Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 30 apr 2024 17:37
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,620 - 5,860
  • 419.532 Gem. (3M) 327,6K

TomTom oktober2023

1.375 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 69 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 JustRevisited 31 oktober 2023 09:20
    quote:

    Spoorstudent schreef op 31 oktober 2023 08:59:

    Bij JustEat is ook een aandeleninkoop programma gestart.
    Effect koersdaling 10%.
    Bij TomTom is de aandelen inkoop het gevolg van een overschot aan cash op de balans nadat eerder dan verwacht een vrije kasstroom werd bereikt. Dit in combinatie met een lage koers, dus goede timing. (Het komt nogal vaak voor dat bedrijven op de top van een koers aandelen kopen, nogal zonde). Bij Just Eats liggen goede verdiensten verder in de toekomst. En heeft de aandelen inkoop dus ook minder geloofwaardigheid. Dat kan dus ook voor een verschillende response zorgen.

    =====

    Hedge funds that are short on a company's stock may respond in various ways when the company announces a share buyback. Their response can depend on their specific strategy and market conditions, but here are a few common reactions:

    Covering Their Short Positions:
    Some hedge funds may choose to cover or close out their short positions in the company's stock. A share buyback can increase the demand for the stock, potentially causing its price to rise. To limit losses, short sellers may buy back the stock at a higher price, locking in their profits or minimizing their losses.

    Monitoring Market Reaction:
    Hedge funds may closely monitor the market's reaction to the share buyback announcement. If the stock price doesn't move significantly or if it drops despite the buyback, they may maintain their short positions or even increase them.

    Hedging Their Position:
    Some hedge funds might use options or other derivatives to hedge against potential losses caused by a share buyback. This way, they can limit their exposure while maintaining their short positions.

    Assessing Company Fundamentals:
    Hedge funds will analyze the company's financial health and fundamentals. If they believe the buyback is a sign of a healthy and well-capitalized company, they may be more inclined to cover their short positions. Conversely, if they see the buyback as a desperate move to prop up the stock, they may hold or even increase their short positions.

    Adapting Strategy:
    Hedge funds are known for their flexibility. They may adjust their trading strategies in response to changing market conditions, including share buyback announcements. This could involve shifting to different asset classes, reevaluating risk management, or exploring other trading opportunities. It's essential to remember that hedge funds are diverse, and their responses to corporate actions like share buybacks can vary widely. Their strategies, risk tolerance, and market outlook play significant roles in shaping their responses. Upon learning about a share buyback program, they might reassess their position.
  2. forum rang 6 pwijsneus 31 oktober 2023 09:34
    quote:

    JustRevisited schreef op 31 oktober 2023 09:20:

    [...]

    Bij TomTom is de aandelen inkoop het gevolg van een overschot aan cash op de balans nadat eerder dan verwacht een vrije kasstroom werd bereikt. Dit in combinatie met een lage koers, dus goede timing. (Het komt nogal vaak voor dat bedrijven op de top van een koers aandelen kopen, nogal zonde). Bij Just Eats liggen goede verdiensten verder in de toekomst. En heeft de aandelen inkoop dus ook minder geloofwaardigheid. Dat kan dus ook voor een verschillende response zorgen.

    De "lage koers" is een eufemisme voor de vrije val waar het aandeel TomTom in is terecht gekomen. Aandeel staat op een 10-year-low. Maar eens dat indien je aandelen wilt inkopen, dit een ideaal moment is.
  3. forum rang 6 tatje 31 oktober 2023 09:37
    I love Melbourne, heb nog even een stukje van jou genomen :-)

    Senior VP @ TomTom | Global Sales, Strategic Partnerships (Previously 'Sep 2022' - HERE Technologies - Senior Director, Head of Strategic Partners and Alliances
    He is currently the Senior Vice President of Global Sales at TomTom, a leading provider of location technology and services.

