Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 21,880 26 apr 2024 17:35
  • -1,340 (-5,77%) Dagrange 21,880 - 23,380
  • 313.927 Gem. (3M) 239,8K

AMG 2024

2.807 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 141 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gerrit graaier 4 februari 2024 09:43
    quote:

    4finance schreef op 3 februari 2024 16:59:

    [...]

    AMG, dat las ik ook op €30 - €25 - €20.
    Dat zullen we ook weer gaan lezen op €15
    Dit jaar gaat het gebeuren……ik was ooit zeer overtuigd van AMG, maar inmiddels niet meer. We gaan denk ik de 10 eur ook nog wel zien……
  2. Robeke20 4 februari 2024 14:25
    quote:

    gerrit graaier schreef op 4 februari 2024 09:43:

    [...]

    Dit jaar gaat het gebeuren……ik was ooit zeer overtuigd van AMG, maar inmiddels niet meer. We gaan denk ik de 10 eur ook nog wel zien……
    Met een intrinsieke waarde per 1/1/23 van Eur 16,- per aandeel en een netto winst over de eerste 9 maanden in 2023 van Eur 3,- per aandeel voel ik me best wel comfortabel bij de huidige koers.
  3. forum rang 5 Fox WIld 4 februari 2024 14:51
    quote:

    gerrit graaier schreef op 4 februari 2024 09:43:

    [...]

    Dit jaar gaat het gebeuren……ik was ooit zeer overtuigd van AMG, maar inmiddels niet meer. We gaan denk ik de 10 eur ook nog wel zien……
    Als ik mij goed herinner was jij vorig jaar all-in in AMG en dat is sowieso al niet verstandig maar helemaal niet bij een onderneming die grotendeels afhankelijk is van de grondstofprijzen.
    Dat zal je flink wat gekost hebben dus die opmerking over 10 euro zullen we maar niet al te serieus nemen...
  4. DubbeltjeblijftDubbeltje 4 februari 2024 14:54
    quote:

    Robeke20 schreef op 4 februari 2024 14:25:

    [...]

    Met een intrinsieke waarde per 1/1/23 van Eur 16,- per aandeel en een netto winst over de eerste 9 maanden in 2023 van Eur 3,- per aandeel voel ik me best wel comfortabel bij de huidige koers.
    Een WPA van 3 euro in de Q1-Q3 2023 zegt niets over de toekomstige winstgevendheid. Dus ik zou die 3 euro niet als kriterium gebruiken om wel of niet in AMG te beleggen.
  5. forum rang 5 Fox WIld 4 februari 2024 15:04
    quote:

    HaBe schreef op 4 februari 2024 13:56:

    Niemand gelooft meer in AMG en de shorters doen de rest...

    Dan kan de koers zo laag als je wilt. Dus ja 10,- kan en lager ook.
    Er zitten maar twee shorters (zichtbaar) in AMG. Als het zo'n zekerheidje was dat er nog 5 euro van de koers af zou gaan dan waren er wel meer hedgefunds op gedoken.

    Bij de cc na de Q3 cijfers werd ook nog gemeld dat er dit jaar meer dan één desinvestering te verwachten is, waarvan waarschijnlijk de Technology divisie er één zal zijn. Met zo'n verkoop zou je over 1 á 2 maanden zo maar geconfronteerd kunnen worden als shorter waarna je halsoverkop moet coveren...
  6. forum rang 5 Fox WIld 4 februari 2024 15:06
    quote:

    DubbeltjeblijftDubbeltje schreef op 4 februari 2024 14:54:

    [...]

    Een WPA van 3 euro in de Q1-Q3 2023 zegt niets over de toekomstige winstgevendheid. Dus ik zou die 3 euro niet als kriterium gebruiken om wel of niet in AMG te beleggen.
    Klopt. Altijd vooruit blijven kijken als belegger en slechts af en toe achterom.
    De wpa 2024 zal m.i. nihil of slechts een paar dubbeltjes worden. Vanaf 2025 zal de winst weer fors stijgen, zeker als de lithiumprijzen dan ook enigszins hersteld zijn.
  7. Robeke20 4 februari 2024 15:10
    quote:

    DubbeltjeblijftDubbeltje schreef op 4 februari 2024 14:54:

    [...]

