Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom november 2023 draadje
Volgen
TRANSPORT Fleeto secures successful investment round to fuel fleet management innovationwww.zawya.com/en/press-release/compan...
win some... schreef op 29 november 2023 09:33 :
[...]
Hier zou ik er op willen wijzen dat in het Q4 rapport van TT de volgende zin te lezen is: "Free cash flow (FCF) is defined as cash flow before financing activities. 2018 FCF of
continuing operations was €90 million." Dus FCF
zonder Telematics.
Dank je, dit zag ik over het hoofd. Dit betekent dat tomtom 910 miljoen euro betaald kreeg voor iets dat 40 miljoen cash genereerde. Multiple van 23. Zou mooi zijn om die eens op het huidige tomtom los te laten. Ik hoef er geen welles-nietes van te maken, maar nu ik het report van destijds iets beter bekijk was er destijds een Consumer divisie die nog meer dan 300 miljoen euro omzet deed en 70 miljoen ebitda. De exacte cash die Consumer destijds genereerde haal ik er niet uit. Maar het is dus sowieso het geval dat ‘Location technology’ waar het vandaag de dag op draait het veel beter doet dan destijds, toen je nog deels van de PND’s moest hebben. Dan de netto cashpositie. Of die inderdaad de 400 mio gaat bereiken in 2025 is nog afwachten. Maar zo als het er staat lijkt het of TT in 7 jaar 148 mio cash genereert [stuk weggehaald waarin je tot die 148 komt]
Wat jij nu doet is de cashflow uit het verleden projecteren op 2024 en 2025, terwijl je het ook gewoon met de outlook kunt doen. Voor 2025 gaat TT uit van rond de 70 miljoen en voor komend jaar denk ik dan voorzichtig aan een 45 miljoen. Is samen 115. En de netto kaspositie was na Q3 van dit jaar al 225. Haal de huidige aandelen inkoop er af en je komt op 400 mio. Dat is wel exclusief eventuele verdere aandelen inkopen en dividend. Kan ook zijn dat je over 2 jaar niet op 400 miljoen, maar op 300 miljoen zit omdat er nog een tweede aandelen inkoop en een eerste dividend is geweest. Ook prima, lijkt me.
@ Spoorstudent, Leuke tekst die je aanhaalde in je post over Google en de mogelijkheden die zij willen gaan aanbieden in de auto, met AI voice control, maps en verder nog. Maar voor mij is wel duidelijk dat de grote auto fabrikanten Google liever niet in hun auto's zien. Als je eenmaal afhankelijk bent van Google vragen ze de hoofdprijs. Kijk maar naar de locatie aanduidingen in Google maps: Je moet zwaar betalen aan Google om op de kaart te komen. Daarom is het zo leuk dat TomTom daar tussen zit. Bovendien is TomTom daarom ook een premium merk: Zit ingebouwd in de dure merken, waar de eigenaar geen behoefte heeft aan het koekeloergedrag van Google.
Jaap schreef op 29 november 2023 14:13 :
@ Spoorstudent,
Leuke tekst die je aanhaalde in je post over Google en de mogelijkheden die zij willen gaan aanbieden in de auto, met AI voice control, maps en verder nog.
Maar voor mij is wel duidelijk dat de grote auto fabrikanten Google liever niet in hun auto's zien.
Als je eenmaal afhankelijk bent van Google vragen ze de hoofdprijs.
Kijk maar naar de locatie aanduidingen in Google maps: Je moet zwaar betalen aan Google om op de kaart te komen.
Daarom is het zo leuk dat TomTom daar tussen zit.
Bovendien is TomTom daarom ook een premium merk: Zit ingebouwd in de dure merken, waar de eigenaar geen behoefte heeft aan het koekeloergedrag van Google.
Daarom kiest premium brand Porsche ook voor Google...
Jaap schreef op 29 november 2023 14:13 :
@ Spoorstudent,
Leuke tekst die je aanhaalde in je post over Google en de mogelijkheden die zij willen gaan aanbieden in de auto, met AI voice control, maps en verder nog.
Maar voor mij is wel duidelijk dat de grote auto fabrikanten Google liever niet in hun auto's zien.
