Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
lucas D schreef op 4 december 2023 19:08 :
www.telegraaf.nl/financieel/182332497... Conclusie, een overname van Ebusco heeft voor VDL alleen maar voordelen.
Ik ben heeel benieuwd waarom dit artikel daar aanleiding toe geeft; hoe je hier in hemelsnaam die conclusie uit haalt. Dat het voor VDL juist helemaal niet interessant is om Ebusco over te nemen, heb ik hier ook al velen malen betoogd. Hooguit krenten uit de pap halen bij een (naderend) failliessement.
StoplossBurner schreef op 5 december 2023 09:58 :
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Ebusco is maar een kleine speler....
Zit ook wel weer wat in.
Het gaat toch niet weer over het faillissement van Ebusco? Overigens vraag ik me af waarom mijn aandelen nog steeds worden uitgeleend aan de korte broeken brigade? Dacht dat ze op 0% stonden? Of zijn er toch nog veel partijen onder het half procent zonder melding?
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/16096339/zev... Iemand enig idee of dit Ebusco's kunnen zijn of dat deze problemen ook bij Ebusco spelen of heeft ons busje ( wat ik verwacht) genoeg overcapaciteit !!
Wacko Winger schreef op 5 december 2023 12:59 :
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/16096339/zev... Iemand enig idee of dit Ebusco's kunnen zijn of dat deze problemen ook bij Ebusco spelen of heeft ons busje ( wat ik verwacht) genoeg overcapaciteit !!
Qbuzz in rap tempo over op elektrisch Busvervoerder Qbuzz zet zwaar in op elektrisch. Het bedrijf bestelt 164 elektrisch aangedreven bussen. De helft van het wagenpark van Qbuzz in Noord-Nederland, tegenwoordig in Italiaanse handen, rijdt daarmee straks op stroom. Vrijwel alle busbedrijven investeren in schonere energie. Qbuzz bestelt de bussen grotendeels in Nederland. De Brabantse bussenbouwer Ebusco levert er zestig. VDL Groep uit Eindhoven maakt 45 lange stadsbussen. De overige exemplaren worden gekocht bij het Franse Heuliez. Dit lijkt me een lange, dus VDL?
www.qbuzz.nl/nieuws/XIZvvxEAACAAuiSY/... ,Eindhoven%20maakt%2045%20lange%20stadsbussen.
Ebusco levert drie elektrische gelede bussen aan Fürth. Infra Fürth heeft haar OV-vloot uitgebreid met drie elektrische bussen. De huidige levering is de gelede busversie 2.2 van de Nederlandse fabrikant Ebusco, die vanaf januari 2024 op de Fürth-lijnen zal rijden. De vervoerder had de e-bussen eind 2021 al besteld. Volgens Ebusco was dit de eerste order uit Duitsland voor de gelede busversie 2.2. Nu zijn de volledig elektrische bussen geleverd. De 18 meter lange gelede bussen bieden 56 zitplaatsen en 102 staanplaatsen. Er zijn ook twee speciale gebruiksruimtes voor rolstoelen, kinderwagens en rollators. Volgens een recente aankondiging van de stad Fürth kunnen de elektrische bussen 250 tot 300 kilometer afleggen zonder op te laden. "Dit betekent dat de voertuigen één-op-één kunnen worden ingezet", zegt Infra-directeur Marcus Steurer. De eliminatie van brandstof per dieselbus per jaar zal naar verwachting ongeveer 66 ton CO2 besparen. Met een kleine 2,4 miljoen euro kosten de drie nieuwe e-bussen bijna twee keer zoveel als conventionele dieselbussen. Voor burgemeester Thomas Jung is het echter goed geïnvesteerd geld. "De bussen leveren een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van de luchtkwaliteit en het verminderen van lawaai in het stedelijk gebied", zegt Jung. De elektrische bussen zijn echter niet geheel zonder subsidie aangeschaft. Het federale ministerie van Economische Zaken en Klimaatactie droeg ruim een miljoen euro bij, terwijl het Beierse ministerie van Volkshuisvesting, Bouw en Transport in totaal 346.500 euro bijdroeg. Al in mei van dit jaar nam het vervoersbedrijf uit Fürth drie elektrische solobussen van de fabrikant Mercedes-Benz in gebruik. Volgens Marcus Steurer zijn de ervaringen hiermee uitstekend. Ook de eerste Solaris e-bus, die sinds begin 2018 in gebruik is, rijdt nog steeds vlekkeloos. Momenteel bestaat het wagenpark uit negen milieuvriendelijke voertuigen. Zeven van de negen modellen zijn dus bekend. Het blijft onduidelijk om welke twee andere modellen het gaat. Maar het zal niet blijven bij de huidige negen eenheden. In het najaar van 2024 volgen nog zeven elektrische bussen. Infra Fürth daarentegen streeft naar de volledige elektrificatie van zijn wagenpark in 2035.www.electrive.net/2023/12/04/ebusco-l...
