Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,420 30 apr 2024 15:18
  • +0,080 (+0,36%) Dagrange 22,040 - 22,440
  • 35.750 Gem. (3M) 240,4K

AMG 2024

2.836 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 142 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 lanciared 24 januari 2024 21:52
    quote:

    Take a sisi schreef op 22 januari 2024 20:14:

    [...]
    Duidelijk dat jij ze nog hebt , en daarintegen ook duidelijk , ik niet meer .
    Heb nog gewaarschuwd bij de 24€ , dat was ongeveer 20 procent geleden , natuurlijk was dat volgens velen toen onzin en natuurlijk mag ik daar van sommige nu weer geen nadruk meer op leggen .
    We gaan het wel zien , of het sprookje nieuwe levenskracht gaat krijgen .
    BT-way gemeend respect voor diegene die ze nog aanhouden , dan moet je mentaal toch behoorlijk stevig in de schoenen staan .
    Aangaande je laatste zin, respect hoef ik niet te krijgen.
    En mentaal stevig in mijn schoenen ? - Weet ik niet. ( Heel wat verkocht , mid juni 2023, aan koersen ronde 47,5. Maar nadien, toch behoorlijk veel terug ingekocht / bijgekocht, aan nog iets hogere prijzen ( 48,5 euro )
    Was niet te voorzien, dat ( ja, door wie ? / China ? ) lithium prijzen zo naar omlaag gedirigeerd zouden worden.
    In alle artikels, in de media stond steeds geschreven dat de vraag / aanbod kant van lithium wel goed zat. En door stijgende vraag, de vraag nog steeds hoger bleef dan aanbod.
    Niet dus. Was natuurlijk een verkeerde belegings case. Nu niets meer aan te veranderen.
    Maar ga ze beslist niet verkopen aan koersen van rond de 20.
    Eigenlijk is aan het bedrijf niets op aan te merken. Het overkomt hun ook maar. En kan het ook niet verklaren dat die lithiumprijs in China zo vast gezet lijkt op 95.500 yuan / ton ( lithiumcarbonaat - ( Tradingeconomics ). Nu al sinds maanden. Blijkbaar.

    AMG is meer waard, dan die povere 500 miljoen marktkapitalisatie, waar we mogelijk naar toe gaan.
    Zit in een veelbelovende sector. Energie / mobiliteits transitie is het centrale thema, voor nog wel de eerst komende 10 jaar.
    Verkoop mijn aandelen niet op deze koers. En zal niets doen. Geld ook niet dadelijk nodig.
    ( Maar, ja, afgelopen maanden kunnen vaststellen, er zijn wel betere belegingen om te hebben. Maar nu te laat om te verkopen ( want afgelopen periode zelfs bijgekocht aan .....32 / 33 - 27 / 28 - 23 / 24 euro )
    Heb er zelfs een behoorlijk aantal.

    LR
  2. forum rang 6 Take a sisi 25 januari 2024 05:40
    Tesla stock dipped lower after the earnings call ended, down 5.6% in after-hours trading. The likely reason for the dip was a lack of firm sales guidance for 2024.

    Tesla said growth is going to be substantially below 2023's level. Wall Street already expects growth to be lower in 2024.

    Tesla shipped some 1.8 million vehicles in 2024, up about 38%. Wall Street expects about 2.1 million to 2.2 million units for 2024, up about 20% compared with 2023.

    The vague guidance adds a level of new uncertainty for investors
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 25 januari 2024 09:34
    Analisten voorspellen dat China de recessie zou kunnen gebruiken om zijn marktaandeel en strategische grip op de mondiale lithiummarkt uit te breiden.

    De Chinese producent Ganfeng Lithium stemde er vorige week mee in om zijn aankopen van spodumeenconcentraat – een mineraal waaruit lithium kan worden gewonnen – de komende drie jaar bijna te verdubbelen bij Pilbara.

    Sommige Chinese producenten van lepidoliet, een laagwaardig en duur bronmateriaal van lithium, hebben de productie teruggeschroefd, maar niet zoveel als verwacht, zegt CRU Group, een ander grondstoffendatabedrijf.
    Nieuwe Afrikaanse activiteiten van Chinese bedrijven zijn ook niet winstgevend, maar er worden minder corrigerende maatregelen genomen, aldus CRU Group en Fastmarkets.

