Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Beter Bed, OCI allemaal redelijk kort erin en dan overname nieuws. Bij B&S duurt het allemaal wat langer. De lijnen zijn zelfde kwakkelende koers en dan ineens dan gaat hij omhoog en zoals Jochem Meijer zegt ‘ maar wanneer dat weet je nooit’
Echt bizar dat na de goede berichten van B&S en beursrally dit fonds rond ATL blijft sukkelen. Kopen wat je kopen kan onder de 4. Opzij leggen en niet elk uur naar de koers kijken. Kan over een jaar zo maar 100% hoger staan. En anders wachten we nog een jaartje..... Er zijn nauwelijks fondsen met zo weinig risico's en zoveel potentie!
De ovename die Diegy bij OCI zo enthousiast roeptoeterde is als een zeepbel (-14%) uit elkaar geklapt. Waar zou hij nu heengaan ?
Nou, voor OCI hoeft hij zich niet te schamen hoor. Daar gebeurt met die deelverkopen in elk geval meer dan hier (gaap).
Dividend Collector schreef op 18 december 2023 14:50 :
Nou, voor OCI hoeft hij zich niet te schamen hoor. Daar gebeurt met die deelverkopen in elk geval meer dan hier (gaap).
Klopt . Mijn bericht was voor de OCI wederopstanding. Nou maar hopen dat hij er nog in zat maandag. Stel je voor.
Ik denk dat 2024 wederom een moeilijk jaar gaat worden ivm de oorlogen in het Midden Oosten. Schepen mijden de Rode Zee en gaan rond de Kaap varen. Dus met als resultaat weer verstoringen in de supply chain en oplopende vrachtprijzen. Het wordt m.i. een lange zit voordat de koers enigszins weer op normale hoogte gaat komen.
Shlomo schreef op 20 december 2023 11:41 :
Ik denk dat 2024 wederom een moeilijk jaar gaat worden ivm de oorlogen in het Midden Oosten. Schepen mijden de Rode Zee en gaan rond de Kaap varen. Dus met als resultaat weer verstoringen in de supply chain en oplopende vrachtprijzen. Het wordt m.i. een lange zit voordat de koers enigszins weer op normale hoogte gaat komen.
En dat is leuke van B&S die schepen varen van China ook naar de VS en dan hoeven ze niet door de rode zee. Geografisch zijn ze mooi verdeeld waardoor ze hier beperkt last van hebben.
Bob777 schreef op 20 december 2023 14:08 :
[...]
En dat is leuke van B&S die schepen varen van China ook naar de VS en dan hoeven ze niet door de rode zee.
Geografisch zijn ze mooi verdeeld waardoor ze hier beperkt last van hebben.
Dat is duidelijk maar wat is nu jouw punt?? Mijn punt is dat de goederen toch in in het hoofd distributie centrum in Nederland moeten worden aangeleve5rd. En inderdaad als ze dan eerst gelost worden in USA ok maar dan zijn daar toch veel extra kosten aan verbonden zoals transit opslag en opnieuw verschepen naar Europa. Dan doen ze op dit moment een mega investering door een nieuw distributie/opslag warehouse te bouwen in Dordrecht. Dat moet toch ook operationeel worden en als het leeg staat kost dit m.i. geld. Maar misschien zie ik teveel beren op mijn weg en dat hoop ik persoonlijk en dat ik het bij het verkeerde eind heb.
de container prijzen komen van een dieptepunt, dus deze stijging staat zeker niet in verhouding zoals afgelopen jaren tijdens de corona.
