Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Het is allemaal moeilijk te zeggen , luchtvervoer is in januari flink gegroeid in hoeverre KLM daarvan heeft mee kunnen profiteren , is moeilijk te zeggen .
Van 10.30 naar 9.65 in twee dagen tijd , de markt lijkt in zijn algemeenheid wat nerveuzer te worden , anders gezegd wat KLM betreft , .....het is om te janken .
Van 10.30 naar 9.65 in twee dagen tijd , de markt lijkt in zijn algemeenheid wat nerveuzer te worden , anders gezegd wat KLM betreft , .....het is om te janken . Hopelijk morgen wat herstel .
Ik blijf me wel een beetje verbazen over al het (negatieve) sentiment rondom AFKLM. Ja, de balance-sheet is ronduit slecht na het slachtveld van de Corona jaren - niet door mismanagement -. Er is echter helemaal niets dat we nu weten wat we 2 jaar geleden niet wisten of konden weten. Toch dalen we al 2 jaar gestaagd (?). Dit ondanks dat elke trendlijn in de balance sheet lijkt aan te geven dat hij sterker wordt. Ook zien we de KPI's van de luchtvaart-sector elk kwartaal omhoog gaan, met een positieve outlook. Natuurlijk kunnen we met een negatieve bril naar de toekomst kijken en erop blijven wijzen dat de sterkte van de balance sheet van dien aard is dat economische tegenvallers (stijging van de rentes etc) zwaar zullen vallen voor AFKLM. Deze zaken en verwachtingen wisten we 2 jaar geleden ook en toen hadden we andere koers, bijna factor 2. Wat weten de shortpartijen met een 10%plus aandeel wat wij niet weten? Dat het particulieren sentiment slecht is en zij dus met elke (dag) daling op het bord snel met verlies verkopen? Met meer dan het magische getal van 10% van de aandelen short wordt het risico voor de shortpartijen ook bijzonder groot in geval van positief nieuws. Tot die tijd zullen ze alle mogelijkheden benutten om particulier geld af te troggelen. Ik zie dat er vandaag niets is wat we 2 jaar geleden niet wisten en dat AFKLM langzaam maar zeker uit het dal komt ten midden van een positieve sector dynamiek. Even het werk van de shortpartijen daargelaten, cijfers liegen niet, AFKLM is bijzonder ondergewaardeerd als bedrijf en in vergelijking met sectorgenoten. Het kan op termijn maar een kant op gaan. Nu inslaan zal ik zeggen en niet van de wijs laten brengen door (schok) acties van shortpartijen.
CJS schreef op 15 maart 2024 07:58 :
Ik blijf me wel een beetje verbazen over al het (negatieve) sentiment rondom AFKLM.
Na 100 jaar aan het overheids infuus en 10 x failliet begrijp ik de negatieve houding wel. Het gaat bij een bedrijf natuurlijk gewoon om centjes verdienen maar daar ontbreekt het bij deze club nogal aan. Wil je inspelen op dagelijkse schommelingen en daar wat aan verdienen , prima. Maar voor een langdurige belegging met wat dividend betalingen zou ik het niet doen. Dus : personeel te duur. Concurrentie is moordend. Teveel overheidsbelang. Geen dividenden en onzeker verdienmodel. Negatief sentiment. Teveel schuld. Gevoelig voor externe factoren zoals: slecht weer. olie prijzen. stakingen. milieu perikelen. krimp inplaats van groei. Etc Etc. Ik wens je veel geluk met dit aandeel. Fred
Een familie van mij was Captain 747 en Directeur flightsimulator&opleidingen. Die zei al dit bedrijf is door en door en door verrot. Denk ff aan Camiel Eurlings, de arrogantie van het "personeel", niks presteren met zoveel overheidssteun.....nee - die gaan Fokker achterna. IK heb al mijn aandlelen er op tijd uitgesmeten - nooit meer. Speeltuin. Elbers ontslaan en nu een vierkoppige "directie" - right. Sabena, Swissair, PanAm etc zijn allemaal over de kop gegaan het houdt een keer op. Weg ermee.
Dus ticket prijzen moet in de sector omhoog En overheid ,klm eens niet kapot maken,,,gewoon uitbreiden op Schiphol
AF-KLM is gewoon een bedrijf in een concurrerende markt en dient uiteindelijk winst te maken. Wij hebben hebben geen Ministerie van Vliegen - KLM gaat dus gewoon failliet. Weg ermee asap.
Ho ho ho captain het is nog lang niet nodig op met de parachute omgehangen in de cockpit plaats te nemen ;-)
Take a sisi schreef op 18 maart 2024 13:53 :
Ho ho ho captain het is nog lang niet nodig op met de parachute omgehangen in de cockpit plaats te nemen ;-)
Ho ho ho, het is ook nog geen tijd voor de kerstman of sinterklaas. Er wordt aan aandeelhouders niets uitgekeerd!
Knife Catcher schreef op 18 maart 2024 15:25 :
[...]