    “China zal de prijsdaling zien als een kans om meer claim op de markt te leggen”, aldus Adams.
    “Als je kijkt naar de enorme prijsstijgingen in 2021 en 2022 voor lithium, dan heeft China heel snel kunnen reageren.

    Martin Jackson, hoofd batterijgrondstoffen bij CRU Group, zei dat het verrassend was dat veel grote westerse producenten hun uitgaven bezuinigden omdat ze enkele van de goedkoopste activiteiten in de sector uitvoeren.

    Hij zei echter dat sommige potentiële producenten “onrealistische” verwachtingen hadden van toekomstige prijzen op basis van de onderzoeken die cruciaal zijn voor het veiligstellen van financiering.

    Lake Resources, dat van plan is de Kachi-afzetting in Argentinië te ontwikkelen, hanteerde een langetermijnprijs van $31.000 per ton, zei hij.

    En terwijl de markt worstelt met de lage prijzen, wijzen analisten erop dat lithium een onvolwassen en opkomende markt blijft, die vatbaar is voor volatiele perioden.

    “Lithiumbalansen zijn gevoelig voor kleine verschuivingen in de vraag- of aanbodgroei, dus de markt is gevoelig voor verhoogde prijsvolatiliteit”, aldus analisten van Citi.
    “Een aanbodreactie op het huidige lagere prijsklimaat zou de markt kunnen voorbereiden op een herstel in de tweede helft van 2024.”

    www.ft.com/content/0fb27a1a-d149-4d66...
  4. forum rang 4 moneypocket 25 januari 2024 09:39
    Beste LR,

    Ga mee met jouw visie/nuchterheid! Ook ik heb een flink pakket stukken op de plank liggen, die zo nu en dan moeten worden afgestoft. Verkopen is voor mij sowieso geen optie, aangezien de gehele elektrificering nog maar in de kinderschoenen staat.
    Dat de Chinezen via allerlei praktijken de Lithiumprijs zo kunnen vastzetten en naar hun hand kunnen zetten is bijzonder en de andere landen kijken er met argusogen naar.

    Voor nu...gewoon uitzitten en afwachten wat de andere landen gaan doen!

    Groeten, Moneypocket
  5. forum rang 7 Just lucky 25 januari 2024 09:57
    quote:

    moneypocket schreef op 25 januari 2024 09:39:

    Beste LR,

    Ga mee met jouw visie/nuchterheid! Ook ik heb een flink pakket stukken op de plank liggen, die zo nu en dan moeten worden afgestoft. Verkopen is voor mij sowieso geen optie, aangezien de gehele elektrificering nog maar in de kinderschoenen staat.
    Dat de Chinezen via allerlei praktijken de Lithiumprijs zo kunnen vastzetten en naar hun hand kunnen zetten is bijzonder en de andere landen kijken er met argusogen naar.

    Voor nu...gewoon uitzitten en afwachten wat de andere landen gaan doen!

    Groeten, Moneypocket
    Ik neem aan dat je ook in andere sectoren belegt, bijv. de chipindustrie.
  6. forum rang 5 Lekker Truitje 25 januari 2024 10:00
    Wat een stoute chinezen toch !
    Trouwens: www.lme.com/en/metals/ev/lme-lithium-...
    LME waar zit die in China ?
    We moeten blij zijn dat de chinezen de electrificatie van het autopark hebben opgestart. Daar rijden inmiddels al heel wat Nio'tjes, Li'tjes en Xpeng'etjes rond, daar kunnen we in het westen nog een punt aan zuigen. Dat ze daar wat slimmer zijn en snel hun toeleveringen van grond- en hulpstoffen regelen waar we in het westen nu jaren voor nodig hebben, daar moeten we van gaan leren.
    Tal van dingen duren hier veels te lang, van het plaatsen van windmolens, het leggen van electr. kabels, van oplaadpalen in de woonbuurten, het bouwen van woningen tot aan rechtszaken van bijv. Taghi en de moord op Peter R. de Vries aan toe.
  7. forum rang 5 geldmaker 25 januari 2024 10:09
    Mooie post L T, wat dacht je Europese bemoeienissen met grondstoffen . Die zouden ook wel eens moeten inventariseren wat wij in Europa nodig moeten hebben en misschien daar ook ondersteuning in bieden..
    Je moet leren van de strategie van je " vijand" en je niet laten slachten..
  8. forum rang 7 Just lucky 25 januari 2024 10:17
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 25 januari 2024 10:00:

