Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Hoe je maar bij het Ebusco-verhaal. Die organisatie heeft volop steun nodig. Vergeet voorlopig andere zaken.
pipsi schreef op 26 februari 2024 19:28 :
www.urban-transport-magazine.com/en/m... Ebusco gelede bussen in gebruik in München.
Zelfs sneller geleverd dan gepland was.
Je kan mij dan wel vervelend vinden met een aantal anderen, gezien de likes op je laatste bericht, maar dat zijn vast allemaal andere beleggers die dik verlies hebben en de realiteit niet onder ogen durven te zien. Ik ga echt niet zomaar zitten fitten op iemand, dan moet je al meerdere keren verkeerde info of lamlendige info verspreid hebben. Ik doel dus vooral dat bericht over München. Je wist stiekem best wel dat dat niet kon, sneller leveren dan gepland, maar toch plemp je het neer omdat je denkt dat het helpt als mensen hier positiever denken over Ebusco. En als je dat echt geloofde, adviseer ik je te stoppen met beleggen. Overigens terecht dat je hier niet kunt muten anders zit je met zijn allen in een bubbel van welgevallig (nep)nieuws
Banter2346 schreef op 9 maart 2024 20:15 :
[...]
Je kan mij dan wel vervelend vinden met een aantal anderen, gezien de likes op je laatste bericht, maar dat zijn vast allemaal andere beleggers die dik verlies hebben en de realiteit niet onder ogen durven te zien.
Ik ga echt niet zomaar zitten fitten op iemand, dan moet je al meerdere keren verkeerde info of lamlendige info verspreid hebben. Ik doel dus vooral dat bericht over München. Je wist stiekem best wel dat dat niet kon, sneller leveren dan gepland, maar toch plemp je het neer omdat je denkt dat het helpt als mensen hier positiever denken over Ebusco. En als je dat echt geloofde, adviseer ik je te stoppen met beleggen.
Overigens terecht dat je hier niet kunt muten anders zit je met zijn allen in een bubbel van welgevallig (nep)nieuws
Nee, hoor. Als je types als Beleggertje020 of Pedro Ines Kuilen uit kunt zetten, scheelt dat een hoop ergernis. Zeker als de reacties ook uit beeld gaan. Heeft niks met een bubbel te maken. Het leest iets effectiever en het is serieuzer.
Banter2346 schreef op 9 maart 2024 20:15 :
[...]
Je kan mij dan wel vervelend vinden met een aantal anderen, gezien de likes op je laatste bericht, maar dat zijn vast allemaal andere beleggers die dik verlies hebben en de realiteit niet onder ogen durven te zien.
Ik ga echt niet zomaar zitten fitten op iemand, dan moet je al meerdere keren verkeerde info of lamlendige info verspreid hebben. Ik doel dus vooral dat bericht over München. Je wist stiekem best wel dat dat niet kon, sneller leveren dan gepland, maar toch plemp je het neer omdat je denkt dat het helpt als mensen hier positiever denken over Ebusco. En als je dat echt geloofde, adviseer ik je te stoppen met beleggen.
Overigens terecht dat je hier niet kunt muten anders zit je met zijn allen in een bubbel van welgevallig (nep)nieuws
Jouw bijdragen vormen een objectief beeld hoe de vlag erbij staat. Het moet stukken beter gaan bij Ebusco. Steeds meer beleggers verliezen hun vertrouwen. De koersontwikkeling is wat dat betreft veelzeggend. Richting pennystock? Wie durft te voorspellen?
Marcel H. schreef op 10 maart 2024 09:35 :
[...]
Jouw bijdragen vormen een objectief beeld hoe de vlag erbij staat.
Het moet stukken beter gaan bij Ebusco.
Steeds meer beleggers verliezen hun vertrouwen.
De koersontwikkeling is wat dat betreft veelzeggend.
Richting pennystock? Wie durft te voorspellen?
Dat hoop ik ook echt (dat het beter gaat). Ik heb zelf niet in Ebusco belegd, ben wel branchgerelateerd en vind het een heel interessant bedrijf, en hoop dat ze het gaan halen. Een bedrijf met zoveel nieuwe bussen op de weg en nog zoveel in het vat neemt niemand zomaar even over, ze hebben daarnaast op onderhoudsgebied ook veel contracten (wat ook geld in het laadje brengt €ct/km). Technisch redden ze het allemaal wel denk ik, alleen qua personeel.... je moet enigszins organisch groeien. Als je in de Nordic een sales manager hebt die zoveel mogelijk orders binnenhalen als enige prioriteit heeft, kun je in de problemen geraken. Ik mag hopen dat ik verkeerd geinformeerd bent maar die boetes daar zijn echt gigantisch.