    Een WPA van 3 euro in de Q1-Q3 2023 zegt niets over de toekomstige winstgevendheid. Dus ik zou die 3 euro niet als kriterium gebruiken om wel of niet in AMG te beleggen.
    Klopt maar dit zijn de huidige gerealiseerde cijfers, noem mij eens een bedrijf waarvan jij met zekerheid wel de toekomstige winstgevendheid kan voorspellen?
    Shell is een prachtig winstgevend bedrijf bijvoorbeeld maar als er een milieuramp a la Deep Water Horizon zich voordoet......? En zo kent ieder bedrijf zijn risico's.
  8. forum rang 6 Kruimeldief 4 februari 2024 15:16
    quote:

    Robeke20 schreef op 4 februari 2024 15:10:

    [...]

    Klopt maar dit zijn de huidige gerealiseerde cijfers, noem mij eens een bedrijf waarvan jij met zekerheid wel de toekomstige winstgevendheid kan voorspellen?
    Shell is een prachtig winstgevend bedrijf bijvoorbeeld maar als er een milieuramp a la Deep Water Horizon zich voordoet......? En zo kent ieder bedrijf zijn risico's.
    SBM: leasecontracten tot 2050
  9. Robeke20 4 februari 2024 15:33
    quote:

    Tiger1969 schreef op 4 februari 2024 15:21:

    Ja SBM is een parel die veel gaat verdienen de komende jaren en nu ook al dividend rendement 9% . Bizar ondergewaardeerd
    Leuk dat jullie SBM vermelden maar het was toch dienstverlener Transocean die usd 1,4 mld schadevergoeding moest betalen iz de ramp destijds. Beurskoers toen usd 100 nu 5 .....dus ook daar risico's.
  10. forum rang 6 Take a sisi 4 februari 2024 17:02
    quote:

    gerrit graaier schreef op 4 februari 2024 09:43:

    [...]

    Dit jaar gaat het gebeuren……ik was ooit zeer overtuigd van AMG, maar inmiddels niet meer. We gaan denk ik de 10 eur ook nog wel zien……
    Jij bent hiermee een typisch voorbeeld van wat nu meer op de voorgrond gaat komen .

    Ik heb hier de volgende gedachten over.

    Naar waarnaar het steeds meer op begint te lijken , is dat dit aandeel in een negatieve stroomversnelling dreigt te geraken , ( don't shoot the messenger ) het is slechts een constatering ten gevolgen van de aanhoudende daling , want die is er overduidelijk , en daar kan niemand langs af .
    Dit is dus ongeveer het moment waarop het spel gaat beginnen , het geloof en vertrouwen begint te draaien naar ongeloof en wantrouwen .
    Het geloof dat richting de downside meer te verdienen valt lokt shorters in de markt , nu als dat buitenproportioneel gaat worden is dat vaak de trigger voor een opleving .
    Opletten dus , hoe ellendiger deze bedrijfstak in de media wordt weg gezet , des te dichter we bij het moment van de opleving zitten .
    Deze beredeniring staat dus helemaal los van de fundamentals , hoop dus niet , de waarheid in de cijfertjes te vinden , die volgen tesamen met de reactie daarop pas op de 21-ste en die kan twee kanten op .
    Leuk spel , zelfs als je ze niet hebt en slechts geduldig zit te wachten .
  11. forum rang 5 christo1 4 februari 2024 17:09
    Christoph Rauwald, Wilfried Eckl-Dorna, Monica Raymunt, Bloomberg, 3 februari 2024 – Toen hij deze week vooraan in de zaal stond tijdens de nieuwjaarsreceptie van een auto-industrievereniging in Berlijn, had BMW CEO Oliver Zipse reden om zich gerechtvaardigd te voelen.