    Wat een stoute chinezen toch !
    Trouwens: www.lme.com/en/metals/ev/lme-lithium-...
    LME waar zit die in China ?
    We moeten blij zijn dat de chinezen de electrificatie van het autopark hebben opgestart. Daar rijden inmiddels al heel wat Nio'tjes, Li'tjes en Xpeng'etjes rond, daar kunnen we in het westen nog een punt aan zuigen. Dat ze daar wat slimmer zijn en snel hun toeleveringen van grond- en hulpstoffen regelen waar we in het westen nu jaren voor nodig hebben, daar moeten we van gaan leren.
    Tal van dingen duren hier veels te lang, van het plaatsen van windmolens, het leggen van electr. kabels, van oplaadpalen in de woonbuurten, het bouwen van woningen tot aan rechtszaken van bijv. Taghi en de moord op Peter R. de Vries aan toe.
    Inderdaad, zij hebben nu de VOC-mentaliteit, wij zijn meer in ons zelf gekeerd en leven in een maatschappij waarin iedereen zielig is en direct gecompenseerd moet worden. Het wordt niets meer met Europa, de Chinezen zullen we in de verste verte niet meer kunnen bijbenen.
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 25 januari 2024 10:20
    EU zal elektriciteitsproductie moeten verdubbelen om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn.

    De Europese Unie heeft als doel gesteld om klimaatneutraal te worden tegen 2050. Maar om dat doel te bereiken, moet er meer elektriciteit geproduceerd worden. Een nog ongepubliceerde studie die nieuwsdienst Bloomberg kon inkijken, heeft berekend dat dit meer dan een verdubbeling moet zijn.
    Waarom is dit belangrijk?
    Terwijl regelgeving en premies consumenten naar elektrische wagens, verwarming of fornuizen duwen, moet de elektriciteitsproductie mee opschalen. De manier waarop de EU dat wil doen, vraagt om grote investeringen.

    De essentie: Volgens een studie zou de EU in 2050 6.922 terawattuur (TWh) aan energie moeten produceren.

    In 2021 produceerde de hele EU 2.905 TWh aan elektriciteit. De studie die de Europese Commissie bestelde, stelt voorop dat dit in 2040 al 5.212 TWh moet worden, om dan tegen 2050 meer dan verdubbeld te zijn.
    Een dergelijke verdubbeling is nodig als de EU het doel wil bereiken om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn. Consumenten zullen steeds meer elektriciteit gebruiken om te koken, hun huizen te verwarmen of zich te verplaatsen met elektrische voertuigen.
    De EU wil vooral hernieuwbare energie gebruiken. Groene technologieën moeten versneld uitgerold worden, zegt de Commissie als commentaar bij het rapport. Het bereidt een plan voor met verschillende klimaatdoelstellingen tegen 2040, waaronder de uitstoot van broeikasgassen met 90 procent verminderen in vergelijking met 1990.
    Ook in België is er nu al een verhoogde vraag naar elektriciteit, merkte netbeheerder Elia eerder op. Tussen 2024 en 2028 investeert het bedrijf alvast 9,4 miljard euro, bedoeld voor onder andere het energie-eiland met windmolens in de Noordzee en het Ventilus-project.

    Investeren in grondstoffen

    The Bigger Picture: Europa moet fors investeren in koper, lithium en kobalt.

    Om de elektriciteitsproductiedoelstellingen te halen, zal de EU 1,5 biljoen euro moeten investeren, zegt de studie.

    Als de EU dat wil doen met hernieuwbare energie zoals windmolens, zonnepanelen en batterijopslag, zijn er veel extra grondstoffen nodig.

