Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TomTom november 2023 draadje

1.041 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 17 november 2023 11:11
    Om de vervuiling van snelwegverbredingen te compenseren, koopt het Rijk boeren uit. De BBB werd in alle provincies de grootste partij en is hier op tegen.

    In haar verkiezingsprogramma schrijft de partij over mobiliteit: “BBB zorgt voor een provincie die overal goed bereikbaar is met ov, fiets en auto. De bus moet weer terug in de straat. Verbreden van de snelweg A27 is geen optie”.

    Weinig verrassend
    Deze standpunten zijn niet veel anders dan van politieke partijen in de provincies, die al in het bestuur zitten en in theorie de macht hebben. Zo is geen enkele partij vóór het opheffen van buslijnen en haltes, toch is dit schering en inslag, zelfs is sterk groeiende steden. Ook zijn de meeste partijen tegen het verbreden van snelwegen.
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 17 november 2023 11:15
    Toch wat gevonden.

    Welke politieke partijen vinden ev’s maar onzin?

    Per partij bekijken we in welke mate ze EV’s stimuleren. logischerwijze geeft niet elke partij in het partijprogramma aan hoe het met ‘details’ als hoogte van BPM en bijtelling wenst om te gaan, dus een vergelijkingstabelletje wordt het helaas niet ;-)

    www.autoblog.nl/nieuws/welke-politiek...
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 17 november 2023 11:50
    Gebruikt het management van TT al Xiaomi smartphones?

    Xiaomi SU7: zou jij een auto kopen van een smartphonemaker?

    De eerste auto van de Chinese techreus Xiaomi is bekend: de SU7, een sportieve elektrische berline die we al te zien krijgen dankzij de Chinese overheid. En geef toe, hij ziet er best geslaagd uit!

    Je zal het misschien niet geloven, maar de Chinese techgigant Xiaomi bestaat nog maar sinds 2010. Intussen is het de tweede grootste fabrikant van smartphones ter wereld, maar het bedrijf maakt meer dan enkel telefoons. Elektrische steps, robotstofzuigers, televisies, zaklampen, drones, luchtzuiveraars, smartwatches, laptops, koptelefoons, smarthomeproducten, aquariums(!), ... Heeft het met elektronica te maken, dan is de kans groot dat Xiaomi een vinger in de pap heeft. En welk product wordt steeds meer bestuurd door chips en batterijen? Auto’s!

    Binnenkort op de markt
    Xiaomi zou Xiaomi niet zijn als de auto niet boordevol spitstechnologie zou zitten, maar beelden van het interieur krijgen we nog niet te zien. We weten enkel dat het infotainmentsysteem op Xiaomi’s HyperOS draait, dat ook op de nieuwste smartphones van het merk te vinden is. Zoals steeds met Chinese wagens voor de eigen markt zullen we echter niet lang meer moeten wachten om meer te weten, want de SU7 gaat al in december in productie, met de eerste leveringen gepland in februari 2024. BAIC staat in voor de productie, een merk dat ook al in België te vinden is dankzij OneAutomotive. Gezien de naamsbekendheid van Xiaomi zou het misschien geen slecht idee zijn om de SU7 ook naar Europa te brengen, maar daar is voorlopig nog geen sprake van.

    www.vroom.be/nl/nieuws/xiaomi-su7-zou...
  4. forum rang 6 JustRevisited 17 november 2023 12:08
    Aandeel kruipt nog steeds de goede kant op.

    Komende week naar 6,5 en boven de 7 het jaar uit.

    Dat zijn nog steeds afbraakprijzen maar dan gaat het aandeel in elk geval niet met verlies het jaar uit en is er weer een uber laag bijkoop moment geweest waar ik dankbaar gebruik van gemaakt heb.

    Ik ben geen trader en kijk naar de inhoud maar snap heel goed dat mensen zeggen: “bij tomtom ontkom je er niet aan om te moeten handelen”. Als je het bedrijf een beetje kunt lezen kun je toch nog een goed rendement bij elkaar rommelen.

    Voor mij geldt dat ik er een tijdje uit was en door iemand online benaderd wat ik van Q3 verwachtte en toen ging ik me er weer wat in verdiepen. Uit principe stap ik in in vier parten. Ik had daardoor vóór de cijfers 1 pluk van 25% op 6,90. De andere drie plukken kocht ik op lagere niveaus, waarvan 1 pluk vlakbij de year low. Ook wat met opties eromheen gerommeld dat positief uitpakte.

