Koos99 schreef op 22 oktober 2023 11:05:
Cc call Q3 nagelezen.
De eerder aangekondigde stijging van Enterprise in Q4 ‘23 lees je niet meer terug, is nu meer stijging vanaf ‘24
AdT geeft een erg positief verhaal over de nieuwe maps, ook interesse vanuit automotive.
HG had reeks eerder aangegeven dat in tweede helft 2023 nieuwe klanten in de nieuwe maps bekend zouden worden gemaakt. Tot nu toe is daar nog niets van te zien.
Taco gaf verder duidelijk aan dat Automotive omzet voornamelijk uit take rates moet komen. In dat licht vind ik het bijzonder dat Taco in een eerdere cc de verwachte algemene automotive omzet als leidraad neemt voor 2024 (2-4%),, met de afhankelijkheid van take rates mag je verwachten dat Tottom de verwachte algemene automotive verwachtingen standaard overtreft, immers de take rates nemen ook toe.
Mijn interpretatie van de koersdaling:
Geen concrete info over nieuwe maps, de markt staat voor Tomtom al veel langer op eerst zien dan geloven.
Algemene verwachtingen voor 2024 zijn laag. Gezien het feit dat Tomtom niets concreets over 2024 heeft gezegd, gaat de markt er vanuit dat dit impact voor Tomtom gaat hebben. Wanneer Tomtom zijn verwachtingen voor 2025 van 600 omzet blijft halen,
dan blijf ik dat teleurstellend vinden, gegeven de stelligheid waarmee dit gebracht werd, moeten ze dit eenvoudig zien te halen.Bij gebrek aan concreet nieuws, krijgt Tomtom het nadeel vd twijfel