Nog ruim 2 weken wachten. Dan horen wij of het ná jaren van ellende eindelijk de boel op de rit gaat komen. Heb er vertrouwen in zo als ik heb laten weten, maar ook ik wil de bevestiging nou wel eens zien. Kan door wat vrijgemaakte middelen deze week nog een aankoop doen.
Kan geen order plaatsen bij DeGiro. Ondanks storting krijg ik een negatieve vrije ruimte. Iemand ook dit probleem vanochtend?
Happy schreef op 11 maart 2024 09:17 :
Kan geen order plaatsen bij DeGiro.
Ondanks storting krijg ik een negatieve vrije ruimte.
Iemand ook dit probleem vanochtend?
Ja. onzinnige negatieve vrije ruimte en niet zo'n klein beetje ook, maar geen verzoek om aan te zuiveren :(
Beste belegger, We ervaren momenteel een technisch probleem bij de weergave van infomatie op ons platform. Sommige klanten zien mogelijk een verkeerde berekening van hun vrije ruimte. We werken er hard aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen en bieden onze excuses aan voor enig ongemak dat dit mogelijk veroorzaakt. Met vriendelijke groet, DEGIRO
Renault Vilvoorde en Ford Genk In 1993 ging DAF failliet ; in 1997 werd Renault Vilvoorde gesloten, en in 2014 Ford Genk. België en NL bleken veel te duur te zijn om auto's te produceren / assembleren. Banken bleven kredieten verlenen, omdat ze er kniehoog inzaten, en ook de overheid probeerde nog een infuus te leggen. Dat laatste is in mijn ogen zeer hypocriet. Als de overheid te hoge arbeidslasten oplegt, en ook hoge belastingen op winst, is het behoorlijk cynisch om daarna een subsidie toe te kennen. Je geeft terug wat je afgepakt hebt. Ook Van Hool zit tot over zijn oren in de schulden. Binnenkort zijn het verkiezingen, dus wordt er misschien weer een portemonnee opengetrokken. Logischer zou zijn dat de productie naar Macedonië verhuist. Ik heb ooit wat economie gehad ; en 1 ding heb ik onthouden. Als je comparatieve nadelen hebt (hoge lonen, belastingen, energie etc...), delokaliseer dan of sluit de boel. Subsidies geven is het laatste wat je moet doen, dat is regelrechte concurrentie vervalsing, en dat geld komt van de brave belasting betaler. Het is de schuld van de Chinezen meneer. Dat is grote flauwekul. De Chinezen produceren met enorme comparatieve voordelen. En die BYD bussen zijn excellent, veel goedkoper geproduceerd. Elon Musk is er wel in geslaagd om in Duitsland een giga fabriek neer te zetten en goedkoper te produceren dan al de concurrenten. Dat heeft met de grote schaal te maken, en waarschijnlijk heeft hij fiscale en andere voordelen afgedongen. Waarom is Ebusco niet vanaf dag 1 beginnen produceren in een "goedkoper" land ? Dat is iets waar ik me over verwonder. De automaak industrie valt volledig weg, en op dat moment bouw je in één van de duurste plaatsen in de maakindustrie een bus fabriek ???
Riding the Tiger schreef op 11 maart 2024 09:44 :
.......
Waarom is Ebusco niet vanaf dag 1 beginnen produceren in een "goedkoper" land ? Dat is iets waar ik me over verwonder. De automaak industrie valt volledig weg, en op dat moment bouw je in één van de duurste plaatsen in de maakindustrie een bus fabriek ???
Precies ... en dan heb je óók nog mensen die er in gaan beleggen !!!
Jochie1962 schreef op 11 maart 2024 10:08 :
[...]
Precies ... en dan heb je óók nog mensen die er in gaan beleggen !!!
Precies. Mismanagement van Ebusco. De prospectus bij de beursgang klopt voor geen meter. De verantwoordelijken van en bij Ebusco lopen het risico een claim aan hun broek te krijgen ingeval een faillissement.
Jochie1962 schreef op 11 maart 2024 10:08 :
[...]