    Per saldo staat de positie iets in het groen. Dit is enerzijds meer geluk dan wijsheid (de aandelen inkoop kwam als geroepen), behalve de wijsheid dat als je vol belegd bent je handelingsruimte afneemt. Dus dat staffelen en soms wat eromheen handelen, dat pakt goed uit. Het is ook zaak om zelf een visie te hebben op wat een aandeel waard is en of een bedrijf goed bezig is en je niet te laten leiden door een koers.

    Mijn fundamentele visie dat dit een 13,50 euro aandeel is en geen 6,30 euro aandeel. Ik snap ook wel dat er nog wat water door de Rijn moet om daar te komen. Toch zijn dit de feiten: 55 cent per aandeel free cashflow in 2025 en 3 euro per aandeel cash dat op de spaarrekening staat.

    Er mag best een goede multiple betaald worden omdat tomtom nu in groeimarkten zit en binnen die groeimarkten ook zelf groeit. Plus een dik orderboek en brutomarges rond de 85%. En nu ook aandelen inkoop en later ws dividend. Toen TT nog PND maker was en veel krimp voor de boeg had en 1 miljard schuld ipv cash reserves, betaalde je logischerwijs een lagere multiple, dat is nu echt anders. Of dat zou het in elk geval moeten zijn.
  5. forum rang 7 tatje 17 november 2023 13:07
    PLUS een voorzitter van de RVC die op de laatste AVA het volgende zei:

    De voorzitter
    Er is natuurlijk ook een verschil tussen winnen en niet overleven. De heer Jorna zei: "the winner takes it
    all", maar wij denken dat er altijd ruimte zal zijn voor een goede nummer twee. Wie dan de nummer twee
    is, Google of wij, dat zien we nog wel. Wij geloven niet in een model dat bij voorbaat alles naar de winnaar
    gaat en dat we kansloos zijn, omdat die winnaar groter is en hele diepe zakken heeft. Dat is de boodschap
    die we uitdragen.

    PLUS een CEO die op de laatste AVA het volgende zei:

    Harold Goddijn
    Ik denk dat dat wij op dit moment zo’n vijfendertig procent (35%) marktaandeel hebben in het autosegment.
    We denken dat HERE daar iets boven zit. Daarnaast zijn er dan ook nog aantal andere leveranciers die
    wat doen. Het marktaandeel van Google schatten we op dit moment op zo’n twintig procent (20%) tot
    vijfentwintig procent (25%). Google heeft recent aankondigingen gedaan, maar ze zijn ook klanten verloren
    in de afgelopen periode vanwege problemen met dat bedrijfsmodel.

    Daarna had iemand een vraag over bovenstaande stellingen en antwoorden.

    De heer Reiff
    In dat verband dringt bij mij nog door, omdat u het nu over Google en TomTom heeft, net als ik zojuist,
    maar er is hier ‘en passant’ dus nog meer marktaandeel te verdelen.
    De voorzitter
    In Automotive?
    De heer Reiff
    Ja, hoe zit dat? Hoe gaat dat dan? Wat denkt u hiervan?
    Harold Goddijn
    Nou ik heb daar wel zo mijn gedachten over. Ik kan alleen niet alles zeggen wat ik er precies van denk,
    maar ik heb wel het gevoel dat we op een goed pad zitten. Dat we, als gevolg van investeringen die we
    hebben gemaakt van platformen en de strategische aanpak, een slimmer, effectiever bedrijfsmodel
    hebben.

    Nog 1 uitsmijter voor het weekend.

    Als Tesla groeit groeien wij ook.

    Een uitspraak van de CEO op de AVA van 2023 of 2022 :-)

    Doei
  6. forum rang 5 hvasd2 17 november 2023 13:39
    “Voor mij geldt dat ik er een tijdje uit was en door iemand online benaderd wat ik van Q3 verwachtte en toen ging ik me er weer wat in verdiepen.”

