Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 19,190 6 jun 2024 17:35
  • -0,250 (-1,29%) Dagrange 19,050 - 19,520
  • 177.282 Gem. (3M) 206,1K

AMG 2024

4.044 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 203 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Aandachtige lezer 16 februari 2024 00:09
    quote:

    T. Edison schreef op 15 februari 2024 20:53:

    [...]Stijgende koersen zonder nieuws wordt opgepikt door algoritmes die hierop bijna automatisch op handelen.
    Als dit mensenwerk zou zijn door mensen met verstand van zaken zou mijn inziens dit geen koersniveau zijn om short te gaan.
    Lithium lijkt zijn grootste daling te hebben gehad en het overschot zal tot tekort worden gekeerd. Met een markt die vooruit kijkt zouden hogere koersen waarschijnlijker zijn dan verdere dalingen.
    Ik zou geruster zijn als de Chinezen definitief zouden zorgen voor het stoppen met het dumpen.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 16 februari 2024 04:58
    Investing.com-- De aandelen van Australische lithiumproducenten stegen vrijdag en volgden een opleving in Albemarle Corp (NYSE: ALB ) nadat 's werelds grootste lithiumproducent sterke winsten boekte en zei te verwachten dat de vraag naar het belangrijkste batterijmetaal zou verbeteren.

    Piedmont Lithium Ltd (ASX: PLL ), Mineral Resources Ltd (ASX: MIN ), Liontown Resources Ltd (ASX: LTR ), Pilbara Minerals Ltd (ASX: PLS ) en Arcadium Lithium PLC (NYSE: ALTM ) stegen allemaal tussen 3,5% en 10% in de ochtendhandel.
  3. forum rang 6 T. Edison 16 februari 2024 06:08
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 16 februari 2024 00:09:

    [...]

    Ik zou geruster zijn als de Chinezen definitief zouden zorgen voor het stoppen met het dumpen.
    Eens.
    Probeer ik het niet te zijn, soms ben ik een gevoelsbelegger.
    Waar ik een tijd een somber gevoel had bij mijn positie in AMG kijk ik er nu met een beter gevoel naar. Mijn gevoel zegt dat we niet veel dieper gaan, dat het tij keert.
    Ben inmiddels een heel stuk positiever/geruster.
    Maar kan dit nog niet met feiten onderbouwen.
    De outlook van Albemarie zou een eerste aanwijzing kunnen zijn.
  4. forum rang 4 ischav2 16 februari 2024 08:19
    Uit de NRC:

    Lithium-ionbatterijen zouden veiliger en compacter kunnen zijn als ze een vaste stof hebben die ionen geleidt, in plaats van een vloeistof. Er zijn echter nog geen geschikte vaste stoffen ontdekt waarbij de batterij stabiel blijft presteren. Onderzoekers zoeken daarom naarstig naar nieuwe mogelijke materialen. Aan de Universiteit van Liverpool is een nieuw materiaal ontdekt met veelbelovende ion-doorlatende eigenschappen, staat vrijdag in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

    Lithium-ionbatterijen zitten bijvoorbeeld in elektrische fietsen, auto’s en telefoons. In de batterijen vindt steeds een chemische reactie plaats: lithium-ionen bewegen van anode naar kathode bij het ontladen en weer terug bij opladen. Hun route loopt via de elektrolyt: een stof tussen de anode en kathode in die ionen wel doorlaat maar elektronen niet. Elektronen moeten gedwongen buitenom lopen, zo levert de batterij stroom.

    Brandgevaar is een groot nadeel. Boosdoener is de brandbare, vloeibare elektrolyt. Het maakt een stevige metalen behuizing rond de batterij en een scheidend laagje – een separator – in de batterij noodzakelijk.

    Minder ruimte en gewicht
    Een vaste stof als ionengeleider is niet brandbaar. Dat maakt hem veiliger, en in het kielzog kunnen ook andere onderdelen van de batterij verbeteren. „De vastestof-elektrolyt neemt minder ruimte en gewicht in dan de vloeibare elektrolyt, er is geen separator meer nodig en er is minder metalen verpakking rond de batterijcel nodig”, zegt Mark Huijben, hoogleraar nanomaterialen voor energieconversie en -opslag aan de Universiteit Twente. „Maar het belangrijkste is dat de huidige anode van grafiet waarschijnlijk vervangen kan worden door puur lithiummetaal. Dat zou het gewicht en het volume van iedere batterijcel flink reduceren.”

    Een geschikt materiaal vinden is lastig. „Het is voor een vast materiaal helemaal niet makkelijk om een geladen atoom, een ion, door de eigen atoomstructuur te laten bewegen als de bewegingsruimte erg beperkt is”, vat Huijben de moeilijkheid samen.