Jammer dat het niets met de koers Doet . Ben benieuwd of we voor de 5 e dag op rij day low eindigen . Is het 2,4 miljoen voor 3 of per stuk ?
Pffffffffff toch zijn er van daag meer dan 120.000 kopers!
Bijna day low dit keer . Maar wel sinds 7,22 vorige week dinsdag , in een rechte lijn naar Beneden 5,80 en dan te bedenken dat de beurs nog steeds een aardige dag draait. Je zou zeggen vanaf 23 euro naar dit niveau en bijna -60 procent Dit jaar dan is het genoeg omlaag maar nee het kan nog verder helaas .
pffffff 153.000 zelfs, gokkers of kopers met vertrouwen?
pipsi schreef op 5 december 2023 15:49 :
Ebusco levert drie elektrische gelede bussen aan Fürth....
www.electrive.net/2023/12/04/ebusco-l... Hadden we deze ook al gehad?www.electrive.net/2023/11/20/herne-vi...
Leuk dat jullie wat oude berichten oprakelen maar laat ons eerlijk zijn, is dit niet een beetje zand in ons eigen ogen gooien? Er zijn geen enkele noemenswaardige tenders gewonnen in de laatste 12 maanden, de leveringen van het 3.0 product zijn een ramp, de cashflow is uiterst negatief, de boeteclausules kosten handenvol geld, is er wat positief nieuws dan gaat het over het chinees product 2.2, Ebusco communiceert niets over de brand waar het duidelijk is dat “een bus” de oorzaak is. Ze verliezen hun klant Qbuzz omdat Iveco een veel betere offerte heeft neergelegd. Ze verliezen HTM hét hart van Nederland aan Mercedes, geen enkele order uit de cataloog Ugap, Rouen fabriek bla bla bla. Ik vraag me af hoelang dit nog kan duren voor de zeepbel in elkaar stort. Mayday! Mayday!
The truth schreef op 5 december 2023 21:16 :
Leuk dat jullie wat oude berichten oprakelen maar laat ons eerlijk zijn, is dit niet een beetje zand in ons eigen ogen gooien? Er zijn geen enkele noemenswaardige tenders gewonnen in de laatste 12 maanden, de leveringen van het 3.0 product zijn een ramp, de cashflow is uiterst negatief, de boeteclausules kosten handenvol geld, is er wat positief nieuws dan gaat het over het chinees product 2.2, Ebusco communiceert niets over de brand waar het duidelijk is dat “een bus” de oorzaak is. Ze verliezen hun klant Qbuzz omdat Iveco een veel betere offerte heeft neergelegd. Ze verliezen HTM hét hart van Nederland aan Mercedes, geen enkele order uit de cataloog Ugap, Rouen fabriek bla bla bla.
Ik vraag me af hoelang dit nog kan duren voor de zeepbel in elkaar stort. Mayday! Mayday!
Sinds de IPO is werkelijk alle tegengevallen. Er zijn veel te mooie vooruitzichten voorgespiegeld. De communicatie vanuit Ebusco is onbetrouwbaar. Grote rode vlag.