Als je eenmaal afhankelijk bent van Google vragen ze de hoofdprijs.
Kijk maar naar de locatie aanduidingen in Google maps: Je moet zwaar betalen aan Google om op de kaart te komen.
Daarom is het zo leuk dat TomTom daar tussen zit.
Bovendien is TomTom daarom ook een premium merk: Zit ingebouwd in de dure merken, waar de eigenaar geen behoefte heeft aan het koekeloergedrag van Google.
Ben het helemaal met je eens Jaap. Ik denk ook dat EU een monopolie van Google zal (proberen) tegen te gaan.
vreemdvermogen schreef op 29 november 2023 14:36 :
[...]
Ben het helemaal met je eens Jaap. Ik denk ook dat EU een monopolie van Google zal (proberen) tegen te gaan.
Haal je daar weer de EU bij. Moet jij weten, maar ik denk dat de klant zelf wel een keuze kan maken. Mijn keuze zou zijn: Geen Google, want die verzamelt alles wat je doet, waar je gaat en wat je koopt. En die informatie verkopen ze door aan bedrijven, die daar grof geld voor moeten betalen
pwijsneus schreef op 29 november 2023 14:30 :
[...]
Daarom kiest premium brand Porsche ook voor Google...
k ben bijna geneigd te zeggen dat Porsche beweert een premium brand te zijn. Je kunt wel lekker veel poen hebben en een Porsche kunnen kopen, maar het ontbreekt aan hersens. Dat komt ook veel voor bij die audies die gebruikt worden voor plofkraken.
Nou 'weer' lijkt me wat veel. Volgens mij de eerste keer. Dat jij een verstandige keuze maakt is duidelijk, maar dan moet er wel een keuze zijn. Dat dwing je niet zomaar als persoon af.
Jaap schreef op 29 november 2023 14:59 :
[...]
Haal je daar weer de EU bij.
Moet jij weten, maar ik denk dat de klant zelf wel een keuze kan maken.
Mijn keuze zou zijn: Geen Google, want die verzamelt alles wat je doet, waar je gaat en wat je koopt.
En die informatie verkopen ze door aan bedrijven, die daar grof geld voor moeten betalen
Porsche en vele anderen kiezen toch vol overtuiging voor Google. HERE en TomTom kunnen alle hulp gebruiken, dus hoop dat de EU en lopende anti trust rechtzaak in de VS, waar wss pas in de loop van volgend jaar uitspraak wordt gedaan hunstig uitpakken. Het gaat over dat het voor Google's concurrenten het onmogelijk is tegen ze te concurreren, consumenten geen keuze hebben, en ook de vraag of Google kan aantonen of ze wel op je juiste manier omgaan met de verkregen data van burgers. Denk dat TomTom en HERE een gunstige uitspraak niet verkeerd zal uitkomen, sterker nog, het is een noodzaak. Kijk hoe succesvol HERE en TT zijn....
Jaap schreef op 29 november 2023 15:05 :
[...]
k ben bijna geneigd te zeggen dat Porsche beweert een premium brand te zijn.
Je kunt wel lekker veel poen hebben en een Porsche kunnen kopen, maar het ontbreekt aan hersens.
Dat komt ook veel voor bij die audies die gebruikt worden voor plofkraken.
Je stelling dat consumenten zelf nadenken en hun privacy waarderen is lariekoek. Ze kennen Google, google is gratis, staan er niet bij stil dat hun data wordt gebruikt. Het weerhoud Porsche niet om te kiezen voor Google services, het weerhoud heel veel mensen niet die een premium auto willen kopen, om een Porsche aan te schaffen. Daar heb je dus echt de EU en bv lopende anti trust rechtzaak van departement of justice in de US voor nodig om HERE en TomTom te beschermen, want de autobouwers doen het dus niet.
pwijsneus schreef: "Denk dat TomTom en HERE een gunstige uitspraak niet verkeerd zal uitkomen, sterker nog, het is een noodzaak. Kijk hoe succesvol HERE en TT zijn...." Google maakt echt geen enkele kans om in een moderne auto terecht te komen, daar is geen uitspraak van de EU voor nodig.
pwijsneus schreef op 29 november 2023 15:15 :
[...]