    In his role, Aaron is accountable for the overall performance and growth of the sales organization across AMER, EMEA, and APAC regions, as well as the technical pre-sales, customer success, onboarding, and support teams. He oversees the development and activation of high-value 9-figure strategic partnerships with some of the world's largest technology companies and system integrators, such as Microsoft, Amazon, AWS, Meta, Salesforce, Oracle, IBM, Unity, Ericsson, Nokia, Qualcomm, Accenture, and many more. He leverages his skills and expertise in online marketing, strategy, and strategic partnerships to create and deliver innovative and impactful solutions that meet the needs and expectations of TomTom's customers and partners.

    Aaron is an entrepreneurial, high-energy, dynamic, and systems-oriented executive who strives to achieve excellence and deliver results. He is also an Eagle Scout, a Pinnacle Award Winner, and a President's Award Winner, which reflect his dedication, integrity, and leadership. He is passionate about location technology and its applications and potentials in various industries and domains. His mission is to empower TomTom and its partners to create a safer, cleaner, and more connected world.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    TOMTOM - Sr. Mgr Customer Program Management - APAC Lead
    About 2 months ago, I was honored to be invited by Huawei to speak in the HDC Maps Forum, about the new TomTom Maps and the collaboration between Huawei and TomTom.

    Last week, we released the new map test data, allowing customers to download and evaluate.

    De man is in sept 2022 toch van Here gekomen.

    Spreken over de nieuwe maps en de samenwerking Tom Tom Huawei

    Er gebeurt veel tussen hemel en aarde, waarvan wij geen weet hebben .
  4. forum rang 6 pwijsneus 31 oktober 2023 09:44
    quote:

    Spoorstudent schreef op 31 oktober 2023 09:39:

    Interessant die opties voor hedgefondsen. Dus JR we gaan het zien. Ik denk dat ze niet gaan coveren.
    Wellicht zitten de hedgefondsen in het complot, indien de 7% gehaald moet worden moet de koers onder de EUR 5,50 blijven. Dat lukt vrij aardig!
  5. forum rang 5 hvasd2 31 oktober 2023 10:17
    quote:

    pwijsneus schreef op 31 oktober 2023 09:34:

    [...]

    De "lage koers" is een eufemisme voor de vrije val waar het aandeel TomTom in is terecht gekomen. Aandeel staat op een 10-year-low. Maar eens dat indien je aandelen wilt inkopen, dit een ideaal moment is.
    Als de nood op het hoogst is, is de redding nabij.
  6. forum rang 6 JustRevisited 31 oktober 2023 10:38
    quote:

    Spoorstudent schreef op 31 oktober 2023 09:39:

    Interessant die opties voor hedgefondsen. Dus JR we gaan het zien. Ik denk dat ze niet gaan coveren.
    Het overschot op de balans gaat permanent zijn. Er komt dit jaar zo'n 30 miljoen binnen. Groeiend naar 60-70 miljoen (aldus TT). En er staat 325 miljoen op de bank. Er is dus ruimte om ELK JAAR voor 50 miljoen per jaar iets te doen voor aandeelhouders.

    Tenzij TomTom een andere bestemming weet voor haar reserves (een overname doen) komt het dus de komende jaren neer op aandelen inkoop of dividend. Ik zou de voorkeur geven aan inkoop boven dividend, want als je dat vanaf nu elk jaar doet, zo'n pluk voor 50 miljoen, dan zorg je ook voor continue vraag naar het aandeel en toenemende schaarste.