    Het nieuwe materiaal dat de onderzoekers uit Liverpool voorstellen – Li7Si2S7I – heeft een vergelijkbare ionen-geleidbaarheid als vloeibare elektrolyt. Behalve een specifieke samenstelling heeft het materiaal ook een specifieke atoomstructuur, die ontwikkeld is door experimenteel chemisch onderzoekswerk te combineren met kunstmatige intelligentie.

    „Het is een interessant resultaat met een nieuw materiaal met veelbelovende eigenschappen”, zegt Huijben. „Maar altijd is de vraag: hoe stabiel is de batterijcel? In de afgelopen tien jaar zijn er verschillende materiaalklassen ontwikkeld met veelbelovende prestaties. Bij andere sulfides met waardes vergelijkbaar met vloeibaar elektrolyt treedt er behoorlijke degradatie op. Die batterijen kunnen maar een beperkt aantal keren op- en ontladen. Andere materialen degraderen minder, maar die hebben dan weer minder goede ionengeleiding. ”

    De onderzoekers gaan in Science niet uitgebreid in op de stabiliteit van Li7Si2S7I. Ze benadrukken vooral dat hun vondst een nieuwe familie van elektrolyt-materialen kan opleveren.
  5. forum rang 5 Money Never Sleeps 16 februari 2024 08:48
    quote:

    ischav2 schreef op 16 februari 2024 08:19:

    Uit de NRC:

    Lithium-ionbatterijen zouden veiliger en compacter kunnen zijn als ze een vaste stof hebben die ionen geleidt, in plaats van een vloeistof. Er zijn echter nog geen geschikte vaste stoffen ontdekt waarbij de batterij stabiel blijft presteren. Onderzoekers zoeken daarom naarstig naar nieuwe mogelijke materialen. Aan de Universiteit van Liverpool is een nieuw materiaal ontdekt met veelbelovende ion-doorlatende eigenschappen, staat vrijdag in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

    Lithium-ionbatterijen zitten bijvoorbeeld in elektrische fietsen, auto’s en telefoons. In de batterijen vindt steeds een chemische reactie plaats: lithium-ionen bewegen van anode naar kathode bij het ontladen en weer terug bij opladen. Hun route loopt via de elektrolyt: een stof tussen de anode en kathode in die ionen wel doorlaat maar elektronen niet. Elektronen moeten gedwongen buitenom lopen, zo levert de batterij stroom.

    Brandgevaar is een groot nadeel. Boosdoener is de brandbare, vloeibare elektrolyt. Het maakt een stevige metalen behuizing rond de batterij en een scheidend laagje – een separator – in de batterij noodzakelijk.

    Minder ruimte en gewicht
    Een vaste stof als ionengeleider is niet brandbaar. Dat maakt hem veiliger, en in het kielzog kunnen ook andere onderdelen van de batterij verbeteren. „De vastestof-elektrolyt neemt minder ruimte en gewicht in dan de vloeibare elektrolyt, er is geen separator meer nodig en er is minder metalen verpakking rond de batterijcel nodig”, zegt Mark Huijben, hoogleraar nanomaterialen voor energieconversie en -opslag aan de Universiteit Twente. „Maar het belangrijkste is dat de huidige anode van grafiet waarschijnlijk vervangen kan worden door puur lithiummetaal. Dat zou het gewicht en het volume van iedere batterijcel flink reduceren.”

    Een geschikt materiaal vinden is lastig. „Het is voor een vast materiaal helemaal niet makkelijk om een geladen atoom, een ion, door de eigen atoomstructuur te laten bewegen als de bewegingsruimte erg beperkt is”, vat Huijben de moeilijkheid samen.

    Het nieuwe materiaal dat de onderzoekers uit Liverpool voorstellen – Li7Si2S7I – heeft een vergelijkbare ionen-geleidbaarheid als vloeibare elektrolyt. Behalve een specifieke samenstelling heeft het materiaal ook een specifieke atoomstructuur, die ontwikkeld is door experimenteel chemisch onderzoekswerk te combineren met kunstmatige intelligentie.

    „Het is een interessant resultaat met een nieuw materiaal met veelbelovende eigenschappen”, zegt Huijben. „Maar altijd is de vraag: hoe stabiel is de batterijcel? In de afgelopen tien jaar zijn er verschillende materiaalklassen ontwikkeld met veelbelovende prestaties. Bij andere sulfides met waardes vergelijkbaar met vloeibaar elektrolyt treedt er behoorlijke degradatie op. Die batterijen kunnen maar een beperkt aantal keren op- en ontladen. Andere materialen degraderen minder, maar die hebben dan weer minder goede ionengeleiding. ”

    De onderzoekers gaan in Science niet uitgebreid in op de stabiliteit van Li7Si2S7I. Ze benadrukken vooral dat hun vondst een nieuwe familie van elektrolyt-materialen kan opleveren.
    Zoals ik het lees , is het nog steeds ( een verfijnd) Lithium.

