Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,990 10 mei 2024 17:35
  • -0,070 (-2,29%) Dagrange 2,982 - 3,082
  • 243.063 Gem. (3M) 356,5K

Ebusco 2024

4.342 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 218 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 jan6307 4 januari 2024 13:29
    quote:

    SanderK0 schreef op 4 januari 2024 10:55:

    Laten we hopen dat dit jaar een ommekeer zal zijn. Ik zit er in vanaf het eerste uur. Inmiddels GAK kunnen verlagen naar 11 euro.
    Maar dat het pijn doet.....
    heel verstandig Sander

    Ik heb regelmatig bijgekocht en mijn aankoop koers staat nu op gemm. € 5,43

    helaas wel veel teveel aandelen, maar dit gaat echt wel lopen. Niet alleen de bussen maar ook de scheepsaccu's

    Ik wacht mooi af op verloop dit jaar

    www.ebusco.com/nl/ebusco-energy/#row-...

    www.ebusco.com/nl/elektrische-bussen/

    Succes
  2. forum rang 4 K. Wiebes 4 januari 2024 13:35
    quote:

    Fox WIld schreef op 4 januari 2024 08:24:

    In de Duitse media was toch al gemeld dat het gaat om € 17,4 miljoen?
    Nog los van eventueel herstel van wegens de leveringsperikelen geschaad vertrouwen,
    zullen ze hoe dan ook met partijen, groter dan hen, moeten concurreren op o.a. de prijs.

    Elk contract zal anders zijn. En met het oog op vervolgorders is het heel belangrijk om
    in eerste instantie bij een nieuwe klant binnen te komen.

    Mij lijkt dus dat het niet verstandig is om alle ins en outs van zo'n contract, bijvoorbeeld
    de overeengekomen prijs, in de groep te gooien. Daarnaast mag je wat mij betreft aan-
    nemen, dat op die "binnenkomertjes", niet ál teveel marge zal zitten.
  3. Jochie1962 4 januari 2024 16:16
    quote:

    stot schreef op 4 januari 2024 16:08:

    De lage omzet van 2023 komt door productie capaciteit die ontbrak . Er waren 1800 bussen in backorder dus dat is niet het probleem .
    Nou ... dat is dus WEL het probleem.

    Al staan er 18.000 bussen in backorder, als je ze niet kunt maken heb je er geen zier aan.

    Hoeveel personeel staat er in backorder? of loopt het personeel weg?
  4. forum rang 6 Happy 4 januari 2024 17:39
    quote:

    StoplossBurner schreef op 4 januari 2024 10:49:

    Je gaat bijna denken dat Diegy, Happy en Lucas D zelf grootaandeelhouders zijn die de meest onnozele en argeloze bezoekers van dit forum nog proberen te verleiden hun stukken te kopen. Man, man, man...
    Nee, jij bent nuttig.

    Ik investeer in dit aandeel omdat ik er in geloof.

    Waarom zit jij hier?
  5. maaslander 4 januari 2024 21:05
    Nieuwe klant Verkehrsbetrieb Potsdam start zero emissie vervoer met eerste E-bus order
    Deurne, 4 januari 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen, laadsystemen en energieopslag, heeft een contract getekend met Verkehrsbetrieb Potsdam (ViP) voor 10 Ebusco 3.0 bussen van 12 meter en 13 Ebusco 3.0 bussen van 18 meter.

    De 12 meter bussen beschikken over een low floor, drie deuren en een batterijpakket van meer dan 350 kWh. De 18 meter bussen krijgen vier deuren en een batterijpakket van meer dan 500 kWh. In het bijzonder zullen deze bussen worden uitgerust met een pantograaf, wat deze bussen onderscheidt van alle andere Ebusco 3.0 bussen. De bussen zullen in 2025 gaan rijden in de regio Potsdam.

    Gemaakt om miljoenen passagiers per jaar te vervoeren
    ViP beheert een vloot van 59 bussen en vervoert meer dan 30 miljoen passagiers per jaar. Stadtwerke Potsdam en ViP hebben zich gecommitteerd aan een geleidelijke vermindering van de 5.000 ton CO2-uitstoot, voortkomend uit het busvervoer, met als doel een emissievrije operatie te bereiken in 2031. De eerste stap om dit doel te bereiken is gezet met de bestelling van 23 Ebusco 3.0 bussen.

    Ebusco en ViP hebben gezamenlijk een infrastructuur ontwikkeld gebaseerd op pantograafladen. Het is de eerste keer dat Ebusco een pantograaf zal integreren op het Ebusco 3.0 model. Hoewel het voor de Ebusco 3.0 de eerste keer is dat een pantograaf wordt toegepast, is het concept zelf al enkele jaren succesvol geïmplementeerd bij tal van de Ebusco 2.2 modellen.

    Patrick Oosterveld, Sales Director van Ebusco licht toe: “Ebusco heeft een cruciale rol gespeeld bij de implementatie van elektrische bussen. We zijn verheugd dat we onze uitgebreide kennis en ervaring kunnen blijven delen en een sleutelrol blijven vervullen bij de succesvolle implementatie van elektrische bussen. Door samen te werken met ViP hebben we een oplossing ontwikkeld die hun overgang naar een volledig elektrische operatie naadloos mogelijk maakt, en we kijken uit naar de positieve impact van deze transitie.”