    Indien het aandelen inkoop wordt - structureel - dan moet je ook je ramingen gaan aanpassen. Je krijgt dan jaar op jaar een toename van de winst per aandeel, door het afnemende aantal aandelen. Dit kan ook een manier zijn voor de founders om dan langzaam uit te stappen. Als zij bijvoorbeeld beloven om gezamenlijk onder de 50% te blijven, dan moeten ze eenzelfde percentage van hun aandelen verkopen.
  7. Dicky 31 oktober 2023 11:18
    Interessant wordt het wanneer TT zoveel aandelen inkoopt dat de totale shortpositie (dus ook alles onder 0,5%) van TT hoger komt dan de free float. Dan komt er een mega shortsqueeze. Dat kan sneller gaan dan je denkt, omdat de aandeleninkoop via de beurs gaat, dus van de freefloat. Dus 7% aandelen inkopen is ca. 10% van de free float. Ik dacht dat er in totaal ruim 10% short uitstaat, dwz. bijna 20% van de free float. Het gaat dus steeds krapper worden om te coveren.

    HG spint er hoe dan ook garen bij. Het bedrijf koopt gunstig in tegen een relatief lage koers, zodat hij bij een eventuele volledige overname minder aandelen tegen een hogere prijs hoeft te kopen. Scheelt weer een paar miljoen euro. En zijn huidige aandelenbezit wordt zonder dat hij iets doet meer waard, omdat de wpa en cashflow per aandeel stijgt. Het is dus een spel zonder nieten voor hem.
  8. forum rang 6 JustRevisited 31 oktober 2023 11:34
    Stellantis herhaalt outlook en er komt een hele raft aan nieuwe EV's aan (met TT erin)

    The electrification of the Company’s product lineup continues to resonate with global BEV and LEV sales up 24% year-over year to around 169,000 units and up 28% year-over-year to around 315,000 units, respectively. Stellantis now ranks third in EU30 overall BEV sales and second in the U.S. market for LEV sales. Stellantis currently has 25 BEVs available today and another 23 launching through 2024.

    www.media.stellantis.com/de-de/corpor...
  9. forum rang 6 JustRevisited 31 oktober 2023 11:37
    quote:

    Dicky schreef op 31 oktober 2023 11:18:

    Interessant wordt het wanneer TT zoveel aandelen inkoopt dat de totale shortpositie (dus ook alles onder 0,5%) van TT hoger komt dan de free float. Dan komt er een mega shortsqueeze. Dat kan sneller gaan dan je denkt, omdat de aandeleninkoop via de beurs gaat, dus van de freefloat. Dus 7% aandelen inkopen is ca. 10% van de free float. Ik dacht dat er in totaal ruim 10% short uitstaat, dwz. bijna 20% van de free float. Het gaat dus steeds krapper worden om te coveren.

    HG spint er hoe dan ook garen bij. Het bedrijf koopt gunstig in tegen een relatief lage koers, zodat hij bij een eventuele volledige overname minder aandelen tegen een hogere prijs hoeft te kopen. Scheelt weer een paar miljoen euro. En zijn huidige aandelenbezit wordt zonder dat hij iets doet meer waard, omdat de wpa en cashflow per aandeel stijgt. Het is dus een spel zonder nieten voor hem.
    7% aandelen inkoop is tegen de 14% van de free float. TomTom founders hebben 44% en er is nog 3% aan personeelsaandelen (locked). Klopt dat short posities als percentage van de freefloat flink toenemen bij het cancellen van shares en een hedgefund dat niks doet boven de 0,5% kan uitkomen.

    Wies/KetchUp heeft altijd gezegd: ga als TT nou aandelen inkopen "for scrap" want dat verandert de verhoudingen. Na een paar jaar hebben ze naar 'm geluisterd :)
  10. forum rang 6 tatje 31 oktober 2023 12:42
    We hebben nog 3 miljoen treasury shares.

    Volgend jaar in mei vallen de RSU van 2021 vrij, 1,4 miljoen stuks.

    Dan hebben we er volgend jaar 2024 eind mei nog 1,6 miljoen.

    In 2025 in mei vallen de RSU van 2022 vrij 3 miljoen RSU.

    Tekort 1,4 miljoen om de RSU uit 2022 te coveren.

    We weten dat de aandelen inkoop voor de schrap tot nov 2024 kan duren.
    Duration: The program will commence on 30 October 2023 and will run for a maximum duration of 12 months.

