Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Alfen N.V. AEX:ALFEN.NL, NL0012817175

  • 39,730 6 mei 2024 17:35
  • +0,580 (+1,48%) Dagrange 39,100 - 40,150
  • 116.771 Gem. (3M) 296,7K

Alfen 2024

2.653 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Jochie1962 26 januari 2024 09:54
    quote:

    anders schreef op 26 januari 2024 09:27:

    Sorry dat Ik ingestapt was. Je ziet het 5 % van de koers af vanaf moment dat ik in stap. # slechtste belegger ooit!

    Order stoplos afgaat gaan jullie weer omhoog ;). Dan ben ik weer flink armer geworden en de ashorters rijker
    Nou, de les is dus: pas kopen na een heftige dip, in plaats van VERkopen na een heftige dip (voor een te lage prijs)!

    Stoplosses kosten je geld als je niet oppast. Je verkoopt op het moment dat je juist moet áánkopen.
  2. Kester 26 januari 2024 10:12
    quote:

    Jochie1962 schreef op 26 januari 2024 09:54:

    [...]

    Nou, de les is dus: pas kopen na een heftige dip, in plaats van VERkopen na een heftige dip (voor een te lage prijs)!

    Stoplosses kosten je geld als je niet oppast. Je verkoopt op het moment dat je juist moet áánkopen.
    Wijze woorden, helemaal mee eens. Be greedy when others are fearful.
  3. forum rang 5 Mailbox 28 januari 2024 13:37
    Ik lees hier dat de Chinezen een batterij ontwikkelen die 50 jaar stroom levert zonder opladen. Die gaan er natuurlijk ook in auto’s komen, dan is het probleem van het ontwrichten van het stroomnet door de laadpalen ook niet meer aan de orde. Ik denk dat Alfen zich alvast beter zoveel mogelijk op andere takken kan gaan richten. Ze moeten er toch rekening mee houden dat de laadpalen maar een tijdelijke verschijning in het landschap zullen zijn.
  4. buf 29 januari 2024 11:33
    quote:

    Mailbox schreef op 28 januari 2024 13:37:

    Ik lees hier dat de Chinezen een batterij ontwikkelen die 50 jaar stroom levert zonder opladen. Die gaan er natuurlijk ook in auto’s komen, dan is het probleem van het ontwrichten van het stroomnet door de laadpalen ook niet meer aan de orde. Ik denk dat Alfen zich alvast beter zoveel mogelijk op andere takken kan gaan richten. Ze moeten er toch rekening mee houden dat de laadpalen maar een tijdelijke verschijning in het landschap zullen zijn.
    50 jaar stroom zonder opladen?
    Daar stoppen ze dan zeker een atoombom in.
  5. forum rang 7 bezinteergebelegt 29 januari 2024 12:13
    50k dump in het eerste uur en een flinke min. Vervolgens twee uur lang weer zomaar 4k omzet per uur en ordertjes van wederom 2, 6 en zelfs 1 aandeel.

    Kortom, ook vandaag zal enig herstel niet mogelijk zijn.

    Over twee weken de getalletjes. Zou voor mij een teken van toch een beetje kracht zijn als die worden afgewacht op koersen boven de 50.

    Wel jammer dat die vola een beetje is weggevallen.
  6. forum rang 8 Wilbar 29 januari 2024 15:56
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 29 januari 2024 12:13:

    50k dump in het eerste uur en een flinke min. Vervolgens twee uur lang weer zomaar 4k omzet per uur en ordertjes van wederom 2, 6 en zelfs 1 aandeel.

    Kortom, ook vandaag zal enig herstel niet mogelijk zijn.

    Over twee weken de getalletjes. Zou voor mij een teken van toch een beetje kracht zijn als die worden afgewacht op koersen boven de 50.

