Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

Februari 2024, Gaat AI TomTom naar grote hoogte brengen

529 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 9 februari 2024 12:22
    Het shortende volk is nog even aan het drukken in de hoop dat ze nog iets kunnen redden! Ik verwacht vanmiddag weer koopdruk en stijgende koersen. Wie het onderste uit de kan wil (shorters) krijgt eens de deksel op zijn neus.

    TomTom strong buy, koerdoel €17,50
  2. forum rang 5 Japaho 9 februari 2024 12:50
    quote:

    Jaap schreef op 8 februari 2024 14:40:

    Dit forum bestaat volgens mij vooral uit shorters, daghandelaren, influencers, optiebeleggers en handelaren,en een handje vol echte aandeelbeleggers.

    Speculanten en goeroes was ik even vergeten te noemen.
    Ook niet vergeten degenen met een zwarte bril, roze bril, en/of een glazen bol.... :))
  3. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 9 februari 2024 14:34
    quote:

    Jaap schreef op 9 februari 2024 13:38:

    China interesseert hem niet, maar hij hij gebruikt het voor het stellen van suggestieve en retorische vragen over TomTom.

    Volgens mij met de bedoeling onbehagen en twijfel te zaaien.
    Dat klopt helemaal Jaap.
    Heb in het verleden hier al flink tegen geageerd, maar moet uitkijken met mijn reacties om geen schorsing te krijgen.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 9 februari 2024 17:21
    De heer Goddijn stelt dat TT het goed doet bij de Chinese automerken en praat over meerdere logo's. Maar concreet namen noemen; dat is er niet bij.
    Wat hebben Chinese automerken aan TT met investeringen in Orbismap en AI?


    China sloopt de Europese autoindustrie

    Ja, laat dat maar even op je inwerken. China sloopt de Europese autoindustrie

    Vroeger was het leven simpel. Je had Nederland 1 en 2 en op woensdagmiddag konden de kinderen hun programma’s zien. Op de radio luisterde je naar Hilversum 3 en als je eten wilde afhalen ging je naar de snackbar. Meer keuzes waren er niet.

    Dat gold ook voor de autoindustrie. Auto’s kwamen uit Duitsland, Frankrijk, Italië, Engeland of Amerika. Maar toch vooral uit Europese fabrieken. Later kwam daar een sporadische Japanner bij en dat was het wel zo’n beetje. Maar ‘das war einmal’.

    China sloopt de Europese autoindustrie
    China sloopt de Europese autoindustrie, zo mogen we het wel zeggen. Want dankzij de fabrieken in dat land, sluiten steeds meer productieplaatsen in Europa. Met als laatste voorbeeld het verdwijnen van de productie van de elektrische Audi Q8 uit het Belgische Vorst, schrijft het AD.

    De productie daarvan zal in China plaats gaan vinden, net zoals bijna alle elektrische auto’s die gebouwd worden. En laat het aandeel ev’s nou elke dag groter worden… Dientengevolge is de Europese autoindustrie allang niet meer de grootste ter wereld, wat het voorheen wel was.

    Zo werd in 2011 bijna een derde van alle auto’s ter wereld in Europa gemaakt. China was op dat moment goed voor ruim 20% procent van de auto’s en die waren voornamelijk bestemd voor de lokale markt.

    Hoe anders is dat anno nu. Op dit moment komt meer dan 34% van alle geproduceerde auto’s uit China, terwijl Europa nog goed is voor net 19%. Bovendien is China ook nog eens de grootste exporteur van personenauto’s ter wereld en gaan we bijvoorbeeld heel veel Build Your Dreams zien in ons landje…

    En dan denk je misschien; ach, het zijn maar auto’s, hoe groot is die industrie nou helemaal? Nou, flink. In heel Europa zijn meer dan 13 miljoen mensen werkzaam in een bedrijf dat iets te maken heeft met het vervaardigen van auto’s.

    Dat betekent dus niet alleen dat ze bij de autofabrieken zelf werken, maar ook bij toeleveranciers zoals metaalbewerkingsbedrijven en rubberfabrieken enzo. En als de productie hier afneemt, betekent dat een enorme strop voor Europa.

    En dat heeft natuurlijk alles met geld te maken. De prijs-kwaliteitverhouding van Chinese auto’s is namelijk gewoon veel beter dan bij de Europese evenknie. Chinese auto’s zijn geen troep meer en ze zijn veelal goedkoper dan de Europese (of Amerikaanse) concurrenten.