    Krijgen we na nov 2024 nog een aandelen inkoop voor treasury shares

    of

    geven ze in 2025 nieuwe aandelen uit.

    Of

    Tja :-)
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 31 oktober 2023 12:45
    quote:

    Dicky schreef op 31 oktober 2023 11:18:

    Interessant wordt het wanneer TT zoveel aandelen inkoopt dat de totale shortpositie (dus ook alles onder 0,5%) van TT hoger komt dan de free float. Dan komt er een mega shortsqueeze. Dat kan sneller gaan dan je denkt, omdat de aandeleninkoop via de beurs gaat, dus van de freefloat. Dus 7% aandelen inkopen is ca. 10% van de free float. Ik dacht dat er in totaal ruim 10% short uitstaat, dwz. bijna 20% van de free float. Het gaat dus steeds krapper worden om te coveren.

    HG spint er hoe dan ook garen bij. Het bedrijf koopt gunstig in tegen een relatief lage koers, zodat hij bij een eventuele volledige overname minder aandelen tegen een hogere prijs hoeft te kopen. Scheelt weer een paar miljoen euro. En zijn huidige aandelenbezit wordt zonder dat hij iets doet meer waard, omdat de wpa en cashflow per aandeel stijgt. Het is dus een spel zonder nieten voor hem.
    Je ziet dat de beleggers over elkaar heen buitelen om aandelen TomTom te bemachtigen dankzij de hoop op bovenstaand scenario. En net zo slim het spel willen spelen als de heer Goddijn.

    De actuele koers van € 5,57 staat dan ook ver boven de slotkoers van € 5,29 van afgelopen vrijdag.
  12. forum rang 5 hvasd2 31 oktober 2023 12:46
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 31 oktober 2023 12:45:

    [...]

    Je ziet dat de beleggers over elkaar heen buitelen om aandelen TomTom te bemachtigen dankzij de hoop op bovenstaand scenario. En net zo slim het spel willen spelen als de heer Goddijn.

    De actuele koers van € 5,57 staat dan ook ver boven de slotkoers van € 5,29 van afgelopen vrijdag.
    Geduld is een schone zaak.
  13. forum rang 5 hvasd2 31 oktober 2023 13:05
    quote:

    NewKidInTown schreef op 31 oktober 2023 12:54:

    Ik wil niet "dreigen" hoor, maar tot nu toe is er nog niemand die de dankbare taak op zich heeft genomen om een november-draadje aan te maken. Zou een draadje met een opening zonder een "geniale strategie" het goed gaan doen voor komende maand ?
    Wellicht is “ eerst zien zei blinde Moos” een goede kop voor het november draadje.
    Btw geen beurscrash in deze oktober, zo gaat het lijken behalve natuurlijk bij tt!
  14. forum rang 6 JustRevisited 31 oktober 2023 13:23
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 31 oktober 2023 12:51:

    Het volume van 1.11M op cijferdag 13 oktober wordt met de 650k van gisteren en de al bijna 130k vandaag ook zeer snel verpulverd.
    Gaat lekker en de bied ligt al dagen goed vol.

    “Hopen” moet je niet doen met beleggen of speculeren, maar laten we zeggen dat ik het “fijn zou vinden” als we een een soort shortsqueeze in slowmotion krijgen. Elke dag 1-2 duppies erbij met aanhoudende vraag

    Het volume in de bied is al een aantal dagen volledig terug en we weten nu ook waardoor. En ik denk niet dat er veel mensen bereid zijn om op deze koersen te verkopen.

    Als je short zit moet je dan afwegen

    1) niks doen en koers laten oplopen
    2) coveren waarmee ik de uptrend mogelijk versnel
    3) extra short in de hoop een trend te breken, maar wetende dat je tomtom als koper tegenover me heb en het rendement (risk-reward) minimaal lijkt op huidige koersen.
1.375 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 69 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links