Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,990 10 mei 2024 17:35
  • -0,070 (-2,29%) Dagrange 2,982 - 3,082
  • 243.063 Gem. (3M) 354,9K

Ebusco 2024

4.340 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 217 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Marcel H. 15 maart 2024 13:14
    quote:

    stot schreef op 15 maart 2024 11:59:

    Overigens was de order voor Zwitserland wel bekend maar toen nog niet definitief handtekeningen ontbraken .

    Las ergens op iex de verwachting voor dit jaar 330 en volgend jaar 40 procent meer . Als dat uitkomt zit je op 470 .

    Alleen de 49 bussen nu zijn ongeveer 30 milj waard ruim genomen met wat onderhoud .

    Dan lopen we 2 maanden werkvoorraad in . Voor nu prima maar dat moet niet te lang duren .

    Voor dit jaar zitten ze vol , die 12 bussen zijn voor volgend jaar uit te leveren .
    Voor dit jaar zitten ze vol en het bedrijf staat ongeveer op omvallen.

    Het wordt een kwestie wie er de stekker uit trekt.

    De directie of de financiers.

    De kleinere aandeelhouders zijn toch al de pineut.
  2. forum rang 6 Marcel H. 15 maart 2024 13:38
    quote:

    stot schreef op 15 maart 2024 13:19:

    Er was een tekort aan personeel maar er waren meer dan 80 vaste banen bijgekomen sinds juli 2023 .

    Nu konden degene van uitzendbureau en tijdelijke contracten eruit . Logische stap . Beter vast personeel .
    En 100 man van uitzendbureau scheelt aardig in de kosten
    En dat constateerde de heer Meurs!

    En degenen die tot dat moment de leiding hadden
    waren nog in een diepe slaap.

    Als de topverdieners hun biezen pakken
    scheelt dat echt veel geld.
    Meer dan de loonsom van 100 ''gewone"
    medewerkers.
  3. forum rang 4 pico bello 15 maart 2024 14:01
    quote:

    Marcel H. schreef op 15 maart 2024 13:14:

    [...]

    Voor dit jaar zitten ze vol en het bedrijf staat ongeveer op omvallen.

    Het wordt een kwestie wie er de stekker uit trekt.

    De directie of de financiers.

    De kleinere aandeelhouders zijn toch al de pineut.
    heb jij niks anders te doen dan tot op het zieke af het prachtige bedrijf te framen?
  4. forum rang 8 lucas D 15 maart 2024 14:52
    www.ebusco.com/nl/12-ebusco-3-0-12-me...

    Ebusco tekent contract met Verkehrsbetriebe St. Gallen en introduceert de Ebusco 3.0 aan het bergachtige landschap van Zwitserland
    Deurne, 15 maart 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen, laadsystemen en energieopslag heeft een contract getekend met VBSG – Verkehrsbetriebe St. Gallen. Deze order bestaat uit 12 Ebusco 3.0 12-meter bussen die vanaf 2025 zullen worden ingezet in St. Gallen.

    De 12 Ebusco 3.0 bussen van 12 meter beschikken over een lage vloer, drie deuren en worden aangedreven door een accupakket van meer dan 350 kWh. Met deze configuratie zijn de bussen goed uitgerust om de naar schatting 60.000 kilometer per jaar af te leggen door het bergachtige landschap van St. Gallen.

    De Ebusco 3.0 op nieuw terrein
    De Ebusco 3.0 overschrijdt grenzen, zowel letterlijk als figuurlijk. Met deze nieuwe order zal de Ebusco 3.0 opnieuw een nieuw land betreden. In de komende jaren wordt de Ebusco 3.0 op de weg verwacht in: Zweden, Noorwegen, Denemarken, Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en nu ook Zwitserland. Toch zal dit de eerste keer zijn dat de Ebusco 3.0 wordt ingezet in bergachtig terrein. Met uitstekende energie-efficiëntie en manoeuvreerbaarheid zijn de eigenschappen van de Ebusco 3.0 uitermate geschikt voor bergachtige terreinen, en daarmee de ideale keuze voor VBSG.

    Schoonste lucht ter wereld
    Zwitserland heeft schone lucht al lang hoog in het vaandel staan, en het is dan ook geen verrassing dat de schoonste lucht ter wereld in dit land te vinden is. In lijn met het Klimaatakkoord heeft Zwitserland een lange termijn klimaatstrategie ontwikkeld, gericht op netto zero emission voor 2050. In lijn met de strategie van het land heeft VBSG hetzelfde doel gesteld om tegen 2050 klimaatneutraal te worden, en is momenteel bezig met het ombouwen van zijn hele busvloot naar een elektrische aandrijflijn. Met deze order dragen Ebusco en VBSG samen bij aan het halen van zowel regionale als nationale doelstellingen.

