecapaciteit in Europa zal nodig blijven om leveringszekerheid te kunnen garanderen. Onderstaand boek geeft een boeiende uitleg over dit onderwerp.www.managementboek.nl/boek/9789000331...
Snap dat de prioriteit ligt bij het maken en leveren van bussen. Maar als de werkvoorraad nog maar voor een jaar is dan zou ik me ook al zorgen maken en er alles aan doen om orders voor de tweede helft 2025 binnen te halen . Zeker als je vanaf nu ieder kwartaal als t goed is meer bussen gaat maken en afleveren . Weet niet of andere deze zorg delen ?
stot schreef op 26 maart 2024 23:10 :
Snap dat de prioriteit ligt bij het maken en leveren van bussen.
Maar als de werkvoorraad nog maar voor een jaar is dan zou ik me ook al zorgen maken en er alles aan doen om orders voor de tweede helft
2025 binnen te halen .
Zeker als je vanaf nu ieder kwartaal als t goed is meer bussen gaat maken en afleveren .
Weet niet of andere deze zorg delen ?
Hoe ik het min of meer begrepen heb gaat het als volgt. Ze hebben nog flink wat bussen uit te leveren op korte termijn. Hier is volle bak aandacht voor aangezien ze kampen met boetes en het geld nodig hebben. Peter gaf als ik het goed begrepen heb in de Q&A aan dat de nadruk nu minder op sales ligt. Hij gaf aan dat dat wel goed zou komen.... en sprak daar vertrouwen in uit. Ook de grote(re) order zouden op ten duur kunnen komen mits er afspraken over aanbetalingen gedaan konden worden. Q1 loopt af deze week. Ze moeten in Q2 echt gaan leveren aan oa Duitsland. Ik hoop dat hierover berichten verschijnen aangezien we het waarschijnlijk niet van de nieuwe deals moeten hebben. Ik snap dat ze eerst een groot deel van de “boete bussen” weg willen werken en in de toekomst de boetes willen beperken. Ik snap alleen niet wat de hongerige sales boys van Ebusco nu dan aan het doen zijn? Ik ga er maar even vanuit dat als Q2/3 er veel bussen worden uitgeleverd ze weer plek maken voor mooie deals die dan eind 2025/2026 geleverd kunnen worden. Zonder uitlevering gaat dit alles niet door... Q2 MOET het gebeuren!!
Alfie Solomons schreef op 27 maart 2024 08:34 :
[...]
Hoe ik het min of meer begrepen heb gaat het als volgt.
Ze hebben nog flink wat bussen uit te leveren op korte termijn. Hier is volle bak aandacht voor aangezien ze kampen met boetes en het geld nodig hebben. Peter gaf als ik het goed begrepen heb in de Q&A aan dat de nadruk nu minder op sales ligt. Hij gaf aan dat dat wel goed zou komen.... en sprak daar vertrouwen in uit. Ook de grote(re) order zouden op ten duur kunnen komen mits er afspraken over aanbetalingen gedaan konden worden.
Q1 loopt af deze week. Ze moeten in Q2 echt gaan leveren aan oa Duitsland. Ik hoop dat hierover berichten verschijnen aangezien we het waarschijnlijk niet van de nieuwe deals moeten hebben.
Ik snap dat ze eerst een groot deel van de “boete bussen” weg willen werken en in de toekomst de boetes willen beperken.
Ik snap alleen niet wat de hongerige sales boys van Ebusco nu dan aan het doen zijn? Ik ga er maar even vanuit dat als Q2/3 er veel bussen worden uitgeleverd ze weer plek maken voor mooie deals die dan eind 2025/2026 geleverd kunnen worden.
Zonder uitlevering gaat dit alles niet door... Q2 MOET het gebeuren!!
Het probleem van de uitlevering is niet eenmalig, met 6000 onderdelen per bus, het meeste uit China blijf dit elke periode een probleem, afblijven van Ebusco.
Het Chinaverhaal kennen we zo langzamerhand wel. Chinese bedrijven hebben het grootste marktaandeel in Europa als het gaat om verkoop van bussen. En in Deurne worden doorlopend boutjes en moertjes vervangen?? Van bussen die afkomstig zouden zijn uit China. Bijvelds weet wel beter. En Meurs ongetwijfeld ook.
