Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,120 30 apr 2024 17:35
  • -0,220 (-0,98%) Dagrange 22,040 - 22,440
  • 101.402 Gem. (3M) 240,4K

AMG 2024

2.839 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 142 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 am1993 7 februari 2024 23:28
    @Christo1. Blijkbaar zit de meter beneden en de meterkast (met alle schakelingen van dien) boven in uw duplexwoning. Dan is de koker die naar boven (naar uw meterkast) loopt niet gemeenschappelijk, maar dient die alleen voor uw woning. Net als de andere stijgleidingen t.b.v. uw appartement, zoals water, riolering, e.d. De splitsingsakte kan daarvan afwijken maar dat is snel na te zien.

    Het is m.i. het meest praktisch om de aansluiting in de eigen meterkast te maken vanwege de schakelingen t.b.v. de aansluiting. Bovendien is de kabel voor de laatpaal vanuit de eigen meterkast dan (bij storing of schade e.d.) ook makkelijk zelf af te sluiten. Als er een koker loopt vanaf de meter naar de meterkast is dat gunstig. Meestal zit er in zo'n koker voldoende ruimte om een kabel bij te trekken. Is wat meer moeite, maar in de toekomst wel erg praktisch.
    De locatie waar beide elektrameters zitten is waarschijnlijk wél gemeenschappelijk, dus voor werkzaamheden daar en mogelijk bij de entree of op het (gezamenlijke) erf is toestemming nodig van de VvE. Laat alles heel nauwkeurig vastleggen in de notulen (maak ze desnoods zelf en laat ze door de andere eigenaar(s) mede ondertekenen, dan komt daar nooit meer "gedonder" over. Ook niet met (mogelijk later) nieuwe eigenaars van het andere appartement en/of de (toekomstige) kopers van uw appartement.
    Zomaar een tip van een oud VvE-beheerder. Misschien heeft u er wat aan.
  2. forum rang 6 am1993 7 februari 2024 23:32
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 februari 2024 16:34:

    [...]

    Australian lithium producer Pilbara Minerals (ASX: PLS) has amended a spodumene-concentrate supply deal with lithium chemicals producer Chengxin Lithium Group, raising agreed sales volumes and extending the contract duration.

    Under the existing short-term agreement, signed in 2023, Pilbara Minerals committed to supply 70,000 tonnes of spodumene concentrate from its Pilgangoora mine in the 2024 financial year.
    Sign Up for the Battery Metals Digest

    The revised agreement is for sales of 85,000 tonnes in calendar 2024, followed by 150,000 tonnes in both 2025 and 2026, which expands and extends the deal until 2026, the miner said.

    Sales to Chengxin, which supplies to companies including Hyundai Motor, CATL, BYD and LG Chemical, will be made based on the prevailing market price, in line with the existing agreement, the Australian miner said.

    Pilbara Minerals, Australia’s largest independent lithium miner, inked in January a similar agreement with Ganfeng, which is the world’s third largest and China’s largest lithium compounds producer.

    The West Perth-based firm has been investigating how it can add value to its hard rock spodumene ore as it aims to grow its business. As part of this plan, it is building a demonstration plant to process lithium from Pilgangoora.

    The technology, if powered by renewable energy, could cut carbon emissions by more than 80% in one of the most high energy steps of the lithium battery materials production process.

    The plant is expected to allow Pilbara Minerals to produce one million tonnes of spodumene concentrate next year.

    Shares of Pilbara Minerals rose on the news, closing 5.6% in Sydney at A$3.57. This leaves the hard-rock lithium producer with a market capitalization of A$10.74 billion ($7bn).
    Lekker slim van ze. Laat Pilbara de boel, met alle risico's van dien maar uit de grond halen, dan nemen wij het wel af tegen lekker lage prijzen t/m 2026.
  3. gerrit graaier 8 februari 2024 07:40
    quote:

    christo1 schreef op 7 februari 2024 21:25:

    Wij gaan in de zomer een EV aanschaffen welke merk/model zijn we er nog niet uit, maar het zal geen chinees merk zijn dat hebben we wel uitgemaakt.

    Gelukkig hebben we het geld op dit aan te schaffen en niet onbelangrijk ook moeten we een laadpaal installeren en dit hebben we reeds offertes voor gekregen allemaal rond de 3000 euro.

    Ik vraag me af of de modale burger dit allemaal kan bekostigen, dit zijn geen kleine bedragen + het feit je moet de ruimte hebben, hoeveel rijwoningen hebben de ruimte zonder garage om een laadpaal te installeren.

    Voor de villa's of huizen met garage geen probleem maar er zijn in veel gevallen waar dit problemen gaat geven en publieke laadinfrastructuur kan een deel van de oplossing zijn maar niet ten gronde.