    Lees ook: Elektrische autosector zeepbel is gebarsten, en ergste pijn moet nog komen
    Op het podium preekte minister van Verkeer Volker Wissing voor de menigte van beleidsmakers en leidinggevenden uit de industrie over het belang van “technologische openheid” bij het terugdringen van de uitstoot van uitlaatgassen.

    Door de eenzijdige focus van beleidsmakers en fabrikanten op batterijvoertuigen wordt de belangrijkste industrie van Duitsland aan zijn lot overgelaten, zei hij, met de voorspelling dat de vraag naar elektrische auto’s (EV’s) in Europa’s grootste automarkt zal afnemen.

    Lees ook: BMW gaat elektrische auto’s groot maken, in India
    Zipse maakt al jaren hetzelfde punt en pleit voor flexibele productielijnen voor auto’s met verbranding, hybride en zelfs waterstofaandrijving. Zijn voorzichtige strategie – die overeenkomt met die van zijn voorganger – werd aangevallen als niet agressief genoeg om elektrisch leider Tesla uit te dagen.



    Artikel gaat verder na afbeelding.



    Nu lijkt Zipse in de toekomst te hebben gekeken. Nu het gebruik van EV’s vertraagt en plug-in hybrides terugkeren van de zijlijn, lijkt BMW’s voorzichtige aanpak niet langer zo’n slecht idee.

    “In Duitsland ziet de vraag naar elektrische auto’s er dit jaar niet goed uit”, zegt Jan Burgard, hoofd van auto-adviseur Berylls strategy advisors.

    “De bovenkant van de EV-markt is bijna verzadigd en er is weinig aanbod in het lagere segment van 25.000 euro.”

    Infrastructuur en prijs blijven obstakels
    Na jaren van explosieve groei wordt de verkoop van EV’s steeds moeilijker. Royale overheidspremies verdwijnen in Europa en in de VS komen steeds minder voertuigen ervoor in aanmerking.

    Hoewel een reeks nieuwe modellen en leasingopties met minder verplichtingen de aandacht hebben getrokken van elektrische enthousiastelingen, blijven infrastructuur en prijs enkele jaren na de EV-revolutie nog steeds wegversperringen voor een wijdverspreide adoptie.

    In Duitsland zal de verkoop dit jaar naar verwachting met 14% dalen als gevolg van het intrekken van subsidies door de overheid in december, de eerste daling sinds 2016, volgens de VDA-lobbygroep.

    Wereldwijd hebben marktwatchers de prognoses naar beneden bijgesteld vanwege de blijvende realiteit dat de auto’s veel minder betaalbaar zijn dan gelijkwaardige auto’s met een verbrandingsmotor – ondanks een prijzenoorlog die Tesla in gang heeft gezet.

    Laadinfrastructuur
    Het evenement van donderdag was een poging om wat optimisme te injecteren in een steeds somberder wordende industrie. Wissing prees de Duitse autofabrikanten en prees hun technologie aan als “gevierd in het buitenland”.

    Op de vraag wat de overheid zou kunnen doen om de Duitse EV-markt te versterken, gaf de minister van Transport één idee: “Laadinfrastructuur.”

    Toch is Berlijn op dit gebied achtergebleven. In oktober 2022 kwam Wissing met een ambitieuze strategie om 6,3 miljard euro te investeren in een landelijke infrastructuur die het aantal laadstations in Duitsland zou verhogen tot een miljoen in 2030.

    Dat is niet zo snel gegaan als gepland. In september vorig jaar waren er volgens de infrastructuurautoriteit slechts 105.000 functionele openbare oplaadstations in Duitsland.

    Met het huidige bouwtempo, aldus de VDA, moet Duitsland zijn tempo verdrievoudigen als het zijn doelstelling voor 2030 wil halen.

    Aanschafprijs
    Het oplaadprobleem, en wie ervoor betaalt, is na vele jaren van overgang naar EV nog steeds niet opgelost. Hoewel beleidsmakers en vertegenwoordigers van de auto-industrie op het VDA-evenement het erover eens waren dat opladen de sleutel is om de interesse in EV’s weer aan te wakkeren, wilde niemand zeggen wie een dergelijke infrastructuuruitbreiding zou moeten financieren – of hoe.