Ho ho ho, het is ook nog geen tijd voor de kerstman of sinterklaas. Er wordt aan aandeelhouders niets uitgekeerd!
Had op z'n minst van jou wel vet gedrukte letters verwacht , dat mag je toch wel zien als extra accent op de de richting , van iemand die het van de daling moet hebben ;-)
Take a sisi schreef op 18 maart 2024 16:56 :
[...]
Had op z'n minst van jou wel vet gedrukte letters verwacht , dat mag je toch wel zien als extra accent op de de richting , van iemand die het van de daling moet hebben ;-)
Misschien is het verstandiger eerst je verwachtingen wb AF-KLM (wat een open boek moet zijn) op orde te krijgen voordat je je gaat wagen aan verwachtingen over forumgenoten.
Ik wil bij deze Air Fr. KLM voordragen als allerslechtste bedrijf aller tijden aan het Damrak. Zit er in sinds emissie omgerekend op op € 17.5 en ik irriteer me helemaal groen & geel aan dit blauwe bedrijf. Wat alleen maar kan crashen.. En dat terwijl je het aandeel niet eens kunt shorten.. Hoe vind je een glijvlucht van omgerekend 950 euro naar 9.95 dan de afgelopen 20 a 25 jaar? Wat een droeve ellende dit bedrijf. Terwijl prijsvechters zoals Ryan air het duidelijk wel kunnen en goede prestaties aan de beurs laten zien....KLM is er alleen maar voor het KLM personeel dat knetter en knetter verwend is en 3x zoveel als de rest krijgt betaald als vergelijkbare luchtvaartmaatschappijen en de helft minder werkt.. Ten koste van ons de aandeelhouder en de NL-staat als grootaandeelhouder en dus de belastingbetaler.. Stewardessen en piloten vliegen bijv. 10.5 uur naar bangkok, blijven daar vervolgens letterlijk 4 dagen in het Hilton om te herstellen en te acclimatiseren aan het tijdsverschil om dan weer een vluchtje van 12 uur terug te nemen.. 22.5 uur werken voor een uurloon van 2000 euro per uur per piloot (2,5 ton op jaarbasis) en de stewards verdienen € 250 euro per uur.. Het gaat daar helemaal nergens meer over. De vrouwelijke CEO daar krijgt geen grip op de kostenbeheersing en had ale een jaar eerder per direct moeten wieberen.. Waarom bestaat KLM überhaupt nog? terk het van de beurs, aub. Al 25 jaar lang een hoofdpijndossier voor beleggers. Blauwe maffiafamilie.. Tijd dat de VEB hier eens echt naar gaat kijken.. Dit gaat echt zo niet langer meer. Wanstaltig gedrocht is het verworden..
Mr Zorin schreef op 18 maart 2024 18:19 :
Al 25 jaar lang een hoofdpijndossier voor beleggers. Blauwe maffiafamilie..
En toch ben je ingestapt. ????
Fred 62 schreef op 18 maart 2024 18:39 :
[...]
En toch ben je ingestapt.
????
Ja, ik had beter mijn huiswerk moeten doen.. Het leek me een goed idee omdat de Staat ook weer meedeed.. En ik het gevoel had dat het nu écht niet lager kon.. Had het mis. Nu koers x 10 gedaan, 1.75 werd € 17.5 is nu 9.60. Wacht 2 maanden en het is weer 1.75. Doen ze de koers weer X10.. het is echt om te janken dit bedrijf.. Wat een huichelaars, charlatans, farizeeërs zitten er in het KLM-Bestuur en maar pappen en nathouden en elkaar de hand boven het hoofd houden.. Ook de RvC in deze.. Manman. Gauw opdoeken dit misbaksel. Ben er helemaal klaar mee.. Economie is als een gek aangetrokken, inflatie is bijna weg, na corona. iedereen reist zich een ongeluk. Alle luchtvaartmaatschappijen profiteren.. En KLM tankt maar door als een lekke russische atoomonderzeeër, naar lagere koersen.. Werkelijk Zum Kotsen!
Mr Zorin schreef op 18 maart 2024 18:58 :
[...]
Ja, ik had beter mijn huiswerk moeten doen.. Het leek me een goed idee omdat de Staat ook weer meedeed..
Jij dacht aan bodemvissen. Ach wie weet komt het nog goed. Failliet zal het niet zo snel gaan met al die overheden die er in zitten maar voor een belegger is het meestal geen goed teken als de overheid er grootaandeelhouder is. Sterkte.
Calls Unilever verkocht en ook een gedeelte Signify, heb nu flink ingeslagen op gemiddeld € 9,464 deze koers is een hele mooie instap met een mega vliegseizoen voor de boeg, mensen willen erop uit.
Dicall69 schreef op 19 maart 2024 09:56 :
heb nu flink ingeslagen op gemiddeld € 9,464
Hoeveel schuld per aandeel heb je gekocht voor die € 9,464 ?
En vandaag staat in de Televaag :"Kassa voor KLM personeel 52 miljoen Euro winstdeling" Het is gewoon niet te geloven.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)