Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum Stellantis geopend
Volgen
'belegger'' schreef op 30 januari 2024 20:00 :
[...]
Wat is die 68%?
Zoals ik het begrijp, is dat de verhouding tussen het aantal geshorte aandelen, afgezet tegen de gemiddelde omzet. Een lagere ratio zou ik dus liever zien. Ik laat me graag corrigeren wanneer ik dit verkeerd begrepen heb.
Long Stellantis en Short Tesla lijkt me op het moment een leuke trade.
N audio schreef op 31 januari 2024 08:36 :
[...]
Zoals ik het begrijp, is dat de verhouding tussen het aantal geshorte aandelen, afgezet tegen de gemiddelde omzet.
Een lagere ratio zou ik dus liever zien.
Ik laat me graag corrigeren wanneer ik dit verkeerd begrepen heb.
Geleende stukken of "short" posities? En als het short posities betreft, kunnen we nog geen conclusies trekken. Maar stel iemand zit long Stellantis en wil daar short Tesla tegenover zetten met aandelen. Dan kan die partij d.m.v. securities lending stukken Tesla lenen en hun stukken Stellantis als onderpand overdragen. Hoe en waarom probeert deze fictieve partij de koers van Stellantis naar beneden te manipuleren?
'belegger'' schreef op 31 januari 2024 13:02 :
[...]
Geleende stukken of "short" posities? En als het short posities betreft, kunnen we nog geen conclusies trekken. Maar stel iemand zit long Stellantis en wil daar short Tesla tegenover zetten met aandelen. Dan kan die partij d.m.v. securities lending stukken Tesla lenen en hun stukken Stellantis als onderpand overdragen. Hoe en waarom probeert deze fictieve partij de koers van Stellantis naar beneden te manipuleren?
Nou, die laatste regel van je. Helemaal mee eens. Totaal onlogisch inderdaad wat mij betreft. Het zou hier gaan om verhandelde aandelen short. Volgens Fintel. Wel zie ik nu dus ook dat er 300k aan stukken zojuist zijn teruggekeerd bij de broker. Het hoogste aantal in 4 dagen. Maar goed, we hebben de afgelopen tijd wel wat koersdruk gehad. Zelfs met goed nieuws. Dus het zal me benieuwen of met de huidige mooie ontwikkelingen rond Stellantis de situatie rond de shortvolume's ook zo blijft zoals deze de laatste tijd was. Lijkt me totaal onlogisch. Ik zie het zonnig in hier hoor. Schitterende opdracht van Hertz bijvoorbeeld voor de levering van die 250.000 voertuigen tot 2025. Echt een mooie opsteker.
Interessante ontwikkelingen bij Stellantis: europe.autonews.com/automakers/stella...
leuk om te zien dat er inmiddels " iets" meer leven is in dit forum. Stellantis staat momenteel met ene plus nog 2,3% op 21,93 Volgende week Donderdag komen de cijfers uit. Zo nu en dan lees ik over de hoop van een Buyback programma. Niets wat is bevestigd. Tussentijdse cijfers over verkopen kan ik moeilijk terug vinden om een indicatie te krijgen hoe de voortgang gaat. Jullie wel? Ik heb behoorlijk wat calls die verlopen na de Earnings date..
Cijfers kan ik ook niet vinden, maar het feit dat de Italiaanse overheid zeer graag een aandeel in Stellantis wil hebben om zo productie in Italië te bevorderen en derhalve met aankoop subsidies strooit, lijkt positieve werking op de koers te hebben. Ik had calls geschreven op mijn aandelen, maar die heb ik er gisteren afgehaald. Mis anders al dat koerspotentieel. Laat Italië en Frankrijk maar vechten om dit been, dan lopen wij wel met de koerswinst heen.
Uppertje schreef op 7 februari 2024 15:35 :
leuk om te zien dat er inmiddels " iets" meer leven is in dit forum.
Stellantis staat momenteel met ene plus nog 2,3% op 21,93
Volgende week Donderdag komen de cijfers uit. Zo nu en dan lees ik over de hoop van een Buyback programma. Niets wat is bevestigd.
Tussentijdse cijfers over verkopen kan ik moeilijk terug vinden om een indicatie te krijgen hoe de voortgang gaat.
Jullie wel?
Ik heb behoorlijk wat calls die verlopen na de Earnings date..
Ter geruststelling persbericht van Stelantis zojuist: Stellantis Begins 2024 with a Great Leap Forward in the European Total and Electrified Markets • Stellantis exceeds the positive 2023 trend in the European (EU29) total market sales rankings, growing in January both in market share[1] (19.7%, + 0.9 percentage points vs last year) and volumes (+17.6%) • France, Germany, Italy and the UK records double-digit growth, with the Netherlands, Portugal and other European countries being all up year-over-year • Stellantis Pro One continues its undisputed leadership in the Commercial Vehicles sector, with a market share of over 31% (+1.8 p.p. vs LY) and an increase in volume of 20.6% • In the Battery Electric Vehicle (BEV) market, Stellantis reports a 20% increase compared to last year with double-digit growth in almost all countries, recording a market share of 13.7%[2], up versus Q4 2023 www.media.stellantis.com/em-en/corpor...