Maar je zou zeggen laat de orders maar komen want een werkvoorraad van een jaar is ook weer niet heel lang . Je kan toch afspreken uitleveren tweede helft 2025 en dat schuift door met iedere volgende order ? Ook grote orders is het toch logisch dat als je 100 bussen besteld dat je al wat betaald bij voorbaat , dan op de helft dat ze klaar staan en aan het eind de rest . Aan consumenten vragen ze soms al een aanbetaling , waarom bij bussen niet ? Dit jaar is het erop of eronder en ik denk dat dat wel is doorgedrongen bij iedereen .
stot schreef op 27 maart 2024 08:54 :
Maar je zou zeggen laat de orders maar komen want een werkvoorraad van een jaar is ook weer niet heel lang .
Je kan toch afspreken uitleveren tweede helft 2025 en dat schuift door met iedere volgende order ?
Ook grote orders is het toch logisch dat als je 100 bussen besteld dat je al wat betaald bij voorbaat , dan op de helft dat ze klaar staan en aan het eind de rest .
Aan consumenten vragen ze soms al een aanbetaling , waarom bij bussen niet ?
Dit jaar is het erop of eronder en ik denk dat dat wel is doorgedrongen bij iedereen .
Aanbetaling vragen en vervolgens geen concrete leveringstermijn nakomen? Het nakomen van een leveringstermijn is wel een voorwaarde. Daar ontbreekt het aan bij Ebusco.
Marcel H. schreef op 27 maart 2024 09:10 :
[...]
Aanbetaling vragen en vervolgens geen concrete leveringstermijn nakomen?
Het nakomen van een leveringstermijn is wel een voorwaarde.
Daar ontbreekt het aan bij Ebusco.
Zijn in 2022 ook nog met een nieuw project ZES begonnen, maar dit berust ook veel op overheidssubsidie, grote accu’s voor de binnenscheepvaart.
Marcel H. schreef op 27 maart 2024 08:48 :
Het Chinaverhaal kennen we zo langzamerhand wel.
Chinese bedrijven hebben het grootste marktaandeel in Europa
als het gaat om verkoop van bussen.
En in Deurne worden doorlopend boutjes en moertjes vervangen??
Van bussen die afkomstig zouden zijn uit China.
Bijvelds weet wel beter. En Meurs ongetwijfeld ook.
Bijveld had een jongensdroom die niet uitkomt. Je ziet in de fabriek ook te weinig mensen om tot een groot productie aantal te komen.
Goldfinger schreef op 27 maart 2024 09:33 :
[...]
Bijveld had een jongensdroom die niet uitkomt.
Daarom hebben we nu Meurs. Zonder emoties doorpakken.
Goldfinger schreef op 27 maart 2024 09:31 :
[...]
Zijn in 2022 ook nog met een nieuw project ZES begonnen, maar dit berust ook veel op overheidssubsidie, grote accu’s voor de binnenscheepvaart.
Aan nieuwe plannen ontbreekt het bij Ebusco niet. Laten ze zich eerstens maar eens toeleggen op leveringen van bussen. Werk voldoende. De leveringsachterstand loopt op. Nieuwe (potentiele) klanten gaan (voorlopig) ook niet (meer) naar Van Hool in Belgie.
Grappig ik zie voornamelijk de losers posten cq gram spuien. Als je niet tegen de hitte kan ...... Ebusco is long term.
Marcel H. schreef op 27 maart 2024 09:39 :
[...]
Aan nieuwe plannen ontbreekt het bij Ebusco niet.
Laten ze zich eerstens maar eens toeleggen op leveringen van bussen.
Werk voldoende. De leveringsachterstand loopt op.
Nieuwe (potentiele) klanten gaan (voorlopig) ook niet (meer) naar Van Hool in Belgie.
Maar wel naar het mooie familiebedrijf VDL. Die hebben het wel voor mekaar.
Worden aardig grote plukken uit de laat gekocht. Bodembel?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)