Je stelling dat consumenten zelf nadenken en hun privacy waarderen is lariekoek. Ze kennen Google, google is gratis, staan er niet bij stil dat hun data wordt gebruikt. Het weerhoud Porsche niet om te kiezen voor Google services, het weerhoud heel veel mensen niet die een premium auto willen kopen, om een Porsche aan te schaffen.
Daar heb je dus echt de EU en bv lopende anti trust rechtzaak van departement of justice in de US voor nodig om HERE en TomTom te beschermen, want de autobouwers doen het dus niet.
Als je dus zoveel geld kan besteden aan een Porsche. en verder niet nadenkt over je privacy, ontbreekt het aan hersens. Hit and run, zo kunnen mensen ook hun geld verdien, daar past wel een Porsche bij.
JustRevisited schreef op 29 november 2023 13:52 :
[...]
Hier zou ik er op willen wijzen dat in het Q4 rapport van TT de volgende zin te lezen is: "Free cash flow (FCF) is defined as cash flow before financing activities. 2018 FCF of continuing operations was €90 million." Dus FCF zonder Telematics.
Dank je, dit zag ik over het hoofd. Dit betekent dat tomtom 910 miljoen euro betaald kreeg voor iets dat 40 miljoen cash genereerde. Multiple van 23. Zou mooi zijn om die eens op het huidige tomtom los te laten. Ik hoef er geen welles-nietes van te maken, maar nu ik het report van destijds iets beter bekijk was er destijds een Consumer divisie die nog meer dan 300 miljoen euro omzet deed en 70 miljoen ebitda. De exacte cash die Consumer destijds genereerde haal ik er niet uit. Maar het is dus sowieso het geval dat ‘Location technology’ waar het vandaag de dag op draait het veel beter doet dan destijds, toen je nog deels van de PND’s moest hebben. Dan de netto cashpositie. Of die inderdaad de 400 mio gaat bereiken in 2025 is nog afwachten. Maar zo als het er staat lijkt het of TT in 7 jaar 148 mio cash genereert [stuk weggehaald waarin je tot die 148 komt]
Wat jij nu doet is de cashflow uit het verleden projecteren op 2024 en 2025, terwijl je het ook gewoon met de outlook kunt doen. Voor 2025 gaat TT uit van rond de 70 miljoen en voor komend jaar denk ik dan voorzichtig aan een 45 miljoen. Is samen 115. En de netto kaspositie was na Q3 van dit jaar al 225. Haal de huidige aandelen inkoop er af en je komt op 400 mio. Dat is wel exclusief eventuele verdere aandelen inkopen en dividend. Kan ook zijn dat je over 2 jaar niet op 400 miljoen, maar op 300 miljoen zit omdat er nog een tweede aandelen inkoop en een eerste dividend is geweest. Ook prima, lijkt me. In 2018 was de Ebitda van Location Technology 87 mio. In 2022 was dit -15 mio. Over het eerste half jaar van 2023 was het 20 mio. Dus of Location Technology vandaag de dag nu zo veell beter draait dan destijds..... Prima om verleden en heden voor de cashflow uit elkaar te houden. Eind 2018 was de netto cash 252 mio, eind q3 2023 was het 325 mio. Daartussen is er een inflow van 123 mio geweest voor Telematics en 15 mio voor Cyient. Conclusie: in de afgelopen jaren is operationeel gezien geld verbrand ipv verdiend. Een outlook kan teleurstellen, maar laten we inderdaad nu eens uitgaan van 45 mio voor 2024 en 70 mio voor 2025. Gezamenlijk 115 mio FCF. Alleen gaat er om tot netto cash te komen voor die 2 jaar gezamenlijk eerst nog wel 25 mio af voor lease. Zit je op 90 mio. De eerstvolgende 50 mio buyback zal noodzakelijkerwijs voor RSU's zijn en niet voor scrap. Dit zijn eigenlijk ook gewoon operationele kosten. Uiteindelijk resultaat is dan dat er operationeel gezien over 2024 en 2025 een bedrag van 40 mio wordt verdiend. Beter dan in het verleden, maar nog steeds niet iets om erg enthousiast over te worden.