De (klassieke) autosector in het algemeen lijkt niet slecht te boeren, met Stellantis als positieve (koers-)uitschieter. Berichten als die van Hertz (grote bestelling in het nadeel van elektrische wagens - lees : Tesla) zijn leuk meegenomen. Veel cash, lage waardering, herstel na enkele moeilijke jaren : ze zitten in een goede flow. Voor wie interesse heeft in Stellantis, maar denkt dat hij te laat is om nog in te stappen : Peugeot Invest heeft nog wat in te halen...
Bache schreef op 8 februari 2024 13:06 :
Great Leap Forward in the European Total and Electrified Markets
Zal "Leap Forward" een woordspeling zijn naar Leapmotor?
Stellantis start het nieuwe jaar heel goed. Ik verwacht dat de koers wel op gaat lopen de komende tijd. 3-4 keer de winst is ook wel heel laag.
Dank voor de berichtgeving. Vandaag toch 1/3 van de positie getrimd. Niet vanwege vertrouwen maar de te grote toegenomen waarde en balans in de portefeuille. De 2/3 hou ik aan na de ER. K/w 3,3 blijf laag tov van andere sector genoten. 4 x+ is het minimale wat je ziet. Analisten, voor wat betreft ze waard zijn, bij een Zacks/motleyfool zien ze weinig groei in 2024. Wederom onderbouwing kan ik hier niet van terug vinden. 2030 voor de Electrische auto verplichting voor de EU komt ook weer dichterbij. Prettige avond allen.
Stellantis Delivers Record Net Revenues, Net Profit, Industrial Free Cash Flows for Full Year 2023 Net revenues of €189.5 billion, up 6% compared to 2022, with consolidated shipment volumes increasing 7% Net profit grew 11% to €18.6 billion. Adjusted operating income(1) rose 1% to €24.3 billion, with AOI margin of 12.8% Industrial free cash flows(2) of €12.9 billion, an increase of 19% compared to 2022 Strong balance sheet, with Industrial available liquidity at €61.1 billion LEV sales up 27% in 2023, with PHEVs at #1 in U.S. and #2 for LEVs in U.S.(3); 21% increase in global BEV sales in 2023 Returned €6.6 billion in cash to shareholders in 2023 through dividends and share buybacks, an increase of 53% compared to €4.3 billion in 2022 Dividend proposed of €1.55 per common share, increase of approximately 16% compared to prior year, pending shareholder approval Announcing 2024 open market share buyback program of €3.0 billion As we just passed the three-year mark since Stellantis’ inception, I warmly thank our teams who are executing at the highest levels and contributing greatly to our growth story, even in the strongest of headwinds. Today’s record financial results are proof that we have become a new global leader in our industry and will remain rock solid as we look to a turbulent 2024. Thanks to our flexible technology and product roadmap, we are prepared to address the various scenarios that could arise and to continue delivering on our Dare Forward 2030 targets.”