    Dr. Ralf Eigenmann, CEO bij VBSG, licht toe: “Met deze nieuwe order zetten we opnieuw een belangrijke stap richting ons doel om tegen 2050 klimaatneutraal te worden. We kijken uit naar onze samenwerking met Ebusco en zijn ervan overtuigd dat de Ebusco 3.0 de optimale keuze is voor het leveren van schoon en duurzaam transport voor onze regio. Deze samenwerking zal niet alleen ten goede komen aan onze gemeenschap, maar ook bijdragen aan een groenere, meer milieuvriendelijke toekomst.

    Patrick Oosterveld, Sales Director van Ebusco, licht toe: “Voor de Ebusco 3.0 is geen berg te hoog om te beklimmen. St. Gallen heeft een prachtig landschap, en we zijn bevoorrecht om daar met onze bus aan bij te dragen. We zijn overtuigd dat de Ebusco 3.0 opnieuw zal uitblinken in prestaties en St. Gallen voor vele jaren duurzaam en betrouwbaar vervoer zal bieden.”
  5. Banter2346 15 maart 2024 14:52
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 15 maart 2024 09:15:

    Ebusco doet me denken aan Lightyear.
    Groot verschil: Volgens mij probeert Bijvelds er echt iets van te maken, met een redelijk innovatief product,
    terwijl die gasten van Lightyear totaal onrealistische voororders afsloten. In China weten ze al jaren dat een zonneauto de toekomst niet is.
    Daarnaast was de Lightyear 1 (of 0 of welk nummer hij ook had) foeilelijk. Dan snap ik 100 keer meer dat je in Ebusco investeert.
  6. forum rang 4 pico bello 15 maart 2024 14:55
    quote:

    lucas D schreef op 15 maart 2024 14:52:

    www.ebusco.com/nl/12-ebusco-3-0-12-me...

    Ebusco tekent contract met Verkehrsbetriebe St. Gallen en introduceert de Ebusco 3.0 aan het bergachtige landschap van Zwitserland
    Deurne, 15 maart 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen, laadsystemen en energieopslag heeft een contract getekend met VBSG – Verkehrsbetriebe St. Gallen. Deze order bestaat uit 12 Ebusco 3.0 12-meter bussen die vanaf 2025 zullen worden ingezet in St. Gallen.

    De 12 Ebusco 3.0 bussen van 12 meter beschikken over een lage vloer, drie deuren en worden aangedreven door een accupakket van meer dan 350 kWh. Met deze configuratie zijn de bussen goed uitgerust om de naar schatting 60.000 kilometer per jaar af te leggen door het bergachtige landschap van St. Gallen.

    De Ebusco 3.0 op nieuw terrein
    De Ebusco 3.0 overschrijdt grenzen, zowel letterlijk als figuurlijk. Met deze nieuwe order zal de Ebusco 3.0 opnieuw een nieuw land betreden. In de komende jaren wordt de Ebusco 3.0 op de weg verwacht in: Zweden, Noorwegen, Denemarken, Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en nu ook Zwitserland. Toch zal dit de eerste keer zijn dat de Ebusco 3.0 wordt ingezet in bergachtig terrein. Met uitstekende energie-efficiëntie en manoeuvreerbaarheid zijn de eigenschappen van de Ebusco 3.0 uitermate geschikt voor bergachtige terreinen, en daarmee de ideale keuze voor VBSG.

    Schoonste lucht ter wereld
    Zwitserland heeft schone lucht al lang hoog in het vaandel staan, en het is dan ook geen verrassing dat de schoonste lucht ter wereld in dit land te vinden is. In lijn met het Klimaatakkoord heeft Zwitserland een lange termijn klimaatstrategie ontwikkeld, gericht op netto zero emission voor 2050. In lijn met de strategie van het land heeft VBSG hetzelfde doel gesteld om tegen 2050 klimaatneutraal te worden, en is momenteel bezig met het ombouwen van zijn hele busvloot naar een elektrische aandrijflijn. Met deze order dragen Ebusco en VBSG samen bij aan het halen van zowel regionale als nationale doelstellingen.

    Dr. Ralf Eigenmann, CEO bij VBSG, licht toe: “Met deze nieuwe order zetten we opnieuw een belangrijke stap richting ons doel om tegen 2050 klimaatneutraal te worden. We kijken uit naar onze samenwerking met Ebusco en zijn ervan overtuigd dat de Ebusco 3.0 de optimale keuze is voor het leveren van schoon en duurzaam transport voor onze regio. Deze samenwerking zal niet alleen ten goede komen aan onze gemeenschap, maar ook bijdragen aan een groenere, meer milieuvriendelijke toekomst.