    Bettina Biffi en Uwe Loeschmann, Managing Directors van Verkehrsbetrieb Potsdam, licht toe: “Deze eerste bestelling is een belangrijke stap op weg naar een emissievrije vloot. De bestelling van 23 elektrische bussen is onze doelgerichte stap om milieuvriendelijk openbaar vervoer in Potsdam te blijven aanbieden en mee te gaan met de nieuwste technologische ontwikkelingen. We kijken ernaar uit om deze samenwerking met Ebusco de komende jaren voort te zetten en samen te werken aan onze duurzaamheidsdoelstellinge
  6. Cloverleaf 5 januari 2024 09:20
    quote:

    stot schreef op 4 januari 2024 17:14:

    Ben zelf pas een maand geleden ingestapt op 7 euro .

    Dacht ebusco product van de toekomst .

    En al flink afgestraft van ik geloof 31 naar 4,21 daarna mooi omhoog dacht de bodem is geweest .

    Helaas ?

    Nu maar wachten hoe lang het duurt voor we de 7 weer aantikken .
    Elektrische bussen zijn een product van de toekomst en Ebusco is een van de bedrijven die ze produceren. Ebusco heeft de uitdaging omdat efficiënt, met voldoende marge en schaalvergroting te doen. Dat lukt ze maar matig en de cijfers tot op heden bevestigen dat. Ze loopt achter de feiten aan en dat verlaagt hun kaspositie met heel misschien mogelijk een emissie of andere vorm van kapitaal op te halen. Kan eigenlijk alle kanten op en daarom zeker geen garantie op succes.
  7. Jokeltje 5 januari 2024 09:23
    In oktober 2021 werd de waarde en de introductieprijs vastgesteld op 23 euro. Door misleidende communicatie (telkens opnieuw veel te hoge verwachtingen en teleurstellende cijfers) werd het aandeel in twee jaar tijd gevierendeeld.

    In oktober 2023 werden nieuwe aandelen uitgegeven aan een prijs van 5 euro. Het valt niet uit te sluiten (door gebrek aan echt positief nieuws en de problemen met de assemblage en China) dat het aandeel in twee jaar tijd nog eens opnieuw gevierendeeld wordt en we uitkomen op een koers tussen 1 en 2 euro. Het blijft maw. wachten op echt positief nieuws en op positieve cijfers, maar ik heb niet de indruk dat dit voor onmiddellijk is. De verwachtingen zowel bij het bedrijf zelf als bij beleggers liggen m.i. nog steeds (veel) te hoog. Dat de Belgische vervoerder De Lijn gisteren een raamcontract afsloot met het Chinese BYD (bussen die nota bene gebouwd worden in Hongarije) en de fabrikanten in België en Nederland links laat liggen, is ook geen positief signaal.
  8. forum rang 7 Dividend Collector 5 januari 2024 09:38
    quote:

    stot schreef op 4 januari 2024 17:14:

    Ben zelf pas een maand geleden ingestapt op 7 euro .

    Dacht ebusco product van de toekomst .

    En al flink afgestraft van ik geloof 31 naar 4,21 daarna mooi omhoog dacht de bodem is geweest .

    Helaas ?

    Nu maar wachten hoe lang het duurt voor we de 7 weer aantikken .
    Zolang de rentes weer stijgen hoef je niets van de koers te verwachten.
  9. Jokeltje 5 januari 2024 09:48
    quote:

    Dividend Collector schreef op 5 januari 2024 09:38:

    [...]

    Zolang de rentes weer stijgen hoef je niets van de koers te verwachten.
    De rente speelt misschien mee op de achtergrond maar het zijn toch vooral de fundamentals die momenteel niet goed zijn (cijfers blijven ook steeds weer opnieuw achter op de geformuleerde doelstellingen) en die m.i. de neergaande trend en waarde bepalen.
  10. Jochie1962 5 januari 2024 09:58
    Wat ook niet echt helpt is de negatieve mening van de analisten op eBusco.

    Als een amerikaan naar eBusco kijkt via bijvoorbeeld Chartmill, dan ziet ie (zie bijlage): hold, sell en strong sell.

    Daarnaast wordt er ook weinig meer gezocht naar "eBusco", zie trends.google.com/trends/explore?date...
  11. forum rang 5 Instapmoment 5 januari 2024 10:01
    quote:

    Diegy schreef op 5 januari 2024 09:59:

    Aan het koersverloop te zien is de bodem nog niet bereikt. Zelfs gister bij nieuws over nieuwe order gaat de koers naar beneden.
    Persoonlijk schrik ik altijd een beetje van die kleine nieuwe orders. We hebben de afgelopen maanden steeds berichten gezien van 10 busjes hier, 20 busjes daar. Als ze op termijn veel meer bussen willen gaan verkopen zal het orderboek significant moeten groeien. Halverwege 2023 werd gezegd dat Q4 het 'tenderseizoen' zou worden, maar we hebben er eigenlijk niets van gezien. Als dat betekent dat we de komende 9 maanden weer weinig orders gaan zien wordt het een lastig verhaal.
4.342 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 218 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links