    Om de broeikasgasuitstoot met 90 à 95 procent te laten afnemen, zal er tot 2040 jaarlijks 500.000 ton koper nodig zijn. 125.000 ton daarvan zou dan gebruikt worden voor de bouw van windmolens.

    Voor de productie van batterijen om elektriciteit op te slaan, zijn lithium en kobalt belangrijke grondstoffen. Men zou per jaar 80.000 ton aan lithium en 60.000 ton kobalt nodig hebben.

    Niet onbelangrijk: de wereldvraag naar lithium bedroeg in 2022 130.000 ton, die naar kobalt 200.000 ton. De ontginning van beide metalen wereldwijd zou dus enorm verhoogd moeten worden.

    Extra lithium overal nodig voor de EU .
    waarom daalt AMG ????

    businessam.be/eu-zal-elektriciteitspr...
  10. forum rang 7 Thorgall 25 januari 2024 10:48
    quote:

    Just lucky schreef op 25 januari 2024 10:17:

    [...]Inderdaad, zij hebben nu de VOC-mentaliteit, wij zijn meer in ons zelf gekeerd en leven in een maatschappij waarin iedereen zielig is en direct gecompenseerd moet worden. Het wordt niets meer met Europa, de Chinezen zullen we in de verste verte niet meer kunnen bijbenen.
    Chinezen en de VS.

    Europa is een failliet continent. Je had gisteren bij RTL de CEO van ASML eens tekeer moeten horen gaan over de Nederlandse en Europese politiek en gebrek aan visie. In Azie en de VS hebben ze dat wel en is er forse groei. Om deze reden ben ik al decennia oververtegenwoordigd in de VS met mijn portefeuille. Het rendement van mijn aandelen hier kan daar niet bij in de schaduw staan over die periode.
    Wat hebben we hier nu? Gelukkig in Nederland nog wat tech, maar verder komt vrijwel alles uit de VS. Dan zou je denken dat we nu vol inzetten op AI, maar zoals Europa is, denken we vooral in bedreigingen. Dan moet nu weer met Europees subsidiegeld samenwerking worden gestimuleerd tussen diverse partijen inzake AI. Laat gewoon aan de markt over. Ik ben bang dat het niks gaat worden hier. Het geld is op. Burgers klagen massaal en grote bedrijven trekken weg. Om met de woorden van de CEO van ASML te spreken: het moet hier eerst wel verdiend worden.
  11. forum rang 7 Just lucky 25 januari 2024 10:56
    quote:

    Thorgall schreef op 25 januari 2024 10:48:

    [...]Chinezen en de VS.

    Europa is een failliet continent. Je had gisteren bij RTL de CEO van ASML eens tekeer moeten horen gaan over de Nederlandse en Europese politiek en gebrek aan visie. In Azie en de VS hebben ze dat wel en is er forse groei. Om deze reden ben ik al decennia oververtegenwoordigd in de VS met mijn portefeuille. Het rendement van mijn aandelen hier kan daar niet bij in de schaduw staan over die periode.
    Wat hebben we hier nu? Gelukkig in Nederland nog wat tech, maar verder komt vrijwel alles uit de VS. Dan zou je denken dat we nu vol inzetten op AI, maar zoals Europa is, denken we vooral in bedreigingen. Dan moet nu weer met Europees subsidiegeld samenwerking worden gestimuleerd tussen diverse partijen inzake AI. Laat gewoon aan de markt over. Ik ben bang dat het niks gaat worden hier. Het geld is op. Burgers klagen massaal en grote bedrijven trekken weg. Om met de woorden van de CEO van ASML te spreken: het moet hier eerst wel verdiend worden.
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden, helemaal mee eens.
  12. forum rang 5 Lekker Truitje 25 januari 2024 11:47
    Alles ongebreideld aan de markt overlaten lijkt me ook niet goed. Maar de overheid moet wel bepaalde dingen stimuleren als de markt het niet tijdig oppakt, o.a. misschien ook door tegenstribbelde consumenten. Electr. auto's goed subsidiëren, hebben ze in China ook gedaan en dat had zijn effect daar. En niet na een paar jaar de subsidies terugdraaien want dan voelen de kopers van toen zich bekocht. Idem, zonnepanelen. Nu krijgen consumenten een rekening als ze energie terugleveren. De overheid moet daar ingrijpen, direct subsidies beschikbaar stellen voor energieopslag, voor energieleveranciers en consumenten. Opleidingen voor technici op dat terrein stimuleren, geef die lui een korting op hun IB, geen school- of collegegelden enz. Gesubsidieerde studieboeken op dat terrein enz. Zo moeilijk kan het niet zijn.
    En alles liefst in Europees verband, als dat te lang duurt dan in samenwerking met landen die wel voorop willen lopen. Noorwegen is het europese olieland bij uitstek. Maar heeft ook per inwoner de meeste auto's.
    Ondanks die olie, heel milieubewust. En dankzij de olie ook het geld om groen te investeren. Win-win.
  13. forum rang 8 Lepre Chaun 25 januari 2024 11:58
    Tesla zet in op betaalbare elektrische wagen van om en bij de 23.000 euro