    Ga lekker door met verdiepen *Justin* want met al die pakkende info zal u wel goede bronnen hebben die dit forum flink verrijken.
    Ik zag u eerlijk gezegd niet als een alleen aandelen man zeker door uw opmerking over lange calls. Lange calls zijn de manier om voor betrekkelijk weinig geld over veel aandelen te kunnen beschikken.
    Zeker bedrijven zonder dividend geven hiervoor een extra reden om te hebben. Mocht het komen dan profiteer je toch mee door waarschijnlijke koersstijgingen. Welkom weer aan boord en voorlopig niet meer weggaan aub.
  7. Benjamin G. 17 november 2023 13:46
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 17 november 2023 09:21:

    Datum meldingsplicht 15 nov 2023
    Meldingsplichtige TomTom N.V.
    Uitgevende instelling TomTom N.V.
    Inschrijving handelsregister 34224566
    Plaats Amsterdam

    Verdeling in aantallen (longpositie)
    Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
    Gewoon aandeel 3.985.613,00 0,00 Reëel Reëel Rechtstreeks Fysieke levering

    Procentuele verdeling (longpositie)
    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 3,01 % 3,01 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %
    Stemrecht 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %
    @Wereldbelegger, wat is dit? Is dit het belang van TomTom in TomTom als gevolg van aandeleninkoop?
  8. forum rang 6 JustRevisited 17 november 2023 14:13
    quote:

    hvasd2 schreef op 17 november 2023 13:39:

    “Voor mij geldt dat ik er een tijdje uit was en door iemand online benaderd wat ik van Q3 verwachtte en toen ging ik me er weer wat in verdiepen.”

    Ga lekker door met verdiepen *Justin* want met al die pakkende info zal u wel goede bronnen hebben die dit forum flink verrijken.
    Ik zag u eerlijk gezegd niet als een alleen aandelen man zeker door uw opmerking over lange calls. Lange calls zijn de manier om voor betrekkelijk weinig geld over veel aandelen te kunnen beschikken.
    Zeker bedrijven zonder dividend geven hiervoor een extra reden om te hebben. Mocht het komen dan profiteer je toch mee door waarschijnlijke koersstijgingen. Welkom weer aan boord en voorlopig niet meer weggaan aub.
    Met calls ben je afhankelijk van timing en complexe dingen als tijdwaarde.

    Bij lange calls kom je bij een bewegelijk aandeel als TT snel in de situatie dat je -- als er een tussentijdse dip komt -- je ze eigenlijk te duur hebt gekocht. Die dip is dubbel nadelig. Hij is verderop in de tijd (dus tijdwaarde verlies) en zorgt voor lagere koers (dus intrinsieke waarde verlies). Die dips kunnen komen door macro ontwikkelingen. Zo was Israel (eventjes) iets waar de beurzen negatief op reageerde en komend jaar gaat er veel stress zijn of Trump herverkozen wordt. Check deze visual - mooi gemaakt www.economist.com/leaders/2023/11/16/...

    Ik had dit jaar we lange Philips calls gekocht rond de 13 euro en ging er uit op 18. Dan zou je zeggen: dik rendement. Dat viel dus dik tegen. Er was een paar dagen op rij dat de koers 0% bewoog en de opties dik in de min stonden. Blijkbaar was de tijdwaarde van die aandelen gebaseerd op hoge volatiliteit (het aandeel Philips was keihard gedaald) en toen het aandeel licht begon te stijgen, nam de intrinsieke waarde toe, maar de tijdwaarde af, doordat de factor 'vola' omlaag ging. Pas toen de opties in de money kwamen begonnen ze een beetje te glimmen.

    Verder overwoog ik een 'straddle' (zie het offtopic draadje) op Adyen. In de discussie ging het er toen over dat de opties daar wat te duur voor waren en heb ze laten liggen. Helaas helaas!

    Ik ben dus niet tegen calls als instrument, maar ben er ook weleens op nat gegaan. Vroeger ging ik een keer heel erg nat door een macro event. In Japan begon een kernreactor te lekken (Fukushima) en men was bang dat de chip industrie geraakt zou worden (radioactieve chips) en de Japanse auto industrie. Ik had zowel calls in TT maar ook in automotive gerelateerde aandelen en alles ging down en in plaats van te handelen bleef ik als een konijn in de koplampen kijken.

    Wat ik nooit meer doe is turbo's. Ik ben niet van de conspiracies of manipulatie-roeper maar in het verleden ben ik 1 keer echt genaaid. Ik had hoge verwachtingen van hun cijfers en zat long in turbo's met hoge hefboom. Vervolgens kwamen om 8:00 uur cijfers uit die crescendo waren en iedereen zat klaar voor de stijging. Toen werd bij opening een enorme bestens verkooporder in de laat gegooid, werd de stoploss op 1 cent geraakt (dus verkocht) en het aandeel sloot die dag meer dan 10% in de plus en is sindsdien nooit meer zo laag gekomen. (en ik was van plan ze langer aan te houden). Dit was op koersen rond de 200 en ze staan nu 600+.