    Maar wat kunnen we eraan doen? Daar ligt de uitdaging voor de Europese machthebbers. Zijn die bereid om in te grijpen en importheffingen op Chinese auto’s te rekenen? Of belastingverlaging op Europese modellen?

    Of moeten wij als Europeanen de handen ineen slaan en de goedkope Chinese modellen links laten liggen? Helpt elkaar en koopt Europeesche waar? De tijd zal het leren, maar dat het een zorgwekkende ontwikkeling is, kunnen we wel stellen…


    www.autoblog.nl/nieuws/china-sloopt-d...
  5. visje 9 februari 2024 20:51
    mooie rally mannen! en dames uiteraard! vanaf 6+ in 1 streep naar de 7.5 regionen. volume is hoog elke dag weer. 500K bijna. short positie nog niet verminderd;. wellicht volgende week. aandeel blijft mooi vast. tij kan weer keren. indexen sky high. maar ik denk met de nadruk op denk, tomtom een dikke buy,! dips in de koers zijn te verwachten en herstel ook.
  6. forum rang 6 pwijsneus 9 februari 2024 21:08
    quote:

    visje schreef op 9 februari 2024 20:51:

    mooie rally mannen! en dames uiteraard! vanaf 6+ in 1 streep naar de 7.5 regionen. volume is hoog elke dag weer. 500K bijna. short positie nog niet verminderd;. wellicht volgende week. aandeel blijft mooi vast. tij kan weer keren. indexen sky high. maar ik denk met de nadruk op denk, tomtom een dikke buy,! dips in de koers zijn te verwachten en herstel ook.
    Inderdaad, een zeer mooie rally. Buy the dip is wat mijn strategie is.

    Ga er niet veel woorden aan vuil maken, ziet er gewoon prima uit.

    Alaaf.

    (plaatje)
  7. forum rang 7 sniklaas 9 februari 2024 21:57
    quote:

    DWVS schreef op 9 februari 2024 17:45:

    Zo lang alles in Nederland en omliggende landen kapot belast moet worden ga je de strijd met de Chinezen niet winnen.
    De BEV strijd heeft de EU al verloren in kwaliteit, leveringszekerheid en prijs.

    In het najaar van 2022 verwerkte de haven van Oostende al 300.000 BEV’s afkomstig uit China, voor 2023 werd gerekend op 600.000 BEV’s met een uitloop naar 1.000.000 BEV’s wat ongeveer 10% van de totale EU auto verkopen is…

    De Chinezen hebben voor 2024 de verdubbelaar ingezet, dus 2.000.000 BEV’s wat een marktaandeel van 20% betekend, een kopie van de Japanse invasie in de jaren 80 van de vorige eeuw…

    Zelfs onze slogan ‘niet lullen maar poetsen ‘werkt beter in China dan hier en is vele malen beter, efficiënter en goedkoper in BEV’s produceren en vervoeren waar voor zover ik ben geïnformeerd geen TOMTOM technologie aan te pas komt…

    De grootste uitdaging voor de Chinezen is de BEV’s vanuit de haven’s naar de importeur, garage, klant te vervoeren…
  8. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 10 februari 2024 00:35
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 9 februari 2024 17:14:

    Wat een positivisme weer:

    Vandaag boven de 7,65 sluiten
    TomTom strong buy, koerdoel €17,50

    Daar word ik warm van.
    Alleen: de €7,65 zien we niet vandaag en de € 17,50 wordt al vier jaar geroepen.
    Belgie!
    Voor mij is het overduidelijk!
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 februari 2024 16:20
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 8 februari 2024 08:24:

    Uitgebreid artikel over het marketingconcept van de duurdere Chinese automerken.

    Wat doen die nieuwe elektrische automerken in de winkelstraat?

    Automarkt Nieuwe elektrische automerken kiezen voor prestigieuze winkellocaties in binnensteden, waar een proefrit maken lastig is. Welke strategie zit daarachter?

    Houten panelen tegen de muur in steeds warmere tinten naarmate je verder naar binnen loopt. Kasten met herbruikbare waterflessen (42 euro) en trenchcoats (318 euro). Een koffiebar met barista die op bestelling een havermelkcappuccino maakt („Wilt u wel een ministroopwafel erbij? Daar zit ook melk in”).