    Li7Si2S7I is a pure lithium ion conductor created by an ordering of sulphide and iodide that combines elements of hexagonal and cubic close-packing analogously to the structure of NiZr. The resulting diverse network of lithium positions with distinct geometries and anion coordination chemistries affords low barriers to transport, opening a large structural space for high cation conductivity.
  6. forum rang 7 Just lucky 16 februari 2024 08:58
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 15 februari 2024 22:02:

    Een visie en een indruk van een Li-miner CEO.
    Rebound, wel of niet....

    "EV demand in January of this year was up 69% globally from last January," Piedmont Lithium CEO Keith Philips says. "The demise of the EV industry is greatly exaggerated."
    twitter.com/YahooFinance/status/17578...
    Nog nooit zulke onzin gehoord, 69%, twitter zeker....
  7. DeJef 16 februari 2024 09:27
    quote:

    Just lucky schreef op 16 februari 2024 09:15:

    Het beperkte boekje staat te knipperen, de omzet neemt de laatste dagen toe bij stijgende koersen. Eerst maar eens het slot van 23,5 van begin dit jaar doorbreken, pas dan klaart het misschien wat op....
    Wordt je zelf niet moe van je nietszeggende Posts?
  8. forum rang 5 Lekker Truitje 16 februari 2024 09:28
    Li7Si2S7I : als daar ook zilver in zit, en het zou "massaal" gebruikt gaan worden, zijn de rapen pas echt gaar denk ik. Zilver is volgens mij veel schaarser dan goud en lithium. PS ik ben wel een alpha-typje ;) maar heb ook op school gezeten - vroeger, toen je daar nog echt iets leerde.

    Lithiumprijzen en -mijnkoersen: ik denk dat er nu een risico op beeldvertekening is. Omdat de beeldbepalende chinese beurzen gesloten zijn vanwege de drakenweek, lijkt het alsof de lithiumprijzen stabiel zijn, maar pas 2 dagen na deze week weet je wat er dan echt gaande is in de lithiummarkt..
  9. forum rang 9 nine_inch_nerd 16 februari 2024 09:44
    quote:

    Just lucky schreef op 16 februari 2024 08:58:

    [...]Nog nooit zulke onzin gehoord, 69%, twitter zeker....
    We wonen niet alleen in Nederland. Lees je eens in ipv iets te roepen...
    Die gast l*lt niet uit zijn nek (kijkend naar zijn reputatie en ervaring) en geeft een indicatie wanneer hij verwacht dat er een rebound kan/moet komen. Doe er iets mee, zou ik zeggen.

    Nog eentje ter info.
    Albemarle says lithium prices are unsustainably low
    Bloomberg News | February 15, 2024 | 11:10 am Battery Metals Markets Top Companies USA Lithium
    www.mining.com/web/albemarle-lithium-...
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 16 februari 2024 09:55
    Naarmate de verkoop van elektrische voertuigen groeit en er meer batterijen op grote schaal worden gebouwd, voorspellen we dat de vraag naar lithium tegen eind 2024 met 10% zal groeien tot 1,1 miljoen ton.
    Naarmate de groei van het totale aanbod vertraagt, verwachten we dat de markt in een aanbodtekort terecht zal komen. waardoor de prijzen stijgen, vooral in de tweede helft van het jaar.

    www.morningstar.com/stocks/albemarle-...

    Zelfs Morningstar is enthousiast Ok behalve de Shorters dan die nu op AMG nu zitten .
    je weet wel wie , lees de zure reacties maar .
    Go Go Go AMG
  11. forum rang 5 Money Never Sleeps 16 februari 2024 10:31
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 16 februari 2024 09:28:

    Li7Si2S7I : als daar ook zilver in zit, en het zou "massaal" gebruikt gaan worden, zijn de rapen pas echt gaar denk ik. Zilver is volgens mij veel schaarser dan goud en lithium. PS ik ben wel een alpha-typje ;) maar heb ook op school gezeten - vroeger, toen je daar nog echt iets leerde.

    Lithiumprijzen en -mijnkoersen: ik denk dat er nu een risico op beeldvertekening is. Omdat de beeldbepalende chinese beurzen gesloten zijn vanwege de drakenweek, lijkt het alsof de lithiumprijzen stabiel zijn, maar pas 2 dagen na deze week weet je wat er dan echt gaande is in de lithiummarkt..
    Zilver haal ik er niet uit. ( zou Ag moeten zijn)
    Si is silicium
4.044 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 203 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG: na moeizaam Q1 zijn alle ogen gericht op herstel lithium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links