[quote alias=trikkie id=15124990 date=202312201751] de container prijzen komen van een dieptepunt, dus deze stijging staat zeker niet in verhouding zoals afgelopen jaren tijdens de corona. Je bent in mijn optiek een tikkeltje naïef, je denkt toch niet dat deze rederijen deze situatie aangrijpen om de prijzen scherp te verhogen. Lees hier een recent stuk en geef jouw opinie en of je bij je weergegeven visie blijft. De veiligheidssituatie in de Rode Zee blijft verslechteren, wat MSC en CMA CGM ertoe aanzet aan te kondigen dat ze alle afvaarten in de regio hebben opgeschort. De aankondiging volgt op soortgelijke waarschuwingen van Maersk en Hapag-Lloyd op vrijdag. De acties van 's werelds grootste containerrederijen komen op het moment dat de zeestrijdkrachten van de VS en het VK, evenals andere bondgenoten, waaronder Egypte, naar verluidt allemaal drones hebben neergehaald die zijn gelanceerd vanuit de door de Houthi's gecontroleerde regio's van Jemen. CMA zegt dat "de situatie verder verslechtert en de bezorgdheid over de veiligheid toeneemt", en heeft vandaag, 16 december, een verklaring uitgegeven waarin wordt gemeld dat het preventieve maatregelen neemt voor de scheepvaart in de Rode Zee. "We hebben besloten om alle CMA CGM-containerschepen in het gebied die gepland staan om door de Rode Zee te varen, te instrueren om veilige gebieden te bereiken en hun reis in veilige wateren met onmiddellijke ingang tot nader order te onderbreken", meldt CMA CGM. De Franse luchtvaartmaatschappij heeft niet gezegd wat het met de lading zal doen, maar het volgt op een soortgelijk besluit van Maersk, dat de afvaarten over de Rode Zee een dag nadat een van zijn schepen was aangevallen, stopzette. Hapag-Lloyd zei gisteren ook dat het al het containerschipverkeer door de Rode Zee tot maandag pauzeerde, en meldde: "Dan zullen we beslissen voor de periode daarna." Vrijdag kreeg een van de grote containerschepen van Hapag-Lloyd het bevel om richting Jemen te varen. Toen het het bevel negeerde, werd het getroffen door een raket die enige schade en een kleine brand veroorzaakte. De bemanning kon de brand blussen en het schip vervolgde zijn reis en verliet de gevarenzone. MSC bevestigt in haar verklaring nu ook dat haar schip, de MSC Palatium III, vrijdag is aangevallen en beperkte brandschade heeft opgelopen. De USS Mason meldde dat ze het containerschip te hulp schoot, maar zei dat het schip later adviseerde dat het geen extra hulp nodig had. MSC meldde vandaag dat het schip uit de vaart wordt genomen. Een recent AIS-signaal laat zien dat het schip naar het westen reisde in de Golf van Aden en nu is gestopt in Djibouti. "Vanwege dit incident en om de levens en veiligheid van onze zeevarenden te beschermen, zullen MSC-schepen het Suezkanaal niet oostwaarts en westwaarts passeren totdat de passage door de Rode Zee veilig is", schreef het bedrijf in een Customer Advisory. "Nu al zullen sommige diensten worden omgeleid om in plaats daarvan via Kaap de Goede Hoop te gaan." Het besluit om de afvaarten door de Rode Zee op te schorten komt op een moment dat de veiligheidssituatie in het gebied blijft verslechteren. Veiligheidsadviseurs en de internationale alliantie in de regio bevestigen allemaal een escalatie van de aanvallen van Houthi-militanten.
Natuurlijk zal B&S hier wat impact van hebben op de vrachtkosten, maar ze zijn geen transportbedrijf, dus de impact hiervan zal relatief beperkt zijn. Andere factoren zijn belangrijker voor B&S.
Woudloper schreef op 21 december 2023 09:06 :
Natuurlijk zal B&S hier wat impact van hebben op de vrachtkosten, maar ze zijn geen transportbedrijf, dus de impact hiervan zal relatief beperkt zijn. Andere factoren zijn belangrijker voor B&S.
Bij normale markt situatie is alles gebaseerd op vraag en aanbod met als duidelijk bewijs commodities supply & demand Afhankelijk van o.a het markt segment, bedrijfsvoering en ...grootaandeelhouder(s) zullen deze factoren van invloed zijn op de reële marktwaarde. Gezien Willem onder de laatste categorie valt en een geslepen business man is die zich geen rad voor de ogen laat draaien kan dit nog wel duren voor er daadwerkelijk een reële aandelen prijs wordt genoteerd. Het is een kwestie van geduld dat de onderwaarde eruit komt met een "ik haal het van de beurs" bod voordat het aandeel echt op leeft.