Precies ... en dan heb je óók nog mensen die er in gaan beleggen !!!
Nou ja, ze hebben inmiddels een mooie lijm machine waardoor dit niet meer handmatig hoeft te gebeuren......echt waar we zijn op het goede pad!
Daniel1981 schreef op 11 maart 2024 10:36 :
[...]
Nou ja, ze hebben inmiddels een mooie lijm machine waardoor dit niet meer handmatig hoeft te gebeuren......echt waar we zijn op het goede pad!
en zonnepanelen op het dak ?
Riding the Tiger schreef op 11 maart 2024 09:44 :
DAF, Renault Vilvoorde en Ford Genk
Waarom is Ebusco niet vanaf dag 1 beginnen produceren in een "goedkoper" land ? Dat is iets waar ik me over verwonder. De automaak industrie valt volledig weg, en op dat moment bouw je in één van de duurste plaatsen in de maakindustrie een bus fabriek ???
Als VDL het wel lukt, waarom zou Ebusco het dan niet lukken ? Ander iets is, waarom zijn de ideeën van Ebusco niet gewoon in samenwerking en bij VDL uitgevoerd ? Heb je direct meer schaalvergroting met de voordelen daarvan.
Zal vanaf januari per maand beter gaan met productie etc. Dan is op een koers die al meer dan een derde lager staat dan begin van het jaar het op deze koers wel een gokje waard. Weet zeker dat het goed gaat komen maar het was wel kantje boord. Ze hebben er verstandig aan gedaan om nu al financiering rond te hebben . Als de economische omstandigheden veranderen kan het een stuk moeilijker worden . Ook dat zagen we destijds bij fugro dat het net niet rondkwam met de financiering en het een tijd lang veel onzekerheid bracht .
Jullie zien Ebusco als een bedrijf, maar dat is het niet. Een bedrijf dient een geoliede machine te zijn met professionals aan het roer. De kruidenier om de hoek zou zich schamen voor het management van Ebusco.
Lekker Truitje schreef op 11 maart 2024 11:00 :
[...]
Als VDL het wel lukt, waarom zou Ebusco het dan niet lukken ? Ander iets is, waarom zijn de ideeën van Ebusco niet gewoon in samenwerking en bij VDL uitgevoerd ? Heb je direct meer schaalvergroting met de voordelen daarvan.
VDL is een andersoortig bedrijf dan Ebusco. Bij VDL werken meer dan 10.000 medewerkers is meerdere diciplines. Het assembleren van bussen is een erg klein onderdeel van het geheel. Assemblage van bussen wordt in het gehele leveringsprogramma van VDL geintegreerd. Bovendien wordt een belangrijk deel van hun kennis van zaken gevormd door hun jarenlange samenwerking met o.a. DAF en BMW. De samenwerking met DAF, o.a. levering van motoren en chassisdelen, bestaat al meer dan 50 jaar.
Bovenstaande klopt zeker als je kijkt wat ze de afgelopen 12 jaar hebben lopen kloten En Vorig jaar helemaal . Maar denk dat we de bodem hebben aangetikt en op de bodem is het een gokje waard . Wil niet zeggen dat we de bodem in koers hebben aangetikt . Dat is ook marktgevoelig Maar wel qua prestaties van ebusco .
Riding the Tiger schreef op 11 maart 2024 09:44 :
Waarom is Ebusco niet vanaf dag 1 beginnen produceren in een "goedkoper" land ? Dat is iets waar ik me over verwonder. De automaak industrie valt volledig weg, en op dat moment bouw je in één van de duurste plaatsen in de maakindustrie een bus fabriek ???
Volgens mij importeerden ze aanvankelijk dan ook alleen "goedkope" bussen uit China; je weet wel, die waar vanwege voortijdig optreden van corrosie onlangs nog een voorzien voor is genomen. Het ging pas "mis" toen ze, met behulp van het bij de IPO opgehaalde geld (o.b.v. mooie hockeystick powerpoints), besloten in de schuur om de hoek te gaan produceren. Dit vooral om het "top-secret" composiet-procedé (afkomstig van Pondus, waar -inmiddels voormalig- COO Bob Fleuren nog een hele leuke duit aan heeft overgehouden) in-house te houden. Zoals eerder gezegd heb ik echter toch het idee dat dat niet het ei van Columbus is gebleken (te duur, te moeilijk?). Don't worry, be Happy . Komt vast goed.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)