Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 30 apr 2024 17:37
  • -0,105 (-1,83%) Dagrange 5,620 - 5,860
  • 419.532 Gem. (3M) 327,6K

TomTom december 2023

1.040 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 52 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 vreemdvermogen 17 december 2023 16:03
    "Het kan verkeren" zei Bredero. Destijds met een S5 de dienst uitgegooid. Denk er nu wat anders over ( voortschrijdend inzicht). Misschien geen militaire dienstplicht maar dan een sociale dienstplicht voor jongens en meisjes ( ook lhbtqia+) als alternatief. Kan verfrissend werken, ontnuchterend of inzichtelijk
  2. forum rang 4 vreemdvermogen 17 december 2023 16:24
    Ja ja. De 2 paarden automobiel met open dak en een klepje voor als airco. Stoelen waren ook kampeerstoelen Eigenaar geweest. Fantastische wagentje destijds. Naar en door Portugal gereisd. Door de Pyreneeen, No problem. Autoradio met casette een draagbaar exemplaar aangesloten op de accu. Much fun without inbuild toeters en bellen. Het waren de jaren 70 van de vorige eeuw. We willen nu wat anders, meer, geavanceerd en meer levensvreugde,
  3. forum rang 4 Jaap 17 december 2023 18:31
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 17 december 2023 16:03:

    "Het kan verkeren" zei Bredero. Destijds met een S5 de dienst uitgegooid. Denk er nu wat anders over ( voortschrijdend inzicht). Misschien geen militaire dienstplicht maar dan een sociale dienstplicht voor jongens en meisjes ( ook lhbtqia+) als alternatief. Kan verfrissend werken, ontnuchterend of inzichtelijk
    Ik heb een verhaal gehoord over een gozer die pindakaas bij z'n billen had gestopt, en die tijdens de keuring ging opeten, in de hoop een S5 te krijgen.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 december 2023 01:52
    quote:

    Spoorstudent schreef op 16 december 2023 11:55:

    [...]
    Klopt. Was ik alweer vergeten.
    Teruglezend begrijp ik dat verkoopprijs tegenviel. Althans voor de goegemeente hier op IEX.
    Echter er waren afspraken tussen TT en Bridgestone voor levering van diensten.
    Was dat toen ook al bekend?
    Zo niet dan was dat natuurlijk toch (weer) een niet transparante actie.
    Het lijkt op een spelletje geen ja geen nee.
    De vraag is of het bewust en onkunde is?
    ...
    Ja, dat was in grote lijnen bekend, er kwamen mededelingen over.
    Het was ergens ook wel logisch. TTT was een grote interne 'afnemer' van TT's maps en traffic. Ze gebruikten en gebruiken ook TT-hardware (volgapparatuur en professionele pnd's) die tegenwoordig qua omzet onder Consumer geboekt worden.

    Dat alles bleven ze na de overname door Bridgestone natuurlijk nodig hebben. De afspraken hielden in dat Bridgestone niet binnen x jaar naar een andere service provider zou switchen.

    E.e.a. werd mede bepaald (ik denk vergemakkelijkt) door het feit dat TTT binnen TomTom in formeel-juridische een andere en meer zelfstandige positie had dan Automotive, Enterprise en Consumer. Het was formeel en fiscaal geen bedrijfsonderdeel als die andere drie, maar een bedrijf waarvan TT de aandelen in bezit had en waarover het de controle had. TT verkocht in fiscale zin dus geen assets maar een pakket aandelen.
    Dat verklaart waarom de 'uitkering' aan de aandeelhouders van TT bij die gelegenheid belastingvrij was. Fiscaal gezien was het voor hen vermogenswinst, geen dividend.
  5. forum rang 6 pwijsneus 18 december 2023 09:07
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 18 december 2023 01:52:

    [...]
    Ja, dat was in grote lijnen bekend, er kwamen mededelingen over.
    Het was ergens ook wel logisch. TTT was een grote interne 'afnemer' van TT's maps en traffic. Ze gebruikten en gebruiken ook TT-hardware (volgapparatuur en professionele pnd's) die tegenwoordig qua omzet onder Consumer geboekt worden.

    Dat alles bleven ze na de overname door Bridgestone natuurlijk nodig hebben. De afspraken hielden in dat Bridgestone niet binnen x jaar naar een andere service provider zou switchen.

