Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,870 26 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 15,530 - 15,890
  • 58.088 Gem. (3M) 221,6K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 943 944 945 946 947 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Jan de Man 4 oktober 2023 14:15
    quote:

    Eekhoorn50 schreef op 4 oktober 2023 14:08:

    Waarom doet Frederiksen niet een bod op alle aandelen a € 30,= ? Appeltje eitje toch zou je zeggen. Kost hem met korting van zijn eigen aandelen ongeveer 2,7 miljard. Hij heeft samen met Frontline 35 % en hoeft dus nog 'maar' 65% uit te kopen. Zijn prive vermogen wordt geschat op 12 miljard!!
    Dit is natuurlijk ook mogelijk, al lijkt mij 100 premie nogal aan de hoge kant
  2. krach03 4 oktober 2023 14:17
    quote:

    Eekhoorn50 schreef op 4 oktober 2023 14:08:

    Waarom doet Frederiksen niet een bod op alle aandelen a € 30,= ? Appeltje eitje toch zou je zeggen.
    Fredriksen heeft reeds gepoogd EURN over te nemen, maar dat schoot in het verkeerde keelgat bij de FRO aandeelhouders. Die dertig euro is uitgesloten!
    Je zou verwachten dat hij 20 dollar kan bieden (=nav EURN), maar volgens Tradewinds willen beide partijen de EURN tankers splitsen, zodat elk zijn zin heeft.

    Zolang EURN niet met de oudste tankers blijft opgescheept zitten, ben ik tevreden, want ik verwacht evenmin dat Saverijs de tankers zal braderen, je kan ze maar éénmaal verkopen, maar Fredriksen kan er nog 15 jaar mee varen en de vette winsten opstrijken.
  3. Alfonz 4 oktober 2023 14:30
    quote:

    krach03 schreef op 4 oktober 2023 14:17:

    [...]

    Fredriksen heeft reeds gepoogd EURN over te nemen, maar dat schoot in het verkeerde keelgat bij de FRO aandeelhouders. Die dertig euro is uitgesloten!
    Je zou verwachten dat hij 20 dollar kan bieden (=nav EURN), maar volgens Tradewinds willen beide partijen de EURN tankers splitsen, zodat elk zijn zin heeft.

    Zolang EURN niet met de oudste tankers blijft opgescheept zitten, ben ik tevreden, want ik verwacht evenmin dat Saverijs de tankers zal braderen, je kan ze maar éénmaal verkopen, maar Fredriksen kan er nog 15 jaar mee varen en de vette winsten opstrijken.
    Laat ons hopen dat er snel een persbericht zal volgen want aan dit tempo staan we binnen afzienbare tijd aan een koers van € 12,00....
  4. chukky2 4 oktober 2023 16:35
    quote:

    Alfonz schreef op 4 oktober 2023 14:30:

    [...]
    Laat ons hopen dat er snel een persbericht zal volgen want aan dit tempo staan we binnen afzienbare tijd aan een koers van € 12,00....
    Idd, dit koersverloop slaat echt op niets . Die nu durft heeft misschien snel een mooie winst .

    Al weet je nooit tegenwoordig
  5. forum rang 4 boothram 5 oktober 2023 11:12
    ********************************************************************************************************************************* *****************************
    * congratulations je bent wellicht bezoeker nr 3. 000 0 01 van dit forum EURONAV
    *
    ********************************************************************************************************************************* ****************************-
    jongste vloot na 2015 commercieel boekwaarde
    Antigone 84 66
    Dia 84 66
    Dominica 84 66
    Aegean 84 66
    Alboran 88 72
    Alex 88 72
    Alice 88 72
    Andaman 88 72
    Anne 88 72
    Arafura 88 72
    Aral 88 72
    Desirade 88 72
    Donoussa 88 72
    Drenec 88 72
    Amundsen 92 76
    Aquitaine 92 76
    Ardeche 92 76
    Hatteras 92 76
    Heron 92 76
    Derius 100 87
    Dalis 105 91
    Delos 110 95
    Dickens 110 95
    Diodorus 110 95
    Doris 125 115
    Camus 125 115
    Cassius 125 115
    Clovis
    2586 2172
    Voora de waarde van de FSO is moeilijk te schatten: degelijk cashflow maar waarde hangt deels af van duur shaheen exploitatie

    De suezmax brengen zowat evenveel op als die jongere VLCC vloot hierboven beschreven..
    De jongere boten brengen in verhouding meer cash binnen, en worden vrijj snel verkocht...
    zelfs na verkoop van recentere vlcc vloot blijft 80% van de cashflow behouden: De nieuwe boten vergen immers nog veel afbetaling
    De verse cash flow en europees geld moeten vanaf 2026 opbrengen, en de tanenede oliemarkt ontlopen...


    opinie: een dividend van 10$ moet je zien als een cadeautje, die geen invloed heeft op de waarde van het aandeel.
    Het technischer karakter en de ESG compliance zal die enkele vlcc wel volledig compenseren...vanaf 2026
    (oei, er zijn al wat meer bezoekers geweest intussen...
  6. Risky bets 5 oktober 2023 12:42
    quote:

    krach03 schreef op 5 oktober 2023 12:30:

    SPECULATIE dat CMB financiering rond heeft om EURN over te nemen

    Bron: Betaville
    Ja interessant.