AMSTERDAM - Stellantis N.V. today reported record full year 2023 results. Net revenues grew 6% y-o-y to €189.5 billion, Net profit rose 11% to €18.6 billion, and Industrial free cash flows increased 19% y-o-y to €12.9 billion. Global BEV sales are up 21% y-o-y and LEV sales up are 27% y-o-y, with PHEVs in the U.S. at #1(3) and #2 for LEVs in the U.S.(3) Results are in line with Dare Forward 2030 objectives and are supported by the following concrete actions: CARE: Stellantis remains on track to achieve its carbon net zero emission target by 2038(4). Stellantis reduced its scope 1 and 2 absolute emissions tCO2 by 20% in 2023 vs Baseline 2021. A constant focus on the customer led to a reduction of vehicle defect rates three months after customer delivery by more than 40%, as compared to 2021. Embracing a circular consumption model, the Company opened its first Circular Economy Hub in Italy, creating a center of excellence aimed at industrializing the recovery and sustainable reuse of materials, and the business realized 18% year-over-year sales growth. The Company launched an employee share purchase plan – Shares to Win – in Italy and France and will extend it to other countries during 2024. As well, more than 600 collective agreements were signed covering approximately 90% of employee across the world. The Stellantis Student Awards celebrated more than 600 family members of employees for dedication to continuous learning and education, and the Stellantis Foundation partnered with CERN to inaugurate the Science Gateway in Geneva, its new outreach center for science education. TECH: To support overall market growth and the electrification push in North America, 18 additional BEVs will be launched in 2024, reaching a total of 48 models by end of 2024. The all-new Citroën ë-C3 starts at €23,300 and is the most competitively priced B-segment EV produced in Europe and the Jeep® Avenger, which was awarded European Car of the Year 2023, continues to earn top honors. Stellantis launched the first of four all-new BEV-centric platforms, STLA Medium, on the Peugeot E-3008 with best-in-class range of up to 700 kilometers (435 miles). The second platform, STLA Large, is launching in 2024 with 800 kilometers (500 miles) range and fitted to exceed customer expectations. STLA Large is a highly flexible, BEV-native platform that will serve as the foundation for upcoming global vehicles in the D and E segments, and able to take multiple propulsion systems, including hybrid and internal combustion. Stellantis secured raw materials sourcing through 2027, and signed an agreement with CATL for the supply of LFP battery cells and modules, further expanding its battery chemistries portfolio. Stellantis and Ample established a partnership in battery swapping technology to deliver fully charged EV batteries in less than five minutes. Stellantis joined Symbio and the other shareholders in inaugurating SymphonHy, the first gigafactory in France and Europe’s largest integrated site producing hydrogen fuel cells. Stellantis is implementing a multifaceted semiconductor strategy to ensure supply security and drive innovation. SiliconAuto, the 50/50 joint venture with Foxconn, will tailor chips aimed at a new generation of automotive industry vehicle platforms starting in 2026. In 2023, Stellantis Ventures invested in six new startups, and Stellantis signed 49 commercial contracts with new startups. VALUE: Flexibility, execution, resilience and agility remain core tenants of the Stellantis mentality and with its several tech and new model announcements the Company is poised to profitably navigate customer demand, market fluctuations and political shifts. Stellantis delivered continued growth outside Enlarged Europe and North America with the “third engine”(5) delivering a 13% increase in Net revenues. In China, Stellantis invested €1.4 billion in Leapmotor, a pure play NEV OEM, and now holds approximately 21% equity, giving Stellantis a leading role in supporting their promising growth in China as well as global expansion opportunities through the new Leapmotor International joint venture managed by Stellantis. With it, Stellantis is addressing a white space in its business model and can now benefit from Leapmotor’s competitiveness both in China and abroad. The Stellantis Pro One commercial vehicles achieved market share leadership in EU30 and South America and is the undisputed leader in EU30 BEV sales with 38.8% BEV market share. The business is targeting to achieve global leadership by 2027 with its completely updated and expanded line-up including internal combustion, battery electric, fuel cell hydrogen and range extended variants. The Data-as-a-Service arm, Mobilisights, created innovative solutions and secured strategic agreements through its custom data packages and data streaming offer. GUIDANCE AND OUTLOOK: Building on 2023 momentum, management notes a number of factors could create a supportive revenue backdrop in 2024, including reduced supply and logistical constraints, stabilizing and potentially reduced interest rates, and the benefits of the Company’s expected expansion of its product offering. The Company is reiterating a minimum commitment of double-digit adjusted operating income (AOI) margin in 2024, as well as positive industrial free cash flow, despite macroeconomic uncertainties. Pending shareholder approval, Stellantis proposes to pay a dividend of €1.55 per common share, an increase of approximately 16% compared to the prior year, and an expected calendar for NYSE, Euronext Milan and Euronext Paris to be as follows: (i) ex-date April 22, 2024, (ii) record date April 23, 2024, and (iii) payment date May 3, 2024. Stellantis will also execute a 2024 open-market share buyback program of €3.0 billion, which includes €0.5 billion of shares repurchased to service share-based compensation and employee share purchase, in 2024. On
Zeer goede cijfers bizar!
Voor €3 miljard aandeleninkoop. Daarvan zal maximaal €0,5 miljard voor personeelsbeloning zijn. Men heeft de intentie om de overige aandelen t.w.v. €2,5 miljard in te trekken m.a.w. dat gaat bijdragen aan de winst per aandeel. Als het wordt goedgekeurd op de aandeelhoudersvergadering van 13 april 2024, dan worden de aandelen ingekocht in 2024, uiterlijk 31/12/2024 om precies te zijn.www.stellantis.com/en/news/press-rele...
Dividendvoorstel van €1,55. Vorig jaar was dat €1,34. Die €1,55 is op de huidige koers 6,5%. Met €2,5 miljard inkoop kom ik met de huidige koers op nog eens 3,4%. Dus zo'n 10% komt richting de aandeelhouders.
1,55 dividend ook niet fout
Prachtige cijfers en dito dividend! lekker op de plank laten liggen.
En dit staat gewaardeerd tegen een belachelijke KW alsof het bijna failliet gaat.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)