JustRevisited schreef op 28 november 2023 22:52 :
[...]
Ik vind het een logisch verhaal dat TomTom Telematics verkocht, zeker met de kennis van nu.
...
Zaken die toen meespeelden waren:
- Overnames in Telematics werden duurder en groter
- Overnames kosten veel tijd om te integreren, reorganiseren, alle klanten overzetten
- De nieuwe maps zouden ook flinke investeringen vergen, wil je dan parallel daar aan ook in Telematics overnames doen
- De ARPU (prijs per gebruiker) stond onder druk, dus dat maakt je overnames eigenlijk nog duurder (je overnameprijs per user vs prijs per user)
...
Wat bij die dalende ARPU denk ik ook meespeelde was serieuze concurrentie van het Amerikaanse Fleetmatics, dat al zo'n 4 jaar eerder de oceaan overgestoken en in Europa begonnen was. Ene "W" (volgens mij het toenmalige alias van ketchup) postte daar op 6 maart 2015 om 11:18 over: www.iex.nl/Forum/Topic/1317901/TomTom... "Fleetmatics thans marktleider in de US , gaat een meer serieuze competitor worden voor TT met name in NL en nu Frankrijk (acquisitie Omicar); Fleetmatics goede resultaten en sterke cash positie gaan penetratie geven. TT heeft 3 top posities in Duitsland, Benelux, FR, SP, UK. Geen onmiddellijke dreiging op korte termijn op langere termijn gaat Fleetmatics zeker een rol spelen op het Europese level, naarmate dat hun penetratie doordringt." Enige weken eerder (25 feb 2015 22:20) postte ik een financiële vergelijking (omzet, ebitda etc.) tussen TT-Telematics en Fleetmatics:www.iex.nl/Forum/Topic/1322388/TomTom... Weliswaar drie jaar voor TT begon te overwegen Telematics af te stoten, maar het laat goed zien dat TT (in Europa) en Fleetmatics (in de VS) ohgv logistieke navigatie- en webfleet-services ongeveer even krachtige partijen waren, en dat Telematics als marktleider in Europa vanaf ca 2015 idd iets van Fleetmatics te vrezen had.
Jaap schreef op 29 november 2023 15:16 :
pwijsneus schreef:
"Denk dat TomTom en HERE een gunstige uitspraak niet verkeerd zal uitkomen, sterker nog, het is een noodzaak. Kijk hoe succesvol HERE en TT zijn...."
Google maakt echt geen enkele kans om in een moderne auto terecht te komen, daar is geen uitspraak van de EU voor nodig.
Google zit juist in alle moderne EV's, waar heb je het over? Volvo kiest voor Google Automotive Services Polestar kiest voor Google Automotive Services GM kiest voor Google Automotive Services Renault (!) kiest voor Google Automotive Services, ze adverteren er zelfs mee. Honda kiest voor Google Automotive Services Ford kiest voor Google Automotive Services Nissan kiest voor Google Automotive Services Porsche kiest voor Google Automotive Services Allemaal deals die niet naar HERE of TomTom zijn gegaan. Google zit al in de moderne auto, en de EU of DOJ in Amerika kan de volgende monopolie die Google gaat pakken binnen automotive voorkopen, door spelers als HERE en TomTom te beschermen. Dat is harder nodig dan ooit. De founders houden niet van belasting betalen, wie wel, maar nu hebben ze de overheid harder nodig dan ooit. Als ik mag raden is Jaap een typische Porsche rijder.