    Wie het Nio House binnenstapt via de ingang aan de Rotterdamse Meent, een straat met luxe modewinkels, heeft niet direct het gevoel in een autoshowroom te zijn. Oké, er staan vier elektrische auto’s van het Chinese merk opgesteld, maar aankondigingen voor yogalessen en een workshop Chinese kalligrafie trekken evengoed de aandacht. De lobby van een hip boetiekhotel, daar doet het nog het meest aan denken.

    Nio is niet het enige nieuwe elektrische automerk uit China en Vietnam dat is neergestreken op een prominente winkellocatie. De merken Vinfast, Xpeng, Lynk & Co: allemaal kozen ze voor een plek tussen de kledingwinkels. Zeekr koos zelfs voor de Amsterdamse Kalverstraat.

    www.nrc.nl/nieuws/2024/02/05/wat-doen...
    Guttegut, wat een commercieel geweld.
    Je zal maar een koopstarter in Lelystad of Meppel zijn, laat staan in Utrecht.

    Ik denk dat je dan wel wat anders aan je hoofd hebt dan bamboe bumpers.
  10. forum rang 6 pwijsneus 10 februari 2024 16:37
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 februari 2024 16:20:

    [...]
    Guttegut, wat een commercieel geweld.
    Je zal maar een koopstarter in Lelystad of Meppel zijn, laat staan in Utrecht.

    Ik denk dat je dan wel wat anders aan je hoofd hebt dan bamboe bumpers.
    Auto's worden in Duitsland gemaakt. Punt.

    Einde van de discussie.
  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 februari 2024 18:48
    quote:

    win some... schreef op 8 februari 2024 13:58:

    [...]
    Soms is het ook maar net waar de nadruk op wordt gelegd. Ik vond de meeste analisten ook redelijk neutraal/positief klinken. Terwijl de opmerking van Goddijn tijdens de cc dat de eerste 'green shoots' qua revenue bij Enterprise in Q3 en Q4 van dit jaar waren te verwachten mij toch wel de wenkbrauwen deden fronsen. Want tijdens de CMD werd gezegd: Enterprise groei vanaf Q4 2023. In mijn beleving wijst dit toch op een vertraging, hoe hard dit ook bij de Q3 CC nog door De Taeye werd ontkend. Maar hier werd verder niet op doorgevraagd.
    Nooit op woorden afgaan. Altijd je eigen rekensommen maken. De rest is toekomstfantasie, net als alle overname-theorieën. Die schijnen al 15 jaar ofzo het aandeel TT te ondersteunen.
    Ik zeg niet dat het onzin is. Ik zeg wel dat ik door die theorieën te negeren al ruim veertien jaar winst maak met geschreven opties op TTM (zoals Euronext die opties op TomTom wenst te benoemen).

    Ach, die optiemarkt. Ooit in Amsterdam gestart door ene Tjerk Westerterp. Hij is vorig jaar overleden, wisten jullie dat? Hij is dus dood, net als van Agt.
    Tjerk was de man die destijds de carpoolstrook verzon. Nou ja, hij verzon het natuurlijk niet zelf, daar zijn ambtenaren voor. Het werd geen succes, maar bij hem begon de mode van allerlei doelgroepstroken. Inmiddels zij er vele varianten, nog tijdsafhankelijk ook.

    Ik was in de 90-er jaren verantwoordelijk voor het ontwerp en maken van een verkeersrelevante database voor alle rijkswegen.
    "Huh, wat schrijft BDB nou?" Wel, dat is ambtenarentaal, wen er maar aan.

    We werden gek van al die aparte stroken. Elke RWS-er in elke regionale RWS-directie verzon zijn eigen pronkstukken. Straks komt er nog een carnavalsstrook. Geloof me, we hebben raardere ideeën meegemaakt.
    Ook komen er steeds ingewikkelder lijnen en strepen. Waar mag je van welke kant nu wel overheen of juist niet?

    Hier valt geen database van te maken. Maar 'TTM 'doet het wel.
    Zoals ik al vaker schreef, technologisch is TT goed, heel goed. Nu de financiële cijfers nog, en dan bedoel ik winst, echte winst. En dividend.
    Hoe lang moeten we nog wachten?
529 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links