    Patrick Oosterveld, Sales Director van Ebusco, licht toe: “Voor de Ebusco 3.0 is geen berg te hoog om te beklimmen. St. Gallen heeft een prachtig landschap, en we zijn bevoorrecht om daar met onze bus aan bij te dragen. We zijn overtuigd dat de Ebusco 3.0 opnieuw zal uitblinken in prestaties en St. Gallen voor vele jaren duurzaam en betrouwbaar vervoer zal bieden.”
    mooi stuk Lucas bedankt dit geeft veel vertrouwen
  7. forum rang 5 Hans2021 15 maart 2024 14:59
    quote:

    pico bello schreef op 15 maart 2024 14:01:

    [...]heb jij niks anders te doen dan tot op het zieke af het prachtige bedrijf te framen?
    Inderdaad Marcel. FOEI. Hoe durf je. Dit prachtige bedrijf heeft al immers ruim 1 miljard euro aan aandeelhouderswaarde laten verdampen. Dit prachtige bedrijf produceert bussen als een tierelier. Dit prachtige bedrijf heeft een gouden toekomst. Niet meer doen Marcel. En jij ook niet Daniel1981.
    Even voor de record. Ik geef Marcel en Daniel1981 groot gelijk. Ik sta er precies hetzelfde in. Bij een eventueel faillissement zouden ze de verantwoordelijken persoonlijk aansprakelijk moeten stellen. Het is namelijk helemaal niet Pico Bello zoals het gaat met dit "bedrijf".
  8. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 15 maart 2024 15:00
    quote:

    Daniel1981 schreef op 15 maart 2024 14:05:

    Mooie opdracht, Zwitsers zullen niet zomaar over 1 nacht ijs gaan. Dit brengt de totale intake voor Q1 op alweer 50 bussen, te produceren over Rouen, Deurne, Venray....met behulp van Portugal en China..... nee, ik denk wel dat dit winstgevend gaat zijn
    Het is inderdaad een goede vraag hoe een dergelijk inefficiënt ogende "productie-matrix" in een hevig concurrerend landschap tot een winstgevende operatie moet leiden.

    Om de runway naar een eventueel faillissement te kunnen inschatten heb ik nog eens naar de balans per 30-6-2023 gekeken (recentere gegevens ontbreken). Wat me opviel is dat er nogal wat muntjes in werkkapitaal zat opgesloten (€140 mln aan "inventory" en "contract assets"). De €42 mln aan cash die ook nog op de balans stond zal intussen wel weer grotendeels zijn verbrand/"geïnvesteerd".

    Gezien de kennelijke noodzaak om eind vorig jaar op en stel sprong met de pet langs te gaan (convertible + aandelenuitgifte) vermoed ik dat het met de afbouw van dat werkkapitaal niet echt heeft willen vlotten (ondanks eerdere beloftes daaromtrent).

    Om een goede berekening te kunnen maken ontbreken dus nog wel de nodige puzzelstukjes. Ik hoop dat daar op 26 maart as. wat meer over te zeggen valt.

    Beloftes zijn zo gedaan, cijfers liegen echter niet. We zullen zien.
  9. forum rang 4 pico bello 15 maart 2024 15:12
    quote:

    Hans2021 schreef op 15 maart 2024 14:59:

    [...]

    Inderdaad Marcel. FOEI. Hoe durf je. Dit prachtige bedrijf heeft al immers ruim 1 miljard euro aan aandeelhouderswaarde laten verdampen. Dit prachtige bedrijf produceert bussen als een tierelier. Dit prachtige bedrijf heeft een gouden toekomst. Niet meer doen Marcel. En jij ook niet Daniel1981.
    Even voor de record. Ik geef Marcel en Daniel1981 groot gelijk. Ik sta er precies hetzelfde in. Bij een eventueel faillissement zouden ze de verantwoordelijken persoonlijk aansprakelijk moeten stellen. Het is namelijk helemaal niet Pico Bello zoals het gaat met dit "bedrijf".
    als je er niet in gelooft koop je een ander aandeel en ga je niet kinderlijk lopen zieken ,denk je nou echt dat we achterlijk zijn en niet weten wat de bedoeling hier van is
  10. forum rang 6 Marcel H. 15 maart 2024 15:18
    quote:

    A3aan schreef op 15 maart 2024 15:07:

    Als Zwitsers erin geloven, geloof ik er ook wel in. Zojuist klein portie gekocht voor 2,83. Als ik koop gaat het bijna nooit meer verder omlaag.
    Een paar busjes. Bovendien oud nieuws en 1e order in Zwitserland.
    Voor onderhoud moet een monteur van Ebusco op pad naar
    the middle of nowhere.
4.340 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 217 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links