    E.e.a. werd mede bepaald (ik denk vergemakkelijkt) door het feit dat TTT binnen TomTom in formeel-juridische een andere en meer zelfstandige positie had dan Automotive, Enterprise en Consumer. Het was formeel en fiscaal geen bedrijfsonderdeel als die andere drie, maar een bedrijf waarvan TT de aandelen in bezit had en waarover het de controle had. TT verkocht in fiscale zin dus geen assets maar een pakket aandelen.
    Dat verklaart waarom de 'uitkering' aan de aandeelhouders van TT bij die gelegenheid belastingvrij was. Fiscaal gezien was het voor hen vermogenswinst, geen dividend.
    Achja, inmiddels is TomTom in zijn geheel de helft waard als waarvoor onderdeel TomTom Telematics is verkocht.

    De 330 mln die de founders belastingvrij hebben ontvangen komt wellicht nog eens goed van pas ;)
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 18 december 2023 09:12
    De Duitse regering heeft besloten om per direct een einde te maken aan de premie die mensen ontvangen als zij een nieuwe elektrische auto kopen. Aanvragen na vandaag worden niet meer in behandeling genomen door het ministerie van Economische Zaken.

    Het schrappen van de aankooppremie bij een elektrische auto is een van de gevolgen van de begrotingscrisis die in Duitsland is ontstaan. Dat gebeurde nadat het constitutioneel hof in november de herbestemming van ongebruikte coronakredieten naar de 'groene transitie' had geannuleerd.

    De krant Handelsblatt schrijft dat door de afschaffing van de premie het doel om in 2030 vijftien miljoen elektrische auto's op de Duitse wegen te hebben in gevaar komt. "De doelstelling werd al als extreem irrealistisch beschouwd. Nu lijkt ze totaal illusoir", meldt de krant.

    Volgens het ministerie van Economische Zaken werd sinds 2016 in totaal 10 miljard euro vrijgemaakt voor zo'n 2,1 miljoen elektrische wagens.

    www.nu.nl/economie/6294504/duitsland-...
  7. forum rang 6 JustRevisited 18 december 2023 11:50
    Worst case scenario is Teslin de seller en TomTom de buyer van 1,4 miljoen stukken 1,1% van de aandelen die in de eindveiling over de toonbank gingen.

    Dan heb je een grootaandeelhouder die uitstapt (en onder de 5% niet meer hoeft te melden) en dat zou ook een teken van geen vertrouwen zijn van een aandeelhouder die zegt er voor de lange termijn in te zitten.

    Daarnaast zou het tomtom een flinke stap op weg zetten met de inkoop. En het zou ook de verdenking laden dat tomtom een inkoop is gestart om een grootaandeelhouder er uit te laten.

    Laat ik direct zeggen dat ik bovenstaande niet verwacht, maar dat dit zeg maar het negatieve scenario is.

    Er zijn uiteraard ook positievere scenario’s denkbaar zoals shortcovering. Maar dan nog moet er ook iemand bereid geweest zijn om van 1,4 miljoen stukken afscheid te nemen.

    Een ander scenario is dat de tomtom aandelen inkoper een ‘helper’ heeft. Als JP Morgan short gaat kan de partij die namens TT inkoopt ze alleen kopen als zijn bied prijs wordt geraakt. Maar hij mag niet omhoog kopen en de blokken opkopen die JP in de laat legt. Dit kan een andere partij wel doen en vervolgens de stukken aan TT aanbieden in die eindveiling transactie.
  8. forum rang 6 tatje 18 december 2023 12:26
    Een ander scenario is dat de tomtom aandelen inkoper een ‘helper’ heeft. Als JP Morgan short gaat kan de partij die namens TT inkoopt ze alleen kopen als zijn bied prijs wordt geraakt. Maar hij mag niet omhoog kopen en de blokken opkopen die JP in de laat legt. Dit kan een andere partij wel doen en vervolgens de stukken aan TT aanbieden in die eindveiling transactie.

    Kan dus een partij zijn die onder de 3% zit.

    Kan een partij zijn, die 3% heeft gemeld en veel hoger staat, maar onder de 5% zit.

    Kan Teslin of J de mol zijn, 5,01 en 5,1% gemeld, maar kunnen ook net onder de 10% zitten.