Inderdaad is het geen transport bedrijf. Was het maar zo dan had niet zoveel impact. Broekzak vestzak. Maar ze importeren en exporteren toch veel in containers van en naar het Verre en Midden Oosten en maken dan toch gebruik van die transport firma's endat heeft toch financiële consequenties lijkt me Na een maand van aanvallen door de Houthi-rebellen in Jemen, bereikt het aantal boxships dat afwijkt van de route van de Rode Zee-Suezkanaal epische proporties, volgens insiders van de expeditie. Deze ruggengraat van de oost-westhandel neemt plotseling een achterbank in ten opzichte van de traditionele route rond Kaap de Goede Hoop, die 1.900 zeemijlen en 10 dagen toevoegt aan een typische containerdienst Azië-Noord-Europa. Volgens topexpediteur Kuehne+Nagel zijn er vanaf woensdagochtend ongeveer 120 containerschepen met een totaal van 700.000 TEU op de Kaapse route. Deze passage wordt regelmatig gemaakt door VLCC's en Capesize-bulkers, die niet door het Suezkanaal passen, maar bijna nooit worden gebruikt door boxships met hun waardevolle en tijdgevoelige ladingen. De enige andere keer in de recente scheepvaartgeschiedenis dat boxships een massale U-bocht maakten naar de zuidpunt van Afrika was in 2021, toen het boxship Ever Given aan de grond liep en het Suezkanaal vijf dagen lang volledig blokkeerde. De verstoring zal een welkome opluchting zijn voor de aandeelhouders van containervervoerders. Ongeveer zes procent van alle wereldwijde cellulaire transportcapaciteit zou kunnen worden getroffen door de verstoring van de Rode Zee, waardoor een deel van de overtollige tonnage zou worden geabsorbeerd en de vrachttarieven op de westwaartse handelsroutes tussen Azië en Europa aanzienlijk zouden stijgen. In een verder lauwe, verlieslatende markt biedt deze route met grote volumes nu een zeldzaam vooruitzicht op winstgevendheid voor containervervoerders. De aandelenkoersen van sommige rederijen zijn de afgelopen weken gestegen, waaronder NYK, MOL en K Line - allemaal met ongeveer 5-6 procent gestegen sinds het begin van de verstoring. Maersk, dat als een van de eersten plannen aankondigde om uit te wijken van het Suezkanaal, heeft zijn aandelenkoers de afgelopen twee weken met 20 procent zien stijgen.
De transportkosten gingen destijds door het dak omdat de containers op de verkeerde plekken lagen. Wie het meest bood kwam toen eerst. Dit Jemen gedoe zal verwaarloosbaar zijn voor exporteurs. Belangrijker is of mensen nog wel Dubai cruises blijven doen (ver van Jemen af dus)...
Nog 10 dagen in 2023 en er is geen slecht nieuws van B&S uitgekomen. Dat is prima voor het vertrouwen ; en dan in 2024 netjes 25 a 30 cent dividend uitkeren en dan moet je eens zien...
Koers ontwikkeling vandaag ongelofelijk. De gehele middag 3,65-3,67 tot 17.28 en dan in de slot veiling zakt de koers met 5 cent me bijna geen omzet.
De koers wordt helemaal gestuurd. Ik heb 6000 stuks te koop gezet op 3,67. Prompt met 400 stukken wordt 3,665 neer gezet. Ik verlaag naar 3,665, hup 400 stuks 3,66 er over heen. Toen die 6000 gesplitst in 1500 en 4500. Ook aan de koopkant wordt gestuurd met 400 stukken. Daarom is er geen handel. En nou komt het ineens een verkoop op 3,665 - 3 stuks meer niet. Lijkt op een soort pesterij. Kosten 3,00 euro.
A3aan schreef op 21 december 2023 21:48 :
De koers wordt helemaal gestuurd. Ik heb 6000 stuks te koop gezet op 3,67. Prompt met 400 stukken wordt 3,665 neer gezet. Ik verlaag naar 3,665, hup 400 stuks 3,66 er over heen. Toen die 6000 gesplitst in 1500 en 4500. Ook aan de koopkant wordt gestuurd met 400 stukken. Daarom is er geen handel. En nou komt het ineens een verkoop op 3,665 - 3 stuks meer niet. Lijkt op een soort pesterij. Kosten 3,00 euro.
Het is niet de koers die wordt gestuurd maar het is een marketmaker of een handelaar/flitstrader die er met een algoritme ervoor zorgt dat diens orders zoveel mogelijk vooraan blijven staan. Dit met de bedoeling om de handel naar zich toe te trekken en vele malen de spread binnen te harken. Het wordt pas echt irritant als er een grote spread is en het dan niet lukt om de beste bieder of later te worden. Hier valt door ons niet tegenop te roeien.
Vandaag dan toch gelukt. Deel op 3,665 en restant op 3,68. Duurde mij allemaal veel te lang. Al een jaar lang min of meer "dood "geld. Laat kasgeld staan tot na 1 januari en dan zien we wel weer verder.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)