HG moet 2 dingen doen en beide zijn haalbaar met de vooruitzichten en aanwezige cash- reserve & flow verwachting de komende 24 maand 1) het aantal uitstaande aandelen reduceren tot 115 mio , dat is voor de komende 24 maand ver te prefereren over dividend 2) over 24 maand een resultaat laten zien waarbij er een WPA van 0,50 euro uitrolt over die wpa bij een gezonde steady cash flow en een gereduceerd aantal aandelen gaat de markt mi een multiple opplakken van X 20 @ X 25 en dan kunnen we 12 euro terug zien voor koers , daarna moet TT onder ander bestuur/dak en daar gaat men belangstelling voor kunnen vinden die bereid zijn premie te betalen ... bij 50% premie kom je uiteindelijk na veel jaren van pijn en ellende en veel omwegen weer bij de waarde van 18 euro per aandeel die volgens veel goede experts mogelijk was na de HERE en Fleetmatics hype op termijn gaan uiteindelijk de Big Tech bedrijven deze sector overnemen en hebben TT en HERE zelfstandig niet genoeg bepalende pricing power en zullen enkel gebruikt worden als ' dienstverlener ' ben optimistisch voor koersontwikkeling de komende jaren , mits HG nu wel echt doorzet en dan opstapt/verkoopt
pwijsneus schreef op 29 november 2023 15:38 :
[...]
Als ik mag raden is Jaap een typische Porsche rijder.
Als ik mijn auto rijdt, gaat het volume van de audio naar beneden omdat TomTom een aanwijzing geeft. Ik weet niet of dat bij Porsche ook zo gaat. Iemand?
win some... schreef op 29 november 2023 15:24 :
[...]
De eerstvolgende 50 mio buyback zal noodzakelijkerwijs voor RSU's zijn en niet voor scrap. Dit zijn eigenlijk ook gewoon operationele kosten.
TomTom geeft aandelen uit, zo’n 15 miljoen euro per jaar in het kader van de beloning van de top-60 medewerkers. En TomTom koopt die vervolgens elke drie jaar terug voor zo’n 45 miljoen om verwatering tegen te gaan. Dit betekent dat je gedurende drie jaar zowel 45 miljoen euro aan ‘proceeds’ hebt (ontvangsten) en daarnaast 1 keer per drie jaar voor 45 miljoen aan uitgaven voor een terugkoop. Het saldo van proceeds en terugkoop van RSU’s is derhalve 0. En geen 50 mio kosten die je van de free cashflow aftrekt. Verder zou ik niet teveel kijken naar cashflows in 2020/21/22. Ten eerste was er eerst covid en daarna chiptekorten en ten tweede zat tomtom in een ‘investment modus’ voor het nieuwe kaartenplatform. Dus lagere baten en hogere lasten in die drie jaren. Daarna zijn 500 mensen ontslagen, omdat kaarten maken meer geautomatiseerd kan en maakt tomtom véél minder kosten aan ‘data inkoop’ nu Overture partners voor veel data zorgen.
JustRevisited schreef op 29 november 2023 16:00 :
[...]
TomTom geeft aandelen uit, zo’n 15 miljoen euro per jaar in het kader van de beloning van de top-60 medewerkers. En TomTom koopt die vervolgens elke drie jaar terug voor zo’n 45 miljoen om verwatering tegen te gaan.
Dit betekent dat je gedurende drie jaar zowel 45 miljoen euro aan ‘proceeds’ hebt (ontvangsten) en daarnaast 1 keer per drie jaar voor 45 miljoen aan uitgaven voor een terugkoop.
Het saldo van proceeds en terugkoop van RSU’s is derhalve 0. En geen 50 mio kosten die je van de free cashflow aftrekt.
Verder zou ik niet teveel kijken naar cashflows in 2020/21/22. Ten eerste was er eerst covid en daarna chiptekorten en ten tweede zat tomtom in een ‘investment modus’ voor het nieuwe kaartenplatform. Dus lagere baten en hogere lasten in die drie jaren. Daarna zijn 500 mensen ontslagen, omdat kaarten maken meer geautomatiseerd kan en maakt tomtom véél minder kosten aan ‘data inkoop’ nu Overture partners voor veel data zorgen.
Tegenover RSU’s staan geen inkomsten, ik denk dat je vergist met opties die aan het personeel werden toegekend
Koos99 schreef op 29 november 2023 16:22 :
[...]
Tegenover RSU’s staan geen inkomsten, ik denk dat je vergist met opties die aan het personeel werden toegekend
Met opties krijgt TomTom een toename van de agioreserve. Met het uitkeren van aandelen niet, en daar staan inderdaad geen inkomsten tegenover.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)