    Zelfs voor appartementen met staanplaatsen/garages is dit al wat denkwerk zoals onze situatie met een duplex appartement, de laadpaal moet ofwel op onze meterkast boven aangesloten worden wat niet handig is om langs de koker van de gemeenschap te gaan ofwel na onze digitale meter beneden de kabel te trekken naar de parkeerplaats.

    Energietransitie al goed en wel maar je moet het geld er wel voor hebben op dit ogenblik, ik zie in de kostprijs van de wagen minder een probleem dan de benodigde laadinfrastructuur om de switch te maken naar elektrische wagens.

    Mvg
    De toekomst van autorijden is electrisch, dus met de tijd komen er goedkopere modellen, of niet, dat maakt niet uit. We blijven toch wel autorijden! Er rijden NEGEN miljoen auto's in NL. Over een aantal jaar is het merendeel EV, dat zijn er dus heel erg veel, en dát geldt niet alleen voor NL. Een laadpaal voor 3 K is wel wat overdreven....ligt er aan welke je wilt hebben. Voor de meeste mensen is er al een voor ca 1500 eur. De mogelijke laadproblemen worden echt wel opgelost. Deze vallen in het niet bij wat ons aan milieuproblemen en klimaatverandering wacht. De toekomst is electrisch, links of rechtsom.
    Aha hoor ik u denken, waarom dan zo kritisch naar AMG?
    Er wordt door AMG gewoon te weinig verdient om een hoge koers te kunnen rechtvaardigen. Op termijn kan dat veranderen, maar op korte termijn gaat dat niet gebeuren, hoe graag ik het ook zou willen.
  4. forum rang 7 4finance 8 februari 2024 09:44
    quote:

    gerrit graaier schreef op 8 februari 2024 07:40:

    [...]

    De toekomst van autorijden is electrisch, dus met de tijd komen er goedkopere modellen, of niet, dat maakt niet uit. We blijven toch wel autorijden! Er rijden NEGEN miljoen auto's in NL. Over een aantal jaar is het merendeel EV, dat zijn er dus heel erg veel, en dát geldt niet alleen voor NL. Een laadpaal voor 3 K is wel wat overdreven....ligt er aan welke je wilt hebben. Voor de meeste mensen is er al een voor ca 1500 eur. De mogelijke laadproblemen worden echt wel opgelost. Deze vallen in het niet bij wat ons aan milieuproblemen en klimaatverandering wacht. De toekomst is electrisch, links of rechtsom.
    Aha hoor ik u denken, waarom dan zo kritisch naar AMG?
    Er wordt door AMG gewoon te weinig verdient om een hoge koers te kunnen rechtvaardigen. Op termijn kan dat veranderen, maar op korte termijn gaat dat niet gebeuren, hoe graag ik het ook zou willen.
    De "low" lag in 2020 rond de €12,75. Dat zegt natuurlijk helemaal niets, maar geeft wel aan dat de koers nog behoorlijk door kan zakken.
    De cijfers zullen slecht zijn en de outlook ook niet bijzonder. De vraag is alleen; hoe gaat het AMG management dit nieuws brengen?
  5. Bobrnr 8 februari 2024 09:47
    quote:

    4finance schreef op 8 februari 2024 09:44:

    [...]

    De "low" lag in 2020 rond de €12,75. Dat zegt natuurlijk helemaal niets, maar geeft wel aan dat de koers nog behoorlijk door kan zakken.
    De cijfers zullen slecht zijn en de outlook ook niet bijzonder. De vraag is alleen; hoe gaat het AMG management dit nieuws brengen?
    Maar als we al weten dat de cijfers slecht zijn en de outlook niet bijzonder, is dat dan niet al in de koers verwerkt? Of gaat het erom HOE slecht het is?
  6. Bobrnr 8 februari 2024 10:05
    ik zie trouwens al dagen dat er iemand om de zoveel minuten plukjes van 300 stuks op de markt gooit - dit gaat naar ik vermoed om 1 verkoper die de prijs laag probeert te houden OF een slimme jongen die op bodemmomenten groot inkoopt en gedurende de dag steeds weer plukjes verkoopt. Erg opvallend om te zien, maar vrij duidelijk met zo'n dun boekje.
  7. Remco9384 8 februari 2024 10:52
    quote:

    Bobrnr schreef op 8 februari 2024 10:05:

    ik zie trouwens al dagen dat er iemand om de zoveel minuten plukjes van 300 stuks op de markt gooit - dit gaat naar ik vermoed om 1 verkoper die de prijs laag probeert te houden OF een slimme jongen die op bodemmomenten groot inkoopt en gedurende de dag steeds weer plukjes verkoopt. Erg opvallend om te zien, maar vrij duidelijk met zo'n dun boekje.
    Ik krijg in de hedendaagse handel toch vooral het idee dat algoritmes het koersverloop bepalen. Staat het algoritme eenmaal naar beneden gericht dan gaat de koers omlaag totdat er een keer een hele grote speler op de stukken duikt. Dat duurt helaas soms erg lang.
  8. forum rang 5 Stork 49 8 februari 2024 11:52
    quote:

    Remco9384 schreef op 8 februari 2024 10:52:

    [...]
    Ik krijg in de hedendaagse handel toch vooral het idee dat algoritmes het koersverloop bepalen. Staat het algoritme eenmaal naar beneden gericht dan gaat de koers omlaag totdat er een keer een hele grote speler op de stukken duikt. Dat duurt helaas soms erg lang.
    Helemaal gelijk en ik vraag mij steeds meer af of er nog sprake is van een gelijk speelveld voor particulier beleggers en de grote jongens.
    Ik denk te weten van niet.
    Het wordt steeds Onaantrekkelijker om te beleggen.
  9. forum rang 5 Lekker Truitje 8 februari 2024 12:09
    @Stork49 Als je horizon er een is van dagen of weken dan denk ik dat je helemaal gelijk hebt. Ligt je horizon verder, dan geldt dat de koers van een goedlopend bedrijf op een gegeven moment zijn waarde altijd wel goed gaat afspiegelen, daar kan geen algoritme of hedgefund tegenop. Er zijn echter speculanten (vooral hier op deze fora) en beleggers. NB-ik ben deels ook speculant hoor ;)
    Als de lithiumprijzen zich herstellen dan krijgen al de bedrijven in de bedrijfskolom de wind mee. De bodem lijkt bereikt, nu mag het herstel komen.
    Daarvoor is het handig dat er niet te veel concurrerende accu's e.d. komen. Dat de overheid groene auto's en zonnepanelen stimuleert en niet tegenwerkt. Dat er genoeg laadpaaltjes zijn. Dat de electriciteitsvoorziening het aan kan. Enz.
  10. forum rang 4 Goed bezig 8 februari 2024 12:53
    De up side is gewoon vele male hoger, natuurlijk is AMG afhankelijk van de handelsprijzen maar daar is nu de koers ook naar. Natuurlijk het zou kunnen zakken, maar de kans omhoog is gewoon vele male hoger. Een jaar geleden had je gewenst dat je AMG tegen de huidige prijs kon kopen.
  11. forum rang 4 lanciared 8 februari 2024 15:12
    quote:

    Goed bezig schreef op 8 februari 2024 12:53:

    De up side is gewoon vele male hoger, natuurlijk is AMG afhankelijk van de handelsprijzen maar daar is nu de koers ook naar. Natuurlijk het zou kunnen zakken, maar de kans omhoog is gewoon vele male hoger. Een jaar geleden had je gewenst dat je AMG tegen de huidige prijs kon kopen.
    ja, Zeg dat wel. Gewenst dat je AMG voor 18,5 euro kon kopen.
    Kon het me niet voorstellen.
    Gekocht aan 48 en een beetje, en blijven bijkopen aan koersen tussen de 38 en 24 euro ( voordien, mid juni ook wel heel wat verkocht aan koersen rond de 48 )

    Anderzijds, en daarom post ik hier, dat o.a. bij ons in Vlaanderen Danny Reweghs van trends, en Inside Beleggen steeds vast gebleven is ( en aanbevolen o.a. Albemarle, maar ook nadrukkeleijk vermeld AMG ). Vast gebleven is voor Lithium ETF's, waar hij het bezit in portefeuille verleden week uitgebreid heeft.
    Hij is er zo van overtuigd dat Lithium en de Lithium miners wel een come back maken in de loop van dit jaar.
    Lijkt me ook, maar dan heb je dag per dag maar die vervelende algo's die de koers sturen. Zij bepalen de richting. Zij bepalen de koers. Bij bijna geen handel dumpen ze er mandjes van enkele honderden, of soms duizenden in, en dan heb je het gegarandeerde resultaat, dat je wilde.
    Lijkt me beslist geen eerlijk speelveld. en daarom ook te begrijpen, dat particulieren hier van weg blijven.
  12. forum rang 7 Just lucky 8 februari 2024 16:41
    quote:

    Goed bezig schreef op 8 februari 2024 15:51:

    Aperam en Arcelor mittal verwachten het diepte punt achter de rug te hebben, aldus analisten en IEX.
    Goede signalen ook voor AMG lijkt mij met hun vanadium.
    Een half jaar geleden stond AMG 20 euro hoger dan Aperam, en nu...., het kan verkeren.
2.839 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 142 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links