Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,790 26 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 2,560 - 2,810
  • 330.961 Gem. (3M) 337,4K

Ebusco 2024

4.131 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 207 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 JdeFL 13 januari 2024 09:16
    quote:

    Galajurk schreef op 13 januari 2024 04:10:

    ...
    5 euro… Normaal komt daar een korting bij , stel 10 %
    Dus 5,5…30 % onder de huidige waarde
    ...
    Goede poging. Kan ik eigenlijk inkomen.
    Maar, met 3% free float, kan je eigenlijk alle kanten op.
    Als je zoals ik denkt, en de waarde van een bedrijf niet zomaar gelijkstelt met het laatste aandeel dat verhandeld werd, heb je bij ebusco nog minder verband tussen waarde en beurskoers.
    Zou m.i. van de beurs gehaald mogen worden.
  2. Wacko Winger 13 januari 2024 09:44
    quote:

    JdeFL schreef op 13 januari 2024 09:16:

    [...]

    Goede poging. Kan ik eigenlijk inkomen.
    Maar, met 3% free float, kan je eigenlijk alle kanten op.
    Als je zoals ik denkt, en de waarde van een bedrijf niet zomaar gelijkstelt met het laatste aandeel dat verhandeld werd, heb je bij ebusco nog minder verband tussen waarde en beurskoers.
    Zou m.i. van de beurs gehaald mogen worden.
    dit zou kunnen via een zogenaamde squeeze out, wat ik daarover kan vinden is , dat er gesproken wordt over 1 grootaandeelhouder met meer dan 95% van de aandelen, die de overige aandeelhouders er uit kan drukken. Die overige aandeelhouders mogen dan geen aanzienlijke schade lijden o.i.d. Dit zou dan betekenen dat de overige aandeelhouders minimaal de gemiddelde aankoopprijs zouden moeten ontvangen. Als dit ook zou gelden voor meerdere aandeelhouders met 95% +
  3. forum rang 6 Marcel H. 13 januari 2024 12:08
    quote:

    JdeFL schreef op 13 januari 2024 09:16:

    [...]

    Goede poging. Kan ik eigenlijk inkomen.
    Maar, met 3% free float, kan je eigenlijk alle kanten op.
    Als je zoals ik denkt, en de waarde van een bedrijf niet zomaar gelijkstelt met het laatste aandeel dat verhandeld werd, heb je bij ebusco nog minder verband tussen waarde en beurskoers.
    Zou m.i. van de beurs gehaald mogen worden.
    Einde.
  4. forum rang 4 StoplossBurner 13 januari 2024 13:13
    quote:

    Happy schreef op 12 januari 2024 21:32:

    [...]

    Dinsdag +8%

    Woensdag...... sneeuw.
    Meteen een goede test voor die bussen als ze rijden met flinke sneeuw. Sneeuw dat in alle kieren en gaten gedrukt wordt wil nog wel eens problemen geven. Interessante dagen om busposities.nl in de gaten te houden indien er veel sneeuw valt.
  5. forum rang 6 Marcel H. 13 januari 2024 17:24
    quote:

    Wacko Winger schreef op 13 januari 2024 09:44:

    [...] dit zou kunnen via een zogenaamde squeeze out, wat ik daarover kan vinden is , dat er gesproken wordt over 1 grootaandeelhouder met meer dan 95% van de aandelen, die de overige aandeelhouders er uit kan drukken. Die overige aandeelhouders mogen dan geen aanzienlijke schade lijden o.i.d. Dit zou dan betekenen dat de overige aandeelhouders minimaal de gemiddelde aankoopprijs zouden moeten ontvangen. Als dit ook zou gelden voor meerdere aandeelhouders met 95% +
    Bij Ebusco voldoet niemand aan de 95%-norm!

    Wat nu? Blijven aanmodderen?
  6. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 14 januari 2024 09:53
    quote:

    stot schreef op 13 januari 2024 23:09:

    Ebusco laat een deel van de bus maken in China .

    Gaan die per boot richting Nederland ?