    Aandelen zijn wat saaier, maar hebben wel beperktere spreads, transactiekosten en bieden wat meer handelruimte. Dus dat is daarbij weer een voordeel.

    Ik denk al met al niet dat 1 beste manier of product is om te beleggen, hangt echt af van de situatie, het aandeel, de markt, etc. Ook hangt het af van je tijd. Ik heb zelf besloten om vrijwel niet te beleggen als ik druk ben met werk of op vakantie ben. Omdat je ofwel geen tijd hebt om er op te letten of geen zin. Toen TT ineens ging vliegen toen er een bieding op HERE gedaan werd zat ik op een werkconferentie. Dat soort dingen is onhandig.

    Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is wat de impact is van bepaalde instrumenten op de koers. Stel dat TT met heel mooi nieuws komt over iets. En niemand koopt de aandelen maar wel allemaal calls en turbo-troep. Is dat dan nadelig voor het aandeel vergeleken bij als mensen de aandelen zouden kopen? Of komt dat op de achtergrond op hetzelfde neer, omdat die producten derivaten zijn (afgeleide) van de aandelen?
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 17 november 2023 14:20
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 17 november 2023 09:21:
    Datum meldingsplicht 15 nov 2023
    Meldingsplichtige TomTom N.V.
    Uitgevende instelling TomTom N.V.
    Inschrijving handelsregister 34224566
    Plaats Amsterdam

    Verdeling in aantallen (longpositie)
    Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
    Gewoon aandeel 3.985.613,00 0,00 Reëel Reëel Rechtstreeks Fysieke levering

    Procentuele verdeling (longpositie)
    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 3,01 % 3,01 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %
    Stemrecht 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %

    quote:

    Benjamin G. schreef op 17 november 2023 13:46:

    [...]

    @Wereldbelegger, wat is dit? Is dit het belang van TomTom in TomTom als gevolg van aandeleninkoop?
    Het aantal Treasury Shares is van 2,4% gestegen naar 3,0% dus nu verplichting tot melding.

    Treasury Shares 3,985,613 3.0%
    (Data as of 15 November 2023, volgens TT site)
  10. forum rang 6 JustRevisited 17 november 2023 14:23
    quote:

    pwijsneus schreef op 17 november 2023 13:08:

    Eens, boven de 7 voor jaareind moet mogelijk zijn. Misschien dat 200 daags wat weerstand of " noise" geeft, maar die horde zou genomen moeten kunnen worden.
    Omdat die range die jij vaak benoemt naar elkaar toeliep (dalende toppen, stijgende bodems) is het eigenlijk een vrij smalle range. TomTom viel er aan de onderkant uit. Zoals ik zei tonen data aan dat hier sterk meespeelt dat een hedgefund 1 miljoen stukken door de laat drukte in een periode met weinig handel. Dat is geen gejank, die partijen bestaan nu eenmaal, ik zie het meer als een gegeven. De aandelen inkoop heeft hen voor nieuwe uitdaging gesteld en deze zal ook kopen op momenten dat er technisch sprake is van weerstanden, elke week worden er een parahonderdduizend gekocht.

    Doordat die bandbreedte smal is, kan het aandeel ook vrij snel aan de bovenkant van die range uitkomen. En dan er doorheen graag... i.ibb.co/VjdjfNX/Scherm-afbeelding-20...
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 17 november 2023 14:34
    quote:

    JustRevisited schreef op 17 november 2023 14:13:

    [...]

    deel van post weggelaten; zie hierboven

    Wat ik nooit meer doe is turbo's. Ik ben niet van de conspiracies of manipulatie-roeper maar in het verleden ben ik 1 keer echt genaaid. Ik had hoge verwachtingen van hun cijfers en zat long in turbo's met hoge hefboom. Vervolgens kwamen om 8:00 uur cijfers uit die crescendo waren en iedereen zat klaar voor de stijging. Toen werd bij opening een enorme bestens verkooporder in de laat gegooid, werd de stoploss op 1 cent geraakt (dus verkocht) en het aandeel sloot die dag meer dan 10% in de plus en is sindsdien nooit meer zo laag gekomen. (en ik was van plan ze langer aan te houden). Dit was op koersen rond de 200 en ze staan nu 600+.

    Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is wat de impact is van bepaalde instrumenten op de koers. Stel dat TT met heel mooi nieuws komt over iets. En niemand koopt de aandelen maar wel allemaal calls en turbo-troep. Is dat dan nadelig voor het aandeel vergeleken bij als mensen de aandelen zouden kopen? Of komt dat op de achtergrond op hetzelfde neer, omdat die producten derivaten zijn (afgeleide) van de aandelen?
    Eén slechte ervaring en dan turbo-troep roepen?

    Kijk even naar onderstaande:
    TomTom Turbo Long 4,80 BNP, NLBNPNL2JWL2
    3-11-2023
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 4,8 3,85 1,55 1,57 0,02 1,560 +7,59% 28.000 15:48


    NLBNPNL2JWL2
    3-11-2023 aankoop 1,56
    17-11-2023 actueel 1,88
    verschil 0,32
    in % 20,51%

    Ter vergelijk:

    TomTom aandelen
    3-11-2023 slotkoers 5,88
    17-11-2023 actueel 6,27
    verschil 0,39
    in % 6,63%

    Een volume van 28.000 in één Turbo TT is veel.
    Maar er zijn op die dag nog zo'n 12.000 turbo's over de toonbank gegaan.
    Die spinnen op dit moment meer garen voor minder geld.
  12. forum rang 6 pwijsneus 17 november 2023 14:36
    quote:

    JustRevisited schreef op 17 november 2023 14:23:

    [...]

    Omdat die range die jij vaak benoemt naar elkaar toeliep (dalende toppen, stijgende bodems) is het eigenlijk een vrij smalle range. TomTom viel er aan de onderkant uit. Zoals ik zei tonen data aan dat hier sterk meespeelt dat een hedgefund 1 miljoen stukken door de laat drukte in een periode met weinig handel. Dat is geen gejank, die partijen bestaan nu eenmaal, ik zie het meer als een gegeven.

    Doordat die bandbreedte smal is, kan het aandeel ook vrij snel aan de bovenkant van die range uitkomen. En dan er doorheen graag... i.ibb.co/VjdjfNX/Scherm-afbeelding-20...
    Dat weten we nu wel, shorters en aandeleninkoop.

    Wat was de laatste fundamente trigger die het aandeel hoger of lager deed zetten? Kan het me niet meer herinneren. Geloof Volkswagen/Cariad, in 2021. Deed een procentje of 10 geloof ik.

    Laughing stock, vandaar, hoor graag welke strategie TomTom heeft om aandeelhouderswaarde te creeren. Uiterlijk 2 feb volgend jaar, anders is er weer een jaar verloren. Dat zou iig de optie dirty exit die boven die markt blijft hangen weghalen. Enige manier om dat te doen, is het creeren van aandeelhouderswaarde.
  13. forum rang 5 hvasd2 17 november 2023 14:38
    “Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is wat de impact is van bepaalde instrumenten op de koers. Stel dat TT met heel mooi nieuws komt over iets. En niemand koopt de aandelen maar wel allemaal calls en turbo-troep. Is dat dan nadelig voor het aandeel vergeleken bij als mensen de aandelen zouden kopen? Of komt dat op de achtergrond op hetzelfde neer, omdat die producten derivaten zijn (afgeleide) van de aandelen?”

    De basis zal altijd het aandeel zijn. Wanneer je naakt gaat schrijven zal je aandelen moeten bijkopen wanneer de waarde stijgt boven de call prijs. Naakt Put schrijven betekend volgens mij dat wanneer je nat gaat en dus de andere partij het recht heeft om aan u aandelen te verkopen voor een prijs hoger dan de marktwaarde. In dit geval, denk ik, komt er geen aandeel meer bij kijken en zal er alleen geld aan te pas komen. Weliswaar blijft het aandeel de referentie.
    Van Turbo weet ik het fijne niet.