    Veel smaken , maar of de juiste erbij zit weet Harold zeker.
  9. forum rang 7 ketchup 18 december 2023 13:38
    bedenk wat je wilt, één ding is duidelijk TT is gewoon een bijzonder zwak aandeel en dat is het al jaren
    daarom moet de markt het ook echt zien gebeuren, de ingekochte aandelen moeten daadwerkelijk geschrapt worden en HG moet vanaf 2024 keiharde winsten kunnen laten zien en dat zal dan een dubbel effect hebben op de koersontwikkeling bij minder uitstaande aandelen eindelijk een behoorlijke wpa

    haalt HG het in zijn domme kop om de aandelen inkoop niet te schrappen en uiteindelijk weg te zetten tegen bonusverplichtingen , of faalt hij in 2024-25 winsten en groei te laten zien dan zakt het aandeel naar de cash-waarde en verdampt ook nog dat laatste beetje resterende bedrijfswaarde uit de koers

    tot die tijd zwabbert TT ergens in de 6 euro , hopelijk naargelang de tijd verstrijkt in de 7 euro
  10. forum rang 6 marique 18 december 2023 14:14
    TT suggereerde zo'n 7% van de aandelen te kunnen inkopen voor schrap. Dat zou dan evenredig gemeten ruim 7% effect op de koers kunnen hebben. Op huidig koersniveau heb je het dan over 0,40 á 0,45 euro. Dus op zichzelf gezien is de invloed van ingetrokken aandelen op de koers te gering om er aandacht aan te schenken.
    Het enige wat telt is dat TT laat zien dat de weg naar structurele winstgevendheid is ingeslagen.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 18 december 2023 17:25
    De jury van de Automotive Innovation Award 2024 heeft de elf finalisten bekendgemaakt. Op 5 februari wordt bekendgemaakt wat de meest impactvolle innovaties zijn van 2024. Naast de hoofdprijs zijn er prijzen voor de categorieën Duurzaamheid, Veiligheid, Bereikbaarheid en een Student Award.

    Dit zijn de finalisten voor de Automotive Innovation Award 2024:

    Categorie 1: Duurzaamheid
    LeydenJar – Silicium anodes voor het verhogen van de capaciteit van batterijen
    Econogy – Elektrische aandrijflijn voor trailers (yDrive)
    Karhof (Sustainer) – Lichtgewicht laadbak, gebouwd van recyclebaar materiaal

    Categorie 2: Veiligheid
    Total Safety Solutions – Universele ‘stop’ voor elektrische voertuigen (Emergency Plug)
    TomTom – Realtime integratie van verschillende kaartlagen op Open Source platform (Orbis Maps)
    Perciv AI – Next generation AI-ondersteunde waarneming voor radars

    Categorie 3: Bereikbaarheid
    TomTom – Realtime integratie van verschillende kaartlagen op Open Source platform (Orbis Maps)
    Dutch Automated Mobility – Elmo, de op afstand bestuurbare deelauto
    Aon – Mobiliteitsverzekering: verzekert bestuurder in plaats van voertuig

    Categorie 4: Studententeams
    InMotion/TU Eindhoven – Batterij die supersnel opladen van elektrische auto’s mogelijk maakt
    TU/ecomotive – De Eterna is een auto met verwisselbare elementen, die een leven lang meegaat
    Polar/TU Eindhoven – De Ice Cube-rover is een duurzaam en autonoom voertuig voor onderzoek op Antarctica

    Uitgebreide informatie over de finalisten is te vinden op de site van de organiserende Stichting Automotive Innovation Award, waarin ANWB, Bovag, LeasePlan, RAI Vereniging, RAI Automotive Industry NL en Roland Berger samenwerken.

    www.automotive-online.nl/management/o...
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 18 december 2023 18:01
    Slechts 151,967 aandelen ingekocht.

    Period Total shares repurchased Average purchase price Total consideration
    30 October - 03 November 2023 558,637 €5.7013 €3,184,945
    06 - 10 November 2023 422,211 €5.9802 €2,524,901
    13 - 17 November 2023 202,403 €6.1856 €1,251,981
    20 - 24 November 2023 206,160 €6.2425 €1,286,962
    27 November - 01 December 2023 141,591 €6.1186 €866,342
    04 - 08 December 2023 103,518 €6.1712 €638,827
    11 - 15 December 2023 151,967 €6.2198 €945,208
    Subtotal 1,786,487 €5.9889 €10,699,165
1.040 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 52 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links