VforVermogen schreef op 5 december 2023 22:29 :
[...]
Sinds de IPO is werkelijk alle tegengevallen. Er zijn veel te mooie vooruitzichten voorgespiegeld.
De communicatie vanuit Ebusco is onbetrouwbaar.
Grote rode vlag.
Wat is er dan voorgespiegeld? En wat is er dan onbetrouwbaar? Al die kwaadsprekerij lucht misschien op, maar ga hier geen flauwekul neerzetten om het eigen gemoed op te frissen.
Neem aan dat er al heel heel veel in de koers verwerkt is als je vanaf 23 komt en nu nog niet op 6 staat. Een beetje goed nieuws kan al leiden tot een hogere koers . Vandaag een plus , ik denk dat Altijd is er nieuws . Maar dat niet helaas
Men heeft de investering destijds verwezenlijkt dmv aandeelhouders gouden bergen te beloven? Vd Valk kreeg een flink pakket, vermoedelijk voor een gereduceerde prijs, en stapte er vervolgens in fasen uit. Dit bedrijf gaat allengs met een emissie komen,. Koersdoel €5.
lucas D schreef op 6 december 2023 13:01 :
[...]
Wat is er dan voorgespiegeld?
En wat is er dan onbetrouwbaar?
Al die kwaadsprekerij lucht misschien op, maar ga hier geen flauwekul neerzetten om het eigen gemoed op te frissen.
Kan je je flauwekul van je voorgaande post m.b.t. het Telegraaf artikel nog toelichten? Ik ga hier geen mogelijk positieve flauwekul neerzetten om het eigen gemoed op te frissen. En wat er onbetrouwbaar is? Heb je de outlooks wel eens langs de gerealiseerde cijfers neergelegd? Of de daadwerlijke productiecijfers langs de voorgespiegelde cijfers (die hebben natuurlijk een sterk verband). Is niet voor niks dat ik het Ebusco productie-topic heb geopend. Een eigen nieuwe productielijn opzetten valt altijd vies tegen in de automotive als nieuwkomer. Zeker als je dat met een groep doet die daar ook nog eens onervaren in is.
Ebusco presenteert mobiele batterij van 184 kilowattuur De Brabantse fabrikant van elektrische bussen Ebusco heeft Ebusco Energy FLEX gepresenteerd: een zelfrijdend energieopslagsysteem met een batterijcapaciteit van 184 kilowattuur. De fabrikant stelt dat Ebusco Energy FLEX energieopslag en het opladen van elektrische voertuigen combineert en zo de weg naar emissievrije oplossingen vereenvoudigt. Wind- en zonne-energie De in Deurne gevestigde producent heeft zijn nieuwste innovatie onthuld tijdens de vakbeurs Busworld. Ebusco Energy FLEX maakt het mogelijk om wind- en zonne-energie direct op te slaan en is tegelijkertijd ontworpen om de aanleg van een elektrische infrastructuur te minimaliseren. Omdat energieopslag en energievoorziening gecombineerd worden, hoeft er namelijk geen permanente installatie gerealiseerd te worden om elektrische voertuigen van energie te voorzien. Overbelast stroomnet Ebusco stelt met Ebusco Energy FLEX in actie te komen om de uitdagingen van het overbelaste stroomnet aan te gaan. ‘Nu er steeds meer hernieuwbare-energiebronnen beschikbaar komen die de capaciteit van het elektriciteitsnet overstijgen, is Ebusco Energy FLEX de meest toegankelijke oplossing omdat het rechtstreeks kan worden aangesloten op groene energie afkomstig van onder andere zonnepanelen en windturbines’, aldus de fabrikant. De opslagcapaciteit van 184 kilowattuur en laadsnelheid van 60 kilowatt is voldoende om meerdere elektrische auto's snel op te laden of een bus tussendoor op te laden.solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie...
pffffffffffffff oud nieuws, ophouden daarmee!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)