Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 21,880 26 apr 2024 17:35
  • -1,340 (-5,77%) Dagrange 21,880 - 23,380
  • 313.927 Gem. (3M) 239,8K

AMG 2024

2.795 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 140 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Lekker Truitje 5 januari 2024 12:16
    quote:

    geldmaker schreef op 5 januari 2024 10:21:

    [...]

    Dit aandeel wordt gegijzeld door hedgefunds.
    Alleen middels de media/ politiek kan dit draaien....en niets helpt. Ze beheersen het aandeel middels computersystemen...
    Ik denk dat buitenaardse wezens de macht hebben overgenomen, het kan niet anders.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 5 januari 2024 12:17
    VW overtreft doelstellingen met solid-state batterijprototype
    Solid-state • Het opschalen van de productie van batterijen blijft een uitdaging voor autofabrikanten.
    Robert L. Smid
    Robert L. Smid
    4 januari 2024 12:04 • Laatste update: 4 januari 2024 12:10
    Een chassis met solid-state batterijen (Foto: Shutterstock)

    Volkswagen AG ziet ‘veelbelovende resultaten’ voortvloeien uit zijn Amerikaanse batterij-startup QuantumScape Corp. Het bedrijf meldt in een persbericht dat zijn solid-state batterijprototype de sectordoelstellingen van batterijen ‘aanzienlijk overtreft’ na recente testen.

    Volgens het Duitse bedrijf blijkt uit de testen van VW’s accu-eenheid PowerCo dat de cellen van het prototype gedurende meerdere maanden slechts 5 procent verlies aan opslagcapaciteit leden. Dat deden de cellen na duizend oplaadcyclussen, het equivalent van 500 duizend kilometer op de weg. Volgens VW zijn de industriedoelstellingen voor deze ontwikkelingsfase 700 oplaadcyclussen met een maximaal capaciteitsverlies van 20 procent.

    “Het uiteindelijke resultaat van deze ontwikkeling zou een batterijcel kunnen zijn die een groot bereik mogelijk maakt, supersnel oplaadt en vrijwel niet veroudert”, zegt PowerCo-ceo Frank Blome.
    QuantumScape

    Door de ‘bemoedigende resultaten’ wil QuantumScape het prototype ‘zo snel mogelijk’ op de markt brengen, aldus oprichter en ceo van de startup Jagdeep Singh. “We moeten nog meer werk verzetten om deze technologie op de markt te brengen, maar we zijn niet op de hoogte van enige andere lithium-metaalbatterij die zo weinig ontlading laat zien onder vergelijkbare omstandigheden”, aldus Singh.

    Toch kan de opschaling van de productie van batterijen nog een uitdaging blijken voor autofabrikanten, zo legt grondstofexpert Theo Henckens uit.
    Solid-state

    Volkswagen is niet de enige die investeert in de ontwikkeling van solid-state batterijen. Vanaf 2027 verwacht Toyota zijn batterijen op de markt te brengen. Volgens het Japanse bedrijf verhoogt de nieuwe batterij het rijbereik van een auto naar duizend kilometer, is er slechts 20 minuten nodig om op te laden en is de batterij 20 procent goedkoper dan de huidige generatie batterijen.

    Naast Toyota kondigden BMW en Ford eerder een samenwerking aan met Solar Power. Het bedrijf zou in 2023 zijn eerste solid-state accu’s leveren aan de automerken. Ook Mercedes en Stellantis investeren in de nieuwe technologie.

    Solid-state is een technologie die zorgt voor een hogere energiedichtheid. De batterijen bevatten geen vloeibare componenten, waardoor ze naar verluidt veiliger zijn, een grotere opslagcapaciteit hebben en lichter van gewicht zijn.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 5 januari 2024 12:24
    quote:

    Just lucky schreef op 5 januari 2024 11:54:

    Straks plaatst AMG een bordje in de tuin, gratis over te nemen. Heel de lithium- en vanadiumbusiness zijn al op nul gewaardeerd, wat resteert is de marktwaarde voor het restant, een schamele paar honderd miljoen. En dat terwijl juniors die nog niets presteren voor een miljard of meer naar de beurs gaan of worden overgenomen. Op de beurs blijft u zich altijd verbazen......
    Heinz had mijn advies moeten opvolgen en de tent moeten verkopen toen de lithiumprijzen op hun top stonden.
    Ik vermoed dat deze toppen nooit meer gehaald gaan worden, nu vele tientallen bedrijven lithium willen gaan produceren.

    Helaas zal Heinz altijd de verkeerde beslissingen nemen; daar is hij berucht om geworden.
  4. forum rang 7 Just lucky 5 januari 2024 12:44
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 5 januari 2024 12:24:

    [...]

    Heinz had mijn advies moeten opvolgen en de tent moeten verkopen toen de lithiumprijzen op hun top stonden.
    Ik vermoed dat deze toppen nooit meer gehaald gaan worden, nu vele tientallen bedrijven lithium willen gaan produceren.

