Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,942 3 mei 2024 17:35
  • +0,066 (+2,29%) Dagrange 2,860 - 2,982
  • 83.098

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 345 346 347 348 349 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Diegy 24 oktober 2023 15:31
    quote:

    HenkdeV schreef op 24 oktober 2023 15:21:

    [...]

    En dit schreef meneer vanmorgen nog:

    24 oktober 2023 10:15

    Vorige week stond de koers nog op 8 euro. Bij meevallend nieuws over de oorzaak van de brand zal de koers wel weer die kant opgaan. Dan stap ik ook in voor een ritje richting de 8 euro.
    Dat klopt. Ik wacht eerst het onderzoek af. Want als blijkt dat ebusco de oorzaak van de brand is dan gaat de koers enorm hard naar beneden. Als blijkt dat het meevalt dan stap ik in voor een ritje. Maar zeker niet eerder. Onderzoek duurt mij beetje te lang.
  2. forum rang 4 amice 24 oktober 2023 15:45
    quote:

    Recessie kom maar op schreef op 24 oktober 2023 13:21:

    [...]

    De koers is in augustus niet onder de 7 euro geweest. Wel eens gehoord van "Chinese walls" binnen organisaties? Maar ga uit van belangenverstrengeling. Als ik dat zou vermoeden zou ik zwaar short zitten in ING!
    Inderdaad de koers onder de 7 €, was eerste week september.
    Chinese Walls zij van rijsrpapier
  3. forum rang 8 Wilbar 24 oktober 2023 16:42
    quote:

    visboer schreef op 24 oktober 2023 15:40:

    Piet particulier zit in de zenuwen terwijl de grootaandeelhouders gewoon rustig blijven. En weten er komt omzet binnen met de verkoop van de bussen.
    Pieten zitten er heel rustig bij. Alleen mensen met een kleine beurs of visboeren zijn heel nerveus.
  4. Charlie Munger 24 oktober 2023 17:30
    LAATSTE AANPASSINGEN STELPLAATS TIENEN
    Slim en efficiënt laden
    Om de elektrische bussen op te laden in de eigen stelplaats in Tienen is een goede elektrische laadinstallatie nodig. Die laadinfrastructuur wordt geleverd door Heliox uit Nederland. In februari 2021 zijn de werken van start gegaan met het plaatsen van een nieuwe kabelbrug om de stroom tot in de loods te krijgen. Het aansluitvermogen aan het net werd opgetrokken tot 1 MW. MULTIOBUS heeft hierdoor voldoende elektrisch vermogen om gelijktijdig alle elektrische bussen op te laden. Bovendien wordt dit vermogen op een stabiele manier verdeeld over de verschillende laadpunten. In de stelplaats werden twaalf laadzuilen van 60 kW geplaatst, aangevuld met 2 mobiele laadposten. De twaalf elektrische bussen kunnen ‘s nachts en tijdens langere stilstanden via de stekkers opgeladen worden.
    Aan de kabelbrug zal er later ook een neerdalende pantograaf worden bevestigd waarbij de bus op een snelle manier kan worden opgeladen indien nodig.
  5. forum rang 4 stockholder 24 oktober 2023 18:30
    quote:

    Charlie Munger schreef op 24 oktober 2023 17:30:

    LAATSTE AANPASSINGEN STELPLAATS TIENEN
    Slim en efficiënt laden
    Om de elektrische bussen op te laden in de eigen stelplaats in Tienen is een goede elektrische laadinstallatie nodig. Die laadinfrastructuur wordt geleverd door Heliox uit Nederland. In februari 2021 zijn de werken van start gegaan met het plaatsen van een nieuwe kabelbrug om de stroom tot in de loods te krijgen. Het aansluitvermogen aan het net werd opgetrokken tot 1 MW. MULTIOBUS heeft hierdoor voldoende elektrisch vermogen om gelijktijdig alle elektrische bussen op te laden. Bovendien wordt dit vermogen op een stabiele manier verdeeld over de verschillende laadpunten. In de stelplaats werden twaalf laadzuilen van 60 kW geplaatst, aangevuld met 2 mobiele laadposten. De twaalf elektrische bussen kunnen ‘s nachts en tijdens langere stilstanden via de stekkers opgeladen worden.
    Aan de kabelbrug zal er later ook een neerdalende pantograaf worden bevestigd waarbij de bus op een snelle manier kan worden opgeladen indien nodig.
    Dank voor het plaatsen maar welke conclusie kunnen we hieruit trekken?
  6. The truth 24 oktober 2023 19:46
    quote:

    stockholder schreef op 24 oktober 2023 18:30:

    [...]

    Dank voor het plaatsen maar welke conclusie kunnen we hieruit trekken?
    Niet veel behalve dat de laadinstallatie heel recent is en heel degelijk werd geplaatst volgens de vigerende normen en wetgeving. Alles dient immers gekeurd te worden door TUV of dergelijke voor het in werking wordt gesteld.

    Het laadvermogen van de laadpalen is laag (60kW) dit betekent dat de bussen maximaal 7 uur moeten laden om de batterijen volledig op te laden (7u x 60kW is 420 kWh). De stroom hiervoor is ook relatief laag

    Dit toont dan weer aan dat alle bussen zeker aan het laden waren op het moment van de brand. De lading gebeurt bij Ebusco middels een CCS stekker aan de voorkant van de bus. De plaats van de stekker zegt niets over de plaats van de batterijen. Een oranje sticker in ruitvorm toont steeds de exacte locatie van de batterijen in de bus. Zodoende kunnen de hulpdiensten hun waterstraal richten op deze componenten.
  7. Jan Willem 25 oktober 2023 08:51
    quote:

    Charlie Munger schreef op 24 oktober 2023 20:41:

    ik heb hier een filmpje van hoe de garage van multiobus tienen eruit ziet wanneer de laadpalen zijn geplaatst : www.youtube.com/watch?v=DUS6y6sj4YI&a...
    Vind wel dat de bussen met veel te weinig tussenruimte aldaar aanwezig waren en was het dan mogelijk om bijvoorbeeld bus 4 als eerste naar buiten te rijden wanneer de brand bij bus 3 begon en waarom was daar niemand ?. Denk nog steeds dat er fouten gemaakt zijn waardoor er kabels zijn gaan gloeien en over brandstichting ( junkie ) heb ik ook nog niemand gehoord, maar wat gaat het ons nu eigenlijk aan want alle bedrijven die hierbij betrokken zijn hebben een aansprakelijkheidsverzekering en die komen er heus wel uit. Vraag ik me alleen nog af wat er in de toekomst allemaal nog fout zou kunnen gaan en maakt het dan wat uit, of de bussen van het 2.2 type of het nieuwe model 3.0 zijn wanneer deze onbeheerd achter blijven in een vergelijkbare omgeving.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 345 346 347 348 349 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links