    Bij lange calls kan er een black Swan voorbij komen inderdaad. Stop dus niet al poen je in 1 lange call.
    Lange call in een steady naar boven gerichte markt bij turn around bedrijven zijn volgens mij zeer levensvatbaar. Lage prijs vaak voor een lange tijd zonder dat de call prijs veel te ver weg ligt.
    Je moet natuurlijk niet tot het einde op die call blijven zitten maar opportunities zullen zeker voorbij komen en dan je winst pakken. Bijvoorbeeld beginnen met verkopen wanneer de prijs verdubbeld is in partjes. Voordeel bij de Giro is dat het niet uitmaakt hoeveel opties je verkoop het is altijd 75 cent per contract.
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 17 november 2023 14:44
    quote:

    hvasd2 schreef op 17 november 2023 14:38:

    “Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is wat de impact is van bepaalde instrumenten op de koers. Stel dat TT met heel mooi nieuws komt over iets. En niemand koopt de aandelen maar wel allemaal calls en turbo-troep. Is dat dan nadelig voor het aandeel vergeleken bij als mensen de aandelen zouden kopen? Of komt dat op de achtergrond op hetzelfde neer, omdat die producten derivaten zijn (afgeleide) van de aandelen?”

    De basis zal altijd het aandeel zijn. Wanneer je naakt gaat schrijven zal je aandelen moeten bijkopen wanneer de waarde stijgt boven de call prijs. Naakt Put schrijven betekend volgens mij dat wanneer je nat gaat en dus de andere partij het recht heeft om aan u aandelen te verkopen voor een prijs hoger dan de marktwaarde. In dit geval, denk ik, komt er geen aandeel meer bij kijken en zal er alleen geld aan te pas komen. Weliswaar blijft het aandeel de referentie.
    Van Turbo weet ik het fijne niet.
    Naakt schrijven is vragen om moeilijkheden.
    Dat is meer gokken.

    Tot de inkoop-bekendmaking kon je uitstekend centjes verdienen
    met eenvoudige optiestrategietjes.
  15. forum rang 7 tatje 17 november 2023 14:47
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 17 november 2023 14:20:

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 17 november 2023 09:21:
    Datum meldingsplicht 15 nov 2023
    Meldingsplichtige TomTom N.V.
    Uitgevende instelling TomTom N.V.
    Inschrijving handelsregister 34224566
    Plaats Amsterdam

    Verdeling in aantallen (longpositie)
    Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
    Gewoon aandeel 3.985.613,00 0,00 Reëel Reëel Rechtstreeks Fysieke levering

    Procentuele verdeling (longpositie)
    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 3,01 % 3,01 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %
    Stemrecht 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 % 0,00 %

    [...]

    Het aantal Treasury Shares is van 2,4% gestegen naar 3,0% dus nu verplichting tot melding.

    Treasury Shares 3,985,613 3.0%
    (Data as of 15 November 2023, volgens TT site)
    Bijna goed.

    6 feb een afm melding 2,99%

    met 3.959.987 aandelen.

    15 nov 2023

    met 3.985.613 aandelen, dus iets meer

    net boven de 3% nl 3,01%

    Weer een melding.

    Dus de stijging bij de AFM is 25.636 aandelen 0,02% afgerond.

    Dat ze zelfs 2,4% zijn geweest speelt bij de AFM geen rol.
  16. forum rang 8 Wereldbelegger 17 november 2023 15:30
    quote:

    tatje schreef op 17 november 2023 14:47:

    [...]

    Bijna goed.

    6 feb een afm melding 2,99%


    met 3.959.987 aandelen.

    15 nov 2023

    met 3.985.613 aandelen, dus iets meer

    net boven de 3% nl 3,01%

    Weer een melding.

    Dus de stijging bij de AFM is 25.636 aandelen 0,02% afgerond.

    Dat ze zelfs 2,4% zijn geweest speelt bij de AFM geen rol.
    6 feb een afm melding 2,99% is lang geleden
    Volgens Tomtom zelf:

    Shareholder Information
    TOM2 € 7.71 --, 0.00% 07:31 CEST, 24/07/2023

    MAJOR SHAREHOLDERS STRUCTURE
    Founder - Harold Goddijn 15,452,448 11.7%
    Founder - Corinne Vigreux 14,982,531 11.3%
    Founder - Peter-Frans Pauwels 14,702,531 11.1%
    Founder - Pieter Geelen 14,140,030 10.7%
    59,277,540 44.8%
    Free Float 69,930,377 52.8%
    Treasury Shares* 3,158,755 2.4%
    Total Shares 132,366,672 100.0%

    Data as of 30 June 2023
    *Treasury shares are related to TomTom's share buyback program
1.041 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links