    Samengevat. Tesla zet in op de toekomst met de “Redwood”, een nieuw elektrisch voertuig dat in 2025 de markt zal betreden, gericht op het massamarktsegment.
    De aankondiging illustreert Tesla’s ambitie om een sleutelrol te spelen in de transitie naar betaalbare elektrische mobiliteit.

    Waarom is dit belangrijk?

    Tesla wil concurrerender worden in de groeiende markt van betaalbare elektrische voertuigen.
    Met de introductie van dit model positioneert Tesla zich als een directe concurrent voor gevestigde automerken en nieuwe spelers, zoals het Chinese BYD, in een sector waar de prijs een kritieke factor is.

    In het nieuws. De "Redwood", een compacte crossover, is Tesla's antwoord op de groeiende vraag naar betaalbaardere elektrische voertuigen.

    Met een productiestart in 2025 en een doelstelling van 10.000 voertuigen per week, wil Tesla zijn aanbod diversifiëren en nieuwe markten aanboren.
    Dit model zou Tesla's positie als pionier in elektrische voertuigen kunnen versterken.

    businessam.be/tesla-zet-in-op-betaalb...

    En die auto,s hebben toch lithium nodig ??/
    waarom daalt AMG ?
  14. forum rang 6 Take a sisi 25 januari 2024 12:29
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 25 januari 2024 11:58:

    Met een productiestart in 2025 en een doelstelling van 10.000 voertuigen per week, wil Tesla zijn aanbod diversifiëren en nieuwe markten aanboren.
    Dit model zou Tesla's positie als pionier in elektrische voertuigen kunnen versterken.

    businessam.be/tesla-zet-in-op-betaalb...

    En die auto,s hebben toch lithium nodig ??/
    waarom daalt AMG ?
    ...... omdat het aanbod van litium groter wordt en - momenteel - ( niet van blijvende aard ) de vraag minder .
  15. forum rang 6 Take a sisi 25 januari 2024 16:46
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 25 januari 2024 14:39:

    [...]

    Nou Ganfeng Lithium steeg gewoon 1,58% .
    Dat zijn details die je uitlicht minimacro-economische lichtpuntjes kun je overal vinden als je er goed naar zoekt , het is toch de bigger picture die het verschil gaat maken , simpel gezegd de signalen zijn - laat ik me mild uitdrukken - niet goed .
  16. forum rang 8 Lepre Chaun 25 januari 2024 18:32
    quote:

    Take a sisi schreef op 25 januari 2024 16:46:

    [...]
    Dat zijn details die je uitlicht minimacro-economische lichtpuntjes kun je overal vinden als je er goed naar zoekt , het is toch de bigger picture die het verschil gaat maken , simpel gezegd de signalen zijn - laat ik me mild uitdrukken - niet goed .
    De Signalen zijn juist heel goed .
    Ze blijven maar MEER Lithium nodig hebben .
    Ja er worden projecten uitgesteld , prima toch .
    Een low cost miner zoals AMG zal daar baat bij hebben .
    En We zijn ook nog eens overname kandidaat.
2.836 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 142 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links