    Hebben ze dan ook last van het vervoer in de rode zee ? Houtig s en zo ja wat kan de impact zijn ?
    Het zou vooral een mooi excuus zijn om de doelstellingen maar weer eens verder te verlagen ;-)

    Maar goed, we gaan het zien. Wat het zeevervoer betreft zal het wel loslopen; het lijkt me dat de VS (en bondgenoten) die gekkies zo heeft opgeveegd als ze zich even kwaad maken.
  7. Charlie Munger 14 januari 2024 09:56
    quote:

    The truth schreef op 12 januari 2024 14:33:

    Update over de leveringen. Zie onderaan

    The truth schreef op 8 december 2023 12:53:

    Nog even de doelstellingen van 2023 opfrissen:
    29 maart:
    “ Sterke omzetstijging met 550-600 bussen die bijdragen aan de omzet”

    11 oktober:
    “In heel 2023 denkt Ebusco dat 250 tot 300 bussen zullen bijdragen aan de omzet, die zal uitkomen op 145 tot 165 miljoen euro. Verder mikt de fabrikant op een "aanzienlijke" verbetering van de EBITDA in de tweede helft van dit jaar vergeleken met de eerste zes maanden en herhaalde Ebusco woensdag de doelstelling voor 2024 van een positieve EBITDA.”

    Nu de feiten (bron W. Chatrou stats):

    Per eind oktober werden in totaal 115 bussen afgeleverd waarvan 13 stuks 3.0 in Denemarken, 81 stuks 2.2 in Duitsland en 21 stuks 3.0 in Nederland.
    Dit komt overeen met een marktaandeel van 2,8% waardoor ze helemaal onderaan de lijst bengelen. Bovendien is het gros reeds in H1 geleverd. Akkoord, november en december niet in de cijfers opgenomen. Maar dat dit er nog extra 185 zullen worden, valt sterk te betwijfelen. We zien wel

    Update 12 januari

    Per eind december werden in totaal 135 bussen ingeschreven waarvan 21 stuks 3.0 in Denemarken, 84 stuks 2.2 in Duitsland, 29 stuks 3.0 in Nederland en 1 in Spanje.
    Inschrijven betekent dat de bussen geleverd, aanvaard en betaald zijn. Mogelijks zijn er nog een 30 tal extra geleverd, aanvaard, betaald maar nog niet ingeschreven.
    Dit maakt dat de omzet van pakweg 92 miljoen euro ipv 145 tot 165 miljoen euro die verkondigd werd op 11 oktober.
    in dit artikel van 12 oktober staat dat er dan al 138 bussen zijn afgeleverd. dus ik weet hoe jij bij deze aantallen komt? hier de link : www.deondernemer.nl/mobiliteit/kassa-...
  8. forum rang 6 Marcel H. 14 januari 2024 13:09
    quote:

    Charlie Munger schreef op 14 januari 2024 09:56:

    [...]

    in dit artikel van 12 oktober staat dat er dan al 138 bussen zijn afgeleverd. dus ik weet hoe jij bij deze aantallen komt? hier de link : www.deondernemer.nl/mobiliteit/kassa-...
    2022 111 stuks - 2023 138 stuks -2024 ca. 800 stuks??
  9. The truth 14 januari 2024 14:09
    quote:

    Charlie Munger schreef op 14 januari 2024 09:56:

    [...]

    in dit artikel van 12 oktober staat dat er dan al 138 bussen zijn afgeleverd. dus ik weet hoe jij bij deze aantallen komt? hier de link : www.deondernemer.nl/mobiliteit/kassa-...
    De inschrijvingsstatistieken liegen niet hoor!

    Maar zoals ik al zei, is er een proces van leveren, aanvaarden, op kenteken zetten en betalen. De volgorde van deze stappen kan verschillen van contract tot contract, van klant tot klant.
    Eenmaal op kenteken is de bus zichtbaar in de inschrijvingsstatistieken die ook geldig zijn om het marktaandeel te bepalen. Voor Ebusco is dit 2,4% op Europees niveau+UK (tov 1,8% in 2022)

    Het kan uiteraard zijn dat Ebusco de term “afleveren” wat ruim neemt. Wat voor ons hier belangrijk is, is het aantal bussen die meegerekend worden in de omzet. Met de Revenue Rules zijn dit alle bussen waarvan het eigendomsrecht 100% werd overgedragen. Daarmee mag niet gesjoemeld worden. Zie ook rechtzaak Perrigo tegen Marc Coucke na de overname van Omega Pharma.
  10. forum rang 6 Happy 15 januari 2024 08:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 15 januari 2024 08:51:

    [...]
    Het is heel knap om in het weekend 'assests' te verkopen....!!!

    Heb je een Tupperware-party georganiseerd.....????
    De liquiditeiten daarvan worden deze week gestort.

    Geld van lopende verplichtingen kan ik dus op voorhand weer inzetten.
4.131 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 207 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links