    Wellicht dat FRO/Fredriksen hun stake in natura (lees moderne VLCC's) uitbetaald krijgen op NAV. Dan is wat overblijft van EURN en ze nog niet in handen hebben, aardig behapbaar voor de Savery's. Zou goede uitkomst zijn als EURN private wordt genomen. Zou wel leuke take-private premie moeten zijn van een procent of 20%. En veel andere tankers zijn minstens zo goedkoop, dus alternatieven makkelijk voorhanden. TNP, INSW, STNG, TNK bijvoorbeeld.
  7. forum rang 4 boothram 5 oktober 2023 12:56
    Gisteren heb ik FSMA om schorsing gevraagd wegens gebrek aan transparantie...
    Wellicht hebben ze van euronav de melding gekregen 'niets te melden'... en dan mogen ze gewoon doorgaan met boteren. Dat intussen geen transparantie is, en de aandeelhouders onzeker worden, waarbij velen verkopen...
    Daarom heb ik de recentste vlcc nog eens opgesomd met de gepubliceerde gemiddelde commericiele waarde en de logische boekwaarde (aanschaffingswaarde -4 % voor laatste jaren). Voor dit deel van de vloot dus 12,5$ per aandeel met 2$ winst op boekwaarde...
    Er werd dus een en ander gemeld van een verkoop door Frederiksen

    hierna de tekst die ik FSMA stuurde:
    van zijn participatie (LLoyds list) of een deel van de euronav vloot, alsook suggesties over aanwending van verse liquiditeit. Alleen er is helemaal geen duidelijkheid over welke transacties op til zijn, en vandaar dat een eerlijke verhandeling onmogelijk is. Het zou kunnen zijn dat euronav zijn VLCC's verkoopt en dat uitbetaald onder de vorm van dividend....15 euro terwijl de beurskoers 14 is. Overigens is een wantrouwen, dat CMB-tech zou overgenomen worden... Gezien alle onzekerheden is het onmogelijk een redelijke koers te bepalen, en wat mij betreft is er reden om aan de eerlijkheid van de hoofdaandeelhouders te twijfelen, gezien hun belangen tegenstrijdig zijn met het recht van de medeaandeelhouders op transparantie.

    Ik meen dat de beurscommmissie het aandeel moet schorsen, tot er meer geweten is over de op gang zijnde transacties.

    mvg
  8. Risky bets 5 oktober 2023 13:16
    quote:

    bootrham schreef op 5 oktober 2023 12:56:

    Gisteren heb ik FSMA om schorsing gevraagd wegens gebrek aan transparantie...
    Wellicht hebben ze van euronav de melding gekregen 'niets te melden'... en dan mogen ze gewoon doorgaan met boteren. Dat intussen geen transparantie is, en de aandeelhouders onzeker worden, waarbij velen verkopen...
    Daarom heb ik de recentste vlcc nog eens opgesomd met de gepubliceerde gemiddelde commericiele waarde en de logische boekwaarde (aanschaffingswaarde -4 % voor laatste jaren). Voor dit deel van de vloot dus 12,5$ per aandeel met 2$ winst op boekwaarde...
    Er werd dus een en ander gemeld van een verkoop door Frederiksen

    hierna de tekst die ik FSMA stuurde:
    van zijn participatie (LLoyds list) of een deel van de euronav vloot, alsook suggesties over aanwending van verse liquiditeit. Alleen er is helemaal geen duidelijkheid over welke transacties op til zijn, en vandaar dat een eerlijke verhandeling onmogelijk is. Het zou kunnen zijn dat euronav zijn VLCC's verkoopt en dat uitbetaald onder de vorm van dividend....15 euro terwijl de beurskoers 14 is. Overigens is een wantrouwen, dat CMB-tech zou overgenomen worden... Gezien alle onzekerheden is het onmogelijk een redelijke koers te bepalen, en wat mij betreft is er reden om aan de eerlijkheid van de hoofdaandeelhouders te twijfelen, gezien hun belangen tegenstrijdig zijn met het recht van de medeaandeelhouders op transparantie.

    Ik meen dat de beurscommmissie het aandeel moet schorsen, tot er meer geweten is over de op gang zijnde transacties.

    mvg
    Als Savery's hoogst betaalde prijs moeten betalen zal dat 20.42$ zijn op de NYSE listing.

    Huidige NAV, zonder Q3 cash flows erin heb ik op $18.48 . Dus met Q3 cashflows kom je ook 19-20$ uit.
  9. krach03 5 oktober 2023 13:36
    quote:

    bootrham schreef op 5 oktober 2023 13:31:

    Ik reken erop dat gewoon een hoog dividend wordt betaal... en dat frederiksen mee instapt in het ESG/H verhaal... en onderussen in cyprus zijn bootjes te weken legt...Met een echte VLCC public-servicelijn: altijd en overal wat ruimte vrij...via TI
    Maar Saverijs (CMB) zit nu boven de dertig procent, dus volgt er een verplicht overnamebod aan 20,49 USD ofte 19,49 EUR !! ??
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 943 944 945 946 947 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links