Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,265 30 apr 2024 17:39
  • +0,001 (+0,08%) Dagrange 1,260 - 1,305
  • 2.469.382 Gem. (3M) 2,1M

PostNL - November 2023

751 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 38 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dicky 6 november 2023 10:36
    De groei van de omzet kan de stijging van de kosten bij lange na niet meer bijbenen. De briefpost kan al jaren niet meer uit en met de pakjesbezorging is er veel te veel concurrentie. DHL is goedkoper en doet de bezorging net zo goed (of net zo slecht) als Postnl. Alleen de brievenbuspakjes zijn goedkoper bij Postnl, maar die zijn eeuwig onderweg. Het verhogen van de tarieven zal bij de pakketpost geen soelaas bieden, omdat je dan nog meer klanten richting DHL jaagt. De enige oplossing is zeer drastisch in de kosten te snijden, maar daarin is het bedrijf juist niet kundig. Andere optie is overgenomen te worden en door synergie de marge te verbeteren. Als het zo doorgaat is een koers van €1,50 nog te hoog. De kosten zullen volgend jaar alleen maar toenemen, zodat de huidige situatie steeds verder verslechtert.
  2. forum rang 6 Gadus morhua 6 november 2023 11:05
    quote:

    Redeemer schreef op 6 november 2023 10:44:

    Zou de koers nog eens onder de euro komen? Dan vreet ik me helemaal vol met PostNL.
    ''Hoe zit het in Nederland: wat gebeurt hier als je geld vernietigt? De korte samenvatting is: het is niet verboden, maar het kan wel zijn waarde verliezen. De website van De Nederlandsche Bank (DNB) zegt dat als van een biljet 50 procent of meer over is, je het bij de DNB kunt inwisselen voor een nieuwe.''
  3. forum rang 6 prinszicht 6 november 2023 11:53
    Het blijft een mooi gegeven dat we geld toestoppen voor het bezorgen van briefjes. Tenminste, als we de cijfers moeten geloven. Om de politieke achterban te plezieren, de “druk” van de ACM te verlichten, staan duizenden postbezorgers elke ochtend uit hun bed om gratis en voor niets briefjes te bezorgen. Bij elke deur stoppen ze een stuiver in de bus als blijk van waardering voor het mogen rondbrengen van de post. En dan moeten we de investering in Sandd maar voor lief nemen als solide business case.

    De UPD is nu al 10 jaar ruim een loden last. Muv lockdowns. Je krijgt hierbij toch hetzelfde idee als met de folders die verkocht zijn. Terwijl Herna en haar team studeert, maakt een ondernemer binnen 2 jaar flinke winst. Op de folders die onder haar leiding maar niet bijdroeg aan de bottom line.

    Parcels doen het gelukkig een stuk beter. Dan verdienen we in 1 kwartaal het salaris van de ceo. En die zelfstandigen maar buffelen om het hoofd boven water te houden.

    Ik suggereer dat het bewuste intenties zijn om het onvermijdelijke te realiseren. Synergie onder de slechts mogelijke omstandigheden. De UPD wordt beslecht als de zieltjes er rijp voor zijn. Wanneer dat is, geen idee. Maar moeilijk is het niet.
    En Parcels blijft een vechtmarkt tot dat er spelers van het toneel verdwijnen. Anders zijn de busjes, net als de postzakken, voor de helft gevuld. Iedereen ziet dit.
  4. IkWilVanIEXAf 6 november 2023 12:31
    In 1990 werd de postactiviteiten van de PTT geprivatiseerd. De overheid heeft de opbrengst dankbaar geincasseerd maar de overheid heeft geen afscheid genomen van de bedrijfsvoering door het serviceniveau in de postwet 2009 vast te leggen.
    www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/post...

    Er is ook vast gelegd dat PostNl niet meer dan tien procent winst mag maken op de omzet die onder de postdienst vallen. Dit is geen probleem want de postdienst heeft -uitgezonderd de coronaperiode- de afgelopen jaren dik verlies gemaakt, De verliezen mogen trouwens wel onbeperkt oplopen, dat is voor rekening en risico van de aandeelhouder.

    Bekijk je het puur bedrijfsmatig dan rechtvaardigd het aantal poststukken 2 tot 3 bezorgdagen en niet zoals nu de wettelijk verplichte 5 bezorgdagen. Dit is de enige realistische manier die ik zie om kosten-baten in overeenstemming met elkaar te brengen. Pakketdiensten zoals van DHL hebben hier geen last van omdat zij geen posttak hebben. Daarom staat de pakketdienst van PostNl op een achterstand omdat hun verdiensten (gedeeltelijk) gebruikt wordt om de posttak in leven te houden. Dit is op termijn een overlevingsstrijd die niet door PostNl gewonnen kan worden, Dankzij de dubbelrol van de overheid.
  5. forum rang 6 prinszicht 6 november 2023 12:32
    Marc is nu aan zet. De analist die het langst over de cijfers beschikt, heeft nu meer tijd nodig om ze te verwerken. We mochten ze kopen met een flink opwaarts potentieel. Daar had ie een mooie reputatie mee opgebouwd. Het was 35 cent en nu bijna een euro. Dan moet het wel 2 euro worden qua koersdoel. En van de kooplijst natuurlijk.
  6. forum rang 6 prinszicht 6 november 2023 12:34
    quote:

    IkWilVanIEXAf schreef op 6 november 2023 12:31:

    In 1990 werd de postactiviteiten van de PTT geprivatiseerd. De overheid heeft de opbrengst dankbaar geincasseerd maar de overheid heeft geen afscheid genomen van de bedrijfsvoering door het serviceniveau in de postwet 2009 vast te leggen.
    www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/post...

    Er is ook vast gelegd dat PostNl niet meer dan tien procent winst mag maken op de omzet die onder de postdienst vallen. Dit is geen probleem want de postdienst heeft -uitgezonderd de coronaperiode- de afgelopen jaren dik verlies gemaakt, De verliezen mogen trouwens wel onbeperkt oplopen, dat is voor rekening en risico van de aandeelhouder.

    Bekijk je het puur bedrijfsmatig dan rechtvaardigd het aantal poststukken 2 tot 3 bezorgdagen en niet zoals nu de wettelijk verplichte 5 bezorgdagen. Dit is de enige realistische manier die ik zie om kosten-baten in overeenstemming met elkaar te brengen. Pakketdiensten zoals van DHL hebben hier geen last van omdat zij geen posttak hebben. Daarom staat de pakketdienst van PostNl op een achterstand omdat hun verdiensten (gedeeltelijk) gebruikt wordt om de posttak in leven te houden. Dit is op termijn een overlevingsstrijd die niet door PostNl gewonnen kan worden, Dankzij de dubbelrol van de overheid.
    Klopt. Ik geloof dat iedereen dit ziet maar er wordt nog op gestudeerd. Net als de claim.
  7. [verwijderd] 6 november 2023 13:04
    quote:

    DeDekker schreef op 6 november 2023 10:10:

    [...]
    Beursblik: Degroof verlaagt koersdoel PostNL
    Maandag 6 November 2023 | Bron: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) Degroof Petercam heeft maandag na de cijfers van PostNL het koersdoel voor het aandeel verlaagd van 1,95 naar 1,75 euro met een onveranderd Houden advies. Dit bleek uit een rapport van analist Frank Claassen.
    Het is bij adviezen vaak zo dat de afgegeven koersdoelen het op termijn hoogst haalbare weergeven.
    Dan moet je een fibonaccinivo lager afwachten voor je gaat kopen, dus 0.618 x €1,75.
751 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 38 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links