Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,790 26 apr 2024 17:35
  • +0,238 (+9,33%) Dagrange 2,560 - 2,810
  • 330.961 Gem. (3M) 337,4K

Ebusco 2024

4.130 Posts
Pagina: «« 1 ... 103 104 105 106 107 ... 207 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Lekker Truitje 4 maart 2024 17:27
    quote:

    Marcel H. schreef op 4 maart 2024 17:18:

    [...]

    Jij bent daar gisteren geweest en vandaag besluit je meteen aandelen te kopen.
    Uitgerekend op de dag waarop het een ATL is bereikt.
    Als het goed is moet dat zijn "op toen die dag toen het een ATL bereikte". Maar ik ben ook geen helderziende, weet niet of dit het absolute dieptepunt is geweest. Maar vind de koers te laag worden, puur gevoelsmatig.
    Dit is trouwens de derde keer dat ik aandelen gekocht heb, twee keer eerder met verliezen verkocht, geen idioot hoge verliezen, maar wel verliezen. Redelijk tijdig toen weer afscheid van genomen. Maar er vanuitgaande dat de zaak niet failliet gaat, moet er toch ergens een dieptepunt in die koers liggen. Straks is de koers gelijk aan de waarde van uitsluitend de aanwezige schroefjes en niets meer.
  2. forum rang 4 odA neD gaaH 4 maart 2024 17:42
    quote:

    Happy schreef op 4 maart 2024 17:29:

    [...]

    Je zou niet meer persoonlijk worden.

    Triest maar hoop dat je geniet van het treiteren van andere.

    Is vast wel een therapie voor maar ik ben geen dokter.

    Gewoon een aardige Ebusco belegger.
    Volgens mij ben jij de persoon die het altijd over bodemvissen heeft. Niks mis mee wat ik heb gezegd dus.
  3. forum rang 6 Marcel H. 4 maart 2024 17:43
    Ebusco is volledig afhankelijk geworden van aanvoer van direct leverbare
    bussen door derden.
    In Deurne verloopt de productie mondjesmaat. Veel bussen moeten nog
    vanaf Deurne naar Venray voor eindmontage en controle.
    In Rouen is nog geen enkele bus de assemblagehal uitgerold.
    En in Deurne is al begonnen met personeelsvermindering.
  4. forum rang 5 Bart Meerdink 4 maart 2024 18:22
    Koersverloop is opvallend. 14 dec 2023 nog 5 miljoen aandelen uitgegeven op €5 (13-12-2023 was de koers nog €5,42). Plus nog een flinke convertible.

    Ruim 40% daling in een paar maanden, en ik zie geen calamiteus nieuws. Lock-up periode van de nieuwe aandelen nog niet afgelopen, als men al met 40% verlies zou willen verkopen.

    Er is blijkbaar nog maar erg weinig geloof in Ebusco, zelfs tegen zoveel korting (tov die recente kapitaalverhoging).

    Het is ook moeilijk te begrijpen waarom met een superieur product geen deuk in een pakje boter kan slaan, en dat al iets van 4 jaar lang.
  5. forum rang 5 stockholder 4 maart 2024 18:35
    quote:

    Marcel H. schreef op 4 maart 2024 17:43:

    Ebusco is volledig afhankelijk geworden van aanvoer van direct leverbare
    bussen door derden.
    In Deurne verloopt de productie mondjesmaat. Veel bussen moeten nog
    vanaf Deurne naar Venray voor eindmontage en controle.
    In Rouen is nog geen enkele bus de assemblagehal uitgerold.
    En in Deurne is al begonnen met personeelsvermindering.
    Kortom: kommer en kwel.
    Het management is niet (meer) in control.
  6. forum rang 6 Marcel H. 4 maart 2024 20:41
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 4 maart 2024 19:11:

    Personeelsvermindering in Deurne is omdat Rouen en Venlo nu werken, afwerking gaat nu bijv. in Venlo, hoeven ze in Deurne niet meer te doen, die kunnen zich meer op de produktie zelf richten.
    Het is een en al onduidelijkheid bij dit bedrijf. CEO Bijvelds is ca. 13 jaar geleden
    van start gegaan.

    Rouen (Cleon) is half december 2023 begonnen (oorspronkelijk bedoeling was al 1 jaar eerder)
    met werving personeel. Deel van het personeel moest
    worden ingewerkt in Deurne. Werd meegedeeld door een personeelslid.

    Grote en vrijwel lege fabriekshal in Cleon. Er zou sprake zijn van werkzaamheden aan bodemplaten.
    In de assemblageruimte valt geen enkele deels of geheel afgemonteerde bus te bespeuren.

    Toeleveranciers vanuit China. Ook uit China kwamen mensen naar Deurne het montagevak leren.
    Ervaring opdoen met composiet.

    Venlo is nieuw als productiefaciliteit (?) en Is ook niet eerder op het forum ter sprake gekomen.

    Venray is al langer in bedrijf. Opslag van nog te completeren bussen.
    Inclompleet i.v.m. nalevering van onderdelen. Verloopt al meerdere jaren
    niet naar wens. Verder eindmontage en controle.

    Een overvolle productiecapaciteit tot medio 2025!!
    Waarom stuur je dan ingewerkte medewerkers de deur uit?

    Ook kleinere beleggers beginnen steeds meer te twijfelen.

    De grotere beleggers blijven voorlopig sponseren.
    Dat is nodig omdat er is nauwelijks sprake kan zijn van een evenwicht tussen kosten en baten.
  7. Banter2346 4 maart 2024 21:42
    Wat ik niet snap, is waarom ze Frank Meurs hebben aangenomen als co-CEO. Ten eerste omdat een co-CEO al wat paniekerig overkomt voor de buitenwereld en ten tweede... wth is Frank Meurs. Die is net als Fleuren een composietman, dus waarom dan niet Fleuren vervangen in mei als COO? Ik ken hem verder niet, maar hij oogt maar weinig charismatisch. Ze hadden daar een veel sterker persoon naast moeten zetten (of boven).
4.130 Posts
Pagina: «« 1 ... 103 104 105 106 107 ... 207 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links