    Stijgende elektriciteitsprijzen hebben de vraag verder getemperd, volgens een analistenrapport van Deutsche Bank.

    De andere grote uitdaging voor het gebruik van EV is de prijs. De coalitie moet haar doel halen om tegen 2030 15 miljoen EV’s op de weg te krijgen of anders de emissiedoelstellingen niet halen. In november waren slechts ongeveer 1 miljoen – of 2% van alle auto’s – op de Duitse wegen volledig elektrisch. Zonder verdere subsidies zal het volgens sommige analisten een uitdaging zijn om de doelstelling voor 2030 te halen.

    “Ik denk dat het vanuit het huidige perspectief onrealistisch is om in 2030 15 miljoen EV’s op de Duitse wegen te hebben,” zei Burgard, de auto-adviseur.

    Overwinningsronde
    Autoproducenten beginnen zich al in te dekken. Het Audi-merk van Volkswagen bouwt zijn EV-productlijn af en VW neemt een stap terug in de plannen om belangen in zijn batterij-eenheid te verkopen.

    Als de vertraging van EV’s overgaat in een langdurige inzinking, kan dat miljardeninvesteringen in de industrie ondermijnen en betekenen dat autofabrikanten niet in staat zullen zijn om gelijke tred te houden met nieuwe regelgeving rond het verlagen van de uitstoot.

    Ondertussen moedigt de steeds langere weg naar het gebruik van EV’s bestuurders aan om langer vast te houden aan hun vervuilende oude auto’s, volgens DAT, dat gegevens verzamelt over de auto-industrie.

    Voor BMW’s Zipse kan dit alles gezien worden als reden voor een overwinningsronde. In een interview met het Handelsblatt vorig jaar ging hij zelfs zover om diegenen die de doodsklok luidden voor verbrandingsmotoren te beschuldigen van “nalatigheid”, gezien de weg die EV nog te gaan hebben.

    “Denk je dat regio’s zoals Zuid-Italië binnen twaalf jaar laadstations zullen hebben in elk dorp?”

    Mvg
  12. forum rang 5 geldmaker 4 februari 2024 21:16
    quote:

    HaBe schreef op 4 februari 2024 19:50:

    Volvo strategie?

    www.media.volvocars.com/nl/nl-nl/medi...
    Blij dat jij steeds wel de positieve artikelen kan vinden. We kennen de niet aandelen bezitters met hun hang naar negatieve posts. Ondaks alles links of rechtsom de fossiele brandstof gaat echt uitgebannen worden.
  13. DeJef 5 februari 2024 11:24
    Mijn basis scenario blijft ongewijzigd. En natuurlijk kan ik er helemaal naast zitten :)

    Lithium aanbod: enorm veel nieuwe projecten opgestart na de lithiumpiek in 2022. Veel slechte kwaliteit die hoge verwerkingskosten kent, maar leek zinnig bij extreme prijzen. Nu wordt er na het overaanbod doorheen de supply chain veel nieuwe projecten on hold gezet. Dit komt door de grote daling van de lithium prijzen, maar ook door de cost of capital verhoging door huidig renteklomaat. Veel sommetjes zijn gemaakt toen lithium boomde en rente extreem laag stond.

    Vraag: dezelfde renteverhoging geeft vertraging in vraag. Rente kan wel verlaagd worden maar als er niets echt kapot gaat in de economie dan zie ik de rente ook niet ver onder 3% zakken.
    Het duurdere EV segment heeft een grote spurt gemaakt in de transitie, de goedkopere auto's blijven wat achter, met name door het ontbreken van goedkopere EV alternatieven tov de Chinese merken alsook infrastructuur die nog niet op punt staat.

    Algemeen is de energietranstie nog steeds actueel, en het zal geen recht lijn omhoog zijn.

    AMG heeft een groot voordeel met low cost productie owv tantalum winning, naast de lithium winning. Dat geeft hun een mooie positie op de cost curve wanneer er een eventuele Shake out volgt.
2.807 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 141 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links