    Wel jammer dat die vola een beetje is weggevallen.
    « Enig »herstel lijkt toch in de maak :en met de vola zit het dan in ook wel goed :)
  7. forum rang 4 Lor3032 29 januari 2024 16:57
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 29 januari 2024 12:13:

    50k dump in het eerste uur en een flinke min. Vervolgens twee uur lang weer zomaar 4k omzet per uur en ordertjes van wederom 2, 6 en zelfs 1 aandeel.

    Kortom, ook vandaag zal enig herstel niet mogelijk zijn.

    Over twee weken de getalletjes. Zou voor mij een teken van toch een beetje kracht zijn als die worden afgewacht op koersen boven de 50.

    Wel jammer dat die vola een beetje is weggevallen.
    Zo zie je maar hoe je er naast kunt zitten.
  8. Behavia1 30 januari 2024 10:27
    Alfen tekent meerjarige leveringsovereenkomst met CATL om voortdurende levering batterijen te garanderen
    Almere, Nederland, 30 januari 2024 - Alfen,

    alfen.com/nl-be/nieuws/alfen-tekent-m...

    specialist in innovatieve energieoplossingen voor heel Europa, heeft een leveringsovereenkomst voor de lange termijn gesloten met CATL, wereldwijd marktleider in innovatieve technologieën voor nieuwe energietoepassingen. Met deze meerjarige overeenkomst kan Alfen voldoen aan de toenemende vraag en versterken ze hun leveringsketen voor energieopslagsystemen in Europa. De verwachting is dat de opslag van energie in Europa alleen al in 2024 met zo'n 60% zal groeien vergeleken met 2023, als wordt gekeken naar megawattuur (MWh) bij de opslag van nutsbedrijven en commerciële opslag.

    “Met deze overeenkomst versterken we onze samenwerking met CATL”, zegt Marco Roeleveld, CEO van Alfen. “Zo kunnen we onze duurzame TheBattery™-energieoplossingen blijven leveren. Hierdoor blijven we in staat om de groei van duurzame energiebronnen te ondersteunen en de balans tussen vraag en aanbod op het gebied van elektriciteit te handhaven.”
  9. Behavia1 30 januari 2024 12:50
    Ik vond nog altijd volgend hoofdstuk het belangrijkste om op te lossen:
    Segmental review
    In the EV charging equipment business line, Q3 revenues were €34.9m (-51% from €70.6m in Q3 2022). The
    decline was driven by lower volume as the market destocked excess inventories from 2022. Compared to the
    second quarter sales were however slightly higher. Our view on the market is that destocking is at its end.
    Almost all customers have moved through their inventory and we have seen new orders again from our
    customers.

    Dit bericht zet gewoon een extra plusje bij energieoplsag.

    Voor het simpel voor te stellen zie ik Alfen nu zo: Indien EV charging begint te lopen zullen we snel een shortsqueeze naar boven krijgen.

    Smartgrids: +
    Energieopslag: ++
    EV charging: -
  10. Behavia1 30 januari 2024 12:53
    Maar geen paniek, komt wel nog op gang ;)

    7 miljoen laadpalen nodig

    Dat betekent dat we tegen 2035 allemaal aan de stekker moeten hangen met onze auto. Maar welke stekker? Volgens het transitieplan van de Europese Unie moeten er tegen 2030 al 30 miljoen elektrische auto’s op de wegen rijden. Om die vloot aan de praat te houden en dus voortdurend van stroom te voorzien, is er een netwerk van ruim 7 miljoen laadpalen nodig. Dat wordt een helse opdracht, want op dit vlak staan we eigenlijk nog nergens.

    Schattingen spreken van een kleine 400.000 laadpunten die momenteel in Europa operationeel zijn. Ze zijn echter vooral geconcentreerd in enkele landen die een grote voorsprong hebben op vlak van elektrificatie: Nederland, Duitsland, Noorwegen en Frankrijk. Om tegen 2030 aan de vooropgestelde 7 miljoen laadpunten te komen, zouden er dus vanaf nu dagelijks een goede 2.000 (!) laadpalen moeten bijkomen in alle uithoeken van Europa
2.653 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Markt omarmt update Alfen over vochtprobleem

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links