Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Wat een gelul. Ze kiezen meer en meer voor gemak en zelf koken?????
Gewoonomdathetkan schreef op 17 januari 2024 15:39 :
Wat een gelul. Ze kiezen meer en meer voor gemak en zelf koken?????
Klopt, vandaar dat de orders alleen maar groeien in plaats van krimpen. :| Nieuwsflash, q/q groei is gewoon seizoensgebonden.
Koers doordash & Uber laatste maand (minimaal) gestegen & JET verliest weer eens 10%+ marktwaarde. Zit zelf ook diep in JET, maar de harde realiteit is dat JET/Grub gewoon de verliezer is in de food delivery markt. Dit mede dankzij een te koppige eigenaar die gewoon iedereen mee de afgrond intrekt. Doordash & Uber hebben gewoon gewonnen en dat kan Jitse maar gewoon beter accepteren voordat hij JET, de investeerder/aandeelhouder en zichzelf de vernieling in helpt. Dit heeft niks te maken met slecht sector sentiment, het is over en uit voor JET.
Idd jammer dat het sentiment tegen zit vandaag. Anders hadden we misschien wel groen gestaan.
Leon57 schreef op 17 januari 2024 15:37 :
[...]
Juist 2022. Maar 2023 is geen 2022 . En 2024 is zeker geen 2022. Dus je cijfers kloppen mi niet / gaan behoorlijk mank
Echter
Met slechte cijfers USA is een zwakke dollar een zegen, kost minder euro's
Als de cijfers USA verbeteren / positief worden is een sterker wordende dollar een zegen, is meer euro's
Loonstijgingen nemen toe , inflatie neemt af. Gas is 25% goedkoper dan 2 jaar geleden, voedselprijzen kunnen dus ook weer dalen. Eten / boodschappen laten komen is goedkoper dan uit eten gaan etc. Denk aan benzine kosten, parkeer kosten, kosten drankjes, je kan niks drinken als je nog moet rijden. Kan porties bestellen basis hoeveel je eet / delen. Wat over is kan je de volgende dag eten. Je kan eten in de kleding , met de mensen die je uitkiest en in de sfeer die bij je past.
Ik heb het er toch niet over of bezorgen wel of niet aantrekkelijk is? Ze hebben een prima business model, daar hoor je mij niet over. Ik zeg alleen dat tussen de bruto marge (waarin alleen de directe kosten zitten) en de netto winst een best groot gat zit. Dat heb bij je bij elk bedrijf. Mijn persoonlijke inschatting is dat bij een AEBDITA van tussen de 600 en 700 miljoen echt winst gemaakt kan worden. Dat is overigens ook al het geval in NL en Duitsland, dus maak je geen zorgen. Alleen met al die andere junk markten hou je daar niks meer van over.
Bossie89 schreef op 17 januari 2024 15:44 :
Koers doordash & Uber laatste maand (minimaal) gestegen & JET verliest weer eens 10%+ marktwaarde.
Zit zelf ook diep in JET, maar de harde realiteit is dat JET/Grub gewoon de verliezer is in de food delivery markt. Dit mede dankzij een te koppige eigenaar die gewoon iedereen mee de afgrond intrekt.
Doordash & Uber hebben gewoon gewonnen en dat kan Jitse maar gewoon beter accepteren voordat hij JET, de investeerder/aandeelhouder en zichzelf de vernieling in helpt.
Dat heeft niks te maken met slecht sector sentiment, het is over en uit voor JET
Hier ben ik het helemaal mee eens. Nu eerst Noord Amerika afstoten , dit desnoods voor een laag bedrag en daarna Australië/Nz een schop geven. Zuid Europa wordt naar mijn bescheiden mening ook geen succes. Als het bovenstaande is afgerond staat er een koers van boven de 30 euro.
Jet als absolute eu +uk/ir marktleider, dat is de toekomst daar moeten ze in investeren de rest afsluiten/verkopen. Dan pas zie ik hogere koersen op de borden staan. Tot die tijd buiten eu/uk/ir breakeven laten draaien of beter en aandeleninkopen. Zodat als uiteindelijk eu/uk/ir overblijft er een zeer winstgevende toko is. Hoelang dat gaat duren geen idee maar dat lijkt me de enige weg.
Bossie89 schreef op 17 januari 2024 15:44 :
Koers doordash & Uber laatste maand (minimaal) gestegen & JET verliest weer eens 10%+ marktwaarde.
Zit zelf ook diep in JET, maar de harde realiteit is dat JET/Grub gewoon de verliezer is in de food delivery markt. Dit mede dankzij een te koppige eigenaar die gewoon iedereen mee de afgrond intrekt.
Doordash & Uber hebben gewoon gewonnen en dat kan Jitse maar gewoon beter accepteren voordat hij JET, de investeerder/aandeelhouder en zichzelf de vernieling in helpt.
Dit heeft niks te maken met slecht sector sentiment, het is over en uit voor JET.
Draaien naar short?
Pedro, ik moet je toch echt een compliment geven voor je voortreffelijk inzicht! Wat een koers reactie op deze cijfers.
Pro Memorie schreef op 17 januari 2024 15:54 :
Pedro, ik moet je toch echt een compliment geven voor je voortreffelijk inzicht!
Wat een koers reactie op deze cijfers.
Hij is erg kort van memorie. :-)
marktwaarde schreef op 17 januari 2024 15:48 :
[...]
Dat is overigens ook al het geval in NL en Duitsland, dus maak je geen zorgen. Alleen met al die andere junk markten hou je daar niks meer van over.
Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat er op bestuurlijk nivo nooit iets is gedaan met de desastreuze aankoop van Grubhub, ook de aandeelhouders stemmen allemaal massaal voor aanblijven/verlengen van de bestuurders e.d. terwijl het simpelweg een totaal verkeerde strategie is gebleken. Er zijn er voor minder weggestuurd. Bij aankoop waren partijen al sceptisch richting JET en binnen een paar maanden ging de uitverkoop sticker er alweer op. De totale ineenstorting ging gepaard met andere tegenwinden maar de aankoop van dat hoofdpijndossier heeft zeker bijgedragen aan de huidige malaise ....maar schijnbaar is het allemaal prima. Zolang de master strateeg de US niet verkoopt blijft het kwakkelen.
Vanmorgen aangegeven de waarde die ik aan JET geef is 12,40 euro per aandeel en momenteel nog maar 0,43 euro daarvan verwijderd. Ben geen enthousiasteling van de management skills van Jitse noch de uitwerking daarvan op zijn bedrijf. JET zal een strijd voeren waarvan de mogelijke toekomstige winst indien gerapporteerd slechts fractioneel zijn, de aandeelhouder zal vooral op dood geld blijven zitten.
Ik snap niet zo goed waarom sommige forumleden de verkoop van Grubhub als heilige graal zien. Kleine disclaimer: ik heb zelf maar een heel klein plukje JET sinds eind van de zomer en ik sta in het groen, dus mijn relatie tot het bedrijf is waarschijnlijk anders dan dat van velen hier. JET is druk bezig geweest met het optimaliseren van het bedrijf. Ik neem daarom liever de H1 2023 cijfers als basis dan de FY 2022 cijfers. En daar zie ik de volgende contributie van de Noord-Amerikaanse tak: GTV: €5130m van de €13224m van het complete bedrijf (39%) Revenue: €1106m van €2588m (43%) AEBITDA: €51m van €243m excl €-100m van het Head Office (21%) Operating loss van het gehele bedrijf van €282m. Er zit €425m tussen de AEBITDA en de operating loss. Het is niet bekend hoeveel daarvan van de Noord-Amerikaanse tak afkomt, maar laat het de helft zijn, dan zou het operationeel verlies van de Noord-Amerikaanse tak in H1 2023 uitkomen op ongeveer €160m, wat neerkomt op ongeveer 14% van de segmentomzet (en 3% van de GTV). Dat verlies is minder dan wat JET als geheel enkele jaren terug nog als complete combinatie boekte (in %), ondanks sterkere presetaties van andere segmenten. Gezien de stappen die JET al heeft weten te zetten (+€300m AEBITDA in 2023 én 2022), is het verlies van de Noord-Amerikaanse tak dan niet dusdanig klein dat het verstandiger is om de bedrijfsvoering zelf verder te optimaliseren en Grubhub zelf naar winstgevendheid te brengen ipv nu proberen te verkopen tegen een prijs die waarschijnlijk gigantisch zal tegenvallen? Of mis ik iets?
DeLa(s)Vega(s) schreef op 17 januari 2024 15:52 :
[...]
Draaien naar short?
Wel overwogen ja! Echter de huidige totale waardering/marktwaarde in Jet is zo laag ten opzichte van de Peers dat een vijandig overname of een vijandig bod altijd op de loer ligt. (Een soort hoopium op dit forum sinds 2022 maar niet minder relevant) Dat de waardering zo laag is heeft mijn inziens niks te maken met groei etc maar nu gewoonweg met de kapitein van het schip en zijn houding. Maar zelfs boze/eigenwijze eigenaren kunnen ergens tot inkeer komen. Mocht ik nu 0 positie hebben gehad dan was ik niet meer ingestapt, dat is de waarheid.
Beurswaarde/Ebitda bij JET nog geen 9 Beurswaarde/Ebitda bij Doordash 40 Wat een verschil Voor een gelijke ratio hoort JET op 57,70 Of Doordash op 23
bedoekt schreef op 17 januari 2024 16:09 :
Beurswaarde/Ebitda bij JET nog geen 9
Beurswaarde/Ebitda bij Doordash 40
Wat een verschil
Doordash groeit dan ook echt. Zogauw JET weer groeit of bewezen groeit, krijg je vanzelf een andere waardering.
Had ook zo maar gekund dat we vandaag weer een dagje - 10 of meer hadden gehad, hopelijk valt het nog mee op het einde van de beurs dag. Misschien morgen nog eens UP
Steef89 schreef op 17 januari 2024 16:12 :
[...]
Doordash groeit dan ook echt.
Zogauw JET weer groeit of bewezen groeit, krijg je vanzelf een andere waardering.
Dit is te scheef...
bedoekt schreef op 17 januari 2024 16:15 :
[...]
Dit is te scheef...
Nope, niks scheef aan.
Bossie89 schreef op 17 januari 2024 15:44 :
Koers doordash & Uber laatste maand (minimaal) gestegen & JET verliest weer eens 10%+ marktwaarde.
Zit zelf ook diep in JET, maar de harde realiteit is dat JET/Grub gewoon de verliezer is in de food delivery markt. Dit mede dankzij een te koppige eigenaar die gewoon iedereen mee de afgrond intrekt.
Doordash & Uber hebben gewoon gewonnen en dat kan Jitse maar gewoon beter accepteren voordat hij JET, de investeerder/aandeelhouder en zichzelf de vernieling in helpt.
Dit heeft niks te maken met slecht sector sentiment, het is over en uit voor JET.
waarom zo zwaar geinvesteerd in JET, begrijp dit moeilijk.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)