    Helaas zal Heinz altijd de verkeerde beslissingen nemen; daar is hij berucht om geworden.
    Misschien moet je Heinz even een mailtje sturen dat je nog beschikbaar bent voor een plekje in de RvC.
  5. forum rang 6 Take a sisi 5 januari 2024 13:13
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 5 januari 2024 12:16:

    [...]
    Ik denk dat buitenaardse wezens de macht hebben overgenomen, het kan niet anders.
    Dat is dan slecht nieuws voor AMG want die door jou voorgestelde wezens , hebben technologieën die ons menselijk brein te boven gaan , die zitten dat zooitje primatievelingen die onder de noemer mensheid vallen , al geruime tijd uit te lachen en zien de aarde als het ruimtelijk colesseum .
    Galactisch verloopt de verkoop van de kaartjes uitzonderlijk goed ten aanzien wat wij hun bieden .
  6. jippie1973 5 januari 2024 13:27
    quote:

    Ruud132 schreef op 4 januari 2024 22:06:

    Daar zal de brandweer erg blij mee zijn als iedereen een thuisbatterij heeft.
    Zie het even met elektrische fietsen die spontaan in brand vliegen in kelderboxen.
    In fietsen e.d. heb je een ander soort batterij dan wat je thuis zou installeren. Lifpo4 bijvoirbeeld is zeer veilig.Wij hebben zi'n batterij al twee jaar en met zon wordt deze nu voor de helft gevuld.
  7. forum rang 4 Xynix 5 januari 2024 16:07
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 5 januari 2024 15:38:

    Tegenhanger Li.
    Kan toch sneller intrede doen.

    Two Innovative EV Models with Sodium-Ion Batteries Debut in China
    sodiumbatteryhub.com/2024/01/03/sodiu...
    Zijn daar ook al solid-state varianten van? Want ik verwacht van solid state de komende jaren de echte revolutie. Nu ook weer met die berichten van VAG. Als Toyota, VAG (en dan vrijwel zeker ook Renault en Stellantis en uiteraard de Koreanen en steeds goedkopere Tesla's) zich daar volledig op gaan richten kan het de komende jaren heeeeeeeeel hard gaan. Met uiteraard de hete Chinese adem in de Europese/Japanse/Koreaanse nek! Daarmee worden namelijk nagenoeg alle huidige bezwaren van EV's weggenomen. Misschien wordt zelfs met de caravan naar Frankrijk dan reëel? Tot de tijd diesel ik nog even door in mijn Octavia :-).

    Als Solid State zo goed wordt als het nu lijkt, dan is tegen 2035 echt alles 100% elektrisch, lijkt me. Alle verbrandingstechnologie is dan overbodig geworden.
  8. forum rang 6 Lord Apollyon 5 januari 2024 17:00
    quote:

    geldmaker schreef op 5 januari 2024 10:21:

    [...]
    Dit aandeel wordt gegijzeld door hedgefunds.
    Alleen middels de media/ politiek kan dit draaien....en niets helpt. Ze beheersen het aandeel middels computersystemen...
    Ik vroeg me al af of er op dit forum ook iemand zit met allerlei theorieën over samenzweringen en manipulaties. En ja hoor ... daar is 'ie dan!
  9. forum rang 5 geldmaker 5 januari 2024 19:07
    quote:

    Lord Apollyon schreef op 5 januari 2024 17:00:

    [...]
    Ik vroeg me al af of er op dit forum ook iemand zit met allerlei theorieën over samenzweringen en manipulaties. En ja hoor ... daar is 'ie dan!
    Leuke binnenkomer op dit forum, je zal wel veel kennis hebben over de historie van dit aandeel zo snel te zien en te oordelen..........
  10. forum rang 8 beleggertje2020 6 januari 2024 00:12
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 5 januari 2024 12:24:

    [...]

    Heinz had mijn advies moeten opvolgen en de tent moeten verkopen toen de lithiumprijzen op hun top stonden.
    Ik vermoed dat deze toppen nooit meer gehaald gaan worden, nu vele tientallen bedrijven lithium willen gaan produceren.

    Helaas zal Heinz altijd de verkeerde beslissingen nemen; daar is hij berucht om geworden.
    Denk dat je nu echt te negatief bent over AMG . Kunt niet effe gauw lithium gaan minen cq produceren , daar is een lange voorbereidingstijd voor nodig . Die toppen in lithiumprijs van weleer kunnen m.i nog best gehaald gaan worden. Voor OLIE hebben ze de OPEC opgericht om de olieprijs voldoende hoog te houden ten gunste van de olieproducenten, wetende dat de wereld gewoon afhankelijk is van energie ! De wereld wordt nu steeds meer en meer afhankelijk van Lithium . Dus kan me in de nabije toekomst best voorstellen dat er een soort van OPEC opgericht wordt door zeer belangrijke lithium-exporterende landen die ongetwijfeld de Lithium-prijs omhoog houden cq omhoog drukken door zeker niet meer te veel lithium-aanbod te produceren . Ze willen echt niet overal waar het kan Lithium gaan minen ( zeer milieu-belastend voor beschermde natuurgebieden)
  11. forum rang 8 beleggertje2020 6 januari 2024 00:42
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 5 januari 2024 15:38:

    Tegenhanger Li.
    Kan toch sneller intrede doen.

    Two Innovative EV Models with Sodium-Ion Batteries Debut in China
    sodiumbatteryhub.com/2024/01/03/sodiu...
    Staat allemaal nog in de kinderschoenen deze innovatie ! Ben benieuwd wat de levensduur van dergelijke batterijen gaat zijn ! Kan me voorstellen dat de levensduur van dergelijke batterijen wel eens heel flink korter kan zijn dan die van een lithium-batterij ! Natuurlijk is men extreem optimisch daar in China en moeten er veel investeerders (autofabrikanten) voor gezocht worden . Innovaties duren heel vaak veel langer dan gedacht is mijn ervaring !
2.795 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 140 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links